Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

Kimi

Dati-mi voie sa pun o intrebare care ma framanta de la dealul cu lilieci incoace.
Pun intai o poza ca sa se inteleaga mai usor intrebarea:


De ce nu s-au construit pana acum autostrazi cu sensuri de mers despartite si cu diferenta de nivel? Sincer cand ma uitam la dealul cu lilieci, inainte sa prinda contur, imi imaginam ca o sa faca ceva de genul, fiind mai simplu la prima vedere. Si totusi au ridicat sensul de mers dinspre exterior sa fie la acelasi nivel. Exista ceva norme care interzic separarea completa a sensurilor de mers sau care e explicatia?

La fel, pe o vale in zona muntoasa mi se pare mai usor sa faci cate un sens pe fiecare mal/versant, eventual la diferenta de nivel, decat sa incerci sa treci o autostrada cu profil ca la campie direct prin statiuni.

pasadia

Da, a existat (sau inca exista) un normativ care impune ca cele 2 sensuri sa fie la acelasi nivel. Iar Dealul Liliecilor a fost gandit (SF, PT) conform acelui normativ. Din ce imi amintesc cred ca s-a schimbat normativul.

rocklee

#6332
motivul de se fac ...ambele  sensuri unul langa celelalt ...una din cauza ar fi ...in caz de un accident  mai mare sa se poata interveni mai usor ...iar celalalt sens sa poata preloa circulatia de pe ambele sensuri .... :)

naivu

Mie-mi place cum arata cu sensurile distantate. Daca le reuneste la fiecare 5-10km chiar n-ar fi o problema cu preluarea ambelor sensuri pe o singura jumatate in situatii de necesitate.

dragos76

Păi asta cu a reuni traficul pe un singur sens oricum nu o poți face unde ai chef, chiar dacă ele sunt paralele. Nu poți pur și simplu smulge stâlpii în care sunt fixați parapeții medieni, ca să faci o zonă de trecere de la un sens la altul.
Deci nu cred că există o justificare obiectivă pentru acel normativ.

dr4qul4

haideti sa o luam pe rand:
1. sensuri distantate...exproprieri suplimentare - cosmarul CNAIR
2. @ovideatza... Asadar tot ce trebuie sa facem este sa schimbam normativul de DX astfel incat sa se incadreze si HP-ul in el (2+1 cu separare de sens din beton, fara intersectii la nivel)
3. @naivu, "PTE beton facut de o firma profesionista". Probabil te referi la Fidic Rosu, dar poti sa-mi dai 1 exemplu de poriect pe Fidic Rosu care a mers struna? Eu iti dau unul care nu a mers...Centura Targu Jiu, unde PTE (PT+DDE) a omis ca terenul de fundare era prost.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

1. Normativul tocmai ca incurajeaza, sau are prevazute chestii pentru asa ceva. Singurii care au avut interzis prin contract au fost Bechtel, pentru ca nu putea utiliza faimoasele lor dumpere oversize Caterpillar.
2. Lucrul cu sensuri decalate e mai complicat si mai scump. (platforme mai late, consolidari intre sensuri, si alte complicatii). Imaginea prezentata e un fel de caz ideal. Zona stancoasa, stabila, panta lejera intre sensuri...etc.

PS: unele din cele mai spectaculoase separari de sens sunt prin sudul Italiei. E asa mare separarea ca ajungi ca ajungi cumva pe contra sens. Adica circulatie din cealalta directie nu mai in stanga ta....ci in dreapta.

https://www.google.ro/maps/@38.229281,15.5091664,2708m/data=!3m1!1e3
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Cred, dintr-o experienţă singulară, că o problemă pe Fidic Roşu este că societatea care elaborează toate actele nu răspunde pentru exactitatea acestora. În cazul pe care l-am văzut, se forase la 6 metri deşi proiectul prevedea excavaţii de 8 metri, chestie evidentă. La fel, un proiect eşuat deoarece terenul avea nişte probleme.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

Am gasit intr-un articol ,,studiul de fezabilitate pentru autostrada A1 Sibiu - Pitesti, realizat de IPTANA in 2008 si a carui valabilitate a expirat in 2010". Eu gandeam ca un SF bine facut poate fi utilizat si peste 10-20 ani (dupa ce actualizezi costurile materialelor de constructie si a fortei de munca si vezi ce s-a mai construit pe traseu, ceva simplu, pt care sa nu fie nevoie sa angajezi firma). Sa inteleg ca daca, dupa ce receptionezi SF+PTE de la firma contractata, nu pornesti imediat licitatia pt proiectare si executie, risti sa o iei de la capat cu licitatia pt actualizare SF+PTE?!

horatiu.cosma

Dacă vezi într-un articol expresia "SF-ul a expirat" poți să renunți să mai citești de acolo.

alecu26

Povestea cu SF uri expirate a cam expirat. La fel si cu avizele care expira. Si-au dat seama demult ca in Romania e imposibil sa incepi santierul in 2 ani.

Dar, Naivu, logica exista. Nu e problema de costuri (cu toate ca daca mai vin multe OUG 114 si asta e o problema) ci e vorba de avize. Pentru ca in 2 ani in respectivele zone se poate construii foarte mult si foarte repede de diferite firme si autoritati.

Incet incet, odata ce digitalizarea creste, sa faci o baza de date si niste sisteme care sa te avertizeze automat...ca vezi ca acolo e deja alt aviz sau alta autorizatie sau alt proiect nu ar trebuii sa fie foarte greu. (PS: de multe ori insa se schimba chiar si normativele de proiectare si executie). Si foarte foarte multe proiecte au fost afectate de asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

Pentru a prezerva SF-ul, solutia ar fi ca din momentul in care este receptionat, sa fie informate toate UAT-urile afectate (ce se va face CNAIR cu secretomania sa congenitala? :D) pt ca sa nu mai dea PUZ-uri si AC-uri si sa inceapa achizitia terenurilor. Desi am inteles ca nu este perfect legala exproprierea in scopul unei utilitati publice care nu este sigur cand se face (si cateodata nici nu se mai face!). Poate dublata si de o lege care sa bata traseul in cuie?!

alecu26

S-a incercat si asta. Dar sunt proiecte care zeci de ani sau chiar deloc nu mai demareaza. Multi primari asa au justificat eliberarea de AC uri pe zona de corridor. Pe Sebes Turda si la centura Bacau au fost cazuri destul de grave.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

La Sibiu-Pitești primarul de la Boița a ținut ocupat culoarul din SF 2008 și în 2016 la actualizarea SF-ului și-au dat seama că a apărut un sit Natura 2000 pe traseul din 2008, așa că au mutat traseul prin spate pe la Boița. În n-șpe ani pot apărea date noi, mai ales dacă SF-urile inițiale sunt făcute la mișto și nu au acord de mediu, studii geo de profunzime și alte analize de teren. Nici nu poți să blochezi comunități întregi cu anii până te trezești că vrei sa implementezi un proiect, dacă te mai trezești vreodată.

AlexxC

La momentul stabilirii siturilor Natura2000 nu ar fi fost normal sa participe si reprezentanti ai CNAIR,Hidroelectrica,CFR astfel incat sa se lase culoare pentru eventuale lucrari de infrastructura?
Sau daca au fost prezenti, cum s-a pus problema?
Este adevarat ca in procesul de constructie mediul este afectat intro oarecare masura,dar in timp natura isi reintra in drepturi acaparand zonele afectate , noi ecosisteme apar...de multe ori mult mai complexe  decat cele initiale.