Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

yetiman

 :lol: Nu in Anglia (si in tarile care conduc pe stanga)  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

#5986
Interesant este ca genul asta de noduri ii vor incurca cel mai mult pe localnici - aici intra nu doar cei din zona, ci si romanii cu cunostinte elementare de geografie...
Cand vii dinspre Alba Iulia si ajungi la Turda, fiecare fibra a ta se opune ideii ca Clujul ar fi la dreapta (est) si Campia Turzii la stanga (vest).

Dar asta este o gandire tributara zecilor de ani de intersectii la nivel: dreapta este dreapta, stanga este stanga.
Practic, noi gandim bidimensional (in plan), nu tridimensional, unde notiunile stanga-dreapta devin extrem de relative....

In schimb astfel de noduri nu vor ridica nici un fel de probleme pentru straini.
Un portughez sau un suedez (nu suedezii nostri de pe forum... ;) ) care trece prin Romania nici nu va clipi daca vede ca drumul spre Cluj Napoca este cel din dreapta si drumul spre Campia Turzii este cel din stanga... Pentru straini cele doua orase sunt doar niste check-point-uri pe traseu. nu reprezinta niste "repere imuabile" cum sunt pentru noi...

Asa ca strainul va urma cu strictete indicatoarele - si va ajunge la destinatie fara nici un fel de stres...
In schimb romanul va transpira un pic... "Daca au pus astia indicatoarele aiurea?!... Bai, Clujul e in stanga!..."

Fix acelasi lucru se va intampla in nodul Sebes cand vii dinspre Turda.
Deva va fi la stanga, Sibiul la dreapta... A inebunit lupul!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

#5987
+1

Asa este. Din cauza configuratie nodurilor, asemenea situatii pot sa fie frecvente. Si nu doar la noi.
Primul exemplu care imi vine in minte e din Ungaria. Cand vii din Budapesta spre Debrecen, este o bifurcatie spre Miskolc. Iesi spre dreapta (cand Miskolc este de fapt in stanga)  :D

Solutia: exact cum spune TibiV - sa urmaresti indicatoarele.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Mai sunt mici exceptii: Piata Romana in Bucuresti - faci dreapta ca sa faci stanga.

Trebuia sa se intample/inceapa de undeva. Teoretic nu esti atent ... pai problema mare, dar se rezolva cu 10 km de ocol. Practic multi o sa realizeze ca masina merge si in spate.
Multi conduc dupa ce simt, nu dupa ce se intampla in teren.

vancouver

Aceeasi asa-zisa problema este la Constanta, la nodul A2-A4. Venind de la Bucuresti, pentru a merge spre nord, spre Mamaia, adica la stanga, se iese spre dreapta. Si pentru a merge spre dreapta, spre Eforie, Mangalia, se continua pe stanga. Au fost probleme doar la inceput, cand semnalizarea era aiurea, de ex. nu era trecut nici Mamaia, nici Eforie, ci doar Tulcea si Harsova spre nord, resp. Bulgaria la mare cinste ca principal oras spre sud! Dupa ce au corectat si scrie clar Tulcea, Mamaia, Constanta V. spre dreapta si Mangalia, Constanta, Eforie spre stanga nu stiu sa mai fi fost probleme.

https://www.google.ro/maps/@44.1444283,28.5447174,3a,75y,90.57h,74.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWDE-FjAQiQQgNDEFcppfHw!2e0!7i13312!8i6656

Si hai sa fim seriosi, sunt si zile in care 30-40.000 de vehicule vin dinspre Bucuresti si curg spre litoral.

In afara de toate astea, sunt sute de intersectii de acest fel in vestul Europei, in care se iese spre dreapta pentru ca apoi drumul sa vireze spre stanga, pe sub sau peste cealalta parte de autostrada. La viteza imi vine in minte iesirea de pe A3 la Nürnberg spre A9 München, adica spre dreapta, dar de fapt spre dreapta continua A3 spre Regensburg, iar pentru a face "dreapta" spre München trebuie pastrat stanga. La fel si pe A6 / A81, asta ca sa numesc doar doua mega intersectii din Germania, pe care poate si multi romani le cunosc.

A3/A9 DE:
https://www.google.ro/maps/@49.4614901,11.2284565,16z
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#5990
La Piata Romana vezi toata intersectia in fata ochilor...
Sunt semafoare, te mai milogesti de cei de pe benzile alaturate.
Si daca nu te lasa nimeni, remediezi in mai putin de 1 km.

Daca vii de la Alba Iulia si vrei la Cluj dar ai intrat pe breteaua spre Campia Turzii, dupa cati km poti remedia greseala - fara sa devii "vedeta" pe youtube cu circulatia pe contrasens?....

@vancouver,
mi-am "furat-o" si eu la nodul A2-A4 atunci cand abia se daduse in folosinta... :-[

Iar exemplele din Germania confirma cele spuse de mine in postarea precedenta.
Evident, cand un nod de autostrada exista de 30-40 de ani, este putin probabil sa mai gasesti soferi dezorientati.
Dupa 2-3 treceri prin nod, cei care il folosesc frecvent se vor adapta.
Cei care il folosesc rar (poate o singura data in viata), de exemplu strainii, nu vor avea nici o problema...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74


vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Daniel_I

#5993
^ Cine o gafeaza si ajunge de pe A10 pe A1 directia Deva, are un nod rutier la 1 Km unde poti cobora in DN si te inorci frumos inapoi in A1 spre Sibiu:)
On The Road

alexV

#5994
^^
da merge repede, ca e autostrada.
putea fi mai rau, de exemplu sa platesti la km in loc de vinieta, si atunci te taxau 2-3 euro ca ai virat gresit.

mircea

Vorbim de obișnuință vs instinct în țara în care nu trece luna fără să mai fie filmat câte unul/una pe contrasens pe autostradă.

bogdymol

Pe unele autostrazi mai vechi din Europa de vest exista inclusiv iesiri "spre stanga". Uite aici 2 exemple din Austria:
https://goo.gl/maps/FX69tDYZTX7h1b5j8
https://goo.gl/maps/oHuLipqWu4c9LzjU8

Cand sunt la volan ma iau dupa instincte si dupa GPS, dar in primul rand dupa indicatoare. In tarile din vest indicatoarele sunt in proportie de 99,9% clare si corect amplasate. La noi mai dai se de anomalii, poate de aia unii prefera sa mearga in primul rand dupa instinct si abia apoi dupa indicatoare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

#5997
Chapeau, maitre!
Despre A11:
Quote from: bogdymol on June 06, 2019, 07:40:11 PM
Totusi, nu cred ca se va realiza prea curand drumul acesta. Cu toate ca sunt aradean, trebuie sa recunosc ca sunt alte sectoare de autostrada mult mai necesare in tara noastra.

Cand vom gandi toti asa, va fi mai multa pace....
Si, probabil, mai multe "drumuri de viteza"....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Mda, pentru brasoveanul ala care tot spune ca NU e nevoie de DX Brasov - Pitesti sau nu a comentat nimic despre disparitia Fagaras - TGM n-ai avea vreun cuvant de bine. Dar pe bogdy il lauzi repede..

survola

Quote from: cezar-mario2012 on June 05, 2019, 09:07:10 PM
^Dacă TIR-urile nu ar merge forțat pe DN1A să vezi atunci trafic pe DN1.
Nu aș spune că mă contrazici :D
La DN1 există alternativă, dar la A10 de exemplu nu. Acolo se justifică o autostradă acum.
Așa și trebuie gândită / prioritizată rețeaua de autostrăzi, după trafic. De asta poate să mai astepte A3 pe Valea Prahovei, iar altele (PiSi, A8 și chiar A6) nu prea.