Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

voicul


Ionut

^ Fix pe acest subiect cu PPP A8 & CoBra tocmai am dat un sincron la RFI. :)

mariusj

Daca isi dorea U.E. autostrada ne obliga, lasati prostiile, unde are interes U.E. face legea in Romania, unde nu, pauza totala.....Nu doresc sa fac teoria conspiratiei, dar multe lucruri sunt ciudate, de ex Constanta, doua autostrazi, port si aerport, si el e mort industrial, e doar un exemplu ,stiu ca nu are treaba cu subiectul.

goldorak

#6438
 Si cu ce ne ajuta "teoriile conspiratiei"? Care ar fi concluzia logica daca ar fi sa ne luam dupa ele? Sa "dam cu pumnu'n masa la BXL" cum vroia to'asul Pasaroi? Su zicem "pa si larevedere" la UE??..
Uite daca tot e s-o dam cu teoriile conspiratiei s-o dau si eu pe-a mea : in ultimile sondage publicate in Germania, ecologistii sunt destul de sus, pe undeva pe la 23-24%, si as zice ca nu ar fi exclus sa ajunga la putere in urmatoarea legislatura. In orice caz este clar ca ecologia este o preocupare foarte importanta pentru un procent foarte significatif al electoratului german. Deci in opinia Dvs. ce-ar puteau face CE, avand in fata un document de mediu facut de mantuiala (poate nu tot dar sunt sectiuni care sunt facute in batjocura) stiind ca ecologia este o preocupare majora in cea mai mare tara a Uniunii? (si asta fara sa vorbim de alte mari tari din UE..)
Cat or fi ei de intelegatori cu noi, din punct de vedere politic, nu puteau sa NU dea macar un avertisment..

PS: nu locuiesc in Germania, invit cititorii forumului care locuiesc acolo sa confirme daca elucubrez sau nu..

ghrt

#6439
Chestiile astea cu dacă îşi dorea UE ceva, sau teoria constipaţiei.

Este în firea noastră să fim animişti, să vedem în orice expresia unei voinţe similare cu a noastră. Este doar o eroare de judecată şi nimic mai mult.

UE nu este o tanti, care îşi doreşte salvarea pisicuţelor, şi nici vreun nene care analizează reţeaua de transporturi pufăind din pipă. Din contra: până să ajungă banii în asfalt pe VO, pe tot acest circuit ref transport şi ref buget, îşi dau cu părerea şi pixurile foarte mulţi oameni. N-am habar de ordinul de mărime, dar impresia mea că vorbim sigur de 4 cifre, dacă nu chiar de 5. Deci nu vrea un individ determinat fostul coridor 4 complet sau autostradă pe VO etc. Sunt nişte planuri să se finanţeze aşa ceva deoarece ar fi rentabil (nu neapărat economic) pentru decidenţi. Oricum dacă ar fi vrut, ieşea de mult la pensie - am citit că România a primit bani CEE pt autostrada Piteşti ca parte a coridorului 4, şi pt ciotul de la Agigea.

Miile sau zecilea acelea de mii de oameni analizează şi tot analizează. Dacă noua politică a UE este că autostrăzile trebuie să respecte cele mai bune practici în materie de protecţia mediului, chiar dacă implementate la standard balcanic, atunci aşa va fi. Nu e că bem o bere cu comisarul de pe ramura UE-transporturi şi s-a rezolvat.

Motivaţiile acestor oameni de pe partea de ecologie pot constitui subiectul unui forum în sine. Acesta nu este unul de ecologie şi nici măcar de urbanism. Nu cred că sunt prea mulţi oameni care au suficiente cunoştinţe încât să întreţină discuţii interesante.

Ceea ce se potriveşte însă forumului este să discutăm lista de condiţii şi semnături ca să fie actele în ordine.
Cont (aproape) inactiv.

Razvan.M

Ii multumesc lui Stefan Cel Mare ca incearca sa ne lumineze in domeniul mediului.
Dar totodata ma oripilez cand vad cate lucruri ar fi trebuit sa fie facute deja (conform legislatiei nationale), cat de departe suntem de ele dar mai ales cat mai avem pana sa ajungem la practica europeana.
E ca si cum dupa multi ani dai linoleumul la o parte si te miri cati gandaci sunt dedesubt.
Ce ma surprinde insa cel mai mult e faptul ca vin tot felul de utilizatori pe acest forum de specialitate si isi dau cu parerea dar mai ales aduc teoriile conspiratiei cand adevarul e atata de evident incat simti ca doare orice noua informatie descoperita de unul dispus sa sape, precum Stefan Cel Mare.
In fine, e clar ca sunt multe neajunsuri si ca ajungand cu autostrada intr-o zona cu atatea situri protejate, a iesit de fapt la iveala puroiul.
Poate asa ne vom face mai bine chiar daca imi dau seama ca asemenea studii de specialitate (cele care stau la baza proiectelor de management de mediu) ne decaleaza lucrarile la cel mai important tronson de autostrada, ele sunt absolut necesare si trebuie facute.

horatiu.cosma

^
Teoria conspirației în lipsa altor calități e sport național, doar nu au ajuns la conducere și în poziții de responsabilitate pentru proiectele astea niște incompetenți conspiraționiști printr-un accident natural, sunt exact după chipul și asemănarea celor care i-au ales. E de durată procesul de transformare a mentalităților după 70 de ani de valori inversate.

Quest

Nu m-ar mira ca documentatiile care au plecat din ministere sa fi avut un grad de superficialitate, dar daca doar atit poate capacitatea noastra administrativa, nu era rolul JASPERS sa semnaleze problemele si sa nu permita trimiterea dosarelor la Bruxelles in felul in care au fost elaborate ? Nu cumva JASPERS nu si-a facut treaba de supervizor al dosarelor pregatite ptr Bruxelles ? Asa cum am ajuns la concluzia ca HILL International nu si-a facut treaba de consultant pe LD3, ajungem din nou la o concluzie similara in privinta JASPERS ? Sa nu uitam, JASPERS e angajata de Comisia Europeana nu de noi, A1 PiSi fiind unul dintre proiectele majore care justifica birourile sale din Bucuresti.

Sau sintem intr-o fundatura? intrucit "initiativa JASPERS nu dispune de obiective masurabile clare care sa indice daca scopul sau a fost atins" (Oskar Herics, membru al Curtii de Conturi Europene).
Common sense will get you far !

ghrt

Bănuiala mea din exterior este că s-au schimbat priorităţile la nivelul Uniunii, în sensul că acuma verdele trebuie să fie curat, nu murdar. Este firesc ca lucrurile să mai evolueze. Vorba bancului, dacă CNAIR o mai tărăgănează mult, se va inventa un nou mijloc de transport şi nu va mai fi nevoie de autostrăzi.
Cont (aproape) inactiv.

nenea_hartia

^ Sau poate că hârțoagele ,,întocmite" de C...R și MT sunt pur și simplu hârtie igienică folosită, ca de obicei? Nu e asta o explicație mai simplă și mai credibilă?

ghrt

Până acum nu au fost probleme în etapa asta, de citit hârtii, deşi sunt destui km de autostradă în zone propice a fi situri Natura, gen luncă inundabilă sau păduri. Mi-e greu să cred că jud. Vâlcea ar fi o excepţie şi în restul Transilvaniei/Banatului sunt planurile bine făcute.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Da, hai sa dam vina pe alții căci noi nu suntem capabili.

@Quest - mai rămâne să mai bagi placa cu "de fapt au sabotat intenționat PiSi că sa justifice PPP-ul pe CoBra" (nu contează la ce entitate te referi, importat e sa atunci vina in orice alta parte).

gruiarew

Ghrt, uite exemplu din Transilvania, colț cu Banat. Bucata de la Holdea la Margina. Sau dealul cu liliecii vieții (asta e rezolvată până la urmă).

Nu știu de ce tot timpul căutăm vină pe la alții. Dacă nu erau în stare să scrie acolo ce trebuie, cred că se putea găsi undeva, cineva să facă și treaba asta. Sau dacă nu ești sigur întrebi, e ok, ajunge ce-am zis? Nu aștepți să te tragă de urechi. Nu-ți dă nimeni bani degeaba. Vorba ceea: "mâna întinsă ce nu spune o poveste nu primește pomană". Acuma mai facem pe dracu. Vedeți cât a durat la dealul cu lilieci. De LD2 nici acum nu se știe nimic. PiSi va fi probabil gata când alții se teleportează.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

subway

Daca tin bine minte si polonezii au avut probleme asemanatoare cu o autostrada ce traversa niste zone impadurite dar nu mai stiu cum s-a sfarsit.

Quest

Pasadia eu nu "bag placi", ar fi sub demnitatea mea, doar constat ca JASPERS a fost gindit expre ptr tarile Europei de Est (geografic vorbind nu politic), care au culturi administrative clar mai slabe decit tarile din Occident. Bineinteles ca o Cehie sau o Slovenie au mai putina nevoie de o astfel de entitate indrumatoare.
Eu am mai spus: "CNIR is the answer, a fresh new start", dar poti infiinta si un nou MT ? Nu, ci trebuie sa defilezi cu ce ai. Uita-te ca nu putem spune cu certitudine ca motiunea PSD va cadea, daca nu cade, va cadea Bode si tot ce-a inceput sa construiasca, inclusiv renuntarea la aberatia de PPP. Lucrurile sint complicate, nu e nevoie de "bagat placi".
Common sense will get you far !