News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

ideea că europenii au devenit mai stricți la citit dosarele nu are nimic conspiraționist în ea. Tocmai s-a schimbat "garda", noua conducere e mai ecologistă decât cea veche, s-or mai fi schimbat și funcționarii, mai ies oamenii la pensie... (una e să citească un bulgar, alta e să citească un neamț). E evident că studiul e "fușerit" doar că ideea e că nici nu ne așteptăm ca cele vechi să fi fost mai bune. Evident, asta nu înseamnă că europenii sunt "răi", noi ar fi trebuit să facem studiile bine tot timpul, chiar și dacă nu le-ar fi citit nimeni :).  Mi se pare de bun simț ca fiecare să își facă treaba corect. A, că uneori a mai mers "și așa" ăsta trebuie să fie considerat mai degrabă un "cadou", nu să te bazezi pe asta...

adiarc

^^^...au mai fost si la noi si vor fii,mai ales in Transilvania...

de ex Porr pe A10...acolo insa ,s-a achtionat rapid si lucrurile nu au capatat o asemenea gravitate....

aici de vreo 5 ani,cnair face fix zero si asta agraveaza lucrurile

ganditi-va cand incep ploile cum adevarate " rauri " se vor scurge in acele carapaturi imense care au minim 5 M la suprafata dar posibil mult mai mult subteran
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nenea_hartia

@carutasul: eu cred că studiile au fost la fel de atent citite și înainte, dar traseele autostrăzilor nu treceau prin zone sensibile precum în acest caz. Au existat totuși și excepții, după cum a explicat gruiarew mai sus, și a trebuit să fie mutați liliecii și să se refacă proiectul de la Holdea pentru a include ecoductul și tunelul, măsuri similare cu ce sugerează comisia acum. Cu liliecii s-a rezolvat până la urmă, deși a durat mult și acolo, dar de câți ani așteptăm ca ticăloșii care au trimis maculatură spre aprobare să termine o licitație pentru tunel? În cazul Pitești-Sibiu vorbim de un traseu care traversează sau e adiacent pe kilometri buni unor zone aflate sub diferite grade de protecție, e normal ca reacția finanțatorului să fie asta.

Hai să recunoaștem, studiile sunt bătaie de joc la orice nivel, tehnic, financiar sau ecologic. Multe din soluțiile tehnice care se aprobă apoi la proiectare sunt și ele un dezastru. De ce să ne mirăm că finanțatorii, obișnuiți cu alt nivel în diverse state membre, au rețineri?
Uite o chestie minoră: pe dealul de la Aciliu era o stână, iar în fazele incipiente ale construcției am discutat din întâmplare cu ciobanul, care mi s-a plâns că locuiește acolo de ani buni și că singura sursă de apă pentru animale e pe partea cealaltă a autostrăzii, că n-a văzut picior de proiectant prin zonă și că n-a fost prevăzută nici o soluție pentru problema lui, cum își mai adapă animalele? Între timp s-a rezolvat altfel, a fost ras dealul cu totul după ce C...R a aprobat un SF de doi lei, apoi o soluție și mai ieftină a Impregilo. De acord, nu putem face traversări stânga-dreapta pentru fiecare stână sau casă, dar ideea e că nimeni nici măcar nu ia în calcul la proiectare faptul că autostrada nu trebuie să devină un zid de netrecut și că trebuie să afecteze cât mai puțin posibil fauna și comunitățile pe care le traversează. Uite alt caz aici, în care la fel, nu s-a ținut cont de permeabilitate. Mai mult, dacă citești articolul vei vedea că oamenilor li s-a răspuns în stilul vag și absolut pe lângă obiect al trântorilor de la C...R.

Scuze pentru polologhie, dar sunt sigur că acest proiect nu e judecat cu altă măsură decât în trecut, însă el traversează o arie muuult mai sensibilă, ca atare finanțatorul solicită și mai multe asigurări scrise că nu va fi împiedicată permeabilitatea animalelor și că va fi asigurată protecția faunei pe de-a întregul. Practic s-a cerut ca toate măsurile de protecție să fie clar detaliate în studiu, ceea ce nu e cazul acum.

subway

#6453
In faza asta pe mine m-ar interesa doar cand si cum se vor rezolva bubele semnalate de comisie. E clar ca documentatia are hibe dar daca ne aruncam pe fente privind cine si de ce, sigur deraiem in politichie mai ales in an dublu electoral...

TibiV

https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-23609713-orban-autostrazile-comarnic-brasov-sibiu-pitesti-pot-realizate-cinci-ani-daca-ramane-pnl-guvernare-comarnic-brasov-putea-facuta-bani-buget-iar-pentru-mures-iasi-vor-cerute-fonduri-europene.htm

QuoteOrban: Autostrăzile Comarnic- Brașov și Sibiu-Pitești pot fi realizate în cinci ani, dacă rămâne PNL la guvernare/ Comarnic- Brașov ar putea fi făcută cu bani de la buget, iar pentru Tg Mureș- Iași vor fi cerute fonduri europene

Guvernul va lua până la finalul lunii ianuarie o decizie cu privire la modul în care va fi construită autostrada Comarnic-Brașov, a declarat premierul Ludovic Orban în cadrul unui interviu acordat HotNews.ro. Orban consideră că trebuie finanțare cu bani de la buget, nu prin parteneriat public-privat (PPP). De asemenea, despre parteneriatul public privat prevăzut pentru autostrada Târgu Mureș- Iași, Orban spune că este o glumă și de aceea va fi depusă cerere de finanțare din fonduri europene a studiului de fezabilitate.

Întrebat dacă autostrada Comarnic-Brașov va fi realizată în cinci ani, Ludovic Orban a răspuns ,,Da, dacă rămânem noi la guvernare. E valabil și pentru Sibiu-Pitești".

În ceea ce privește Sibiu-Pitești, premierul susține că a fost un "fakenews că CE oprește finanțarea pentru tronsoanele autostrăzii Sibiu- Pitesti. E o minciuna gogonată".

Ce a mai spus despre Comarnic- Brașov:

Până la finalul lunii ianuarie vom lua o decizie. Cred că trebuie făcută pe finanțare din buget, nu pe PPP. Trebuie revizuit de urgență studiul de fezabilitate și pornită licitația și finanțată din buget. Asta e soluția mea, care e cea mai simplă. Sunt cei mai mari indici de trafic pe DN1.

Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali.

Ce a mai spus despre Tg Mureș-Iași:

Primul ministru al Transporturilor care a vorbit de autostrada Târgu Mureș- Iași- Ungheni am fost eu, în 2007. Eu sunt cel care am vorbit despre acest proiect și care am demarat procedura de licitație pentru realizarea studiului de prefezabilitate. Este prevăzut să se realizeze prin PPP, ceea ce e o glumă.

Pe Tg.Mureș- Vitrău există un contract pentru studiu de fezabilitate, vom licita ca să realizăm contracte pentru revizuirea studiului de fezabilitate. De asemenea vom depune cerere de finanțare a studiului de fezabilitate contractului pe care-l avem din fonduri europene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Doamne, ce ușor e să dai din gură... :ohno:
+ 1 totuși pentru renunțarea la ideea de PPP.

gruiarew

În cinci ani n-o să avem nici Sibiu - Nădlac complet darămite ce mai zice pe acolo...

Credeam că trupa asta e o idee mai echilibrată în a arunca termene și realizări mărețe.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nenea_hartia

^ Da, mai ales că nu e un sindicalist parașutat la MT, ca Bode, ci unul care a fost el însuși ministru al Transporturilor, și mă așteptam să aibă totuși o idee despre ce vorbește.

nicolaem

#6458
eu am pretentii am de la seful CNAIR (sau Bode) sa il informeze corect. cea ce e putin probabil
Cand Scarlat si Bode stau si aproba aberatiile Aktor in conferinta publica de presa ce asteptari sa ai? Mai ales ca PM in mare parte isi ia informatiile de la ministru si Companie.

In alta ordine de idei, PM a zis ieri pt prima data ca nu e sigur ca vor creste pensile cu 40% si nici ca se vor dubla alocatiile. De mai zicea si 10 pt traversarea Meridionalilor probabil era prea multa sinceritate pt o singura emisiune.

Ionutcatalin

Sa nu uitam totusi ca 2020 e an electoral, nu cred ca ar trebui sa ne uitam prea mult in gura astora sau a celor din opozitie, ambele tabere ar fi in stare sa promita orice doar sa mai puna mana pe ciolan inca 4 ani, in alta ordine de idei, atata timp cat nu se schimba nimic in CNAIR si constructorii sunt aceeasi, cum se poate schimba ceva brusc in constructia de autostrazi? ca se poate termina A10 lot 1 si 2 anul asta, ca in 5 ani vom avea PiSi si CoBra, multe promisiuni, fara nici un suport in spate. Ar fi o realizare pentru guvernantii nostri ca peste 5 ani sa avem PiSi 1-2 loturi gata si restul in diferite stadii de executie.

adiarc

astazi,la Radio Romania Actualitati a fost invitat ministrul bode....nimic notabil...nu am mai rezistat si am mutat ,cand a inceput cu " noi nu avem nici o restanta...suntem la zii cu toate platile...doar constructorii nu dau drumul mai departe la bani catre subcontractori "
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

laszlo.robert

Eu am ascultat toată emisiunea. După susținerea amicală cu fostul ministru Sovata,intervenția lui Ionuț a venit ca o ploaie acidă.

subway

Mie mi-e din ce in ce mai clar ca nu e vorba de rea vointa ci doar de prostie, gargara si incompetenta crasa...
:(

Ionut


adysaky

Va urmaresc de mult timp pe forum si am decis sa intru si sa contribui si ca membru.
Va felicit pentru munca extraordinara pe care o faceti si pentru angajamentul vostru.
Sunt plecat de 17 ani din Romania, in Germania/Elvetia/Austria, lucrez in domeniul bancar, unde am finantat si proiecte de infrastructura.

Cred ca dupa 30 de ani din 1989 si dupa 12 ani de la aderarea la UE, Romania are nevoie de un reset in gandirea proiectelor de infrastructura nationala. E clar ca s-a ajuns intr-o etapa in care nu mai merge cu solutii incropite, cu "cioturi", fara lipsa de viziune.

Romania se afla intr-un moment cand are sansa extraordina de a construi de la zero infrastructura nationala (ma refer la autostrazi, cai ferate, pe coridoarele mari) si intr-un astfel de moment logic este sa ne uitam la cele mai bune practici in domeniu din alte tari si sa luam cele mai bune solutii, la nivelul anului 2020.

Romania este o tara care are un arc muntos in centrul ei si are campie doar in zona sudica.
Prin urmare trebuie sa ne uitam la cele mai bune practici si solutii in infrastructura din tari alpine cu traditie in lucrari de infrastructura (Elvetia, Austria etc)

Dupa 1990 erau programe de twinning in Romania, prin care institutii din alte tari ofereau asistenta tehnica institutiilor similare din Romania in respectivele domenii. La un moment aceste programe s-au redus semnificativ din pacate.

E clar ca Romania e intr-un moment in care trebuie sa face niste treceri moderne ale muntilor (rutier si feroviar) si are nevoie de expertiza externa in acest sens (elvetiana, austriaca, ei fiind campioni in domeniu).
Nu ne permitem si ar fi o bataie de joc sa facem niste autostrazi prin munti cu solutii tehnice si de design foarte invechite.

Elvetia de exemplu a alocat in ultimii 10 ani peste 180 de mil chf in diferite programe in Romania.
Al doilea program de asistenta financiara e planificat sa inceapa pentru cele 10 tari din Est din 2020 pentru urmatorii 10 ani.

Sugerez sa ne gandim la cererea unui program de asistenta tehnica intre API, CNAIR, MT, in diferite forme, ne gandim, in perspectiva si a unei noi majoritati dupa alegerile parlamentare si speram a unei CNAIR reformate.

Ma gandesc la o asistenta tehnica (design, licitatii, solutii tehnice, contracte, administrare infrastructura etc) cu ASTRA Elvetia, ASFINAG Austria

https://www.astra.admin.ch/astra/de/home.html

https://www.asfinag.at


Un model despre cum arata un proiect in desfasurare de constructie a unui tunel in Wallis in Elvetia (apropo variante de ocolire tunel la Busteni, Sinaia)

https://www.a9-vs.ch/fileadmin/user_upload/A9info/A9-Info_Nov2019.pdf