News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvan96

Nu e niciun DX Soveja-Lepsa, sunt amatori aia care au scris si nu au fost in stare sa puna titlul corect la tabel. E clar ca e vorba de reabilitarea DN-ului, pentru care avem deja contract semnat. A explicat si @vancouver. La Bucuresti-Targoviste pare a fi aceeasi situatie.

MihaiD

Și mai sunt exemple în afară de astea două în care pun DX la reabilitări de DN-uri. Pentru că altfel ar însemna să execute până în 2026 DX-uri care nu-s nici la nivel de cariocă, în condițiile în care pe alte obiective, neincluse aici, au fost atribuiri deja pentru SF, SF+PT.

vancouver

#7277
Daca erati un pic atenti vedeati asa: Soveja - Lepsa, 13,9 kilometri si cost estimat 19,85 mil euro. Adica 1,4 milioane € / km. LA RELIEF MUNTOS! Un DX prin relieful de acolo trebuia sa coste minim 15 milioane / km.

La fel de ex. Miercurea Ciuc - Sf. Gheorghe - A13, cu 50,2 milioane euro la 60 de km, deci sub 1 milion / km.

Deci uitati-va la pret si cred ca puteti intui daca e vorba de 1+1 reabilitat, 1+1 nou sau 2+2 (DX) nou.

Ca sa dau si un exemplu comparativ de DX real: Legătura A3 -Mărtinești -Vâlcele, 77,95 milioane € la doar 9,00 km. Adica 8,7 milioane € / km. Alta lume.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Pe de altă parte Miercurea Ciuc - Sfântu Gheorghe, de fapt întreg DN12, a fost reabilitat de curând (mă rog, prin 2012, dar încă se prezintă superb) chiar de către UMB. Nu înțeleg ce reabilitare ar mai putea face ăștia...

mirceaeliade

#7279
Am zis ceva mai sus ca tabelul ce autostrazi da vreo 660 km, iar un articol care ar fi preluat vorbele primului ministru zicea 350km de A si 250km DX.  Cred ca in tabele, cel dat ca autosrazi e A+DX, si cel dat ca DX de 630km e defapt DN reabilitare/largire/modernizare

vancouver

Asta iar e alta prostie. Dam din neseriozitate in neseriozitate. Sunteti la concurenta cu CNAIR, ce aveti? Horatiu cosma vede DX intre Soveja si Lepsa, dar nu se uita ca sunt doar putin peste 1 milion de euro / km. Acuma vii si tu si dai de-a dreptul cu ranga in ea de maculatura: "probabil ca toate sunt DN-uri". Cum sa fie drum national de ex. Jucu - Dej, cu peste 7 milioane de euro / km, si asta in campie cu doar usoare dealuri ! ! !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Nu eu am zis eu că e drum expres între Soveja și Lepșa, ci Guvernul prin acest document foarte "profesionist" de împărțire a 30 de miliarde de euro. Dacă ție ți se pare ok să arate așa, "că se prinde lumea din preț/nr kilometri că de fapt e vorba despre reabilitare DN", atunci e ok, suntem necoplanari  :D.

vancouver

De acord. Nu am zis ca e ok ca scrie acolo "DX" si ca au trantit la gramada DX-uri si reabilitari de DN.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

#7283
In sfarsit apare mai clar din documente oficiale care sunt prioritatile:





dar si (ce inseamna POT?):





Daca Bors-Zalau si Pi-Si nu ar fi in verde in harta asta, as tinde sa cred ca verdele reprezinta SF-uri. 

elphax

daca luam codita aia mica de la Timisoara la Aeroport - drumul este in curs de largire deja. Mai degraba ar pune o cale ferata sau MRT/LRT in planurile astea.
Este o varza totala ...

vancouver

Nu e nici o varza. Sunt puse intentionat proiecte aflate deja in lucru, astfel sigur se termina pana in 2026 si putem lua repede banii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RaduG

Slobozia Drajna va avea în 2045 un trafic de 15000-20000 de vehicule pe zi - am găsit asta în modelarea Cestrin pentru A7.

Deja este un drum pe care nu mai poți depăși, se merge mai tot timpul în coloană. Este cea mai scurtă legătură între portul Constanța (și litoral în sezonul estival) și județele PH, BV, MS, CV, HR, BN și mai sus.

Este evident de ce trebuie făcut, pentru aceste niveluri de trafic, un drum expres Slobozia-Călărași, care oricum era parcă prevăzut în masterplanul de transport, dacă nu mă înșel. Pasajul Drajna oricum se va executa la 4 benzi, e în licitație pe SEAP, se așteaptă atribuirea pe 31.12.2020.





hvm

Ca si continuare la ce spune @mirceaeliade mai sus. Poate citesc si cei care au facut harta aceasta, accepta sugestile si o corecteaza.

Cat de greu era sa faca o separatie intre ceva ce este deja completat, ce ai in executie, ce ai SF/PT in lucru si ce ai planificat pe viitor si cu galben cum au dublat acum sa fie ce este inclus in acest POC. Sa fie simplu pentru toti. Sa isi dea orice idiot seama cat avem acum in lucru si uite ce planuri avem pentru urmatorul POC si uite ce mai ramane de facut pe viitor.

Daca vor sa arate si celel pe care le-au inceput anul acesta ei, sau le-au dezghetat, pot sa le puna si pe alea cu o culoare distincta. Dar totusi sa nu tranteasca harta asta pe care si mie imi vine greu sa o inteleg ce e in lucru, ce vor sa faca ei prin acest POC si ce o sa mai ramana dupa......

@Cove_Adrian: Poate le arunci tu o pastila sa traga un ochi pe aici.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Uitati-va la legenda...

Galbenul ala inseamna doar ca "lucrarea" se face pe fonduri RRF.
Tipul drumului reiese (in principiu) din diferenta de grosime a "liniilor negre"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

@RaduG in acea modelare nu cred ca este prins impactul mai multor proiecte care vor fura trafic de pe Slobozia - Drajna, si anume: podul de la Braila,Bacul nou de la Isaccea,drumurile expres Braila-Buzau/Focsani,DX4 Centura Techirghiol.
"Este cea mai scurtă legătură între portul Constanța (și litoral în sezonul estival) și județele PH, BV, MS, CV, HR, BN și mai sus."
O fi cea mai scurta,dar nu este/nu va mai fi si cea mai rapida ! Toate judetele enumerate de tine cu exceptia Buzaului vor avea cea mai buna varianta pe A3-A0-A2.