Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

pasadia

Da, Constanța a crescut din cauza autostrazii, nu din cauza portului sau a investitiilor in eoliene. Astea nu au contat deloc, sunt zero barat. De altfel se si vede cat de mare influenta aduce prezenta unei autostrazi, Deva a devenit noul ElDorado, Orastie va depasi Clujul in curand... Asta ca sa nu mai zic de marele megalopolis Slobozia - Calarasi ce a atras milioane in investitii....

(@RaduG - stiu ca esti din Slobozia, te rog nu imi spune ca lipsa podului de la Ciulnita e de vina).

vancouver

#7306
@RaduG, cateva observatii:

- Tot in 2011-2012 s-au inaungurat autostrazi in jud. Hunedoara si apoi 2012-2013 iar in Hunedoara si Sibiu. Crestere de doar 23, resp. 25%. In schimb Botosani, aflat la ani lumina de orice autostrada 35%, la fel si Iasi si Satu Mare. UPS.
- cum a spus si pasadia, marea diferenta vine de la eoliene, astea sunt aparute noi in peisaj fix in perioada aia, cu o capacitate la fel de mare ca si a centralei de la Cernavoda

Toata statistica asta insa e in general bull-shit, am mai explicat si alta data. Arata cifra de afaceri a companiilor cu sediul intr-un judet. De ex. toata activitatea si cifra de afaceri a PETROM e raportata pe Bucuresti. Nu conteaza ca mare parte a capacitatilor productive sunt la Ploiesti.

Transgaz si Romgaz au sediul la Medias, si se raporteaza acolo, dar o mare parte a activitatii e fix la Constanta, cu gazoducte, cu platforme marine etc... Iar sediul Nuclearelectrica e la Bucuresti, deci productia de energie nucleara din jud. Constanta se raporteaza la Bucuresti.

O statistica corecta ar trebui sa tina cont de cat exporta fiecare judet catre alt judet, sa priveasca ce se produce efectiv acolo local. Dar nimeni in Petrom de exemplu - ca sa luam firma cu cea mai mare cifra de afaceri, nu sta sa defalce bilantul anual pe judete, ca sa avem aceasta imagine.

PS. Si culmea stii care e: Dacia-Renault are sediul la Bucuresti, si deci nu se raporteaza pe judetul Arges. Autorul articolului din Ziarul Financiar abereaza: "Cele mai proaste evoluţii în interval le-au avut judeţele Giurgiu (-3%), Argeş (9%), Mehedinţi (12%), Dolj (15%) şi Gorj (16%). Judeţul Argeş este un paradox, pentru că cea mai mare companie locală şi cel mai mare exportator, Automobile Dacia, deşi a cunoscut o dublare a cifrei de afaceri între 2012 şi 2016, nu contribuie pe măsură la creşterea PIB-ului judeţului Argeş, fiind şI uin mare importator.:lol: :lol: :lol: Auzi, de aia nu a crescut cifra de afaceri in Arges, desi afacerile Dacia s-au dublat: ca e importator ... matematica masii de economie. Evident ca nu asta e explicatia, ci faptul ca Group Renault nu are sediul in Arges!!!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

N-am vrut sa comentez pe acelasi stil, dar pot sa completez:
Nici turismul nu are fix nici o legatura la crestere. Desigur A2 a ajutat la cresterea lui, dar si fara A2, la mare tot in judetul CT se mergea!

A are primul impact in economie prin investitia in sine. PISI 3 e 1.2 miliare de euro. Astia sunt bani care o sa se duca direct si indirect in economie (salarii, ciment, utilaje, motorina, taxe, etc).

Si inca un punct:
Vad o gramada de fabrici auto (auto, nu de componente) la Arad si Oradea.
Aaaa nu vad, pentru ca, desi au A, nu au forta de munca disponibila sau e foarte scumpa ...

RaduG

#7308
@Vancouver
Cez (proprietarul celui mai mare parc eolian din Cta) face profiturile în Dolj. Mă rog le-a făcut o vreme la sediul din B pe CEZ trade, apoi le-au mutat pe Cez Vânzare. Nu s-a pus la Cta nimic.
În plus de asta, poți compara cu eolienele de pe Tulcea, care nu are nici un spike în PIB-ul județului.

În schimb, portul Constanța a avut o creștere de la 45 milioane tone în 2011 la 66 milioane tone în 2019, în condițiile în care traficul pe Dunăre a rămas relativ constant. Pe unde credeți că au venit și plecat acele 21 de milioane de tone extra de marfă, din care foarte multe cereale (creștere de la 9,5 la 21 mil tone)? Probabil 75% din ele cumulat A2 + M800.

Cum se spune în articolul de mai jos, ,,portul Constanța est un barometru fidel al economiei" și ,,poate ajunge la 100 mil tone/an dacă dragăm Dunărea și facem autostradă peste munți"
https://www.zf.ro/eveniment/portul-constanta-isi-poate-dubla-traficul-la-100-mil-tone-daca-dunarea-va-fi-dragata-si-facem-autostrada-peste-munti-14012222

@Pasadia ai pus sare pe rană cu pasajul Drajna :) Pot însă să-ți confirm că nodul Drajna pe A2 a dus la apariția unui abator (a celor de la Maria Trading, care trimit carnea de ovine și taurine direct în port spre țările arabe), a unui FNC, a 3 showroom-uri mari de dealeri de echipamente agricole. La 1-2 km în jurul nodului Drajna vorbim de niște investiții de zeci de mil de EUR, în plin câmp. În nodul Lehliu, cei de la Bunge au una din cele mai mari fabrici de biodiesel din România. Fix în nod. O investiție de peste 100 de mil EUR.
Asta așa, ca să detaliem ce a însemnat A2 și pe traseu, nu doar la capete.

cicotan

Quote from: vancouver on December 02, 2020, 09:01:14 PM
- cum a spus si pasadia, marea diferenta vine de la eoliene, astea sunt aparute noi in peisaj fix in perioada aia, cu o capacitate la fel de mare ca si a centralei de la Cernavoda
nu înţeleg afirmaţia asta cu puterea instalată a eolienelor, mai mare ca a centralei dela Cernavodă, pe ce te bazezi?

Ionut

Hai sa închidem aici discuția pentru ca deviati mult mult mult prea mult.

GeorgeS

Foarte interesant ce zice Mariana Ionita la min. 33.13. Practic Saligni ar fi fost multumiti doar cu plata profitului pierdut prin neefectuarea lucrarilor. Daca asta inseamna profit fara dobanzi de intarziere, asa din avion, pare o intelegere acceptabila pentru ambele parti. Din ce inteleg eu, este vorba doar despre profitul aferent sectiunii E. S-a preferat continuarea actiunii in anulare. Daca CNAIR nu castiga practic se ajunge de unde s-a plecat: la renegociere. Doar ca de data asta CNAIR pierde un pic din atuurile de negociere. Fundurile celor care ar putea fi trasi la raspundere pentru decizii vechi nu sunt salvate, iar constructia autostrazii este intarziata. Daca CNAIR castiga se economisesc ceva bani, se salveaza fundurile "decidentilor" dar tot se pierde timp cu constructia. Ma intreb daca nu ar fi mai rentabil sa se plateasca banii... cu toate cele ce decurg de aici...

mirceaeliade

Nu stiu de ce sunt atatia carcotasi pe CNAIRuld e acum.  Da face greseli, dar faptul ca a dat drumul la SF pe vreo 1000km de DX si A nu e un lucru rau.   Nu stia nimeni ca in 2020 o sa fie pandemie s ca dupa se vor pune la dispozitie fonduri care trebuie folosite pana in 2026.  Da, sunt sanse ca cel 1000? km sa fie dacuti in mare parte degeaba, dar chiar daca SF vor expira pana sa se construiasca, un update de SF ia mai putin decat un SF complet.  Cred ca pe PH-BV ar trebui sa ia cam un an updateul in comparatie cu un SF de la zero care e minim 2 ani, daca nu mai mult.  Nu stim ce va fi in 2025, dar bine era daca aveam SF pe A7/A8/A13/A11 gata acum, ca bagam imediat drumul la licitatii pe banii de PRR.

Skynick

#7313
@Ionut si @horatiu.cosma

Nivelul de recunoastere a contributiei comunitatii peundemerg.ro este le cele mai inalte cote, atat in media cat si in administratie.
Aveti autoritate si sunteti o voce credibila in acest peisaj care tinde sa se accelereze.

Cred ca anul viitor este momentul sa faceti doi pasi:
- sa permanentizati un dialog cu administratia, CNAIR si Ministerul Tansporturilor pe structura unui interviu trimestrial, pe modelul celui de la Hot News in care sa se puna intrebarile esentiale si sa se urmareasca niste grafice clare de evolutie, pentru cel mai inalt nivel de transparenta si de informatii interne care se pot accesa.
- sa permanentizati un dialog cu constructorii pe un model similar.

Chiar daca sunt impedimente, chiar daca nu toti vorbesc liber, chiar daca la inceput nu o sa mearga totul din prima, cred ca este o responsabilitate si o oportunitate pentru nivelul la care ati ajuns.
Contributia societatii civile la schimbarea societatii este esentiala dar trebuie sa se faca din ce in ce mai profesionist. Parteneriatul intre administratie, politic si comunitatile de specialisti se catalizeaza si ajuta dezvoltarea generala a statului si economiei. Cred ca 2021 este anul inceputui profesionalizarii acestui parteneriat.

Felicitari.

Ionut

Suntem in dialog permanent si cu CNAIR/MT si cu antreprenorii si proiectantii. Ma rog, "dialog". Nu mereu e dialog, e mai mult bataie sau vorbit cu peretii. Dar na, sa zicem dialog. Responsabilitatea noastra este pentru educarea si informarea voastra, din pacate nu se raspunde la presiunea pusa asa cum trebuie.

mirceaeliade

#7315
@Ionut zic eu ca daca cumva reusiti sa aveti interviuri cu sa zicem sefa CNAIR, puteti pune intrebari mai pertinente decat majoritatea jurnalistilor.  Si de beine de rau, daca puneti video sub marca API a unui videointerviu, macar exista dovada video ca "s-a promis".

TS30


Feri

^^^ Ce bine arata cand se mai inverzeste un pic harta!  :vroomvroom:

(A4 sud/DX4 Techirghiol ar putea fi adaugat, ca va fi sigur cu profil de cel putin DX)

Skynick

Am ajuns la 900 km. Din pacate borna de 1.000 abia in 2022.

Dar sa speram ca de la 1.000 la 2.000 o sa ne ia numai 10 ani.

alecu26

2022 e posibil sa fie un an record.

Un subiect de discutat....dezbatut...

Ce facem, unde categorisim DX urile? Din punctul de vedere a normativelor, exigente de calitate, etc....sunt cam in categoria autostrazilor. Pe de alta parte viteza, elemente geometrice sunt mai jos.

Cu argumente pro is contra va rog.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).