Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#6735
^^ unii eram deacord, unii nu.
chiar si cu numirea de "pierdut bani" erau colegi care explicau ca nu poti sa pierzi ceva ce nu ai avut.
din pacate au fost ani pierduti, bani pierduti cu licitatii in disperare pentru A10 si CTurzii-TgMures pentru a salva putin situatia.
Fostul ministru Sova, pe care multi l-am uitat ar trebui amintit mai des. La asa NU. Datorita lui am coborat de la posibile inaugurari de 100km/an spre 0.

LE (re)vedeti bucuria de pe forum cand a plecat Sova + ofertele de livrare cort pt A3
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=74.msg47374#msg47374

vancouver

#6736
@horatiu

1. In primul rand am scris ca sa lamuresc situatia. Nu e nici o harnicie care a dat in CNAIR sau MT sau in poporul roman si care ne da sperante ca suntem pe drumul cel bun. E invers. E doar dovada ca sutem varza. Incercam sa salvam pe ultima suta situatia.

2. Nu propun nimic special. Eu nu am scris postarile din urma in ideea de a veni cu o propunere, ci ca raspuns la ceea ce au scris altii inainte.

3. Din fericire, cum spui si tu, pentru viitor avem o tolba destul de plina de proiecte, care chiar se apropie de cele 10 miliarde indicate de mine (fara A8, care eu zic ca trebuie finantat separat si pe o durata f. lunga de timp, ca sa nu incarce factura anuala prea mult).

4. Propunerea cea mai importanta a mea este tot un raspuns la diverse postari de aici: Incetati sa mai spuneti / credeti ca NU AJUNG BANII ! In orice moment cand vedem ca chiar nu mai ajung banii se poate trage frana si amana unele licitatii sau incetini derularea unor proiecte (de ex. prin extensii de termene convenite de comun acord cu constructorii).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Eu vad putin partea pozitiva (si mai simpla): lucrurile au inceput sa se (mai) miste. Chiar nu prea ma intereseaza motivele.
Nu ma uit asa mult in trecut (unde s-au pierdut multi bani) si ma gandesc ca in exercitiul asta suntem mai ok si in viitorul o sa fim si mai buni.

Mai important: au inceput sa se lanseze licitatii cu SF-uri mai serioase si biroctratie mai rezolvata.
Cu alte cuvinte: probabil nu mai pierdem 6 ani pe traseu care se face in maxim 3!
Un rezultat: ce s-a semnat in ultima vreme e cu firme serioase/care au facut o imprsie buna.
Sunt emotii cu turcii pe A0 sau cu posibilii chinezi pe PISI4, dar nu inseamna ca nu pot sa faca o figura frumoasa.

MihaiD

Asta cu ,,nu ajung banii" am auzit-o rostogolită de toți incompetenții, în condițiile în care Ministerul Transporturilor a avut numai rectificări negative, nu a consumat fondurile bugetate niciodată. Avem planificare proastă pe documentații proaste; nu am ajuns în punctul ăla în care să spunem că ,,nu ne ajung banii". Nu facem politică, nu dăm nume, dar știu măcar un politician din Moldova care a declarat ,,să fim serioși, nu ajung banii decât pentru o autostradă sau un drum expres." Întrebare: cât mai avem de tras cu licitații scoase pe SF-uri dinainte de 2010? S-a cam terminat, nu? Adică ar trebui să tragem linie și să ne ridicăm pretențiile la viteza de execuție, începând cu A7 cel puțin, fără surprize în teren.

BogdanS

salutare

Vin si eu cu o intrebare. ma uitam recent la niste filmari din bulgaria de pe A6 Europa , lotul de la granita cu serbia care trece prin munti. Ei au ales sa transforme pur si simplu drumul cu 2 benzi in autostrada si se lucreaza sub trafic. Exemple ar fi si in Ungaria. La noi de ce nu se opteaza pentru astfel de proiecte, cred ca ai fi cateva cazuri bune unde ar putea fi pus in practica.

IosuaT

Vreau sa cred  ca A7 va fi prima autostrada ce va fi finalizată în termen record  maxim 5 7 ani
Ploiesti  Buzău  2024
Buzău Focșani  2024-5
Focșani Bacău  2025
Bacău Pașcani 2025-6

Si dupa DX Pașcani Suceava 2026-7
DX Suceava  Siret 2027-8

Cam asa cred ca vor sta lucrurile si poate se finalizează  si acel segment din A8 Iasi Pascani pana in 2026-7

Cam asa cred ca se vor inaugura
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

dr4qul4

Sunt de acord cu tine ca se poate finaliza in 5-7 ani, dar din momentul semnarii primului contract. Adica peste vreo 2-3 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

jaston

#6742
Un termen realist ar  fi 10 ani pt finalizarea tuturor tronsoanelor.

Ideea e sa inceapa cat mai repede cu Ploiesti-Buzau, sa eliberam o parte din traficul de pe DN2.

IosuaT

Semnării de contracte  2022 pe primele 2 lelegături  pana la Focșani  posibil  si pe al treilea pana la Bacău...
Chair cam militează  pentru cele 2..
Curiozitatea mea de ce la noi DX care se vor face în continuarea autostrăzii nu vor purta  același indicativ A7 Dx7  ai sa mers pe varianta DX5 sau  de la Autostrada A4  pana la Brăila tot felul de  indicative...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

voicul

@BogdanS
Majoritatea drumurilor la noi trec prin localitati, deci nu se poate. Nu prea vad pe unde s-ar putea face la noi o dublare de drum si sa devina si A, asta si pentru ca nu multe DN-uri nu permit si o viteza sigura (curbe) de 130.

La BG drumul trece prin munte si locul permite extinderea la A.

GML

@BogdanS,

In Ungaria de ex. am mers pe DN 3, si acolo nu prea vedeam localitati, max. un sat. Cand am vrut sa cumpar ceva, mai faceam vreo 5 km in plus,  sa ajung intr-un orasel. 

pest1969

In Romania, practic nu s-au facut drumuri noi. Cu exceptia autostrazilor. Vechile drumuri/poteci care legau targurile, satele si catunele au devenit DN-uri, DJ-uri sau DC-uri.
Nu prea s-au luat decizii de a face un DN nou intre 2 localitati ceva mai mari.

Gendan

Am vazut pe topicul de A7, postat de @laurentiu.nistor, stadiu de 63% pentru centura Bacaului. Ceea ce colegul nu ne spune e ca au updatat fisierul cu stadiul lucrarilor.

Multe promisiuni pentru final de luna si pentru luna Iulie.

Daca s-a mai prins si altcineva in afara de mine si Laurentiu ca e updatat fisierul... Uhm... *insert gluma cu CFR*.

horatiu.cosma

La LD2 speră să semneze contractul în decembrie 2012  :lol:.

mirceaeliade

Am si eu o intrebare pt cei de pe forum: mi se pare mie sau in ultimele ~3 luni au fost un numar neobisnuit de mare de noi contracte semnate/licitate/anuntate?  Vreau si eu sa stiu daca am o perceptie corecta sau sunt doar picltisit de stat acasa si mi se pare ca lucrurile se misca cava mai repede decat am fost obisnuit de prin ~2012 incoace.