Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

naivu

PPP pe proiecte majore de infrastructura in Romania este o aberatie; sper sa anuleze la pachet toate PPP-urile si sa nu mai aud vreodata de vreunul! Prin comparatie, este mai ieftin si mai simplu sa le faci cu bani de la buget. Turda-Gilau si Bucuresti-Ploiesti s-au facut 100% de la buget (si probabil si Bucuresti-Cernavoda; nu mai vorbesc de Bucuresti-Pitesti); pana acum, prin PPP nu s-a putut face nimic, este doar un alt mod de a NU face un proiect de infrastructura (de a te face ca faci cand ai de gand sa nu faci nimic)!


voicul

Pun aici preluare API:

Un ONG dă peste mână Guvernului Orban: "Care investiții?"

Bugetul pe 2020 nu este unul al marilor investiții, susțin cei de la ONG-ul Pro Infrastructură.

https://www.money.ro/un-ong-da-peste-mana-guvernului-orban-care-investitii/

gruiarew

Quote
Dacă eu aș fi rămas ministru al Transporturilor în 2008 după alegerile parlamentare, vă garantez că acest tronson era gata. Cum ar fi fost gata și Sibiu – Pitești și Centura Bucureștiului.

Păi acum e prim-ministru. Să facă măcar una din cele trei. Eu aș merge pe PISI că îs bani de la UE. Facem pariu că n-o sa se facă nimic?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut


gruiarew

Eu mor când citesc d-astea cu "dacă eram eu". A mai fost, iar acum e și mai sus în ierarhie.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Inca odata: nu fac ministrii nimic, fac cei din CNAIR / CNADNR / AND sau ce alt acronim vreti sa folositi. N-am nici o idee cati dintre atualii directori erau si pe vremea ministeriatului ala al lui Orban in functie, dar sunt convins ca decizia e acolo, nu la Palatul Victoriei.

Pe de alta parte, in bucata de interviu de mai sus, eu as remarca momentul de la 5:50 pana la 6:20. Mentioneaza BEI si apoi se balbaie incercand sa justifice de ce nu se poate cu BEI ("am inteles ca BEI nu mai finanteaza proiecte care nu sunt in conformitate cu noile, sa spun, optiuni ale Comisiei Europene, in materie de mediu".

Traducerea: CNADNR insista cu un proiect bazat pe SF-ul din 2002, proiect despre care stiu ca nu are cum sa obtina AM, si ca atare cauta tertipuri pentru a-l sustrage de la obligatia de a avea AM. Unul este cel cu proiect strategic, aprobat in CNAT, altul e cel cu "nu putem finanta din fonduri europene, o facem cu alte fonduri si nu ne mai supunem obligatiilor UE" (de parca ANM-ul e institutie eruopeana, nu una romaneasca care doar trebuie sa aplice legislatie din aquisul comunitar).

Evident ca optiunea asta va conduce doar la o taraganare a situatiei actuale. CNADNR-ul TREBUIE sa accepte ca fara tunele nu au cum sa construiasca acest segment de autostrada si TREBUIE sa porneasca un nou SF. Orice altceva e o prostie!


voicul

Zic ca cea mai mare realizare ar putea fi semnarea PISI 5 cu Astaldi.

Altceva de la acest guvern nu prea cred ca face. Mai ales la cum a alocat bani pentru proiectele existente.

gruiarew

@pasadia, clar că nu pune ministrul mâna pe lopată. Dar la dracu, poate apăsa niște butoane să-i facă pe cei de la CNADNR sau cine va trebui să miște, să miște. Că d-aia e acolo să-i activeze. Cânta cucul că-s suverani, dar nu înseamnă că-s stat în stat. Și cu suveranitatea asta eu am priceput că nu se bagă nimeni să le spună cum se face, dar măcar îi poate întreba "băbăjeți voi mai faceți ceva"?

Eu m-am luat strict de bucata cu "dacă eram eu". Uite că acuma ești!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


yetiman

@gruiarew +1
Si eu sunt satul de "mosteniri grele", "legi/regulamente proaste", etc..

"onorat" guvern: Puneti mana si schimbati si corectati unde e cazul. Nici macar nu trebuie sa reinventati roata. Mai uitati-va "in ograda" altora care fac lucrurile mai bine ca si noi. Si tot din UE, ca sa nu existe scuza ca "UE nu ne lasa".
Iar CNAIR este o companie a statului roman. "Suveranitatea" asta are si ea o limita. Si MT are "butoanele" necesare. Mai puneti niste ulei de mecanisme fine, daca nu functioneaza sau sunt intepenite.

@pasadia - o fi decizia la CNAIR (se si vede dupa rezultate) dar asta nu insemana ca MT si PM trebuie sa inghita "pe nemestecate" toate rahaturile care le primesc de acolo. Si daca tot mananca rahat, macar sa fie din acela turcesc, nu din cel romanesc...  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

#6401
Eu tot va spun de Dinicu Golescu nr. 38 in indeea ca pe aia trebuie sa ii facem celebri, pe aia trebuie sa punem presiune (sau sa ii inlocuim).

Ideea e oarecum simpla: nu-mi doresc ca politicienii sa decida asemenea proiecte. Din simplu fapt ca acestia sunt cel mai des idioti, nespecializati pe domeniul respectiv, si oricum raman in functie o durata prea scurta de timp pentru a gandi si implementa vreo strategie anume. Din contra, imi doresc institutii si functionari care sa le conduca capabili sa genereze strategii indiferent de ce guvernare vremelnica acem in functie. Si care sa raspunda public cel putin la fel de des cum o fac politicienii.

Eu personal nu as discuta NICIODATA cu prim-ministru cu ministru transporturilor despre investitiile viitoare. Rolul acestora e doar de a se asigura ca exista strategia si ca ea e implementata. Dar continutul strategiei trebuie decis in cadrul acelor institutii, asumat de aceasta (evident, in urma unor consultari).

yetiman

Asa este.

Ce ziceam eu este ca politicienii au butoanele pe care sa apese. Sa modifice legile (daca e cazul) si sa "verifice" daca CNAIR isi face datorie (ca doar e in "gradina" MT)

Iar la noi este EXTREM de clar. E suficient sa compari TERMENELE CONTRACTUALE de executie SEMNATE de CNAIR, cu realitatea din teren ca sa-ti dai seama ca ceva e profund in neregula.
E suficient sa vezi zecile de amanari la termenele din licitatii (stabilite tot de CNAIR) [si la depuneri oferte, si la analiza lor, si la semnarea contractelor, etc.] ca sa-ti dai seama ca si aici e o problema extrem de grava.

Sigur ca pot exista exceptii. Sigur ca pot exista (si e normal) clarificari, contestatii, etc. Dar NU e normal ca TOATE termenele sa fie depasite cu muuuuulti ani.

Daca vreti o comparatie "sportiva": MT (si guvernul, in general) trebuie sa asigure "terenul de joc" pentru CNAIR si Constructori. Gazonul/suprafata de joc si regulile sa fie clare pentru ambele parti.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

firea si negoita au facut companii (chiar in exces) care sa se ocupe de noi investitii dar si sa lucreze in regie proprie.
De ce e atat de greu pt MT sa faca CNIR?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Haideti totusi sa nu deviem complet de la autostrazi.