News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

montaniardul

#6705
Trebuie autostradă neapărat pe ruta Târgu Mureș - Sighișoara - Făgăraș. Spun asta pentru că zona are nevoie de investiții urgente. Trebuie dezvoltare cu tot ce inseamnă turism (Sighișoara și satele săsești cu toate monumentele de patrimoniu de acolo) și industrie. Plus că ar mai trebui o conectare între A3/A8 și A13. Nu este suficient doar A10 care leagă A1 de A3.

myid

da, da. Acolo se pierde cel mai mult timp pe ruta Brasov - Targu Mures, semafoare, aglomeratie.

PS(offtopic) : in ce hal a ajuns Sighisoara in ultimii 10 ani, e dezastru, se construieste haotic, balustrade ruginite, bosheti pe toata lungimea Tarnavei Mari, si bomboana de pe coliva a aparut groapa de gunoi in varful dealului. https://goo.gl/maps/HdkuCLdN5LMMUjzH8 India !!!

pasadia

E la baza dealului totusi, nu e in varf. Dar e vizibila bine de tot.

TibiV

Ce veche este poza satelitara din GM...
Cred ca este de acum cel putin 5 ani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

@montaniardul, dupa ce vom avea A13 si A3/A8, vom putea discuta si de o a doua conectare a lor prin Sighisoara; deocamdata nu au terminat A10, A13=0, iar A3/A8 UngheniMures-UngheniPrut=0. Pana atunci in zona poti spera cel mult la centura la Sighisoara  :).
@TibiV, si la Rasnov-Cristian poza satelitara antedateaza santierul!

montaniardul

#6710
@naivu sunt se acord, dar eu cred că trebuie să insistăm cu problema asta pentru că numai așa vom obține ceva în acest sens. S-a dovedit de multe ori că factorii de decizie nu prea acționează în interesul țării, a cetățeanului și atunci societatea civilă trebuie să ia atitudine, iar cei de la CNAIR să facă pași concreți în direcția respectivă.

Goldmund

Avem harta cu autostrazile care sunt in lucru, cu autostrazile care sunt in pregatire, cu autostrazile pe care le are contribuabilul si tara in plan pentru viitor.
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=8/47.126/23.989/0

Dupa cum vedem, doar regiunea Moldova e lipsita de orice plan pentru viitorul apropiat...in afara de ocolirea aceea pt. Bacau din A7(cca.16km)
O prima concluzie pe care o tragem, este ca anul 2020 este un an bunicel, daca toate proiectele de autostrada preconizate pentru acest an vor fi si gata.
Dar vor veni si anii mai putin buni, precum anul 2021 in care doar un ciot langa Brasov va fi dat in exploatare... , pentru 2022 vor fi  f. putini km  gata. Foarte rau pentru Romania!

Concluzia rapida este ca acest guvern, urmatorul guvern trebuie sa faca totul sa se poata incepe lucru la 500-700 km de autostrada odata, si asta doi-trei ani la rand. Doar atunci vom sti ca ne-am dus la vot si am votat bine pentru economia Romaniei, pentru mai multa bunastare in general...

naivu

Faptul ca nu se vor da in exploatare km de autostrada in 2021-22 nu este atat de important daca in aceasta perioada se va lucra intr-un ritm decent care sa permita in 2023-25 darea in exploatare la termen a proiectelor incepute acum. In Moldova este intradevar o problema, centura Bacau se termina in mai putin de un an si, judecand dupa stadiul de pregatire al proiectelor, prevad cu greu inceperea efectiva a executiei mai devreme de 2022 pt A7 sau 2024 pt A8 sau A13. Dar in rest:
A0Sud- trei loturi in lucru, 50km, posibil ca la anul sa intre in lucru si A0Nord (50km)
A1- Pisi1 in lucru, sanse reale ca si PiSi5 si 4 sa inceapa lucrul anul acesta, 60km
A3- Biharia-Chiribis si Ungheni-TgMures deja semnate, 30km, posibil sa se adauge anul acesta si doua loturi din Apuseni si sa gaseasca constructor nou pt lotul Straco (50km), nu e total imposibil ca la anul sa demareze si Comarnic-SinaiaS
DX12- doua loturi in lucru, 60km, doua loturi in licitatie (60km)
Total: 200km in lucru pe 10santiere, plus alti 160km pe alte 8santiere in 2021; tinand cont de cum s-a ocupat CNAIR de pregatirea proiectelor, stam neasteptat de bine  :)

voicul

Esti optimist cu PISI.
Abia daca sunt sanse sa intre Astaldi pe PISI5, dar asa la un drum tehnologic - ceva marut.
PISI 4 nu e nici o sansa, mai ales ca nu avem constructor. Realizara ar fi sa avem anul acesta contractul semnat.

horatiu.cosma

Nu e optimist, e pe lângă subiect cu aproape tot ce a scris acolo. E o aberație fără margini să zici că nu e problemă că 3 ani nu primim autostrăzi noi, dacă primim mai multe în 3 ani, nici nu are sens să comentăm așa ceva. Tabloul ăsta mirobolant desenat de naivu e doar naiv, e exact în aceeași linie cu declarațiile lui Cuc din 2017 că a scos la licitație proiecte de zeci de miliarde, era clar deja, luăm toți banii din POIM, șantierele vor dudui, totul e perfect. 3 ani mai târziu apar alți optimiști care ne zic că peste 3 ani va fi bine  :lol:.

MihaiD

Vreo 900 km de autostradă / DX în 2021, din care 16 km în Moldova. Cam despre asta e ,,dezvoltarea echilibrată" a infrastructurii, cu scopul ,,scăderii discrepanțelor" dintre regiuni, din MPGT (mă rog, diverse formulări în sensul ăsta). O strategie mizerabilă, cu o execuție și mai mizerabilă și cu frustrări pentru toată lumea.

pest1969

Cu toata dorinta de a avea autostrazi in Moldova sau Oltenia, dar ar fi avut sens economic sa facem mai intai A7 in dauna A1, A2 si A3?
A2 e terminata dar nu e lagata de A1 din lipsa de A0.
A1 nu e finalizata si nu va fi in urmatorii 5 ani.
Ideile asta cum ca Moldova e discriminata ar fi avut sens daca A0,A1,A2,A10 erau gata si in loc sa facem A7 ne-am fi apucat de ceva gen A11(Arad-Oradea) sau Bucuresti-Alexandria.
Romania era si este mai mult sau mai putin obligata sa inchida macar C4  Constanta-Nadlac inainte de a incepe tot felul de alte proiecte.
Si sa nu uitam ca asa cum e el DN2, a fost o mare realizare la vremea respectiva.
Ce echilibru regional ar fi fost cu 2 cioturi pe A7 si cu 50 km in minus pe A1?

MihaiD

#6717
Da, ar fi fost un minim echilibru cu tronsoane care să scoată traficul de pe Iași - Tg. Frumos sau ocolitoare la standard de autostradă pentru Adjud, Bacău, Roman. În niciun caz așa cum pare că va fi, +1000 km naționali de A/DX, din care 16 km în Moldova. În definitiv, le facem pentru a ridica nivelul de trai al tuturor, nu pentru a crește și mai mult discrepanțele între vest și est. Dacă nu, scoatem din vocabular sau MPGT expresii precum ,,scăderea discrepanțelor între regiuni", ,,dezvoltare echilibrată" și nu ne mai mințim că vrem asta.

horatiu.cosma

#6718
În momentul acesta în CNAIR și în societatea civilă cea mai mare parte a energiilor sunt direcționate spre A7 și A8. Pentru pregătirea A8 există UIP (unitate implementare proiect) nou creată în CNAIR, deși până acum UIP-urile erau doar pentru proiecte în execuție și toate SF-urile erau la departamentul de studiu. Iar acest departament de studiu se ocupă cu precădere de A7, vizite în teren non stop, monitorizare studii geo, discuții și întâlniri cu toți decidenții din Moldova, așa ceva nu s-a mai făcut încă de către CNAIR pentru pregătirea unui proiect decât parțial pentru PiSi. Deci lucrurile se mișcă pentru Moldova în direcția corectă. Faptul că până acum zeci de ani nu a interesat pe nimeni această zonă a țării e frustrant, dar din păcate timpul nu poate fi dat înapoi. Ce putem face e să ținem presiunea la cote maxime în continuare să se pregătească A7 și A8 cât mai bine posibil și să intre apoi rapid la execuție.

pest1969

Exact, in 3-4 ani ar trebui sa avem majoritatea proiectelor active in Moldova.
Nu cred ca ar fi fost un mare beneficiu economic sa fi avut A8 pana la Tg Mures si de acolo sa nu fi fost nici A3 dar nici A10 pentru legatura cu A1.