Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dorum

20 20 vine peste o luna... cand am inceput "batalia" cu infrastructura, acum ceva ani buni in urma, aveam alte sperante pt 20 20... pacat. :(

voicul

#6211
Sunt prezente si declaratii API. Titlul zice tot:

2019 - inca un an ratat pentru autostrazile din Romania. Cu ce ne-am ales din cei 180 km promisi la inceputul anului

http://www.ziare.com/economie/infrastructura/2019-inca-un-an-ratat-pentru-autostrazile-din-romania-cu-ce-ne-am-ales-din-cei-180-km-promisi-la-inceputul-anului-1587603

alecu26

Las ca anul viitor va fi un an de realizari marete. Trebuie date doar o groaza de acatiste sa nu capoteze complet Straco, Aktor si Putaroti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

#6213
@dojaalex
Dupa cum am zis, evaluarea unui constructor necesita multa informatie. Asa ca in loc sa ma apuc sa dau calificative am preparat cate un "CV" pentru fiecare constructor si las aprecierea la latitudinea fiecaruia:
___________________________________________
CV Aktor:
-   A10 SebeșTurda 2 (24,25 Km, Sântimbru-Aiud), 14.11.2014 – în curs
-   A3 BucureştiCenturaBucureşti (~3,5 din 6,5 Km), 05.01.2016 – 14.12.2018 (preluat de la 83%)
-   A0 Sud 3 (17,965 km, spre A1), 14.04.2019 – în curs
___________________________________________
CV Alpenside:
-   A3 ComarnicBrașov 5 (6,3 Km + 3,7 Km drum de legătură, Râșnov-Cristian), 02.10.2017 – în curs
___________________________________________
CV Alsim Alarko:
-   A0 Sud 1 (16,93 km, spre A2), 26.08.2019 – în curs
-   A0 Sud 2 (16,3 km), 09.03.2019 – în curs
____________________________________________
CV ASTALDI:
-   A2 DrajnaFetești (37 Km), 09.12.2003-01.05.2007 (cu MAX)
-   A4 Centura Constanța (21,8 Km), 11.09.2008 – 12.07.2013 (cu Construccion)
-   A1 Arad-Timisoara (32,25 Km), 26.01.2009 – 08.08.2013 (17.12.2011 partial) (cu Construccion)
-   A2 MedgidiaConstanța (30,82 Km), 09.03.2009 – 19.07.2012 (partial 30.09.2011) (cu MAX)
-   A1 OrăștieSibiu 4 (16,10 Km), 07.06.2011 – 19.12.2013
-   A2 CernavodăMedgidia (20,49 Km, probabil era deja pregatit de Colas), 21.09.2011-28.11.2012 (cu MAX)
-   A1 NădlacArad 1 (22,22 Km), 19.12.2013 – 19.12.2014 (preluat de la 30%) (cu MAX)
-   A1 NădlacArad 2 (16,66 Km), 26.09.2014 – 11.07.2015 (preluat de la 85%) (cu MAX)
-   A3 IernutChețani (17,9 Km), 06.04.2016 – în curs (cu MAX)
____________________________________________
CV Bechtel:
-   A3 TurdaGilău (42 Km), 2004 – 01.12.2009
-   A3 CâmpiaTurziiTurda (10,5 Km), 2004 – 13.11.2010
-   A3 SuplacudeBarcăuBorș (64,5 Km), 2004 – 29.05.2013 (reziliat la 50%)
____________________________________________
CV Colas Romania:
-   A2 LehliuDrajna (41,60 Km), 2001 – 04.04.2004
-   Contract anulat pe A2 CernavodăMedgidia (20,49 Km)
____________________________________________
CV Comsa:
-   A1 LugojDeva 3 (21,14 Km, Ilia-Holdea), August.2013 – 12.08.2019 (nereceptionat)
____________________________________________
CV FCC Construccion
-   A4 Centura Constanța (21,8 Km), 11.09.2008 – 12.07.2013 (cu Astaldi)
-   A1 Arad-Timisoara (32,25 Km), 26.01.2009 – 08.08.2013 (17.12.2011 partial) (cu Astaldi)
-   A1 Arad bypass (12,25 Km), 24.09.2009 – 06.06.2012 (half profile 17.12.2011) (cu Porr)
____________________________________________
CV Geiger Transilvania:
-   A1 Sibiu bypass (17,56 Km), 12.05.2008 – 01.12.2010 (cu MAX)
-   A3 OgraIernut (3,6 Km), 19.02.2015 – 12.12.2018
____________________________________________
CV Impregilo:
-   A1 OrăștieSibiu 3 (22,11 Km), 20.05.2011 – 14.11.2014 (inchis ulterior pt reparatii)
____________________________________________
CV MAX BOEGL:
-   A2 DrajnaFetești (37 Km), 09.12.2003-01.05.2007 (cu Astaldi)
-   A1 Sibiu bypass (17,56 Km), 12.05.2008 – 01.12.2010 (cu Geiger)
-   A2 MedgidiaConstanța (30,82 Km), 09.03.2009 – 19.07.2012 (partial 30.09.2011) (cu Astaldi)
-   A2 CernavodăMedgidia (20,49 Km, probabil era deja pregatit de Colas), 21.09.2011-28.11.2012 (cu Astaldi)
-   A1 NădlacArad 1 (22,22 Km), 19.12.2013 – 19.12.2014 (preluat de la 30%) (cu Astaldi)
-   A1 NădlacArad 2 (16,66 Km), 26.09.2014 – 11.07.2015 (preluat de la 85%) (cu Astaldi)
-   A3 IernutChețani (17,9 Km), 06.04.2016 – în curs (cu Astaldi)
____________________________________________
CV Impressa Pizzarotti:
-   A3 BucureştiCenturaBucureşti (~3 din 6,5 Km), 18.06.2007 – 2015 (reziliat la 83%) (cu Tirrena)
-   A3 CenturaBucureştiMoara Vlăsiei (13 Km), 18.06.2007 – 19.07.2012 (cu Tirrena)
-   A10 SebeșTurda 1 (17 Km, Sebes-Sântimbru), 14.11.2014 – în curs
____________________________________________
CV Porr:
-   A1 Arad bypass (12,25 Km), 24.09.2009 – 06.06.2012 (half profile 17.12.2011) (cu Construccion)
-   A10 SebeșTurda 4 (16,30 Km, Decea-Turda), 17.04.2014 – 30.07.2018 (finalizat februarie 2018)
-   A1 PiteștiSibiu 1 (13,17 km, Boita-Sibiu), 14.04.2019– în curs
____________________________________________
CV Romis (Astaldi-CCCF):
-   A2 BucureştiFundulea (26,50 Km), 2001 – 04.04.2004
____________________________________________
CV Salini:
-   A1 LugojDeva 2 (~20 din 28,75 Km, Holdea-Dumbrava), August.2013 – 06.03.2017 ("tunelurile pt ursi" se reliciteaza)
____________________________________________
CV Spedition UMB-Tehnostrade:
-   A3 MoaraVlăsieiPloiești (42,5 Km), 25.10.2006 – 19.07.2012 (fără Tehnostrade)
-   A1 TimișoaraLugoj 1 (9,5 Km), 20.05.2011 – 23.10.2012
-   A3 GilăuNădășelu (8,7 Km), 22.04.2013 – 28.09.2018
-   A1 LugojDeva 4 (22,14 Km, Șoimuș-Ilia), August.2013 – 14.08.2019
-   A12 CraiovaPitești 2 (39,85 km, Bals-Slatina), 03.12.2018 – în curs
-   A7 Centura Bacău (17 Km + 13,7 Km drum de legătură), 22.12.2018 – în curs (preluat de la 2%)
____________________________________________
CV STRACO:
-   A1 DevaOrăștie (32,8 Km), 12.11.2010 – 30.05.2013 (partial 21.12.2012) (cu Strabag)
-   A1 OrăștieSibiu 2 (19,75 Km), 07.06.2011 – 19.12.2013
-   A3 UngheniOgra (10,105 Km), 24.02.2015 – 12.12.2018 (cu Strabag)
-   A3 ChețaniCâmpiaTurzii (15,691 Km), 19.02.2015 – în curs
____________________________________________
CV STRABAG:
-   A1 DevaOrăștie (32,8 Km), 12.11.2010 – 30.05.2013 (partial 21.12.2012) (cu Straco)
-   A1 OrăștieSibiu 1 (24,11 Km), 07.06.2011 – 19.12.2013
-   A3 UngheniOgra (10,105 Km), 24.02.2015 – 12.12.2018 (cu Straco)
____________________________________________
CV Tirrena Scavi:
-   A3 BucureştiCenturaBucureşti (~3 din 6,5 Km), 18.06.2007 – 2015 (reziliat la 83%) (cu Pizzarotti)
-   A3 CenturaBucureştiMoaraVlăsiei (13 Km), 18.06.2007 – 19.07.2012 (cu Pizzarotti)
-   A1 LugojDeva 1 (27,47 Km), 20.05.2011 – 23.12.2013
-   A6 Centura Lugoj (11.4 Km), 20.05.2011 – 23.12.2013
-   A1 TimișoaraLugoj 2 (25,62 Km), 04.12.2013 – 23.12.2015 (cu 7 luni în avans)
-   A10 SebeșTurda 3 (12,45 Km, Aiud-Decea), 17.04.2014 – 30.07.2018 (finalizat noiembrie 2017)
-   A3 pod Gilău (0,7 Km, inceput de Bechtel), 27.10.2017 – 28.09.2018
-   A12 CraiovaPitești 1 (17,7 km, Craiova-Balș), 03.12.2018 – în curs
____________________________________________
CV Trameco:
-   A3 BihariaBors (6 km, probabil era deja pregatit de Bechtel), 14.10.2018 – în curs
____________________________________________
CV Yuksel Makimsan Ener:
-   A2 FunduleaLehliu (29,10 Km), 2001 – 04.04.2004
____________________________________________

marinul

Pe Biharia-Bors, ce anume pregatit Bechtel? ca eu nu am vazut decat niste parapeti new jersey langa dn si un panou de informare lasat de Corsan

naivu

#6215
Biharia-Bors este parte din Suplacu de Barcau-Bors despre care actele oficiale declara ca a fost reziliat la 50%. Strict pe BihBo nu au ramas constructii (precum viaductul de la Suplacu) dar, probabil (recunosc ca nu am informatii), ramasese un proiect tehnic foarte detaliat, se realizase (macar partial) culoarul de expropriere, poate ca niste autorizatii de constructie s-au dat mai rapid (pt ca birocratul doar a modificat denumirea constructorului intr-o documentatie deja facuta), poate erau deja relocate si niste utilitati, etc.
Un exemplu edificator mi se pare Cernavoda-Medgidia, lot de 20 km preluat de Astaldi-MAX Boegl de la Colas de la ~0% si terminat in 14 luni! Lucreaza bine Astaldi dar nici chiar atat de bine  :D, ceva din ce a ramas dupa Colas i-a ajutat cumva!
Daca esti sigur ca Trameco a luat BihBo de la zero absolut, sau ca pregatirea a facut-o Corsan nu Bechtel, corectez cu cea mai mare placere  :)

dr4qul4

corect fata de constructori ar fi ca inceputul santierului sa fie la emiterea AC pe cel putin 1/3 din lungimea lotului si nu cel de la semnarea contractului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

@naivu am in pregatire o baza de date pt proiecte si constructori, si licitatii si contestatii. Sper ca vei putea contribui acolo.

marinul

@naivu Corsan nu a miscat absolut nimic doar si-au pus panouri de informare, iar Bechtel a verificat pe unde si-ar putea face drumul tehnologic au lasat si parapet acolo dar in rest nimic, adica nicio structura. Ultima structura lasata de Bechtel este la km 56. Este posibil sa fi fost facute anumite relocari din perioada aia dar proiectarea in prezent a fost facuta tot de Selina, este proiectare si executie contractul. Mai jos pun o postare mai veche din iunie 2016 cand Corsan parea ca incepe sa lucreze

Quote from: marinul on June 19, 2016, 12:34:58 PM

KM 56



zona 28 nodului rutier cu DN19





vedere spre Suplacu



Vedere spre Bors




voicul

Pana acum nu a spus decat fix ce au zis si cei care au fost inainte. Mai departe ce fac oare?

Unirea celor trei provincii româneşti prin autostrăzi reprezintă o prioritate pentru Guvern, a declarat, duminică, la Alba Iulia, întrebat despre acest obiectiv, premierul Ludovic Orban.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ludovic-orban-a-anuntat-care-este-prioritatea-zero-a-guvernului-1225184

mirceaeliade

@horatiu.cosma  Nu stiu unde sa pun sugestia asta, decat in diverse: eu zic ca graficele din "Autostrazi:sinteza" pot fi mai lungi de 12 luni, pt a "etala" clar cat de incet lucreaza unii constructori.

horatiu.cosma

Graficele alea nu le fac eu, le iau de pe thread-urile respective. Dacă îmi dă cineva grafice pe mai mulți ani, le pun fără probleme.

NGC

Quote from: alecu26 on November 28, 2019, 03:23:34 PM
Licitatii blocate si suspendate de luni de zile. Poate stie NGC mai multe detalii.

1. Asteptam raspunsuri la solicitarile de clarificari
2. Curtea de Conturi face controale la CNAIR

Astept si eu mai multe detalii legat de punctul 2 si va tin la curent.

horatiu.cosma

De fiecare dată când mă încumet să caut ceva în Situația proiectelor în derulare de pe site-ul CNAIR mă îngrozesc. E o bătaie de joc fără margini ce e acolo, o varză completă și pe formă și pe fond. Centura Tg. Jiu apare de 2 ori, avansul fizic și financiar foarte rar are vreo legătură cu realitatea, stadiul din ultima coloană datează din neolitic la unele proiecte, încă se vorbește despre proiecte aflate în circulație de mult, un mare dezastru. Noi aici pe forum cu Sinteza Autostrăzilor, a plăților, a licitațiilor, harta API etc suntem cu 10 clase peste ei. Cu ocazia asta țin să vă felicit pe toți cei care vă implicați, faceți o treabă extraordinară.