Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 11 Guests are viewing this topic.

florin74

Proiecte mature, bine pregătite, documentații clare, bine făcute, ofertanții ăștia neserioși care întreabă tot felul de lucruri sunt de vina. Mai ales aia străini.  :lol:. Huooo!

Ionut

Daca nu aveti ce face diseara la 20:00, ma puteti vedea live la Speranta TV. Tot ca de obicei... despre autostrazi & infra.

andrei.obreja


Ionut

Nu stiu dacă dau live streaming pe site... posibil să fie înregistrată emisiunea și să apară online după. Chiar nu stiu.

pelan87

Pe baza datelor de pe Wikipedia (care par sa fie corecte acum), am facut un grafic al numarului de km de autostrada deschisi anual. Prin 2012-2013 eram unde trebuie, apoi... graficul vorbeste de la sine. Trist... si tinand cont ca avem la dispozitie fondurile nerambursabile, e de-a dreptul tragic >:(




Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Mai tragic e ca nu avem nimic foarte serios licitat si semnat...urmeaza ani lungi de seceta...

voicul

Eu zic ca a fost foarte bun anul asta: A0 S - 3 loturi si Sibiu - Boita. Oricand se poate si Pitesti - Curtea de Arges.

Nu prea sunt bani pentru ce s-a semnat + ce mai e, dar ...

Ionut

#6142
^^ Din monitorizarea facuta de mine cifrele sunt total varza :) Eu am asa ceva:


loft

Buna ziua dragi forumisti,

Am si eu doua nelamuriri in legatura cu bretelele de intrare (una aplicabila si celor de iesire):

1. Mi se pare mie sau bretelele acestea sunt mai inguste decat pe la altii? In general in Romania folosesc A1 intre Sibiu si Nadlac, dar parca toate bretelele sunt mai inguste cu vreo 0,5 - 1 m decat ce am vazut pe meleaguri straine. Personal cred ca as da in claustrofobine daca ar trebui sa conduc un camion (poate si cu un gabarit usor depasit pe latime) pe astfel de bretele.
2. De ce bretelele de intrare au linie continua atat de lunga si linie intrerupta doar vreo 100 m la sfarsitul benzii. Din nou, compar cu ce am vazut la altii si mi se pare absolut ilogic. Daca intri pe autostrada exact dupa un tir incarcat? Mergi aproape 1 km la viteza mica in loc sa iti vezi de drum?

Mai am si o nelamurire in legatura cu elevatia:

3. De ce in Romania nu exista autostrazi la acelasi nivel cu al imprejurimilor. Exceptand unele situatii unde nevelul autostrazii e mai jos decat imprejurimile (din varii motive), absolut toate autostrazile in Romania sunt construite la cativa metri deasupra nivelului imprejurimilor? Chiar daca imprejurimile reprezinta un camp perfect drept. Exista vreun motiv justificabil tehnic? (in afara de dorinta de a cheltui bani inutil)

Va multumesc pentru raspunsuri!

PS: Iertati-ma daca nu am insistat mai mult cu cautarile si de fapt s-a mai discutat pe aici despre aceste nelamuriri ale mele...

vancouver

1. Bretelele sunt mai inguste in Romania. Probabil asa e si mintea unora - atat i-a dus capul. Mai ales pe zona de accelerare / decelerare bretelele de fapt nu exista, si este banda de urgenta, asa cum este ea, mai ingusta decat o banda normala de mers, transformata in banda de accelerare / decelerare. E mai comod asa. Nu e nevoie sa se lateasca autostrada pe zona de intrare iesire, cum e pe la altii. Personal gasesc ca este gresita abordarea din Romania si trebuie modificate TOATE intrarile si iesirile.
2. Nu e chiar 1 km de linie continua, dar cu certitudine a aberant de lunga linia continua. Pentru siguranta traficului e bine ca cei care vin cu viteza redusa sa accelereze puternic si sa ajunga la viteza cu care se circula pe autostrada, si abia apoi sa faca manevra de intercalare, intrare pe banda. Altfel pot provoca accidente grave. Eu pledez pentru o linie continua, cel mai bine dubla continua sa fie clara, pe ca. 50-70m, mai mult de atat devine aiurea si lumea nu o mai ia in seama, ba chiar se obisnuieste ca orice linie e pusa anapoda - deci efect invers.
3. Oriunde in Europa autostrazile au o fundatie. Aceasta are de regula o inaltime de 1metru, sau, daca terenul e bun, macar 0,5 metri. Peste fundatie mai vin straturile de asfalt. Altfel nu ar rezista traficului. E destul de aiurea sa sape intai un metru in jos si apoi sa umple la loc, ca sa iasa autostrada la nivel cu campul. E mult mai logic sa sape doar cativa cm, pamantul vegetal, si apoi sa puna fundatia peste. Deci nu e nici o cheltuire de bani aiurea, e invers, e cea mai ieftina varianta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

^singura exceptie notabila este centura Sibiu...au benzile de accelerare dar si cele de decelerare cu 0,5 M mai late decat pe celelalte tronsoane iar linia continuua este f.lunga in zonele intemeiate....urcari...si da...nu moare nimeni daca sta 1 min in spatele unui camion...in caz contrar se numeste depasire pe linie continuua si din observatiile mele cam 80% din soferi o practica,pt ca politia rutiera ( litere mici ),doarme
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nirolf

@loft

Un alt motiv pentru care A1 este supra-înălțată în unele locuri plate este că autostrada se află în lunca inundabilă a Mureșului. A fost construită în mod special așa entru a nu fi inundată, Mureșul are ocazional viituri mari.

alecu26

O completare pentru punctul 3: terasamentele se construiesc cu panta de 4% spre exterior pentru a facilita scurgerea apelor infiltrate. Acest strat...cand ajunge la exterior trebuie sa fie mai sus decat santul exteriror. Si asa ajungi la recomandarea din normativ ca autostrada sa fie proiectata in ax minim 1 metru deasupra terenului inconjurator.
O auotstrada proiectată la nivel este Bucuresti Pitesti si e un dezastru dpdv a capacități portante si a caliatatii. Practic ea si mai ales asfaltul nu pot fi scoase din apa nici cum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#6148
@loft nodurile de autostrada, nu numai bretelele, sunt dezastru. Daca inteleg bine, sunt pe normativ de drum national. Adica fara separare de sens, si atata de inguste ca nu se poate instala o separare de sens ca nu e loc... Si nefiind clar delimitate sensurile, intra lumea pe autostrada invers, si habar n-are ca e invers, tine dreapta (adica banda 2) pana vine ceva din fata, cand e prea tarziu.

La drum nou in Europa sec XXI ar trebui panglica de asfalt separata pt fiecare sens de mers, din autostrada si pana la descarcarea in DN... Sau pana la descarcarea in ... autostrada, ca avem contrasens pe pasaj inclusiv la intersectie de autostrazi, A1 cu A6 la Balint. Deja au fost cel putin 2 accidente mortale acolo. Cred ca e o situatie unica in lume la constructii din acest secol.

In schimb pe autostrada insasi vei gasi tot felul de dotari care nu se folosesc (senzori, camere nelegate la nimic) sau nu sunt considerate necesare in alte parti (antiorbire, parapete lateral peste tot, chiat unde ar fi mai sigur fara, etc)

mirceaeliade

@Vancouver, reveritor la punctul 3: de exemplu in SUA standardele la autostrazi variaza destul de mult in orice stat.  In Texas de exemplu, unde sunt cele mai mici standarde pentru "birocratie", autostrazile sunt practic la acelasi nivel cu campul.  Sunt mult mai ieftin de construit asa, dar daca vine un uragan cu multe precipitatii, apa nu are unde sa se scurga.  De asta vezi multe videoclipuri din SUA can vin precipitatii cu autostrazi inundate.

Am si eu o intrebare pt cei de pe forum totusi: de ce sunt atat de multe proiecte arheologice de fiecare data ce se construieste o autsotrada?  De exemplu, la Bacau, pe 16 km (sau 32?) sunt 7 situri arheologice.  Ce se descopera acolo in 7 locuri diferite?  Chiar sunt chestii importante care nu pot fi date cu excavatorul?