News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pest1969

@razvam
Acolo sunt procentele certificate de pe site-ul CNAIR.

LauR

Cresc speranțele pentru Moldova, să vedem ce va fi...  8)  :|


QuoteÎntâlnire pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Moldova!


Marți, 26.05.2020, la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și comunicațiilor a avut loc o întâlnire cu tema "Lansarea și accelerarea proiectelor de infrastructură rutieră din zona Moldova".

La întâlnire au participat Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Marcel Boloș, Ministrul Fondurilor Europene, Costel Alexe, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mariana Ioniță, Directorul General al CNAIR, primari și reprezentanți ai primăriilor din județele Moldovei, precum și specialiști în infrastructura rutieră din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

"Vreau să abordăm discuțiile referitoare la dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivelul întregii țări fără tușă politică. Toate șantierele, din toate regiunile țării sunt importante, dar ne-am întâlnit astăzi aici să punem accent pe cele din Moldova. Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni. Sper ca împreună să găsim soluții și să fim o echipă pentru ca aceste proiecte să devină realitate într-un timp cât mai scurt.", a declarat Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

La rândul său, Marcel Boloș, Ministrul Fondurilor Europene, a precizat că Guvernul Orban pune la dispoziție 13 miliarde de euro pentru dezvoltarea regională și că s-au flexibilizat mecanismele de accesare a fondurilor europene pentru proiectele de dezvoltare, astfel încât acum proiectele cu finanțare europeană pot fi implementate mai ușor. De asemenea, Marcel Boloș a pus accent pe faptul că Moldova are nevoie de astfel de proiecte, în special pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Costel Alexe, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a apreciat inițiativa de a fi toți la aceeași masă și de a dezbate viitorul infrastructurii rutiere din această regiune a țării. Demnitarul a reiterat faptul că fondurile europene și bugetare disponibile, trebuie folosite din plin pentru reducerea decalajului Est – Vest, existent în acest moment.

În luarea sa de cuvânt, Mariana Ioniță, Directorul General al CNAIR, a declarat: "Coloana vertebrală a oricărei economii este infrastructura rutieră. Trebuie o continuitate a proiectelor și aceasta este posibilă printr-un continuu dialog cu autoritățile locale, astfel încât să reușim să dezvoltăm proiectele de infrastructură într-un ritm cât mai rapid. La nivelul companiei am format o echipă de profesioniști care să pregătească proiecte mature, care odată demarate să fie realizate fără alte obstacole. Așa cum am mai spus, dezvoltarea proiectelor de infrastructură din această zonă a țării reprezintă un punct sensibil pentru mine și sper ca împreună să reușim să dezvoltăm proiectele pe care cetățenii și le doresc cu ardoare. Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală."


CNAIR

voicul

Sperantele cresc si se materializeaza intr-o amanare a SF-urilor. Super  :lolz:

pbh

Ce frumos spus, elevat, la sentiment. intr-un cuvant - sublim.
Nu ma pot abtine sa citez: "Coloana vertebrală", "continuu dialog", "fără tușă politică", "să fim o echipă", "am format o echipă de profesioniști", "Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală."
Ma duc sa cumpar o rama in care sa pun aceste fraze - cu tot cu monitor...

Si iata cum toata Moldova (Bacau, Focsani, Buzau, Iasi, Suceava, etc) vor aveain curand A ...divizia normal.
Se vede luminita de la capatul tunelului. Care tunel?.....Exact

TibiV

"...toata Moldova (Bacau, xxx, Buzau, Iasi, Suceava, etc) vor avea in curand A".

Fara xxx.

Acolo trebuie aplicat principiul din urma cu 50 de ani "unde doar s-a auzit de autostrazi".
Sa nu le deranjam sistemul auditiv, se pare ca este extrem de sensibil la locuitorii din zona xxx...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Poate văd cu ocazia asta aktorii și pizzarii cum arată o facturare de 150 de milioane dintr-un foc.


razvan96

^Daca tot a adus Horatiu vorba, din 578 de milioane de lei cat s-au facturat la CNAIR pe T58 anul asta, UMB si SA&PE au facturat vreo 360 de milioane. Cele mai mari 9 facturi sunt ale lor.

Cred ca postarea asta se poate muta in topicul de discutii generale.

ultrasbz

Scuzati daca s-a mai discutat, probabil nu am urmarit la vremea respectiva, dar care a fost explicatia pentru aceasta cocoasa de pe A3 de la Gilau?


florin74

O diferenta de nivel semnificativa. Si frica de tunel...

LauR

Un articol interesant și complex e celor de la HotNews despre toate discțiile ce au avut loc la MT, despre autostrăzile ce ar urma să lege Moldova de celelalte regiuni (A7, A8, A13). Nu știu care sunt speranțele reale, vom vedea dacă și de data asta este doar praf în ochi...

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24021430-autostrazi-moldova-a8-a7-a13-prezentari-primari-traseu-harta-mai-2020.htm


danpandrea

Poate vreți să râdeți la final de zi.

Aflând că bulgarii se mișcă în direcția Veliko Târnovo - Ruse cu autostrada, am dat o căutare pe Google pentru "autostrada bucurești - giurgiu" și am găsit următoarea bijuterie din 2014:

"Cristian Marciu spune că proiectul va fi realizat în cadrul programului naţional de autostrăzi până în 2020, urmând să fie realizaţi aproximativ 2.400 de kilometri de autostradă în România."

Mai țineți minte câte urma să facem din acciza de 7 eurocenți?

voicul

E bun drumul pana la Giurgiu. Cam multe radare, dar asta e.
Daca se face si varianta ocolitoare a orasului atunci e mare realizare pentru RO.

Mai sunt vreo 15 ani pana se face A spre Giurgiu.

montaniardul

#6702
Propun reluarea discuțiilor pentru construcția tronsonului de autostradă Târgu Mureș - Sighișoara - Făgăraș - Brașov, parte din Autostrada Transilvania.
Este de neacceptat ca zona amintită mai sus să nu beneficieze de o asemenea infrastructură mai ales acum când țara noastră urmează să primească fonduri europene substanțiale de redresare economică de pe urma pandemiei de coronavirus. Este necesar ca această problemă să fie reluată și promovată intens în mass-media.

voicul

Făgăraș - Brașov se va face prin intermediul A13. Deci o bucata e rezolvata.
Se mai face si Târgu Mureș - Acățari prin intermediul A8, deci si o bucata din A3.

Daca e noroc si multa intelegere (dar mai mult noroc) o sa se faca si Târgu Mureș - Sighișoara

pasadia

Ba se se faca centura Sighisoara!!! Nu de alta, dar Targu Mures  - Sighisoara, asa cum era in proiectul Bechtel, nu va ajuta deloc la decongestionarea Sighisoarei.