Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu sper sa nu mai vedem noduri ca cel de la Balint.
Ca si Geometrie poate fi, dar trebuie sa aiba 1+banda de urgenta pe fiecare sens si parapete median. Adica 14-15 m latime pe sectiunea dublu-sens
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mircea

Porcăria de la Balinț nu trebuie reprodusă!

Kimi


bogdymol

Pentru ca e doar cu o banda pe sens, fara separator median (doar cu linie continua), fara banda de urgenta. Asa ceva e de neconceput pe autostrazile din vest, in special cele noi. Riscul de coliziune frontala sau de a intra pe contrasens e foarte mare. Zici ca e nod de drumuri nationale, nu de autostrazi.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cristi5

#6994
@Kimi au fost cateva accidente mortale acolo. Parca de doua stim.

Omul vine de la Lugoj, convins ca are autostrada pana-n Occident. Trece pe pasaj peste A1 si se gandeste, "ce-ar fi sa tai curba asta ca uite banda din dreapta e libera. O fi linie continua pt ca-i curba."

Eu nu stiu sa existe in normativ bretele 1+1 decat din astea inguste. Nu e loc nici macar sa adaugi inca o linie continua, sa fie doua, sa fie mai clar. Si aia care e, se sterge cu timpul. A fost o ciocnire frontala in nod Gilau din cauza asta.

Ce sa mai vorbim de banda de urgenta, separare de sens...

Daca ai observat, in tari cu apa mai calda, la bretele adiacente cu sens opus
- ori sunt 2 panglici de asfalt separate, cu suficient spatiu in caz de vehicul defect
- ori e ceva separare de sens, tot asa cu spatiu
- ori subt 2 linii continue la un metru una de alta

Si problema asta cu normativul bretelelor exista la zeci de noduri deja, si e f usor de intrat pe contrasens si mers invers pe autostrada.

Dar pentru ca la Balint se vine de pe A, nu de pe DN, problema e si mai grava.

mirceaeliade

Am observat pe harta CNAIR ca pe ambele loturi din tronsonul 2 CraPi procentele au sarit cu 17-18% de la ultimul update.  E o eroare de pix sau chiar s-a facut 1/6 din lucrare in aproximativ o luna?


Sagitarius

Pai referitor la nodul de la Balint , cum poti sa incurci sensurile , daca sunt prezente si sageti pe jos , ori nu inteleg eu bine problema? Si din ce am inteles viitorul nod A3-A7 va fi exact ca acesta..

cristi5

#6998
^ @Sagitarius
Erorile umane se impart in doua mari categorii principale
- slip (scapare) cand gandesti bine dar faci prost. Iti aluneca mana, piciorul, etc
- mistake (greseala) cand gandesti de la inceput prost. Astea sunt cele mai urate.

Modelul mental gresit (la mistake) afecteaza si ceea ce vedem! Au existat piloti de linie care au privit ore intregiun indicator in bord pe care scria "inertial navigation armed" cu portocaliu si ei au citit "intertial navigation" cu verde! Si au intrat in spatiul aerian sovietic unde au fost doborati (KAL007)

Asa si aici, daca omul vine de pe autostrada A6 si intra pe autostrada A1, si poate a mai schimbat autostrazi in alte parti, poti sa-i desenezi sagetile lui peste, nu le va vedea pt ca el e convins din start ca e pe autostrada si ca nu exista contrasens. Modelul lui mental e setat.

Plus ca
- acolo unde taie el curba nu sunt sageti.
- ideea de autostrada inseamna sa conduci relaxat, usor, nu sa fii cu ochii-n 16 dupa un indicator minuscul cu "circulatie in ambele sensuri" si niste sageti.
- e absolut stupid si incoerent ca construim printre cele mai late autostrazi din Europa, cu benzi de 3,75m dar si cele mai inguste si saracacioase noduri, unde nu mai incape o linie continua (!) daramite o separare de sens.

Nu au ce cauta portiuni fara separare de sens langa autostrazi. Sunt "out of place". E un design prost, incoerent si neintuitiv. Nimeni din cei care au circulat in alte parti pe autostrada nu il va recunoaste.

Si culmea e ca continuam sa perseveram in prostia asta pe proiecte noi! Ne bucuram ca se lanseaza proiectul, ce conteaza ca nodurile sunt de 2 lei si vor intra oamenii pe contrasens si/sau vor merge invers pe autostrada...

Si oricat de deschisa la minte e actuala conducere CNAIR stiu ca nici 5 min nu m-ar asculta daca as vorbi despre asta. Ca doar Romania vrea autostrazi, n-avem timp de amanunte din astea.

N-avem timp sa schimban un normativ de bretele, ca ne grabim cu proiectul. Cocoasa de la Focsani in schimb o putem face, ca e pe normativul existent. Si nici pe aia n-avem timp s-o dregem. Inainte baieti!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Kimi


dr4qul4

Nodurile intre 2 autostrazi, trebuie sa fie la standard de autostrada. Adica separator median si latime de 2 benzi (chair daca una e de urgenta).
Se pot face compromisuri la geometrie (gen scazuta viteza maxima chiar si la 60-70) dar nu si la siguranta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ivladbogdan

Nodurile intre doua autostrazi ar fi ideal sa fie toate ca la Turda.  :)

vancouver

Un extras din harta calitatii drumurilor, numai cu autostrazile la zi:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tonică

Văzând harta intr-acest fel, sare în ochi cât de golasa este, cât de puțin exista și cât de mult mai este de lucru!