Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

Ionut

Astazi o sa fiu in direct la TV pe doua posturi: B1 (in intervalul 13:00-15:00) si National TV (17:15-18:30 Miezul problemei). O sa vorbim de autostrazi, cel mai probabil LD3 si alte proiecte majore.

alecu26

Ca autostrada se face mai sus decat mediul inconjurator e usor de vazut in Ungaria. Care e chiar plata....si se poate urmari acest aspect foarte usor. Apa e cel mai mare dusman al infrastructurii rutiere si trebuie scos drumul din apa. Texas e ceva mai cald...posibil sa fie alte cerinte.
Cat despre arheologie...hai sa lasam fiecare sa-si faca meseria. Nu e mult deloc 7 situri. De foarte multe ori sunt situri care dupa un pic de munca pot fi date la o parte cu excavatorul. Problema e ca noi...romanii...istoroc ne-am asezat in lungul vailor...si tot pe acolo cam merg si autostrazile.
Arheologia nu ar fi deloc o problema daca s-ar studia dinainte...sau s-ar stii concret cate situri si cam cat de mari sunt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Cred că cele 7 situri sunt ... potențiale. Adică dacă treci pe lângă Podu Înalt poți presupune că există o șansă să nimerești locul bătăliei, se fac șanțurile, dacă nu se găsește nimic e "clean" , dacă se găsește se sapă mai mult etc. Probabil că poți găsi multe urme neolitice, cu oale și ulcele, dar alea se rezolvă ușor, mai complicat ar fi dacă ai da peste un oraș /cetate .  E un noroc pentru arheologi de fapt cu lucrările astea, eu zic că altfel nu sapă cât ar merita săpat, probabil că nu au nici finanțare nici oameni .

voicul

Desi nu pare ca sapa prea mult, 1 - 2 m fata de nivelul solului, nimeni nu a mai facut asta. Ce si cat se gaseste ... se vede la fata locului. In general se gasesc diverse, vechi de cateva mii de ani. Deci, da, sunt importante.
Oricum, orice ar gasi nu blocheaza mult timp autostrada.

Cel mai grav (din ce stiu eu) a fost la bulgari anul asta, cand s-a blocat lucruile 1 an si ceva, din cauza unui castru (ce mai ramasese din el - un fel de lilieci la noi). L-au mutat pana la urma.

LEA si CNAIR sunt probleme mult mai mari la noi.

alecu26

Daca aici sunt probleme ce sa mai zicem de castrul roman de la Mintia...unde CFR ul trece cam direct prin el.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

@ Ionuț: felicitări pentru perseverența cu care lupți pentru a face cunoscută tuturor situația lotului LD3. Am urmărit intervenția de la B1 și am rămas oarecum dezamăgit. Pentru moderatori a fost mult prea mare magia cuvintelor ,,autostradă muzeu" pentru a permite să fie lămurite situațiile loturilor A1 - LD3 și A3 - Selina. În timpul acordat subiectului se puteau prezenta mult mai multe informații utile dacă nu insistau atât de mult pe cele două cuvinte.

marisRO

 CNAIR a recepţionat până în prezent 21 de kilometri de autostradă, a declarat miercuri Sorin Scarlat, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, întrebat câţi kilometri de autostradă sunt finalizaţi din cei 100 de km promişi de ministrul Răzvan Cuc pentru acest an.

"Nu m-aş hazarda să avansez un număr de kilometri pe care îi vom finaliza anul acesta. Sunt mulţi factori de care depindem să îndeplinim acest deziderat. 21 de kilometri sunt recepţionaţi în 12 august 2019", a spus Sorin Scarlat, la dezbaterea Upgrade Romania, organizată de DC News.

Sursa: https://www.zf.ro/autostrazi/sorin-scarlat-directorul-cnair-pana-in-prezent-sunt-finalizati-21-de-kilometri-de-autostrada-din-cei-100-de-kilometri-promisi-de-ministrul-transporturilor-18428603   

Conferinta este disponibila aici: https://www.dcnews.ro/eveniment-dcmedia-group-in-2-octombrie-upgrade-romania-editia-ii-solutii-pentru-finantarea-marilor-proiecte-de-investitii-ale-romaniei_695575.html

Scarlat de la min. 2.25 si de la 3.00

Daianu trebuie mediatizat pentru ca spune clar ca trebuie garantii guvernamentale pentru PP - de la min. 1.33

Cuc canta si el pe acolo ...

voicul

Pun putin din articol ca nu sunt lucruri noi pentru cei care sunt pe PUM.

AUTOSTRĂZILE din ,,Programul de Guvernare PSD", trei ani mai târziu: ZERO km nou începuți și terminați. Doar 94 km deschiși pe loturi începute anterior, dar și un tronson ,,muzeu", blocaje și termene depășite la toate proiectele

În urmă cu aproape trei ani PSD-ALDE prelua guvernarea și în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căștigat alegerile parlamentare și și-au convins o parte din alegători. În acest document - corectat și ajustat deja de câteva ori între timp după schimbarea cabinetelor - la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca și rezolvate în perioada 2017-2018... În realitate, nici un termen nu a fost respectat, NICIUN kilometru nou de autostradă nu a fost început și finalizat, ci au fost deschiși circulației până în prezent circa 94 de km de autostradă de pe proiecte începute anterior. Multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, iar în cazul unor proiecte s-au făcut chiar pași înapoi. HotNews.ro a luat primul program de guvernare, proiect cu proiect, și a analizat care e stadiul la zi pentru fiecare drum de mare viteză promis de PSD la preluarea puterii.

Restul:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23418558-autostrazile-din-programul-guvernare-psd-trei-ani-mai-tarziu-zero-noi-inceputi-terminati-doar-94-deschisi-loturi-incepute-anterior-dar-tronson-muzeu-blocaje-termene-depasite-toate-proiectele.htm


Cristian 74

Date oficiale de progres pe luna septembrie:




Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Numa nu vor sa scrie ca au reziliat LD3 . :)) Deja devine tragicomic cat de mult incearca sa ascunda.

cristi5

#6161
O noua editie a hartii proiectelor de infrastructura, dupa o colaborare cu @RobertH incepand din august...

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html

- diferitele faze ale proiectelor pot fi ascunse / afisate bifand in legenda hartii. Cu acelasi mecanism se poate ascunde CF / rutier etc.
- proiectele "vise" sunt ascunse, trebuie bifat in legenda ca sa fie aratate.
- CF este vizibil dupa aprox aceleasi reguli ca rutierul, dar cu negru punctat
- harta se actualizeaza cu date proapsete de la OSM la fiecare 5-10 minute, in loc de 24h. Data si ora ultimei actualizari sunt vizibile in partea de jos-centru-dreapta.
- segmentele de drum nu sunt simplificate ca pe harta veche, deci la zoom in se vede forma geometrica corecta (vezi figura a doua mai jos)

Am marcat LD3 ca "circulabil fara acces" cum am facut si cu ST3 si ST4 la vremea respectiva.

Enjoy!
cristi5 si RobertH





Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

KenyaSong

Felicitari! Imi place mult si o vizitez des ca sa ma informez.

Cateva sugestii:
Mi se pare ciudat ca segmentele Suplacu Biharia apar cu verde ca si cum ar fi "ok", cand de fapt abia sunt in licitatie. Cred ca faptul ca nu exista contract ar trebuie sa primeze fata de procentele deja realizate sau AM/AC/PT...
CF Sighisoara Brasov are niste goluri si pinpointuri in aer. Ar trebui sa intre la proiecte propuse probabil, sau delimitarile de loturi sa dispara, sau sa fie conectate cu CF existent.
Cuvantul "vise" imi induce o idee de "amatorism". "Proiecte propuse" e foarte clar deja.

Oricum, chestiile astea sunt minore. Multumesc pentru munca depusa!

PS. Probabil ca ar trebui mutat mesajul meu la Harti :D

RobertH

Faptul ca e albastru intrerupt ( reziliat ) cred ca explica destul de bine situatia. Are AC , au lucrat pe tronson dar in final a fost reziliat.

La CF mai trebuie sa lucram, inca ne gandim cum vom reprezenta pe harta anumite tronsoane care sunt doar in licitatie .