Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

kitsune

Sau ecoducte pentru animale de talie mai mică (cu toate că încape și ursul)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

mihaimai

Este acelas fenomen ca la rotile de bicicleta, doar ca la bicicleta spitele trag de janta spre interior, aici pamantul impinge de tub dinspre exterior. In ambele cazuri aceasta presiune duce la o compresie lungitudinala (tangentiala la diametru) in janta/tub, relativ uniforma pe toata circumferinta.
Intuitiv, daca apesi pe terasament deasupra tubului, acesta ar "vrea" sa se turteasca, adica peretii laterli sa se departeze. Insa nu au unde sa se deplaseze in lateral, intreg tubul fiind ingropat intr-un terasament, se presupune, bine tasat.

cristi5

#6077
Quote from: horatiu.cosma on August 06, 2019, 10:57:08 PM
Parerea mea e ca in conditiile actuale de pregatire a proiectelor+politicile publice defectuoase, daca am fi gandit in materie de trafic, azi am fi avut fix aceleasi sectoare de autostrada, doar ca unele half profile, mai putini bani europeni atrasi etc.

Chiar daca sunt sustinator al half-profile si a investitiilor judicioase, m-am lamurit si eu ca in conditiile actuale, cu full profile nu avem ce pierde

Prin conditii actuale inteleg
- SFuri lansate/lansabile
- performanta de management a CNAIR (prea putine proiecte lansate, prost pregatite, desfasurate prost)
- nevoia de absorbtie pt economia nationala
- coridoare finantate de EU

Dar
- cred ca totusi la deal greu (cum va fi pe A3 Salaj) full profile incetineste proiectul (timpi mai mari la deblee si terasamente de exemplu)
- la munte costul full profile face proiectul complet nerentabil si din cauza asta nu se apuca nimeni serios de el. Vezi A8, si partial CoBra. Tot felul de starturi false, cu pauze de cativa ani intre ele
- daca tarile contributoare EU vor porni un audit de trafic pe autostrazile platite de EU in Romania, vom avea o problema (pe A3 mai ales, din ce s-a finantat pana acum). Deocamdata tarile contributoare se uita numai la justitie, unde pericolul e mare.

Am sustinut si sustin HP pt ca IMHO avem nevoie de drumuri sigure raspandite in teritoriu, adica half-profile pe cele mai putin traficate si de banii economisiti facut in alta parte drum nou de mare siguranta, sa creasca "raspandirea". Din pacate coridoarele EU nu prea incurajeaza strategia asta. De exemplu in loc de 3 traversari ale Carpatilor Orientali incurajeaza una singura, restul raman DN. Cine e prea departe de traversarea finantata de EU, ramane pe drum nesigur.

In conditiile astea, half-profile ramane aplicabil doar pe coridoare EU cu trafic mic. Adica A8 montan de exemplu. Cred ca HP poate reduce perspectiva A8 de la 25-30 de ani la 15. La fel si pe A13 montan sau orice alta traversare cu trafic redus.

Dar si strategia cu "raspandirea in teritoriu" imbunatateste limitat siguranta, pt ca de fapt jumatate din victime sunt pietoni si biciclisti in localitati. Atata timp cat unul din drumurile noi nu e centura pt o localitate, problema ramane, si autostrazi sau DX 2+1 nu o pot rezolva.

pasadia

Evident, nu sunt de acord. Și îți dau un exemplu simplu, proaspăt. Luni seara am ajuns (e adevărat, abia la final) la o dezbatere publică ținută la Căminul Cultural Făgăraș de primărie.  Prilejul principal era proiectul de reabilitare a str. Doamna Stanca (ieșirea din Făgăraș spre Sibiu).

Dorința primarului e ca, pe lângă lucrările de reabilitare a tronsoanelor de utilități din subteran, să lărgească platforma drumului de la 9m (cât se dorea inițial, adică 2*3,5m benzi de circulație auto + 2*1m pista de bicicleta) la 12m (sub forma 2*3,5 + 2*2,5 spatiu pentru parcări laterale). Spaima localnicilor e că de fapt se vor trasa 4 benzi a 3m și vor avea tirurile la 1,5m de case.

Acum, dacă Fagarasul ar fi avut centura sau autostrada sau half-profile, presiunea pe modul de amenajare a străzilor și intersecțiilor ar fi fost cu mult redusă. Iar siguranța pietonilor/bicicliștilor mult mai mare. Dar așa... vor mai muri oameni. La fel că și în Ghimbav sau alte municipalități traversate de DN-uri.

gruiarew

Ce doream eu să zic (și m-am umplut de minusuri) e că totdeauna am dorit totul sau nimic și pe unde merge câte un politician împarte autostrăzi în dreapta și în stânga. Și nu se face absolut nimic iar oamenii mor în continuu pe străzi.

De fiecare dată când văd un post al lui NGC care nu începe cu "ceva la rece" mă întreb oare ce s-a mai reziliat? Și culmea, de fiecare dată se reziliază sau se prelungește sau se anulează câte ceva.

@pasadia, oamenii ăia au dreptate. Dacă se face pistă de biciclete pe asfalt, cum e în Sibiu, n-o sa aibă nici dracu grijă de marcajele alea și va fi transformată ad-hoc în bandă de circulație. Pistă de biciclete pe european.  :o
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

#6080
^ +1
Pai oamenii aia cam au dreptate sa nu accepte nici largirea la 4 benzi si nici piste de biciclete acolo! De la ultimul giratoriu (cel dinspre Sibiu) sint case pe o parte si pe cealalta. Poate sint 100 de toate. Ce rost are o pista de biciclete acolo? Doar sa stea ea asa, singura, marcata corespunzator si pustie eventual in dublu exemplar? Onor Primaria a intrebat citi locatari din respectiva portiune (pe GEarth imi apar ~1100 m pina la iesirea din oras) au biciclete si merg in oras cu ele? Eventual daca ajung unde le lasa?
Fie, loc sa inghesui inca doua benzi ar fi, treaca mearga, dar asta daca tai toti copacii, asfaltezi toata iarba si faci sa mearga Tir-uri la 1 m de portile oamenilor, care oameni nu mai au unde parca in fata caselor! Asta nu e deloc in regula.
Nu e mai simplu sa fie respectata legea, adica limitare de viteza 50 la ora? Poate marita limita la 60 pe portiunea aceea? Orasul este si trebuie sa ramina un loc de locuit si de trait. E un fapt ca Fagarasul are a plati tribut ineptiei administrative si ca tot traficul E68 trece prin el insa tocmai pentru asta Primaria ar face bine sa-si vada de o centura si nu de asfaltat oriunde are ea posibilitate si chef!
LE - de cind ma stiu portiunea de intrare in Fagaras a fost proasta si aglomerata. Ba piatra cubica pusa prost, valurita, gropi si de-astea, ba lucrari de nu se stie ce, ba asfaltari care se strica suspect de des. "Ce avem noi aici"?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

@pasadia foarte de acord ca A si DX ajuta siguranta in localitatile pe care le ocolesc.

Dar nu vor putea primi toate localitatile A/DX in loc de drumul national existent. Ar insemna dublarea fiecarui DN cu A/DX.

Centura da, daca se poate cu separare de sens (mi se pare aberant in secolul asta sa construiesti fara separare de sens, la municipii ca Timisoara de ex...)

voicul

Ionel Apostol - ,,Împreună pentru A8": ,,Pur şi simplu Guvernul României ne duce de nas, pe cei din partea de Est, Nord-Est, a României ne tot păcălesc că vor face prin parteneriat public privat un segment de autostradă".

Pe drum spre București, cei care se duc la mitingul anti-PSD vor să blocheze pentru scurt timp șoseaua care leagă Moldova de Capitală, ca să arate că lipsa autostrăzii blochează investițiile. Gestul lor este și un avertisment la adresa guvernanților.

Cătălin Urtoi - ,,Împreună pentru A8": ,,Vrem să atragem atenţia că noi suntem în stare şi de mai mult decât am făcut până acum, acţiuni mai dure".

Asta e esentialul despre autostrazi, restul cam politic:
https://www.digi24.ro/stiri/avertisment-pentru-guvernanti-in-drum-spre-mitingul-din-10-august-soferii-vor-sa-blocheze-soseaua-care-leaga-moldova-de-capitala-1170591

Ionut

Astazi de la 13:00 la 15:00 merg in studio la B1 TV. Despre autostrăzi și drumuri în general. Am inteles ca vine si Șerbănescu. Mda.

chr

Imi pare rau, mai mult de 5 min nu am rezistat.
Moderatorul emisiunii nu stie ce e aia FIDIC.
Discutia e de un nivel jalnic.

Ionut, poate urci undeva interventia ta sa o auzim ulterior.

Ionut


AlexxC

Pana sa citesc pe forum despre FIDIC nici eu nu stiam semnificatia.
Orice exprimare in media trebuie facuta folosind un vocabular uzual,accesibil oricarui ascultator...altfel vorbim pentru pereti.

chr

#6087
Inregistrarea emisiunii este pe site-ul B1, se poate urmari.
Imi mentin parerea ca nivelul discutiei este jalnic.
Mai precis Serbanescu batea campii iar cei din studio incercau sa faca pe interesantii, dar erau lamentabili.

@Ionut: Nu am auzit interventiile tale.

Araym


Ionut

^ Merci de link! Am discutat despre LD3+4, Sibiu-Pitesti si alte proiecte. Multa politica, am facut slalom printre...