Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

New Entry!...

Wellcome!...
:lol:

(O avea vreun interes intim pentru "colega" din Moldova?!...  O:-)
Sper ca da, si sa produca multi "mânji" de-a lungul si de-a latul tarii... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Noroc ca exista A7 ca altfel ramaneam la mila pizzarilor sa deschidem si noi niste km de A la anul.

2021 putin mai bine ca 2020.

Macar s-a semnat la greu anul asta.  :cheers:

naivu

Nu chiar la mila pizzaktorilor! Pe langa centura Bacau, UMB are termen de finalizare pe CraPi2 final 2021. Trameco pe Chiribis-Biharia are august 2022; lotul e deja partial lucrat, daca nu are surprize neplacute si se ambitioneaza nu ar fi exclus sa termine in decembrie 2021! Si, dupa ultimele declaratii, pana la 1 iulie 2021 termina si Straco Chetani-CTurzii.
La cat mai multe deschideri si in 2021  :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

vlad_gero

^ @naivu la comentariul asta chiar ai fost naiv :))

pasa_andrei

Ma bucur la fiecare deschidere, chiar si de 5 km sau 18 km dar cand vad harta de mai sus cu deschidere pe ai ani, încep sa intru in depresie.   :bash:

naivu

^^Si am uitat de Rasnov-Cristian (care e sigur 2021) sau de TgMures-Ungheni unde Strabag, daca termina cu 2-3 luni mai devreme, se incadreaza si el cu deschiderea in 2021.
Asta e! Prefer naiv decat depresiv  :)

Kimi

Daca tot suntem euforici ca s-a deschis un lot important din A3, mi-am amintit cate au mai ramas de facut in zona.

Si ajung, din nou, la rusinea nationala (de fapt a cnair), centura Tg Mures. Care, chiar daca s-ar fi facut, NU scotea traficul din oras. Pentru ca trecea prin oras.

Momentan asta e centura TgM pe axa Nord - Sud / Ernei - Acatari / Reghin - Sighisoara pentru camioane. Practic acestea trec prin majoritatea cartierelor din oras, doar ca sa il tranziteze.


31 km in 40 de minute, daca ar fi parcursi cu o masina mica, nu cu un tir.


Si daca tot se vrea grabirea tronsonului Ungheni - Acatari din A8, vin cu o propunere care sa se foloseasca din plin de acest capat al A8 si care sa spele rusinea nationala de care vorbeam mai sus.


Acest traseu/centura are mai multe avantaje:
- scoate complet traficul de tranzit din zona metropolitana pe toate directiile intens circulate
- rezolva problema traficului pe TgM - Reghin
- creeaza o legatura rapida intre Reghin si Sovata/M. Nirajului
- leaga Reghin de A3/A8 si restul tarii

TgM - Reghin (~24km), pe malul Muresului e aproape exclusiv campie. Singurele lucrari de arta ar fi:
- 1 pod peste Mures
- 1 supratraversare DJ
- 1 supratraversare CF
- plus intersectiile de rigoare

Ernei - Miercurea Nirajului (~16km) e un traseu cu dealuri pustii, cu cateva sate fara semnal la telefon. Nu e campie dar nici valea Oltului.


Stiu ca in Master Plan apare un proiect Transregio 1+1 intre TgM si Lunca (MS), cu un cost estimat de 44 mil euro, dar pare o tampenie electorala din pix. Drumul e reabilitat recent dar foarte aglomerat cum trece prin toate satele.
Eventual o sa fac o cerere la Cnair sa aflu MZA pe acest traseu.

Stiu ca e o idee oarecum fantezista momentan dar odata ce incepem sa construim macar capetele A8, incepe sa aiba mai multa logica acest drum.

NGC

Quote from: mirceaeliade on September 18, 2020, 02:07:40 AM
Pe sectorul A3 de langa Zalau cred ca eu fost pe undeva la 3 luni de la inceperea licitatiei pana la semnare

Quote from: horatiu.cosma on September 18, 2020, 09:02:23 AM
Nu exista la cnair licitație de proiect mare care sa fi durat 3 luni in trecutul apropiat. Pe Transilvania cea mai rapida a fost Zimbor-Poarta Salajului, 1 an și 3 luni. Într-adevăr a durat puțin evaluarea ofertelor, dar până acolo, licitația a fost suspendată luni de zile pentru răspunsurile la clarificări.

Quote from: cristi5 on September 18, 2020, 09:22:02 AM
Dna Mariana se lauda ce rapida a fost licitatia :) O uitat sa zica ca-i vorba de evaluarea ofertelor. Amanunte...

Corect! Amanunte ...

Nu e cazul pentru licitatia de care vorbeati, dar avem din Iulie 2020 o modificare a legislatiei. Pun si aici pentru cei care nu citesc topicul respectiv.

Quote from: NGC on September 20, 2020, 02:03:31 PM
Quote from: horatiu.cosma on June 28, 2020, 12:32:33 PM
Oricum, repet, nu aici e problema, am făcut o grămadă de analize pe diferite licitații, cel mai mult timp nu se pierde cu contestațiile, ci cu evaluarea ofertelor in CNAIR.

Prin OUG 114 / 2020 s-a modificat Legea 98 / 2016 si acum avem asa la art. 214 alin. (3).

Quote
(3) Autoritatea contractantă întocmește raportul procedurii într-un termen care să nu depășească:
a) 60 de zile lucrătoare, pentru procedurile prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. a), b), e) și g), de la data-limită de depunere a ofertelor/ofertelor inițiale/proiectelor;
b) 20 de zile lucrătoare, pentru procedurile prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. f) și i), de la data-limită de depunere a ofertelor;
c) 100 de zile lucrătoare, pentru procedurile prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. c) și d), de la data-limită de depunere a ofertelor.

Pe noi ne intereseaza in principal litera a).

pasa_andrei

#6969
In 2021 trebuie sa vedem lucrari pe urmatoarele drumuri : ( sunteti pregatiti? )

A0   SUD- Loturile 1, 2 si 3.
A0   NORD - Lotul 4
A1 - Sibiu Pitesti - Loturile 1 si 5
A3 -  Rasnov - Cristian ; Targul Mures - Ungheni ; Chetani - Campia Turzii ; Nadaselu - Poarta Salajului ; Nușfalău-Suplacu de Barcău ; intersecția autostrăzii cu DN 19) - Biharia
A7 - Centura Bacau
A10  -  ST1 si ST2
DX12 - Craiova - Pitesti

Total km in constructie : 376 km .

Unde credeti ca o sa avem probleme cu avize si cu AC si nu intre in teren in anul urmator?

Ionut

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 18.09.2020:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva-Holdea 175,71 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti-Ploiesti 62,79 km
A3: Ungheni-Iernut-Chetani 31,6 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A3: Biharia-Bors II 5,35 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 873,266 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 444,93 km din total 581,04 km, 76,57%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 160,986 km din total 606,531 km, 26,54%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------

miahi

#6971
^^A0 SUD - Lot 1 Lot 3 Aktor, nu cred ca vom aveam nicio miscare in teren in 2021.

naivu

Aktor are lotul 3 nu 1 si e principalul din lista care nici mie nu imi inspira incredere  :)

alin2pas

Singura șansă e să fie urgentate toate avizele, exproprierile și relocările de utilități de pe traseu, pentru a nu le da motive de întârziere, apoi își pot permite să stea cu biciul pe ei. Ori fac treabă, ori va exista un motiv clar să nu mai fie primiți la nici o licitație în România.

razvan96

Nu. Singura sansa e sa reziliezi inainte sa inceapa lucrarile. Pana la relocari mai e o eternitate, astia nu au nici declaratia de proiectare aprobata.