Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

adiarc

Romania trebuie sa profesionalizeze administratia publica si sa nu mai ia decizii radicale peste noapte fara consultare.....asa si-ar putea imbunatatii substantial imaginea ( si costurile exorbitante de imprumut - de genul peste 4%!!!!!- cam cat dadea orice PF pt un credit ipotecar acum 2-3 ani ....cele mai mari din Europa ).....si ar reusii sa si consume inteligent banii.

in conditiile actuale,FARA REFORMA,eu nu sunt de acord sa ia nici macar un cent......si daca ar ploua cu bani acestia nu ar putea fii corect cheltuiti...si fara un control similar banilor europeni s-ar "scurge",unde trebuie

ce se intampla in prezent?obezul aparat de stat,corupt si incompetent IN MAREA LUI MAJORITATE ( Apuseni,Colectiv,Caracal,etc ), este in continuare îngrășat si încurajată neselectiv corupția si incompetența
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pest1969

Romania va avea un deficit bugetar de cel putin 40 mld RON.
Asta inseamna bani imprumutati pentru cheltuielile noastre curente, in principal - pensii, salarii etc.
Care e problema daca in loc de 40 sunt 45 de miliarde imprumutati?
Chestia e ca CNAIR-ul nu e in stare sa-i cheltuiasca nici pe cei pe care-i are la dispozitie. Dar daca cineva reuseste sa-i mobillizeze la o cheltuire corespunzatoare, as zice ca e OK sa mai bage ceva miliarde de RON la datoria publica.
Asa au procedat si Spania, Italia, Belgia etc.

Ionut

Va rog reveniti la autostrazi.

Legat de asta, am vorbit la Pro TV despre A8, CoBra si A7, despre fonduri europene... nu stiu ce vor da exact pe post dar sper sa iasa OK.

jaston


cristi5

Ministrul zicea, nicio problema, imprumutam 40 miliarde euro... pai cum o sa-i absorbim?!! Ca la ora asta nu suntem in stare sa facem productie pe autostrazi mai mult de cateva sute de milioane pe an...


----

Si ministrul tot repeta (despre A7, dar nu aia e problema) autostrada, da, nu drum expres, clar? Asta pentru mine sugereaza ca orice analiza de trafic va fi adusa politic din condei sa iasa ce trebuie. Pentru A7 nu e o tragedie ca e teren destul de usor (in sud cel putin unde oricum avem cifre de trafic necesare). Dar ca principiu poate rezulta in miliarde de euro in plus (nu neaparat la A7, dar A8 montan, A13 montan) cu intarzierile de rigoare in a porni si derula investitia.

cristi5

@RobertH mi-a aratat acest sumar, nu stiu daca s-a mai pus

http://130km.ro/a1.html

E o sinteza cum facem si noi, dar mai mult un soi de revista a presei. Din pacate interventile noastre pe hotnews si contributors sunt lipsa. Apare in schimb petitia declic.

naivu

Urmaresc 130km.ro, este mai mult decat deloc dar sensibil sub nivelul peundemerg.ro, ofera ceva sinteze, f rar emit opinii personale se limiteaza sa dea link la ce considera relevantdin media (prefera adevarul si economica.net, vezi http://www.130km.ro/articol51.html). Poate fi util pt persoane neinitiate in subiectul infrastrustura sau in navigarea pe forumuri.

mirceaeliade

Eu am gasit forumul asta urmarind 130km.ro.  E util pt cei care vor sa citesca stiri despre autostrazi cel mult 1-2 ori pe luna.  Doar ca updateaza tabele lor mai des decat sunt updatate tabelele de pe prima pagina din threadul asta.

mariusj

Din cate stiu eu, dar poate gresit www.130km.ro si www.peundemerg.ro apartin de ong-ul Pro infrastructura.

frunzaverde

Stii gresit. Nu exista niciun fel de relatie intre 130km.ro si Asociatia Pro Infrastructura. API si PUM sunt strans legate, dar PUM nu apartine (juridic sau legal) API. PUM este munca lui @Ionut; Ionut este presedintele si directorul executiv in API.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Tocmai am vorbit la Europa FM despre licitatiile pe proiectele majore / autostrazi si nu numai. Sper sa se auda bine.

dr4qul4

Cel mai lung tunel rutier din tara e cel de la Balea. Urmatorul este cel de la ..Sacel. O groapa cu capac (cut&cover) de doar 340 m.
Avem drum lung de parcurs pana sa ajungem sa facem tuneluri pe masura nevoilor.

In acelasi link gasim si altitudinea maxima la care am cocotat DN-urile..
DN6 - Drobeta Turnu-Severin -Caransebes (H max. 536m)
DN66 - Targu-Jiu - Hateg (H max. 752m)
DN7 - Ramnicu Valcea - Sibiu (H max. 547m)
DN73 - (Rucar-Bran) Campulung - Rasnov (H max. 1265m)
DN1 - Campina - Brasov (H max. 1048m)
DN1A - Valeni de Munte - Brasov (H max. 1275m)
DN10 - Nehoiu - Intorsura Buzaului (H max. 830m)
DN2D - Focsani - Targu Secuiesc (H max. 1170m)
DN11 - Onesti - Targu Secuiesc (H max. 867m)
DN12A - Comanesti - Miercurea Ciuc (H max. 1151m)
DN12C - Piatra Neamt - Gheorgheni (H max. 1255m)
DN15 - DN15B - Targu Neamt - Toplita (H max. 1108m)
DN17 - Gura Humorului - Bistrita (H max. 1196m).

Cel mai inalt e chiar principalul drum de camioane intre Bucuresti si Brasov.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

F interesant sa vezi in tabelele de tuneluri existente ca mai tot e pe Transfagarasan.  Totusi, pentru DN1 de exemplu, nu cred ca e realist sa te astepti sa crezi ca A3 cand va fi constuita va avea cu mult mai putin de 1048m altitudine intrucat cred ca Predealul e la altitudinea aia, si din cante stiu eu, A3 va trece f aproape.  Ce va rezolva A3ul, cu tot cu tuneluri, e sa elimine serpentinele cu viteza f redusa.

dr4qul4

A3 ar trebui sa faca stanga inainte de Predeal. Intersectia cu DN73A e putin sub 1000m. Iar Rasnovul e la 650m (lotul A3 Alpenside). Asa ca banuiesc ca tunelul va incepe undeva pe la 975m pe VP. Pentru tiruri asta inseamna minim 300m mai putin decat avem pe DN1A!
Un tunel la Oituz ar duce drumul la sub 700m si ar elimina toate serpentinele.
Dar deja vorbim de tuneluri de 3-4 km...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

In sedinta de guvern de astazi, cineva, nu i-am vazut fata, cred ca era Marcel Bolos, propunea premierului renuntarea la PPP pentru Cobra si Tg. Neamt - Iasi - Ungheni, concluzionand ca procedura era gandita doar pentru a "ingropa" proiectele>