Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

weaz

#675
Asta era cea din 2012 si cred eu ca arata clar care sunt proiectele prioritare ale UE.
http://tentea.ec.europa.eu/download/maps/modal/road_ongoing_projects_tent_funding_201301.pdf
Eu cred ca in 2020 nu vom primi cu dedicare de la UE mai mult decat Pitesti-Nadlac(posibil cu legarea Nadlac direct de Timisoara) si Calafat-Lugoj plus bucata asta pe care tot marjaza acum Sebes-Turda care eu personal o consider foarte utila pentru tara, dar care sincer imi pare mai mult impinsa in fata pe interese electorale.
Sper sa nu gresesc, s-ar putea sa fie chiar mai putin, pentru ca daca ma uit totusi pe aceasta noua harta se vede clar ca de fapt cele mai favorizate sunt liniile de tren de mare viteza intre Timisoara si Brasov http://www.tentdays2013.eu/Doc/Landscape_freight.pdf autostrada Pitesti-Nadlac precum si amenajarea Dunarii http://www.tentdays2013.eu/Doc/Rhine-Danube.pdf

Parca imi vine sa plang cand ma gandesc ca moldova iar va fi lasata sa astepte si au mare nevoie (nu trag spuza pe gramada mea, sunt oltean).

dr4qul4

Quote from: georgec on October 17, 2013, 09:18:06 PM

Revin cu link oficial:
http://www.tentdays2013.eu/Doc/Landscape_roads.pdf

uite aici link-ul pt harta cu drumuri (nu specifica autostrazi in mod clar). tu ai pus harta cu liniile de cale ferata.

pt autostrazi avem: A6 + autostrada sudului, Ploiesti-Siret si Turda-Sighisoara-Iasi
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Multumim tuturor pentru informatii si poze.

De-a lungul timpului am observat neincrederea chiar si a noastra in constructori fata de puncte critice care par greu de trecut.Am reluat posturi vechi. Exemple A2 cernavoda-medgidia,debleul urias de la Aciliu,Dealul de la Cristian....si altele care au fost repede rezolvate de constructori fata de ziua de atac ,nu fata de ordinul de incepere pe lot,desi majoritatea spuneati ca nu e fizic posibil,eu am spus ca se poate,daca se vrea. Precizez ca vorbeam din experienta anterioara observata de mine,nu am pregatire in domeniu.

Totusi asta da o raza de optimism,iar singurii responsabili acum sunt cei care ofera finantare,mai ales dupa ce citisem articolul cu autostrazile din Polonia.

Imi pare bine ca asteptarile ne sunt inselate,se poate si mai bine,atat poate si economia ,atat meritam.

Ziua de 1 Decembrie ar trebuii numita si Ziua Nationala a Autostrazilor.

sebba

"scurtatura" aia dintre nadlac si timisoara mie-mi pare total inutila (in paralel cu actuala, aproape, nadlac-arad-timisoara)
Sailing away! S/Y Haimana

MHN

#679
Inainte vreme (cand cei care fac aceste harti nu stiau clar, sau poate nici macar vag, care-i treaba cu CIV ramura nordica), traseul CIV convenit la Creta (1994), reactualizat la Helsinki (1997) si, in paralel, adoptat la Bruxelles pentru TEN-T (1996), era Budapesta - Szeged - Nadlac - Timisoara - Lugoj - Calafat - Sofia.

Dar de cativa ani incoace, de cand a fost acceptat si traseul ramurii nordice, ne confruntam cu urmatoarea situatie:
- pentru cei interesati de varianta initiala a CIV Creta/Helsinki sau Bruxelles 1996 sau PP7, pe care am convenit ca o denumim "ramura sudica", segmentul Nadlac - Arad - Timisoara reprezinta bucla de la Arad, aparent inutila
- pentru cei interesati de ramura nordica a CIV Creta/Helsinki, etc... pe care am convenit ca o denumim "ramura nordica", segmentul Arad - Giarmata - Lugoj - Deva (aflata in constructie, dupa cum bine stim) reprezinta bucla de la Timisoara, aparent inutila

Motivele compromisului au fost dezbatute si rasdezbatute, asa ca nu mai insist.

Bine ca macar dupa seminarul din Estonia s-a scos varianta de traseu Nadlac - Timisoara, preluata in mod eronat de fiecare editie revizuita a hartilor coridoarelor sau a proiectelor prioritare, pana la ultimele versiuni dinainte de TEN-T Days din Tallinn (inclusiv editia Martie-Aprilie 2013).

dr4qul4

Dar in conditiile in care C4 s-a mutat de pe Arad-Deva pe Timisoara-Deva ar fi avut rost o asemenea scuratura (ar fi putut trece undeva pe la mijloc intre cele 2 orase).
Acum nu mai conteaza, si nu are cum sa mai fie facuta. traseul va ramane Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva. un mic ocol de 20-30 km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sebba

e clar ca ceva nu e "natural" in zona asta, fie bucla catre arad, fie bucla catre Timisoara... depinde cum privesti
fiecare are avantajele ei, ptr asta nu cred ca merita sa mai comentam ceva...
insa, sa ai deja o autostrada in S pe cateva zeci de km si sa mai faci inca una mai dreapta, doar ptr a reduce vreo 15-20km... asta imi pare cam aiurea... d-aia am zis ca imi pare inutila...

cred ca pana la urma Solutia actuala, in S, a impacat si capra si varza
aradenii "pierd" cand merg spre deva, timisenii cand merg spre nadlac
am zis "pierd" ca sa punctez probabil singurele dezavantaje ale actualei configuratii, nu vorbesc de avantaje care sunt deja intelese....

banii ptr asa ceva (scurtatura) ar putea fi folositi mai cu cap, pe alte loturi/tronsoane... sa zicem lugoj-caransebes....
dar aici ar trebui sa gandeasca putin mai flexibil si cei cu initiale internationale...
Sailing away! S/Y Haimana

tonică

eu unul nu prea inteleg mai nimic din harta aceea...ori legenda-i anapoda ori eu is prea capsân...sunt modest asa ca merg pe a doua varianta... :)
Pe de alta parte, tinand seama si de alte harti aparute prin presa zilelor acestea, dupa tallin, inteleg ca pe la noi ue mai e interesata doar de sibiu-pitesti, lugoj-deva si in special asa zisul A6 pana-n calafat. Restul doar daca cei de la ciolan vor sti sa negocieze ori sa puna piciorul in prag.
Deasemenea am observat cum ca dintr-o data ucraina nu mai pare asa interesanta, indirect si republica moldova, drumurile nu mai merg spre est, exceptie facand asa zisul coridor mediteraneean, cel venind din spania>ungaria>urmand m3 inspre granita cu ucraina. Ei bine eu as incerca sa ciupesc ceva de aici incercand marea cu sarea pentru o mica deviere de la traseu, atata timp cat ucraina nu mai e o tinta pentru aceste drumuri macar sa incerc sa pun si baia mare pe harta. Eventual mai apoi zalaul>cluj si o trimitere catre chisinau dar nu as refuza fie si "un ciot" dintr-asta specific noua, dinspre unguri prin satu mare pana in baia mare. Ar fi de mare ajutor nordului...

dr4qul4

nici eu nu cred ca se va face o legatura directa in urmatorii 20 ani.

dupa cine stie.... poate este trecuta pe plan  deoarece se gandesc ca , dupa ce se va termina A6 si se va face si Timisoara Belgrad, traficul va fi atat de mare incat nu vor ajunge 2 benzi.

Cum am mai spus si eu si alti colegi de forum, ar fi bine sa avem un MasterPlan bine gandit si respectat de toate guvernele.

Eu as fi mers pe trasee cat mai scurte, chiar daca ocolesc orasele. Consider ca autostrazile ar trebui sa fie facute in special pentru tranzit, asadar pe traseele cele mai scurte (pe cat posibil) iar orasele se pot lega si prin cioturi sau de ce nu, putem folosi DN-urile pentru ultimii 10-15 km.

in acea zona, de la Nadlac trebuia sa mearga catre Lugoj, printre Timisoara si Arad, care ar fi fost legate apoi pe Autostrada SM-Oradea-Arad-Timisoara-Moravita.
La fel Autostrada Sudului ar trebui sa  fie calafat-Craiova-Caracal -Rosiori-A0 SUD Bucuresti . Va rog sa nu sariti cu gura deoarece din centrul orasului, Bucurestiul va fi la fel de departat de Autostrada ca si Alexandria .
Cam asa ceva s-a facut la A3 Gilau-C turzii, care ocoleste Clujul la cativa km buni.....din pacate este singurul lucru pe care il face.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

#684


aceasta este harta din link-ul oficial.

scuzati calitatea dar:
- legatura directa timisoara nadlac nu exista, A1 ramane cum e acum (SB-Pitesti)
- avem A6 Lugoj-Calafat-Craiova-Alexandria pana la Bucuresti
- Turda - Iasi (A3 poate fi considerata istorie, probabil se va lega mai tarziu Brasov-M Ciuc de ea)
- Ploiesti - Siret

PS. nu se specifica daca e vorba de Autostrazi sau Drumuri Expres sau actualele DN-uri, dar .... upgrade la DN2 nu poate fi decat minim drum expres
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

#685
O autostrada este considerata terminata in momentul in care spatiile de servicii sunt la standard UE:
o benzinarie, un motel, restaurante, magazine, locuri de joaca pt. copii, locuri de odihna si eventual loc pentru caini.
Standardele japoneze sunt putin mai inalte(!):
locuri parcare acoperite pentru motociclisti, cosuri de colectare a resturilor fara sa fim nevoiti sa punem mana pe capac(precum in UE), etc.. Eu as alege standardul japonez...Priviti, va rog!

harta aici

In primul rand observ ca si la japonezi exista acea impartire 'germana' a locurilor de parcare de care am mai amintit.: camioanele sunt asezate langa autostrada, autoturismele langa magazine, motel...(am vazut undeva pe A2 ca masinile mici erau langa autostrada, iar soferii trebuind sa treaca printre camioane sa ajunga la toaleta - un fel de magazie sateasca din beton! - total aiurea si fara cap! Am mai scris ca toata aceasta afacere trebuie lasata pe mana investitorilor privatidin domeniu, firme care au lanturi internationale de servicii parcari si carora statul roman trebuie sa le impuna un catalog minim al standardelor internationale(UE) - de ce nu se face asta, nu inteleg.
Ideea dupa care nu avem destui km de autostrada e total eronata:
tocmai pentru ca avem doar DN-uri si acolo nimeni nu-si irroseste capitalul, acolo unde avem un segment de autostrada ar trebui deja dat investitorilor din domeniu. Statul nu cheltuie nici un ban, din contra!

marisRO

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a fost duminica seara la Digi24 la emisiunea Km0.
A fost intrebata de ce este ocolita Moldova de autostrazi, cu referire directa la noua retea TEN-T. A raspuns ca Moldova nu este ocolita din punct de vedere al retelei feroviare si ca noua politica europeana pune accent pe feroviar si fluvial - sunt mai nepoluante. Daca analizam raportul pentru RO http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/ten-t-country-fiches/ro.pdf si hartile - http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/com%282011%29_650_final_2_annex_i_part21.pdf si http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/com%282011%29_650_final_2_annex_i_part03.pdf are drepatate. A afirmat in schimb ca de rutier s-a ocupat si raspunde Sova. Iar in ceea ce priveste finantarea autostrazilor din zona Moldova se poate apela la finantari BM si BERD.
Inregistrarea acestei emisiuni nu este inca disponibila dar urmaresc sa va transmit si link-ul.
Concluzia mea este ca pentru 2014-2020 se poate face ce este prins aici http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/ten-t-country-fiches/ro.pdf si Sibiu-Pitesti.

weaz

#687
^^^
Cam ce am zis si eu. Nu avem cum sa neasteptam la prea multi kilometri de autostrada cand politica europeana si globala se orienteaza spre alte mijloace de transport. Pe deasupra mi se pare mie ca e cumva si logic. Avem fix pe mijlocul tarii un zid format din ai patriei munti. Eu zic ca este destul de rezonabil daca vom face 2 treceri ale lor cu 85% din bani europeni pana in 2020 (cunoastem toti de aici ca sunt costisitoare si pe deasupra mai bine le facem acum cand avem mai multa nevoie de siguranta si viteza de deplasare prin zonele alea).
Parerea mea!


Earthchild

#689
In alta ordine de idei, as propune un thread cu ce s-a construit (modernizat) pana acum in domeniul autostrazilor in Romania, in ce perioada, de catre care constructor, la ce pret. O arhiva pentru posteritate, de genul:

A1 - modernizare Astaldi(IT) parca, 2005-2007
     - ocolitoare Pitesti, Astaldi(IT), 2007-2009, X lei
     - ocolitoare Sibiu ...etc

A2 - tronsonul I (Bucuresti-Lehliu), Enka(TR), 2004-2007, X lei;
     - modernizare tronson Fetesti-Cernavoda, Astaldi(IT) - parca, 2004-2007, X lei;
     - tronsonul IV (Cernavoda-Medgidia), Astaldi(IT)-Max Bogl(D) - reziliere Colas(F), 2009-2012, X lei.

La fel pentru A3, cu cele trei tronsoane Impreza-Pizzarotti(IT), Pa-Co(RO)-Euroconstruct(RO), UMB Spedition(RO)... + Bechtel(USA)