Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 19 Guests are viewing this topic.

ghrt

Doar pe fonduri europene (de asta autostrăzile par un proiect ne-partizan). Pe fonduri naţionale funcţionează o prevedere că se va lucra în limita alocaţiei bugetare anuale, ce a născut o grămadă de monştri - investiţii începute şi rămase în conservare, unele de dinainte de '89.
Nici nu poate fi altfel că dacă s-ar putea, decidenţii din prezent ar contracta banii viitori pe multe mandate. Aşa nu există un interes practic decât dacă e sigur că lucrarea chiar se va face, ceea ce în ţara asta nu e cazul.
Cont (aproape) inactiv.

horatiu.cosma

Proiectele mari, în special cele pe fonduri europene nu au probleme de finanțare. Vedeți și voi că pe CF CIV km614-Simeria se plătesc câte 100 de milioane de lei lunar, Astaldi tocmai a luat 300 de milioane la Brăila, UMB la Bacău a luat vreo 120 de milioane în ultimele luni și în general unde se lucrează se plătește fără probleme. Marea problemă nu e finanțarea, ci managementul din partea statului: nu sunt în stare să rezolve birocrația astfel încât constructorii să aibă teren liber de sarcini, nu sunt în stare să adiționeze contractele acolo unde sunt modificări de proiecte, nu fac exproprierile ok, nu reușesc să mute utilitățile, să obțină acordul de mediu, să facă licitațiile mai rapid. Dar discuția asta am mai avut-o de câteva ori, mă miră faptul că ne tot întoarcem la ea și căutăm din nou și din nou cauze acolo unde nu e cazul.

ghrt

Am văzut destule lucrări pe fonduri naţionale blocate de lipsa finanţării.

Nu cumva managementul prost al statului se întâlneşte nefericit cu câte un constructor care îşi minimizează costurile trăgând de timp, acutizând problema până la exasperare? Fără a acuza pe nimeni; deoarece nu se poate externaliza chiar tot, soluţia este un acord politic pentru a administraţie meritorie, dar asta se poate face doar la presiunea alegătorilor. Şi cum nu facem politică pe forum, discuţia cred că nu îşi are rostul, la fel cum nu şi-a avut nici disputa PiSi vs CoBra.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

Quote from: naivu on November 14, 2019, 04:02:33 PM
PS: Am si un tabel Excel dar nu ma prind cum sa-l atasez. Daca trebuie corectat undeva, sunt gata sa corectez!
Iata Excelu'



Powered by API/PUM imgur uploader


Cetatean

Uau! As mai adaugă doua coloane, una cu firma executanta și una cu durata de execuție asumata conform contract.
- de 'apreciat' durata de execuție a contractelor.
- in afara de vreo 5-6 lucrări executate în 24-30 de luni, restul sunt niște mizerii.
- 3.5 km în 11 ani la centura Bucuresti!?!?!?
- acest tabel ar trebui trimis la toti miniștrii transporturilor, în prima zi de mandat sa vadă cu cine au de lucru
- as trimite acest tabel firmelor mama, la sediul central sa vadă ce fac bajetii lor în alte tari...
Mulțumim, penibil.

naivu

Adaugarea celor doua coloane nu ar releva seriozitatea/neseriozitatea Executantului pt ca, din pacate, depasirea duratei de executie asumate in contract este mai des din vina birocratiei romanesti decat din vina firmei executante!
De exemplu, Alpenside, care lucreaza A3 Rasnov-Cristian, cu contract semnat in octombrie 2017, ordin de incepere a lucrarilor in aprilie 2018, au putut incepe lucrarile abia in mai 2019 (si chiar s-au apucat serios de lucru!), acum stau dupa niste exproprieri. Termenul de finalizare contractual este aprilie 2020, dar deja termenul de finalizare estimat este final 2020 (iar daca se mai lalaie exproprierile si autorizatiile de constructie se trece lejer in 2021). La fel loturile Lugoj-Deva 2, 3 si 4 au contracte semnate din 2013 (cu finalizare in 2016) si nu stiu cate intarzieri si intreruperi din partea autoritatilor si cred ca se pot da ca exemplu aproape jumatate din lucrarile de autostrada din Romania!
Cand vom avea un Beneficiar serios, vom avea si Executanti seriosi; am incredere ca FIDIC-urile dau CNAIR suficiente parghii ca sa mobilizeze antrepenorii!

ghrt

Aşadar o coloană interesantă ar fi data când începe să curgă termenul contractual. Se va putea astfel observa întârzierea cu care se dă "cale liberă" constructorului.
Sunt convins că e o situaţie administrativă ce de regulă profită şi constructorilor, aşa că decizia politică ca fi cu atât mai dificilă.
Cont (aproape) inactiv.

Cetatean

Ok, sunt de acord ca 'statul' nu prea funcționează și în momentul când se semnează un contract, apar tot felul de diverse și neprevazute.
Ceea ce am observat este ca la Fidic galben, constructorii se mișcă mai repede, pentru ca proiectarea e a lor.
Doar ca indiferent de ce piedici pune statul prin toate instituțiile abilitate uneori inutile, sa știți ca nici constructorii nu sunt ușa de biserica.
Va dau doua trei exemple:
- mobilizare insuficienta
- claimuri la greu
- calitate slaba a lucrarilor
O posibila rezolvare ar fi sa vedem oameni tineri, mai implicați si pasionați în companie, care sa facă o punte între constructor și autorități. Da, din miile alea de angajați sa avem un manager on site, care sa poata lua decizii, sa ajute, sa se implice, sa rezolve, sa deblocheze si sa facă rotitele sa se miște.
Și sa nu aud nimic despre consultanta.
Va dau un exemplu dintr-un șantier de autostrada, care a mers cât de cât.
Vara au fost între 150 și 200 de camioane.
Se turna asfalt de la 2 stații cu 3-4 finisoare.
Ca și producție...sapau 150000-200000 mc pe luna. Umplutura la fel.
Dar s - a lucrat în 2 schimburi, sâmbăta, sărbători etc.
Ce cred eu cel mai tare este ca un constructor trebuie sa aibe putere financiara, când se apuca la lucru.
Decontarea este o mizerie și după părerea mea se face la nivel de evul mediu, cu atât de multe hârtii, făcute și semnate din pix, încât vorba aia 1 mc de hârtie la 1 m de autostrada e adevărată.

dr4qul4

Asta cu "nu e vina constructorului" nu prea mai merge.
De cele mai multe ori, blocajul birocratic mai lung de 1 an apare doar pe portiuni restranse de santier. O incepe termenul contractul sa curga de la rezolvarea tuturor blocajelor birocratice, dar asta nu-i impiedica sa lucreze pe restul lotului.
Mai mult, constructorii speculeaza unele blocaje si au grija sa le intretina, proiectand initial solutii inacceptabile, depuse spre "respingere" in ultimul moment.

Sigur ca sunt si situatii in care zonele blocate influenteaza si alte portiuni din lot (de ex daca nu poti face un debleu, nu ai material de umplutura in alta parte), dar in cele mai multe cazuri tot ar putea gasi ceva de facut (de ex. groapa de gunoi de la Alba Iulia nu-i impiedica pe pizzari sa lucreze la nodul Sebes sau la poduri).

Si nu cred ca este doar incompetenta plus "durere undeva" in CNAIR. Mai degraba unii au anumite beneficii neortodoxe.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Perfect de acord, cateodata e constructorul alta data e statul si de multe ori zici ca sunt intelesi sa blocheze sau sa taraganeze lucrarea  >:(. Tocmai de aceea nu poti evalua mecanic un constructor dupa cate luni/ani a depasit termenul de finalizare. Pana sa am acces la informatia de pe acest forum eram mai pornit contra constructorilor, aici am inteles cat de nuantata poate fi situatia. Pentru o evaluare cat de cat corecta, ar fi nevoie sa ai o minima informatie despre fiecare etapa a derularii contractului!

nrb

oare dacă de LD2 nu se știe nimic, LD3 stă neutilizat, ce șanse sunt ca ieșire spre vest prin A3, de la Cluj la Borș, să fie gata mai repede??

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Licitatii blocate si suspendate de luni de zile. Poate stie NGC mai multe detalii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

De la Cluj la Bors peste minim 10 ani, dar termen care se muta frecvent tot cu 10 ani, pentru ca nu se face nimic.

Poate de la Suplacu la Bors mai asa in vreo 5 - 7 ani. Poate.

JohannDB

"""""termen care se muta frecvent tot cu 10 ani, pentru ca nu se face nimic"""""....Eiii, naaa...... Se lucrează imens, intens și fără.....sens......!!  Nu știu de ce seamănă cu ceva din istorie, asemănător deschiderii de linii de c.f. pe la sfârșitul lui 1800, început de 1900 prin Transilvania acelor vremuri..... Dacă "cetim" prin istoria acelor vremi, găsim o mare similitudine/asemănare.... Și motivări cu "carul".....