Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pai... poate invatam. Poate. Poate acum cand se proiecteaza A7 de exemplu... asta daca ne vor da acces la documente si ne vor baga cat de cat in seama.

voicul

Pai si daca se facea LD4 inainte si acum eram la Deva-Simeria ... ei bine aceasta poveste nu mai exista.

Nu prea stiu ce se poate invata ... decat sa facem cursiv toate bucatile.
Ceea ce e simplu de scris, probabil imposibil de realizat.

horatiu.cosma

E important să se gândească lotizarea astfel încât ambele loturi să poată fi folosite în lipsa vecinului, cu măsurile de rigoare. Un exemplu bun e la Slatina, pe DX 12. Exact în nodul rutier e limita dintre lotul 2 (câștigător UMB) și lotul 3 (se va anula licitația la un moment dat), deci șanse bune să se termine mult mai rapid lotul 2. Cineva a avut minte să pună 2 bretele din nod (plus giratoriul aferent de legătură cu DN-ul) pe un lot, 2 bretele cu giratoriu aferent pe celălalt lot. Astfel, se va putea utiliza lotul 2 fără lotul 3 printr-o variantă provizorie.

Ionut

Faceti un semn, ceva, pe undeva, ca nu vedeti prea des pozitii de-astea. :lol:




API pe Facebook

Foarte rar se întâmplă să putem aprecia un aspect pozitiv când vine vorba de activitatea oficialilor din Ministerul Transporturilor România. Suntem plăcut surprinși de plata extrem de rapidă a unor facturi emise de constructori pentru principalele proiecte de infrastructură rutieră.

Astfel, pe contractele de execuție ale autostrăzilor Câmpia Turzii-Târgu Mureș (A3), Sebeș-Turda (A10) și Lugoj-Deva (A1) s-au făcut plăți în 10-20 de zile de la emiterea facturilor, interval de timp mult mai scurt decât termenele de scadență.

Ne miră normalitatea. Atitudinea proactivă din partea statului român se vede imediat în mobilizarea mai bună de pe șantiere din ultimele săptămâni.

Solicităm ministerului să își extindă acest bun obicei și pe proiecte mai puțin mediatizate, spre exemplu la tronsoanele aflate în lucru pe DN18 Baia Mare-Moisei-Iacobeni. Aici există sume restante din luna aprilie, iar diferența dintre avansul fizic (în teren) și cel financiar ajunge chiar și la 40 de puncte procentuale în defavoarea celui financiar!

Pe forum găsiți monitorizarea noastră independentă a plăților din ultimii 5 ani de pe cele mai importante investiții în infrastructura rutieră (autostrăzi, centuri, reabilitări DN, poduri și pasaje): http://bit.ly/2CBeyBV.

voicul

CNAIR muncește pe brânci. În 2019 vrea să ne uimească! (eu sincer cred ca vroiau sa zica UMILEASCA)

Nu pun nimic din articol ca zice acolo LD3 si 4 deschis anul asta ...  :(

https://www.money.ro/cnair-munceste-pe-branci-in-2019-vrea-sa-ne-uimeasca/

horatiu.cosma

Parca nu is sanatosi daca nu incep cu o minciuna:

"Din luna februarie până în prezent compania pe care o reprezint a reuşit să recepţioneze un număr de 34 de km de autostradă, însumând 4 proiecte independente (...). "

Gilau-Nadasel e receptionat de anul trecut.

TibiV

Scarlat ala o fi nou in functie...
Poate din februarie au ajuns pe birou si a receptionat si el documentele de receptie la Gilau-Nadaselu... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

icristian

cei de la cnair au schimbat la stadiul autostrazilor doar data, progresul e identic cu cel de luna trecuta la toate autostrazile. :ohno:


Ionut

Actualizarea monitorizarii pe autostrazi.










tom_sawyer


NGC

Mai trebuie actualizat si la A0. O sa actualizez si in sinteza zilele viitoare.

Ionut

^ Spune-mi exact ce trebuie sa actualizez/modific la A0 si se rezolva. :)

cristi5

Argumentul pentru justificarea economica a bretelei la Holdea a fost ca daca se inchide tunelul pentru o urgenta (accident, incendiu) e nevoie de o iesire inaintea lor, Grind fiind prea departe (Margina in schimb e OK-ish).

Argumentul functioneaza si invers, pentru inchiderea de urgenta a caii Margina->Holdea. In asemenea situatii eu cred ca ar putea deschide temporar breteaua si pentru intrare la Holdea. Deci statutul oficial de "iesire permanenta, intrare temporara" s-ar putea aplica si asa.

(sigur, mai e intrebarea daca Margina-Holdea si Holdea-Margina vor fi 2 tuburi de tunel sau unul singur, cu o banda pe sens = half-profile, cu separare de sens. Parerea mea o stiti, ar fi neeconomic sa se faca ambele tuburi deodata. Pretul foarte mare blocheaza decizia politica si acum stam cu zero tuburi, suntem tot la 5 ani distanta de "inchiderea" Holdea-Margina cum eram si acum 5 ani. Un deceniu de vieti pierdute)

vancouver

cristi5, am mai explicat si alta data: cel mai economic este sa se construiasca ambele tuburi in cadrul unui singur proiect. Numai daca te gandesti ca cele doua tuburi se unesc din loc in loc cu mici tunele de legatura (mici, dar destul de mari sa treaca un camion in faza de executie). In tunel orice activitate pe un tact blocheaza accesul oricarei alte activitati sau macar il deranjeaza (cand se lucreaza la fundatie il blocheaza complet, cand se lucreaza la bolta doar partial). Asa ca folosirea celuilalt tub pentru acces cu oameni si materiale este excelenta. Cand pe celalat tub se circula deja asta devine imposibil. In plus toate utilajele sunt in zona si plecarea apoi revenirea lor ulterioara e costisitoare.

Activitatile din tunel se desfasoara cu un DECALAJ DE CA. 1 AN INTRE TUBURI. Asadar daca un tub e gata sa zicem in 5 ani, cel alaturat e gata un an mai tarziu.

Practic strapungerea dureaza sa zicem un an, apoi utilajele de strapungere se muta pe al doilea tub. Apoi in anul doi se izoleaza, armeaza si betoneaza fundatia drumului pe prima cale, in tacturi de cate 10 metri (de regula 10 metri, e un standard), in timp de se strapunge tubul 2. Cand 2 este strapuns complet, incep acolo fundatiile si pe primul se incep boltile. Apoi in anul 4 se vine cu finisajele, gen partea electrica, zonele de "parcare" (adica refugiile), ventilatii, asfalt, etc.. Dupa 4 ani teoretic primul tub e gata, dupa 5 ani si al doilea.

Daca se lucreaza pe un singur tub, atunci unele operatii sunt ingreunate. Mai ales la fundatia drumului, in anul 2, sunt 3 echipe care se alimenteaza astfel: izolatorii vin din capatul spre care se merge, betonistii si cu coftajul vin din urma si INTRE EI FIERARII. Cum aduc fierul? Peste izolatie, ca sa o strice, nu merge. Din spate peste betonul proaspat turnat sau peste cofraje, nu merge (decat foarte alambicat). Si atunci folosesc tubul 2, care inca nu e strapuns complet, dar suficient ca sa ajunga la primul tunel de legatura, apoi mai tarziu la al doilea etc... DACA NU FAC ASTA, NU SE POATE INTRA IN RITMUL DE 1 TACT DE 10 METRI PE ZI. Se ramane la 1 tact la 2 zile, adica dureaza 2 ani in loc de un an fundatiile.

DECI ANUL CARE SE CASTIGA PENTRU CA SE FACE UN SINGUR TUB, SE PIERDE IN FAZA DE FACUT FUNDATII PENTRU CA NU SE POATE LUCRA EFICIENT.

Daca se face un singur tub acesta dureaza teoretic 5 ANI !
Daca se fac 2 tuburi primul e gata dupa 4 ANI si al doilea un an mai tarziu, in total tot 5 ANI.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.