Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

adysaky

In postul anterior am uitat sa pun si link-ul catre programele finantate de Elvetia in ultimii 10 ani in Romania, 180 mil chf
Din 2020 e preconizat a incepe un nou program de finantare/asistenta pentru 10 tari din Est, in total vor fi alocati 1,2 miliarde chf

https://www.erweiterungsbeitrag.admin.ch/erweiterungsbeitrag/de/home/laender/rumaenien/projekte-in-rumaenien.html

tom_sawyer


Ionut

În 10 minute intru live la Speranta TV. Vorbim de autostrăzi și nu numai. :) Nu cred ca va fi nimic nou pentru voi. :)

raresc

un extras din interviul cu Catu de la Digi:  ??? 

,,Am altă filosofie: hai să facem unu-două proiecte mari, să le începem şi să le facem. Nu putem să ne împărţim iarăşi în o mie de proiecte, să le punem pe hârtie şi să nu facem nimic. Astea mari sunt două autostrăzi mari şi late pe care vrem să le începem să le facem şi o a treia pentru care ministrul Transporturilor a găsit deja o soluţie temporară. Avem Sibiu-Piteşti, care trebuie făcută, avem Autostrada Unirii, care trebuie făcută, şi Comarnic-Braşov. Acestea sunt trei chestii pe care vrem să le facem să arătăm că se pot face. Bugetele în ultimii ani au fost piperate cu tot felul de proiecte care au fost bugetate şi nu s-a făcut niciodată. Banii au fost acolo doar pentru a fi luaţi în timpul anului şi duşi în altă parte. Şi aşa s-a sifonat bugetul ţării. De aceea vă spun că prin Ministerul Finanţelor voi controla, şi sunt foarte serios, toate aceste programe care au fost finanţate cu bani de la buget să vedem unde au ajuns aceşti bani", a subliniat oficialul MFP.


Sursa: https://financialintelligence.ro/ministrul-finantelor-sunt-50-de-miliarde-de-lei-pentru-investitii-doua-autostrazi-mari-si-late-pe-care-vrem-sa-le-incepem-sa-le-facem/

Ionut


dr4qul4

Asta vrea sa faca nu 1, ci 3 autostrazi cap-coada
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Daca aplica metoda consacrata la CF (concentrare pe coridorul IV in dauna tuturor celorlalte linii din tara) ne-am dat dracu'!

ghrt

Astea-s declaraţii electorale. La nivelul ministrului de finanţe, ar fi cazul să îşi asume bugetar undeva între 150 şi 300km de autostradă anual, urmând ca mai departe să fie problema primului ministru / MT / CNAIR. Oricum e clar că nu va reuşi nici un partid (şi niciun politician, oricât de traseist) să supervizeze cap coadă o autostradă, chiar şi la câmpie. Ar însemna să stea la putere peste 8 ani (pe sistemul actual unele loturi se vor termina mult mai târziu, ca la A10). Iar sistem de lucru ca în privat, cu milestones şi reziliere plus executare GBE în prima zi de depăşire, urmată imediat de relicitare pe lucrările rămase nu cred că vom vedea la stat.
Cont (aproape) inactiv.

adiarc

hai sa vedem lucruri concrete.

Momentan realitatea arata asa ,pt cele 3
- Sibiu-Pitesti : tronsoanele grele ,3 si 4,sunt in continuare in aer fara un SF de calitate si la fel ca toate sectoarele grele ( toate de fapt mai simple decat aceste tronsoane ) exista totate sansele ca lucrarile sa se blocheze ( in secolul in care vor demara )
- pt autostrada Unirii - nu avem SF de calitate si sansele sint mici de a avea unul la preturile vechiculate.
- Comarnic - Brasov...din  nou,primul pas care duce de cele mai multe ori la esec sau reusita ( un SF prost sau de calitate ),nu exista.

Concluzie....cu exceptia tronsoanelor de capat ale SB-Pitesti,mai ales capatul adjudecat de catre Porr,spre SB,centura SB.....avem numai povesti de adormit adultii.

probabil voi stiti,dar e bine sa scoatem adevărul la suprafata ori de cate ori apar baliverne
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ghrt

^Şi tocmai din această cauză primul pas este accesibil financiar: un SF de calitate costă dar nu exorbitant. De asta mi se pare absolut revoltător că nu se apucă de pregătit temeinic, nu au nici o scuză legată de buget şi cred că nu ar fi o problemă să facă 3-4 SFuri simultan (inclusiv A6) pe toate trecerile montane.

Făcută treaba bine va dura atât de mult că nu cred că vor ajunge să dea undă verde execuţiei, chiar şi dacă vor câştiga alegerile (adică 4 ani jumate). Licitaţia de SF, SF făcut pe bune, autorizaţie de mediu, apoi licitaţia de construire, proiectul, autorizaţia de construire, probabil am mai uitat vreo etapă dar vor dura mai mult decât 4 1/2 ani.
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

Din pacate se afla in situatia ingrata ca dupa 12-13 ani de pregatiri de proiecte cu SF-uri gramada in anii 2007-2008, sa fie pusi in situatia de a se intoarce la planseta, fara sa poata puna nimic concret pe afise pentru prostirea alegatorului. Si de asta le e frica, pentru ca vor fi acuzati din nou de populism cu dorim sa facem /dregem.

Daca am invatat ceva de pe acest forum este ca o lucrare buna si care sa fie terminata la timp trebuie sa aiba in spate minim 5 ani de planificare si pregatire a lansarii in executie (utilitati, exproprieri, mediu, etc).
Ori acum vedem bine ca politicienii sunt oamenii care ne reprezinta, prost dar ne reprezinta, si asteptam toti impreuna rezultate urgente la unu doi ani de cand se lanseaza vreo promisiune. Ori asta nu se poate si trebuie luat pe indelete si explicat. Fara obiective clare independente de politic si rezultate evaluate temeinic la fiecare pas, ne tot invartim in cerc.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Ne invartim tot pe loc, pe loc, sa rasara busuioc!

Daca nu busuioc, macar... mac.
Mai exact, plantatii de mac.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#6477
https://romanialibera.ro/opinii/porunca-z-nu-spintecati-carpatii-cu-autostrazi-819645

NU pun nimic din text, pentru ca NU merita...
Doar o colectie de rastalmaciri evident rau-intentionate ale faptelor.
Din pacate, poate fi convingator pentru cei care nu cunosc problemele la fel de bine ca noi... :(

Cine naiba este idiotul asta, MARIUS GHILEZAN ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#6478
Nazuintele romanesti in materie de A/DX pana in 2030:



Sursa - prezentarea atasata articolului.

(exista si o harta pe CF).

Parca e mai ok decat schitele lui Sova. Dar tot improbabila.
Culmea ca pleiada de DX-uri lansate la SF de curand nu apar, podul peste Dunare e singur nelegat. La asta macar sunt si ei realisti, ca DX-urile respective sunt ceva ce in 10 ani nu vom vedea.

voicul

Mai taie darqu din ele.
Facem 4 treceri peste munti si nu reusitm sa facem Ploiesti - Comarnic  :o
Fantezie.

Daca avem PISI pana in 2030 e tare bine.