News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pentium10

dacă nu vor fi contestații vom semna contractele - deci sanse zero
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

naivu

#6676
@Senerslav, desi, separat, oricare din obiectivele prezentate de ministrul Bode s-ar putea atinge pana la sfarsitul anului (si toti cei de aici si-ar dori sincer sa se intample asa), experienta de pana acum ne indeamna sa fim rezervati; sa se realizeze toate este qvasiimposibil; majoritatea sunt, ca sa nu le zic vorbe in vant, wishfull thinking  :)! Daca tot vrei sa pui baza pe ce zice vreun oficial, incearca mai degraba de la noua sefa CNAIR, Mariana Ionita.
De prea multe ori au trecut cel putin doi ani intre lansarea licitatiei si semnarea contractului (sau s-a anulat licitatia cu totul); de prea multe ori a trecut cel putin un an intre semnarea contractului si inceperea lucrarilor (sau s-a desfacut pur si simplu contractul).
Cam fiecare obiectiv de acolo are cate un topic pe forum, citeste ultimele 5-10 pagini de pe fiecare si iti vei putea face o parere relativ pertinenta despre fiecare!

voicul

Ar fi o performanta ca toate sa fie semnatate. Deci semnate, nu sa se intre in teren.

Ionut

Astăzi de la 13.00 la 14.45 sunt in direct din sufragerie :lol: la B1 TV. Vorbim de autostrăzi dar nu numai. Băgăm și ceva feroviar din ce am inteles.

horatiu.cosma

#6679
Referitor la discuția cu importanța pregătirii proiectelor, haideți să ne uităm puțin peste acest document. E vorba despre revizuirea acordului de mediu pe drumul expres Craiova-Pitești. SF-ul dezastruos din 2008 făcut de Search este evidențiat în întreaga lui splendoare prin modificările necesare.

- "valea nu a fost identificată în teren". Într-adevăr, în 2008 google maps mai dădea rateuri, pixelarea la zoom era mai proastă ca acum.
- o grămadă de modificări ale liniei roșii ca urmare a realizării studiilor geo la PT.
- modificări de soluție în nodurile rutiere ca să fie permisă viteza de proiectare de 30 de km/oră (oare cât era în 2008?)
- modificări de soluții tehnice ca să mențină panta la maxim 5%.
- translatări de sute de metri ale structurilor ba înainte, ba înapoi. Vă dați seama că era în al 9-lea cer Caragiale acum, dacă se construiau podurile lângă cursurile de apă, nu deasupra lor. Sau nah, poate că din preistorie de când e SF-ul au trecut câteva ere geologice care au mai mutat cursurile de apă, deci să nu fim chiar așa de răi, Search a făcut un SF bun pentru acea perioadă  :lol:.
- structura aia peste valea neidentificată au mutat-o birocrații din CNAIR la altă poziție, doar ca să iasă la număr și să nu trebuiască să muncească la revizuirea indicatorilor tehnico-economici.
- structuri mărite fiindcă nu ieșeau de nicio culoare calculele hidro.
- gabarite prea mici de trecere a structurilor peste CF și DN la finalul lotului TS, deci a trebuit linia roșie mai sus
- modificare traseu din cauza sondelor de la Ghercești
- case noi pe traseu
- modificare traseu la Slatina pentru a nu intra prin Pirelli
- includere în profilul transversal a spațiului necesar pentru parapeții laterali (se pare că nu erau în 2008)
- peste 50 de podețe nu se vor mai executa față de SF, fiindcă nu își au rostul din calculul hidro. Sau o fi vreo înțelegere cu constructorii să regleze unele costuri suplimentare, ca să nu mai fie necesară modificarea contractului? La fel și la panouri fonoabsorbante, dispar ceva kilometri.

Vă dați seama cum ar fi fost un Pizzarotti sau alții asemenea pe acest proiect? Bucuria avocaților, nu făceau un pas în șantier fără să trimită scrisoare la CNAIR că SF-ul nu se pupă cu realitatea și că e nevoie de sume suplimentare.

O altă modificare de AM va mai urma, când vom avea PT-ul pe 3 și 4 (că cei din CNAIR nu au posibilitatea de a prelua din erorile de pe primele 2 tronsoane și de a corecta corespunzător pe 3 și 4).

laszlo.robert

B1 Tv- din 45 minute ,35 publicitate + campanie electorală

adiarc

^nu pot fii dati in judecata pt mizeria aia?probabil in cei 2 ani ,dar la 12....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#6682
Ma gandesc sa calculam si noi niste trasee de munte (LD2E, A8, A13...). Sa le suflam un pic in ceafa tovarasilor care fac SFuri (buba proiectarii din Romania)

Stie cineva un soft "open" la care daca-i dam niste puncte intermediare (cu cote sau fara) calculeaza un traseu cu raza de curbura minima si panta maxima, apoi afiseaza inaltimea debleelor/tunelurilor si inaltimea rambleelor / viaductelor?  Apoi modificat interactiv punctele intermediare si cotele, pana iese ceva care are sens (deblee nu prea adanci, sau tuneluri nu prea lungi, ramblee sau viaducte nu prea inalte)

Sau stie cineva macar cum se numesc aceste softuri in CFDP?

N-ar trebui sa fie mare lucru de facut asa ceva. Date geo exista, de exemplu Google elevation API, OpenStreetMap etc.


montaniardul


mitcd

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat, în direct la Digi24, că în acest an aproximativ 80 de kilometri de autostradă vor fi dați în folosință

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cati-kilometri-de-autostrada-vor-fi-gata-in-2020-ministrul-transporturilor-anunta-pe-ce-drumuri-noi-vom-merge-in-acest-an-1313201

Ionut

Un manelist de teapa lui cuc. Aceeași mizerie de ministru.

pest1969

Sa nu confundam totusi titlul pus de Digi cu ce a zis Bode. El a fost destul de evaziv, exceptand procentele de pe Sebes-Turda si centura Bacau.

pasadia

Nu spune ca ii deschide pe toti, e adevarat, dar ii insira de parca ar avea sanse sa ii inaugureze p toti. Aia cu 70-80% stadiu pe cei 17 km de autostrada de pe centura Bacau mi se pare chiar fortata rau de tot.

ps: asta ca sa nu spun si ca uita de cei 6 km de la Cristian - Rasnov. Aia pe care Cuc ii inaugura in 2019. Nu cred ca o sa fie gata, dar cred sincer ca au sanse mai mari de finalizare decat UMB pe A7.   

pest1969

Are cineva idee cam cu cat e in urma, de regula, stadiul fizic real cel certificat oficial de raportarile CNAIR?

razvam

#6689
@pest1969

Ai pe site harta cu stadiul lucrarilor, unde daca dai click pe fiecare lot, vezi in ce stadiu procentual se afla, date raportate.