Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Soveja Lepsa pare a fi in categoria DNI - drum National inexistent. Pe harta figureaza ca DN-2L, daca intri pe Street View constati ca la capetele inregistrarii arata mai rau dacat un drum forestier intretinut.




Powered by API/PUM imgur uploader

Deci e drum nou. La cum arata relieful imposibil de respectat standardele de DX (raze de curbura, declivitati etc.) Va fi un DN chinuit.
De ce e pe lista de DX-uri? Sa raspunda cei ce l-au pus acolo.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

la fel si cu Targoviste - Bucuresti.  e vorba de "modernizarea" aflata acum in licitatie. Au pus DX ca "da bine la prostime" si ne vor spune ca: are 2 benzi pe sens si separator median, asadar e un fel de DX. Nu vor mentiona ca va avea zeci de giratorii si treceri de pietoni, sau ca va merge mai mult prin localitati.
DX nu vine de la drum expres ci de la "drum extraordinar de prost gandit".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ultrasbz

Presupun ca la fel pentru Suceava - Botosani, Bacau - Vaslui si Calarasi - Slobozia. E vorba de interventii pe DN-urile existente nicidecum DX-uri noi.

vancouver

Da. Ar trebui schimbat titlul tabelului, ce de genul: "Drumuri express, drumuri de legatura si modernizari drumuri nationale"
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

#7265
Vad ca pe harta interactiva CNAIR au aparut niste updateuri in norme "asteptate", dar si cateva interesante: A10 T32 a crescut cu aproape 5%, si A3 Chetani-CTurzii cu vreo 3%, amandoua semnificativ peste norma cu care am fost obisnuiti.  Iar Chibis-Biharia progresul a trecut de 0%, la 0.5% - deci se poate da drumul la cronometru.

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

StefanCelMare

Că tot vorbim aici despre hărnicia unor constructori.
Printre motivele pentru care s-a asfaltat anul ăsta la greu, se numără și ăsta.
O fi fost rău 2020, dar pentru infrastructură s-au aliniat niște planete...
Prețul redus al petrolului sigur a ajutat proiectele cu probleme.




Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Ajustarea prețurilor pe contractele FIDIC se face și în sus, dar și în jos. În cazul de față a fost o ajustare în jos, deci au luat mai puțin bani decât au ofertat. Deci nu e niciun noroc pe constructori că a scăzut prețul la bitum.

Bachus01

Per total nu este mare diferenta daca luam in calcul celelalte cresteri generate de pandemie inclusiv cursul valutar.
Iar referitor la motorina , doar firmele cu utilajele proprii sunt putin avantajate . Oricum nimeni din domeniu nu alimenteaza de la statie , mai toti au cisterne bazine si cumpara en-gross.

StefanCelMare

#7270
@horatiu.cosma
Ajustarea ar fi sensibilă... de la cost de 100$ pe baril suntem la sub 40$ pe baril.
Asta se traduce în economie de milioane de euro la proiect dacă se ajustează.
Aș fi curios de o statistică între valoare contract semnat și valoare finală pe diferite proiecte...
De văzut cu ajustări, cu claim-uri, cu acte adiționale la cât se iese.
Bineînțeles că sunt limite contractuale... dar aș fi curios cât de aproape de limite suntem pe diferitele contracte, și care ar fi cauza majoră a acelei diferențe.
Asta ar putea ajuta la a pune presiune pe CNAIR dacă cauza este la ei.

voicul

Nu a mai fost 100$ de multi ani. Practic vorbim ca in loc de 60$ a fost 40$ - o economie si asta, dar nimic fenomenal.

Cat despre asfaltari ca e mai ieftin ... eu nu prea am vazut asfaltari pe nicaieri. Mici petice si asfaltari doar la Radauti, la Bacau, A3 si pe A10, zone unde practic nu era deloc. Aaaa si A2.

Restul ...  :whistling:

horatiu.cosma

A apărut și propunerea Guvernului pentru PNRR (planul de recuperare și reziliență). Varianta scurtă aici și cea lungă aici.

Așa, ca rezumat, mi se pare o glumă partea de proiecte propuse. Dar să le luăm pe rând.

Ca și autostrăzi, ar fi LD2, A0 Nord, A7 până la Siret, Bacău-Piatra Neamț, A3 Poarta Sălajului-Nușfalău și metropolitana Cluj. Dintre astea sunt tare sceptic că vor fi contracte de execuție semnate până în 2022 pe Pașcani-Siret și Bacău-Piatra Neamț.

La drumuri expres treaba devine interesantă. O să pun un minus în paranteză acolo unde cred că nu se poate semna contract de execuție până în 2022. Deci avem așa: A1-Timișoara, Târgoviște-București (-), DN1-OTP-A3, A8-Lețcani-Centura Iași-Iași Dacia (-), Pitești-Mioveni, Apahida-Jucu (-), Centura Craiova Est-DX Pitești-Craiova, Alternativa Techirghiol, Bistrița-Dej (-), Hunedoara-A1 (-), Botoșani-Suceava (-), Slobozia-A2-Călărași (-), Jucu-Dej (-), Miercurea Ciuc-Sf.Gheorghe-A13 (-), Vaslui-Bacău (-), Reșița-Caransebeș, A10-Teiuș-Blaj (-), A3-Tureni, Baia Mare-Jibou (-), Baia Mare-Satu Mare (-), Soveja-Lepșa (-).

Multe dintre proiectele astea de drum expres nu au nicio legătură cu realitate, gen Soveja-Lepșa. Să sperăm că e doar incompetența celor care au scris documentul și ca de fapt e vorba despre reabilitări de DN-uri, dar atunci ar trebui să vedem care e DX și care nu de acolo.

În varianta scurtă au trecut și prioritățile finanțate în următorul exercițiu financiar european, probabil pentru a domoli spiritele din Moldova cu A8. Doar că s-au cam trădat și atestă că nu e printre priorități A8 Tg. Mureș-Tg. Neamț, ci Brașov-Bacău.

ultrasbz

Cel mai simplu cred ca e sa ne orientam dupa harta. Cele verzi probabil sunt A/DX, iar cele negre subtiri highlightate cu galben probabil sunt reabilitari de DN.

Deci nu cred ca e vorba de DX-uri noi pe nici unul dintre:
- Calarasi - Slobozia
- Bacau - Vaslui
- A13 - Miercurea Ciuc
- Targoviste - Bucuresti
- Soveja - Lepsa
- Suceava - Botosani
- Hunedoara - A1
- Caransebes - Resita
Toate sunt cu negru si probabil sunt DN reabilitate. Daca pe oricare din ele se vrea DX nou ar fi premiera.

In acelasi timp sunt cateva cu negru care e posibil sa fie totusi vorba de DX nou intrucat stim ca s-au lansat niste proceduri in acest sens si poate faptul ca nu au fost trasate cu verde e o greseala pe harta:
- Bacau - Piatra Neamt
- Pitesti - Mioveni
- Eforie - 23 August

MihaiD

PNRR e maculatură. Când faci un document programatic pentru 30 miliarde euro, nu-ți permiți să greșești nicio virgulă. Plin de aberații. DX Soveja Lepșa e un fel de DX către Balvanyos sau Beliș. La Soveja Lepșa e confuzie și amatorism, dar sunt obiective inventate acum, nu am mai auzit de ele, nu că nu-s în MPGT, dar nu au fost nicăieri nici la stadiul de idee, nu-s pe vreun coridor european, nimic, cum să faci până în 2026 un X care apare la stadiul de idee în PNRR??? Nu înțeleg nici chestiunea asta din discuția publică cu ,,prioritizarea", în condițiile în care noi încă nu acoperim prin facturi sumele bugetate sau disponibile. Înțeleg când resursele financiare sunt limitate și ai cinci obiective la care ai putea mâine să dai ordin de începere a lucrărilor să ,,prioritizezi", dar suntem departe de asta. Vindem pielea ursului din pădure cu ,,prioritizatul" ăsta, ne uităm la banii pe care nu-i cheltuim și ne facem probleme că nu ajung. Doamne, ajută, să nu ajungă, dar mai avem mult până acolo.