Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Europiu

Dacă s-a mai discutat îmi cer scuze și rog a fi îndrumat spre răspunsul corespunzător.

Care e motivul pentru care spațiile de servicii nu se fac din start cu toate dotările: clădiri dedicate stațiilor de benzină, restaurantelor, motelelor, ce-o mai fi, în funcție de dimensiunea aferentă?

O dată disponibile, ar trebui doar concesionate/închiriate furnizorilor de servicii specializați.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

#6016
Pe A10 sunt spatiile gata, pe A1 - LD4 gata si pe LD3 aproape gata.
Ce spatii nu s-au facut e din greseala CNAIR. Ele sunt in proiect dar cum se freaca menta, nimeni din CNAIR nu a observat lipsa lor.

De ce nu se concesioneaza si cu greu pun un bidon de 200 l si ii zic benzinarie ... pentru ca ii doar fix intr-o gaura de restul.
Nu stiu cum au reusit pe A2 sa faca atatea benzinarii. Mare minune cu ele.

alin2pas

Pe acolo au trecut mai des cei din conducerea CNAIR și de la ministerul transporturilor în drum spre mare. :lol: :lol:

voicul

Un material despre autostrazi cu multe filmari API:

Stadiul șantierelor de autostrăzi din țară: De la promisiunile celor 180 de kilometri deschiși în acest an, la scenariul celor doar 43 de kilometri care vor fi deschiși după șase ani de lucru


https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23223655-video-stadiul-santierelor-autostrazi-din-tara-promisiunile-celor-180-kilometri-deschisi-acest-scenariul-celor-doar-43-kilometri-care-vor-deschisi-dupa-sase-ani-lucru.htm

Goldmund

Am si eu o lista cu "favorite"le infrastructurii rutiere, dar mi-am dat seama ca toata Romania sufera de prea putina dezvoltare rutiera(de cea feroviara nici nu mai vorbesc)
dar acum ma intorc la lista dupa prioritati(recunosc ca pentru fiecare cetatean importanta e regiunea unde locuieste, dar exista si liste obiectiv-economice si de natura "de importanta nationala"), asa ca:
1- A1 intregita rapid!(aici am o mare nedumerire: de ce nu striga transportorii si cei care folosesc A1 Bucuresti-Pitesti dupa o largire necesara a acestui tronson la trei benzi/sens, de parcari si servicii normale in Europa; mai mult, prin Transilvania si Banat inca nu exista benzinarii si servicii europene; serviciile de pe o autostrada sunt tot atat de importante precum autostrada in sine!)
1'- A0 toata (sa inceapa constructia si) finalizata cat de curand...
1"- A3 finalizata(normal toata) cat de curand(plus parcari si servicii de autostrada si pe cea existenta)
2- A7 si A8 si accesul Moldovei la sistemul de autostrazi al tarii(si al Europei)
2'- DX Craiova-Pitesti- Ploiesti
2" - A6 - continuata pana la  Calafat si o ramura spre Craiova.
Pe locul...
...3(bronzul)- nu-l mai pun, practic toata tara are nevoie de un sistem efcient de autostrazi, de noi legaturi intre autostrazi si DN-uri, etc..

Ce ma mira este "succesul" anuntat de autoritati cu "cele trei noi tronsoane de autostrada" la care a inceput constructia in acest an: A7 Centura Bacaului, doar 17km; A3 Rasnov-Cristian 6.3km... si A3 Bors-Biharia in lungime de...5.3km. Presupun ca cele trei cioturi de autostrada(...) vor fi gata in doi ani si cam atat va fi gata in 2021, sau si mai bine vor fi gata in anul alegerilor...Anul acesta ar trebui deschise santiere de autostrada pe minim 500 km, daca dorim ca tara sa se dezvolte si dupa 20 20....

pasadia

Ce frumos, Sibiu - Brasov (ma rog, Fagaras, ca restul e in A3-ul mentionat) nu apare. Si unii visau ca va fi constructie in 2019...

carutasul

Presupun că o dată A10 făcută nu prea mai are nici un rost continuarea A3 între Brașov și Tg Mureș, ci, dimpotrivă, Brașov-Sibiu ar deveni foate importantă pentru că ar lega Brașovul de cam toate orașele importante din Transilvania. Chiar m-aș aștepta ( evident, fără cifre) să devină necesară și o a treia bandă la un moment dat...

voicul

#6022
Eu stiu ca era ceva oficial chiar (posibil sa incurc totusi), cum ca s-a eliminat A3 intre Fagaras si TGM.
Chiar nu ne permitem sa avem acum si A3 si A10.

vancouver

S-a eliminat din MasterPlan, adica din perspectiva anului 2030. Poate dupa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Ce sa ceri de la Cuc cand sefa lui vorbeste ... asa:

Dăncilă: Mă angajez că vom face o autostradă CAP-COADĂ!
Premierul Viorica Dăncilă a declarat, sâmbătă, la congresul PSD, că se angajează ca în actuala guvernare să fie construită "o autostradă cap-coadă" şi nu va mai tolera niciun fel de întârziere în acest sens.

"Guvernarea nu a fost perfectă, dar a fost eficientă. Avem motive sa fim mândri de ce am realizat. Românii nu au timp sa aştepte. Românii au nevoie de investiţii (...). Mă angajez că vom face o autostradă cap-coadă. Am demarat deja analiza să vedem care este proiectul pliat pe aşteptările românilor. Nu voi mai tolera niciun fel de întârziere!", a spus Dăncilă.

Premierul s-a referit şi la proiectele deja demarate, parteneriatele public-privat pentru autostrăzile Ploieşti-Braşov şi Târgu Neamţ – Iaşi.

Legat de fondurile europene, Dăncilă a subliniat că a preluat guvernarea de la tehnocraţi cu "zero absorbţie", iar acum s-a ajuns la 30%.

"Obiectivul nostru principal, să aducem mai mulţi români în clasa de mijloc, produce deja efecte, dar el trebuie continuat", a afirmat Dăncilă. AGERPRES



https://www.money.ro/dancila-ma-angajez-ca-vom-face-o-autostrada-cap-coada/

Cristian 74

"Vom face o autostradă cap-coadă" e foarte relativ. Poate fi - să zic, aleatoriu - Autostrada A69 Videle-Alexandria... Sau poate zice după ce e gata anul viitor (sperăm!) A10: "V-am promis o autostradă cap-coadă. Uite, români, v-o dăm!" (alegere intenționată a cuvintelor). Serios acum, sunt gogoși pe care nimeni nu-i mai crede...

cristi5

#6026
E foarte trist. Doamna nu intelege cel putin ca
- e o tampenie sa faci ceva de la bugetul de stat cand ai bani EU
- nu ai cum sa faci nimic cap-coada peste 30 km, trebuie loturi
- se comporta ca si cand tocmai ar fi castigat alegerile, ea mai are un an jumate, timp in care nu se poate termina nici macar o licitatie

Sau poate vrea sa faca in regie proprie...

Eu cred ca asta este iesirea din "180 km de autostrada".  Pt ca acea promisiune nu se va realiza nici pe departe, venim si promitem altceva. Care nici aia nu se va realiza dar ce mai conteaza, e zi de sarbatoare, congres, trebuia spus ceva frumos.

Neufunk

Cu ca Sibiu - Fagaras, ca desi traficul este greu prin zona, A3 si A1 vor mai usura situatia. Ce este absolut necesar este un A/DX catre zona Braila - Galati, care sa lege zona de A7 si A3. Ai acolo peste 500,000 de locuitori, alaturi de unul dintre cele mai importante obiective industriale din tara care nu sunt legate la drumuri decente.

voicul

Pozitie API:

Tunelurile pentru urși, o licitație făcută în bătaie de joc

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra unor grave probleme existente la licitația pentru proiectarea și execuția tunelurilor pentru urși de pe autostrada Lugoj-Deva.

https://www.money.ro/tunelurile-pentru-ursi-o-licitatie-facuta-in-bataie-de-joc/

perfidus

#6029
A sesizat cineva discrepanta intre costurile vehiculate de Cuc cu destul de mult timp in urma (dar cifra a fost reluata si recent, 180 milioane de euro) si bugetul anuntat in SICAP pentru aceasta licitatie pentru tuneluri - Sectiunea E (296 milioane de euro fara TVA)? Sau 180 milioane or costa numai tunelurile?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat