Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

Confirm si eu starea foarte buna a intregii parcari de pe A10, cea din apropiere de Turda.
Curatenie si afara la mese si inauntru la toalete. De cate ori am trecut era impecabil si mirosea frumos inauntru, spre deosebire de toaletele de pe A1 intre Sebes si Sibiu de exemplu...
Intretinuta foarte bine este si parcarea de pe A3 de la Ungheni/Recea.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

A gasit cuC ca ursii sunt vinovati ca nu avem autostrazi.

As putea sa pun si link la articol, dar comunic ca nu vreau sa mai pun prostiile pe care le spune.

StefanCelMare

Când intră pe Autostradă urșii și cauzează accidente, Cuc tace.
Nu doar natura câștigă cu ecoductele, ci și noi, șoferii, deoarece riscul ca animalele să caute să rupă gardurile autostrăzilor scade.
Cuc se uită doar la bani, îl doare fix în pix de siguranța circulației.
La fel e și la L3 Lugoj-Deva.
Siguranța circulației e doar un moft pentru acest individ, banii sunt totul.
De abia aștept să scăpăm de el.

oaspetele

http://www.bistriteanul.ro/autostrada-nordului-va-avea-legaturi-cu-centurile-bistritei-nasaudului-si-becleanului/
Potrivit președintelui Consiliului Județean, Radu Moldovan, Autostrada Nordului, care ar putea fi finanțată din fonduri europene în următorul exercițiu financiar, ar urma să aibă legături cu încă inexistentele centuri ale Bistriței, Năsăudului și Becleanului.

Radu Moldovan președintele Consiliului Județean este optimist și vede centuri ocolitoare la Bistrița, Beclean și Năsăud. Mai mult, acestea ar urma să fie toate legate de Autostrada Nordului, ce ar urma să treacă pe lângă Bistrița.

Într-o emisiune televizată la postul local As Tv, acesta a precizat că documentația pentru Autostrada Nordului a fost emisă pentru validare chiar zilele trecute, urmând a fi scos la licitație studiul de fezabilitate.

Președintele Radu Moldovan speră ca lucrările să fie finanțate pe fonduri europene, în următorul exercițiu financiar.

:lol: :lol:

alecu26

Sper ca nu se incurajeaza o super mega mare deschidere anul viitor in prag de alegeri parlamentare. Gen Astaldi, ST1, ST2, de ce nu LD3, Selina, Alpenside?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

De ce nu? Orice lot deschis, orice km de autostradă care este dat în folosință este bun. Din păcate, eu am tendința să văd și partea goală a paharului, de aceea un plus pentru ei va fi doar pentru loturile deschise înainte de termen, iar cele întârziate pentru a face parte din acea super-mega-deschidere vor fi un mare minus. După cum constituie un mare minus și această avalanșă de studii de fezabilitate lansate în ani electorali, majoritatea vizibil subfinanțate, multe pentru lucrări care nu sunt incluse în masterplan.
Din informațiile de pe acest forum, am observat că principala problemă a studiilor de fezabilitate este lipsa forajelor. La LD4, forajele în zona dealului liliecilor au fost grupate în partea vestică, zona alunecării nefiind acoperită de foraje, PiSi 2 și 3 necesită completarea studiului de fezabilitate tocmai datorită numărului insuficient de foraje. După cum s-a stabilit un cost standard de construcție pentru autostradă în funcție de tipul de relief, nu este posibil să fie impusă o densitate minimă și o adâncime minimă pentru rețeaua de foraje care trebuie realizată, în funcție de tipul de relief? Cred că această măsură ar duce la stabilirea unor costuri mult mai apropiate de realitate pentru studiile de fezabilitate și astfel se vor putea realiza studii care să nu mai constituie doar maculatură care să fie uitată într-un sertar. Cred că un studiu de fezabilitate prost făcut este o piedică în calea realizării unui drum expres sau a unei autostrăzi mai mare decât lipsa unui studiu de fezabilitate, pentru că e destul de greu să convingi Curtea de Conturi că ai nevoie să dai de două ori bani pentru același lucru.

alecu26

Tu crezi ca opinia publica isi va aminti sau va realiza ca loturile acestea de fapt puteau fi gata cu 6..9 luni mai devreme?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

Speranța e în oamenii de presă care activează pe acest forum și în cei care dau interviuri în presă, să nu lase să se uite aceste aspecte. Fiecare dintre noi putem aminti aceste lucruri în discuțiile pe care le avem cu persoane cunoscute. Sunt lucruri care nu trebuie să permitem să fie uitate atât de ușor.

oaspetele

https://timponline.ro/presedintele-cj-bistrita-nasaud-a-primit-un-mesaj-optimist-de-la-ministrul-transportului-legat-de-autostrada-nordului/

"Am primitsăptămâna trecută un mesaj de la ministrul Răzvan Cuc despre Autostrada Nordului, că documentația a fost transmisă la ANAP pentru validare. Mă bucur că toate angajamentele ministrului Cuc pe care le-a luat împreună cu Guvernul României în urmă cu aproximativ două luni când a fost la Bistrița s-au materializat. Deci în momentul de față avem în licitație documentațiile tehnice pentru Autostrada Nordului. Această autostradă va trece prin apropierea municipiului Bistrița. E o discuție care va fi finalizată de către tehnicieni. De la Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, acesta e traseul, dar acum vom vedea dacă de la Blăjeni va trece pe undeva prin zona Tărpiu – Cepari și va ajunge la Livezile sau Josenii Bârgăului. Dar ea va fi în vecinătatea municipiului Bistrița cu descărcarea de pe centură. Undeva prin zona Livezile, va avea o legătură cu centura, DN 17 C și D vor avea o legătură. Văd și eu, că trăiesc în orașul ăsta, tot felul de afișe și de povești de babe bete cu Autostrada Nordului, dar acesta este un lucru concret. Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Nordului a fost trimis pentru validare la ANAP. E primul pas să se facă documentația tehnică în baza căreia avem șanse foarte mari ca pe viitorul exercițiu financiar să trecem efectiv la finanțarea lucrărilor de execuție a Autostrăzii Nordului. Trebuie să vină specialiștii să ne spună care sunt variantele acceptate de Comisia Europeană pentru finanțarea unui astfel de proiect", a spus șeful CJ care i-a arătat realizatorului mesajul SMS primit de la Răzvan Cuc.

horatiu.cosma

Iar incepe marea SF-ială, ca prin 2008-2010. Autostrada Nordului, A8, A13, o sa curga lapte si miere de la UE pentru atatea treceri montane spre Moldova. NOT!

vancouver

#6116
Pai cam tot ce s-a SF-iat prin 2007-2008 s-a executat, este in executie sau in cel mai rau caz se liciteaza acum. Asa ca - logic - e nevoie de noi studii. Asta daca nu vrem sa ne oprim din construit.

Oricum suntem jalnici si penibili. Am absorbit abia vreo 20% pe rutier din exercitiul 2014-2020 si din 01.01.2021 ne stau la dispozitie alte 4 miliarde de € pe autostrazi (incl. partea RO). Iar cei 20% absorbtie sunt datorati in mare masura unor proiecte fazate, care in mod normal ar fi incaput in perioada 2007-2013, adica LD si ST.

Practic nu s-a construit inca NIMIC din ce trebuia facut in mod "normal" pe 2014-2020, adica PiSi (partial) sau CoBra (partial) sau A0 sau A7. Cand urlam prin 2013-2014-2015: dati drumul la lucrari pentru a folosi banii pe 2014-2020, eram luat peste picior.

ACUM SUNTEM PE DRUMUL CEL BUN SA NU AJUGEM NICI LA 50% ABSORBTIE PE 2014-2020.

Concret despre Autostrada Nordului nu pot sa ma pronunt. Nu m-a preocupat subiectul. Dar in sine sa se faca SF-uri e bine, e nevoie de cat mai multe proiecte, din care apoi sa putem alege partile care pot fi finantate si executate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Pai A Nordului nu are nicio mentiune in Masterplan. Ori recunoastem ca Masterplanul e hartie igienica si atunci dam drumul la Fagaras-Sighișoara etc, ori ne tinem cat se poate de prioritatile de acolo.

Io

Mai, s-or facuta deja prunele sau ce fumeaza asta de la Bistrita? Si de ce-l bagati in seama? Ce informatie e asta, a primit un SMS de la unu' care habar n-are pe ce lume traieste si gata, trintim o autostrada? Pe bune? Si tot el spune ca dupa aia se roaga el de Comisie sa-i finanteze povestea? Mareata gindire manageriala cu caciula-n mina, ce sa zic!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pest1969

Pare ca reprezentatntii unui partid politic s-au jucat pe wikipedia ...
https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostr%C4%83zi_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia
Atentie la tabelul cu anii cand s-au dat in folosinta autostrazile!