Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Lipseste A7 ca si A in constructie.

#ConectațiCuEuropa. Plimbare virtuală pe autostrăzile României. Mii de kilometri sunt doar în proiect - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/conectaticueuropa-plimbare-virtuala-pe-autostrazile-romaniei-mii-de-kilometri-sunt-doar-in-proiect-1111255

Ionut

În jurnalul orei 5 intru și eu la Digi24 sa vorbim despre autostrăzi. :)

voicul

#5927
Răzvan Cuc, despre lipsa autostrăzilor: Corina Crețu este în campanie electorală - VIDEO - vreo 14 min ... daca va tine sa vedeti chiar tot.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/razvan-cuc-despre-lipsa-autostrazilor-corina-cretu-este-in-campanie-electorala-1111571

Ionut

#5928
Am actualizat monitorizarea autostrazilor:










cristi5

Eu unul ma bucur daca analiza multicriteriala se face pe bune si nu mai trebuie sa iasa autostrada la ordin politic. Cred ca ar fi o premiera in Romania. Poate nu pt A7 dar pt proiecte (mult) mai scumpe care de vor construi half profile/DX sau nu se vor construi deloc (gen A8 montan)

TibiV

A8 nu poate fi decat montan.
Inca nu a identificat nimeni SF-ul pe campie/dealuri domoale...

Iar sa nu o facem (la feminin, ca A8 este autostrada ) deloc ar fi un imens fiasco pentru tara asta...
Ma rog, nu stiu cat ar mai conta. Astia ne duc oricum din fiasco in dezastru.

Chiar nu inteleg de ce te bucuri daca nu se va mai face A8...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

^

Dupa parerea mea, ca principiu, daca din analiza iese ca e nevoie minim de autostrada, atunci ar fi foarte greu de justificat o decizie de downgrade la expres.
In schimb daca iese expres, atunci mi s-ar parea perfect legitim sa se poata face upgrade la autostrada printr-o decizie de oportunitate politica (altfel de ce mai avem politicieni).
Oricum, indiferent de rezultatul analizei, imi e greu sa cred ca aceasta va fi incontestabila.

ovideatza

@cristi5

Chiar crezi in ceea ce speri?  :)

Va iesi exact ce se doreste. Nimic mai mult, nimic mai putin.
Eu tot "tip" pe aici ca e un pericol real cu acest "drum de mare viteza".
Partea proasta e ca nu stim ce se doreste. Politic.

Un ACB/ analiza multicriteriala poate fi usor indreptat intr-o parte sau alta.


pasadia

Iar in acest moment, in fata irationalismului unora dintre voi, ar trebui sa caut un mesaj al unui membru important si probabil inca respectat care spune ca da, foarte probabil un AMC bine faut va indica ca traficul peste Orientali nu are nevoie de autostrada.
Da, trebuie schimbata situatia curenta, dar rezultatul final nu trebuie sa arate obligatoriu ca o autostrada pustie caci traficul e inexistent (si va ramane inexistent). Prefer mult mai mult un drum de 13-14 metri latime, amenajat ca 2+1 alternativ cu parapete cat mai simplu (adica niste betigase) pe mijloc, decat vreo solutie complicata - apropo, prefer orice solutie care nu implica parapete continuu, metalic sau sarma, dintr-un motiv care mie imi pare simplu - impactul asupra traseelor de migratie al animalelor mari va fi mult mai mic (da, va fi mai mare riscul de accidente, insa la nivele reduse de trafic cred ca se poate gestiona acest risc).

Si nu, nu este vorba despre A8. Acelasi lucru l-as zice si despre A13, Brasov - Bacau. Prefer mult mai mult sa se faca tunel pe sub Oituz, centura la Onesti si un half-profile nou Onesti - Adjud (plus Brasov - Sfantu Gheorghe - Targu Secuiesc) decat sa visez la autostrada. Da, voi mai traversa vreo 6 sate, 3 pe o parte si 3 pe partea cealalta a Oituzului, dar voi circula mult mai repede si mult mai sigur decat acum. Important e sa scap de multele curbe si sa am zone unde sa pot depasi in siguranta.

TibiV

Quote from: pasadia on April 12, 2019, 04:12:04 PM
...rezultatul final nu trebuie sa arate obligatoriu ca o autostrada pustie caci traficul e inexistent (si va ramane inexistent).
Poate acum este inexistent. Tu te-ai inhama la traseul actual?!...

Quote from: pasadia on April 12, 2019, 04:12:04 PM
... prefer orice solutie care nu implica parapete continuu, metalic sau sarma, dintr-un motiv care mie imi pare simplu - impactul asupra traseelor de migratie al animalelor mari va fi mult mai mic
Aici 99,9% de acord....
0,1% = Nu ar fi mai bune niste ecoducte?...

Quote from: pasadia on April 12, 2019, 04:12:04 PM
Si nu, nu este vorba despre A8. Acelasi lucru l-as zice si despre A13, Brasov - Bacau.
Ba cam da...
Intotdeauna disputa A13 vs. A8 te-a cam dezechilibrat....
Uneori irationalist.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dagda

#5936
^ Tibi cred ca esti cam acid in mod inutil la adresa unui sustinator al unei amarate de lucrari (tunel pe sub pasul oituz) ce ar imbunatatii semnificativ traficul pe ruta aia...
Se pare ca pt A13 s-a ajuns destul de departe cu analiza, iar doritorii acestei autostrazi au ajuns la concluzia ca orice este mai bine decat nimic si au cautat sa maximizeze acel "orice", ceea ce este foarte bine si ar trebui sa se intample si pt A8.

Ca o paralela tunelul pe sub pasul oituz + centura onesti nord (un amarat de pod mai la vest care sa lege DN11 cu DN12A) + conexiunea DN15 - DN2G la Nord de Bacau care sa completeze centura -> ar scurta durata de tranzit a rutei cu 30-45 min in special pt marfa ... fara costuri prea mari..

pasadia

Tibi, fac 60.000 de kilometri pe an prin Romania. Preponderent prin Ardeal, dar chiar saptamana trecuta am ajuns si pana in Moldova (probabil cam a zecea oara in ultimele 12 luni). Deci ce crezi, ma "inham" sau nu la asemenea drumuri?

Ecoduct faci cand construiesti full-highway. Nu cand construiesti o varianta de viteza cu 3 benzi in total pe care vor trece pe zi cam 1/10 din numarul de masini ce meeg pe Bucuresti - Pitesti.

cristi5

Quote from: TibiV on April 12, 2019, 02:29:21 PM
Chiar nu inteleg de ce te bucuri daca nu se va mai face A8...  :(

E o neintelegere. As vrea foarte mult sa se faca A8 si cred ca singura lui sansa este un SF temeinic, de la analiza cost-beneficiu la studii geotehnice.

AlexxC

Tocmai asta e problema :"un SF temeinic, de la analiza cost-beneficiu la studii geotehnice" ar zice cel mai probabil ca e de ajuns drumul actual sau maxim un half-profile .
Daca se va face va fi strict un proiect social,avand la baza aceleasi considerente ca podul de la Vidin: nu traficul ,ci scoaterea din izolare a unei regiuni.