Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

#661
si mai mult de atat: pentru ei prioritar este A6 - Nadlac-Timisoara-Lugoj-DTS-Calafat iar A1 reprezinta doar "Ramura nordica"

trebuiau insa sa se gandeasca mai de mult la acest lucru. Puteau alege un traseu direct Timisoara-Nadlac, si legau Aradul printr-un ciot.

Acum ar trebui sa faca 60 de KM in plus si un pod peste Mures + 2 noduri intre autostrazi. asa ca ramanem cu ce avem.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#662
Quote from: bogdymol on October 18, 2013, 12:35:25 PM
Se pare ca UE vrea o legatura rutiera directa Nadlac-Timisoara.

Este un studiu extrem de vechi (2005), si nu mai este valabil de mult.
In afara rutei studiate ca parte a proiectului, conexiunile sunt pur orientative - asta incluzand toate traseele prin Romania desenate in respectiva harta (singurul lucru cert fiind conexiunea la Nadlac).
Ce s-a trasat este varianta direct Timisoara, varianta care era favorita undeva in 2002-2003. S-a construit feeder Timisoara - Arad, parca varianta C, pentru ca s-a decis ca direct Timisoara nu va atrage destul trafic.

Quote from: davyl on October 10, 2013, 03:52:59 PM
De pe site-ul Comisiei Europene...
Coridorul IV nu mai exista. El a fost redenumit in "Priority Project 7":

Este mai complicat de-atat, dar in principiu CIV a fost convertit in TEN-T Core PP 7 SI 22. Care e in mod expres finantabil prin fonduri structurale si fonduri de coeziune. Nu toate PP-urile se pot finanta prin fonduri structurale, ci doar cele aprobate in mod expres de partile (RO si CE).

Si nu hartile orientative UE servesc ca informatie asupra a ce se poate si ce nu se poate finanta, ci decizia de aprobare a Programului Operational Sectorial, care defineste axele. Asta e disponibila aici pentru 2007-2013 (ultima revizie). Pentru 2014-2020 e inca in curs de negociere, asa ca nu vom sti exact ce se poate construi pana nu e gata negocierea:

http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/decizia_4835_din_26_07_2013_de_aprobare_a_POST.pdf

P.S. Se poate vedea clar ca Sebes-Turda e eligibila, ca si Metroul din Bucuresti (liniile 4,5).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Goldmund

#663
"Bruxellesul a scos Moldova de pe coridoarele de transport europene"
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/bruxellesul-a-scos-moldova-de-pe-coridoarele-de-transport-europene-315713.html

Probabil si pentru ca Rusia isi exercita din ce in ce mai consecvent influenta in zona, si ca de obicei slaba politica de la Chisinau si Bucuresti.
Tiradele din primavara-vara de la Bucuresti  indreptate impotriva politicii occidentale nu au facut ca 'interesele Romaniei' sa fie sustinute in UE.
Cert este ca europarlamentarii romani nu au facut lobby destul(sau de loc!) in Parlamentul UE pentru infrastructura Romaniei. Unii primesc cadou linii CF de ultima generatie(HSR; v. din nou Spania si Franta, dar si Austria!), la noi refacerea liniilor CF trasate acum un secol...Nu putem trimite politicieni slab pregatiti la Bruxelles si sa ne miram de consecinte.
E clar ca autostrada Ploiesti-Bacau-Iasi trebuie inceputa si apoi discutat cu intreaga UE: vreti o UE slaba, putin dezvoltata in zona, sau o tara puternica la granita de Sud-Est a UE?

Ionut

E o mizerie articolul ala. Punct. Alte comentarii sunt de prisos.
Sincer, fara suparare, nici comentariul tau nu e prea breaz. :)

UE are tot interesul sa nu scoata Moldova de pe harta, indiferent ce harta e ea. Chiar nu are rost sa discutam... legat strict de transport, articolul e o ineptie.

Xenos


Exista totusi undeva o harta cu proiectele TEN-T convenite acum cateva zile? O harta cu axele feroviare, rutiere?

georgec

Intre 16-18 octombrie a avut loc conferinta la Talin, Estonia
site-ul oficial este: http://www.tentdays2013.eu/
harta oficiala pentru infrastructura rutiera este:
http://www.tentdays2013.eu/Doc/Landscape_roads.pdf

dr4qul4

surprize surprize, dar nu stim daca se refera doar la Autostrazi sau poate fi vorba de DN-uri.

de exemplu: Lugoj-Orsova-Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti  pare ca e deja stabilit (sau cel putin adjudecat) iar cum se lucreaza la upgradarea DN-ului existent (vezi centura Alexandria) banuiesc ca la acest lucru se refera.

Oricum sunt si vesti bune: upgradarea Ploiesti-Siret nu poate insemna decat Autostrada sau cel putin centuri la nivel de autostrada pentru fiecare oras.

iar Turda- Sighisoara (de fapt la mijloc intre tg mures si Sighisoara) si Iasi (pe un traseu care mie imi pare ca trece si prin Piatra Neamt si prin Targu Neamt) tot autostrada sau DN cu 2 benzi poate fi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

Si tot asa cu atentie privita harta include si traseul Autostrazii Transilvania (Oradea-Suplac-Cluj-TgMures-Sighisoara-Fagaras)
E obligatoriu sa vedem cat mai repede master planul pornind de la aceste date prezentate.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

TEN-T: Trans-European Transport Networks
Deci TOT: rutier, feroviar and stuff. Tot ce e prioritar in domeniul transportului.

dr4qul4

doar ca Autostrada Transilvania (Oradea-Suplac-Cluj) este trasata la fel ca si Craiova-pitesti ceea ce paote insemna : doar planuita, fara finantare de la UE

oricum, Ploiesti - Siret si sighisoara -Iasi in urmatorii 10 ani + A1 si sebes-turda si eu sunt cat de cat multumit :)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

#671
...Si ar mai fi o urgenta:
A0 (normal, tronson Nord si Sud!)


NordKapp

Quote from: alecu26 on October 23, 2013, 07:45:38 PM
Quote from: alecu26 on October 23, 2013, 05:59:05 PM
http://www.dpiis.ro/article/comunicat-de-presĂ-64

continua si telenovela cu Bacau-Brasov. Pun pariu ca proiectul va fi facut de Aecom...:). Din ce stiu Aecom e cam americana....asa ca ce cautau la conferinta ambasadei marii britanii???

Deci...ordinea este urmatoarea:

Sibiu – Braşov, Braşov – Bacău, Sibiu – Piteşti şi centura nord a Bucureştiului.

Ce transpira de aici???? mai multe lucruri:

1. TgMures Iasi e kaput.

2. Concesiunile Pitesti-Craiova si Centura Sud....cam tot Kaput sunt. (in paranteza...cand au vazut ce mari probleme sunt cu traficul si cu eficienta unei concesiuni....le-a fost clar ca Pitesti-Craiova si A0 Sud nu au nici o sansa. A se vedea si faptul ca a reaparut prioritara centura Nord (nu e clar daca dublarea la 4 benzi sau centura de autostrada) probabil pe fonduri UE.

3. Probabil se stia ca CIX va disparea si de aia au avut tupeu sa vina cu propunerea Bacau-Brasov.

4. Mi-a placut ca l-au chemat la conferinta pe vreun mare sef de la Aecom (Bright) si i-au cam spus cum va trebui sa arate Master Planul. (acum mi-am dat seama ca asta e de fapt motivul prezentei lui acolo. Totusi pe americani/britanici nu poti sa le spui intre patru ochi cum vrei tu sa-si faca ai treaba de experti independeti si atunci totul e foarte foarte voalat.

deci la sfarsitul ciclului viitor de finantare harta autostazilor autohtone va arata cam ca in poza urmatoare  :)



dr4qul4

Pe site-ul oficial Ten-t exista o harta (a fost pusa de cineva mai devreme) pe care NU EXISTA brasov-bacau.

Pe acea harta sunt: A6 Lugoj-Calafat (direct)
Ploiesti-Bacau-Siret
Și Turda-sighisoara(tg mures)-Piatra Neamt-Tg Neamt-Iasi

+ Sibiu-Pitesti

Licitațiile vor începe sa fie pregătite anul viitor, așadar primele tronsoane semnate vor fi în 2015
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist