Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Cu alte cuvinte, până să vedem toată țara brăzdată de autostrăzi, au șanse să iasă la pensie și copii noștri, din păcate.

voicul

Sau nu va mai fi nevoie de ele ca o sa zburam sau masini autonome care sa poata merge mai repede si sigur si pe ce va exista atunci.

ladposta

problema este ca noi nu o sa mai vedem Romania brazdata de autostrazi, sa speram ca macar copiii nostri sau nepotii

Ionut

Am stat azi vreo 2 ore la discuții cu cei de la Newsweek despre autostrăzi și DNCB. O sa iasa un material de o oră. În curând...

Ionut

Nu am apucat sa vad tot, dar stiu ca am vorbit si despre autostrazi. Interviul a fost mai mult decat dublul variantei finisate/editate. Am stat vreo 3 ore in trafic in total si am tras vreo 2 ore despre DNCB, autostrazi si putin (la final) despre CF. :)


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ivladbogdan

De la inceput pana pe la minutul 34 se vorbeste in general despre Bucuresti si DNCB, de la min 34 la min 39 despre segmentele ce pot fi gata anul acesta din A3 si A10, de la minutul 39 pana spre final despre Moldova (A8+ DN2), iar pe final despre infrastructura feroviara.
Asta ca un rezumat pentru cei care nu vor sa vada toate cele 55 minute.

Foarte bine explicat, Ionut!
Pacat ca cine trebuie sa auda, se face ca ploua!  >:(

ovicor

Foarte bun materialul! Asta se intampla cand ai timp sa te desfasori, cand ai un realizator care stie sa intrebe si, mai ales, sa asculte. Prezenta intr-o emisiune in care realizatorul nu cunoaste domeniul, dar vrea "sa se bage-n fata", nu-ti da ocazia sa lamuresti lucrurile, in detrimentul interesului public. Inteleg rationamentul de-a fi cat mai prezent si-a informa, dar cred ca trebuie sa fii mai selectiv cu aparitiile la emisiuni care sunt nu numai neproductive, ci chiar distructive.

Cristian 74

Cei de la CNAIR se pare că au găsit un băiat care se pricepe la Microsoft Word, iar acesta a modificat semnificativ grafica documentului cu situația proiectelor în derulare, în sensul în care a pus unele chestii în bold și le-a schimbat ordinea. Wowwww, impresionant! Miezul a rămas același, prăfuit și infect(at): se scrie negru pe alb că Pizzarotti termină în mai 2020, iar Aktor în iulie 2020. Ei "știe" mai bine, nu comentăm noi... În rest, de remarcat "progresul" Alpenside pe Râșnov-Cristian de la 18.94 la 18.58. Mulțumim, CNAIR!

Ionuț, foarte frumos interviul, mi-am căutat o oră în program să îl văd în liniște. Vorbești cu atâta însuflețire despre niște proiecte care altora le strică somnul de frumusețe!




Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Cand auziti de cuvantul TUNEL si licitatia pentru constructie INCA NU E PORNITA, atunci puneti +10 ani in cel mai fericit caz. Nu are rost sa discutati de 2024 in relatie cu cuvantul "tunel" de autostrada gata in Romania. Ma tem ca nici macar inceput nu o sa fie vreunul in 2024.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Exact, toate termenele date cu mai putin de 10 ani pt autostrada de munte in Romania, in conditiile in care nu exista niciun metru de drum rapid de munte si niciun tunel rutier forat de drum rapid, sunt manipulari si excrocherii.

Cc @cove_adrian si alti entuziasti A8, A13, PiSi, CoBra

vancouver

^^ Cred ca exagerezi cu astfel de cuvinte, gen manipulare / excrocherie.

excrocherie =  Delict care constă în însușirea bunurilor altcuiva, uzând de mijloace frauduloase.

Mie mi se pare evident ca CNAIR / MT trebuie sa puna un termen. Cat? Sa zica: "Habar n-avem cat o sa dureze, poate 10, poate 20 de ani" ? Asta chiar ar fi o prostie, iar presa ar sari ca arsa. Nu mai vorbim de adeptii PPP, care au avut aproape semnate contracte pe 4 ani, deci au fost firme care si-au asumat 4 ani.

Eu zic sa ne pastram decenta si sa discutam pur profesional.

Termenele nu sunt realiste si lipsa experientei la nivel administrativ ar putea insemna inca 1-2 ani in plus. Dar constructorii au experienta suficienta, inclusiv constructorii romani pot face fara probleme un tunel. Avem intre timp tunele pe CF, la metrou, firme romanesti au facut tunele in vest, deci hai sa nu exageram cu lipsa de experienta. Problema este ca si la campie, de ex. la A7, s-a decis in 2016 sa se faca pe FIDIC ROSU, si inca nu avem proiectarea gata in 2020, speram in 2021. Deci speram la licitatii de constructie in 2022, licitatii care dureaza 1-3 ani, si apoi constructie propriu-zisa 2-3 ani. Deci 2026-2027. Deci la campie realist 10-11 ani dupa decizia politica. Cum sa credem ca la munte o sa dureze mai putin? Pur si simplu e imposibil, fizic si birocratic.

E gresit sa spunem ca LIPSA DE EXPERIENTA este motivul pentru care va dura mai mult. Corect este: la campie dureaza 10-12 ani, la munte va dura 12-15 ani, date fiind tunelurile, deci tehnologic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#6523
Eu nu vorbesc de lipsa de experienta ci de estimarea performantelor viitoare pe baza celor dovedite. Un principiu simplu de management. Sa crezi ca performanta se va imbunatati brusc fara o schimbare sistemica (care dureaza cativa ani) numai pt ca a venit partidul X la putere, mi se pare hiper-naiv. Dar exact asta e discursul de cel  putin 10 ani. Venim noi si facem.

Am vazut azi ceva text MT cu CoBra gata in 2026. A mai fost unul recent cu A8 gata acusica. Ce sa mai zic?

Da, este o excrocherie electorala. Obtinerea unui folos electoral prin minciuna evidenta. In tot spectrul politic. Nu exista prognoze decente si nimeni nu invata din asta. De vreo 20 de ani de cand se fac autostrazi. Nu exista o acceptare a realitatii: autoastrada va fi gata mult dupa sfarsitul de mandat politic. Numai hei-rup-uri.

180km de autostrada promisi la fiecare inceput de an. Acum au zis ca nu mai dau din astea. Dau in schimb CoBra gata in 2026 ca poate pana atunci uitam, sau?

tonică

termeni precum manipulare si escrocherie sunt fix cei care definesc de 30 de ani portiunea de "autostrada" lipsa pe valea prahovei. Si inca sunt niste termeni usori, evazivi, care nu reusesc sa incadreze mizeria si minciuna practicate en-gros in acest subiect de catre politicienii trecuti pe la conducere. Sunt sigur ca cei de la dex ar putea da exemplul acestui subiect la termenul manipulare!!!

Altfel. daca e sa ne pastram discutia pur profesional, de preferat ar fi sa asteptam si ceva fapte, caci altfel, cum scriam mai sus, nu e nimic deosebit dintre unul care promite marea cu sarea mutandu-se cu cortul in zona ca sa demonstreze ca el face, un altul care promite din 3 in 3 ani contracte peste contracte, "ppp si alte p-uri" ori unul ca "actualii" care promit si ei la randul lor ceva...ca sa promita.
Luand in considerare situatia politica a actualului guvern, care e si nu e, temporar, nesustinut, provizoriu si cum s-o mai vrea sa fie numit, o astfel de promisiune e cam zero barat fara sa fie urmata si de ceva fapte. Deci pana la fapte, "pur profesional" ar trebui sa ne abtinem. Suntem CEI MAI PĂŢIŢI in ce priveste cuvintele invelite-n poleiala, mai ales dintr-astea care au venit acum la pachet ( inclusiv despre a1, a7 si a8 ) din categoria "vom face si vom construi, dupa anul doua mii ( doua sapte ).  >:(