Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Europiu

Andrei se referea la intratul soarelui in ochi, cred...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Quest

Quote from: Europiu on October 08, 2018, 04:11:58 PM
Andrei se referea la intratul soarelui in ochi, cred...

Adevarul e ca va fi nasol de condus pe LD3 pe seara catre vest. Exista o filmare mai veche din masina, care merge pe seara pe LD3 de la Ilia pina la ecoducte. Exista portiuni pe la Lapugiu unde ai soarele cu elevatie joasa frontal DIRECT in parbriz, nu te poti proteja cu parasolarul din dotarea masinii. Exact ca mersul pe seara catre vest pe DN7.

Urmarind cea mai recenta filmare (ASCORO) de pe LD4, si eu am dubii ca UMB termina in 2019 la Lilieci, sint volume gigantice de gestionat.
Common sense will get you far !

Europiu

#5492

Quest Soarele in ochi e alt motiv pentru care ma bucur de toti copacii lasati sa creasca pe langa autostrazile germane.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

adiarc

de abia astept sa-mi intre soarele in ochi pe la Soimus pe autostrada..... :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Nu prea pricep cat de relevant e povestea cu soarele
Si pe A2 cum este? Chiar ii zice autostrada soarelui.  :)
Daca mergi de la V la E si invers, se va intampla sa iti intre soare in ochi (in functie de ore). Poti alege sa mergi la alte ore sau poti sa faci rute in zig-zag si rezolvi din probleme.


dr4qul4

De asta nu plecam dimineata spre mare si ne intoarcem pe seara. Numai cu soarele in ochi stam. Sau ma rog...in parasolar, ca de asta s-a inventat.  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Quest

Quote from: voicul on October 08, 2018, 08:16:57 PM
(...)
Daca mergi de la V la E si invers, se va intampla sa iti intre soare in ochi (in functie de ore). Poti alege sa mergi la alte ore sau poti sa faci rute in zig-zag si rezolvi din probleme.

Eu am soacra la Deva si ma intorc mereu pe seara la TM. Pe portiunea de A1 de dupa Margina, vara ca sa nu-mi bata soarele in ochi (adica sa fie cu elevatie >20 grade deci deasupra limitei inferioare a parasolarului coborit la max), ar trebui sa plec din Deva la 4 dupa-amiaza. What ? Noi nu plecam inainte de 8 seara incit prindem soarele direct in retine.

Ionut accepta te rog un pic de off-topic, ca prea ne invirtim doar printre pile, deblee, piloti forati si MFS16 :)
Common sense will get you far !

flashu74

Sper totuși că putem fi toți de acord că e mai bine să luăm soarele în ochi pe un A decât pe un DN.

dumbravaandrei

Da, la Soare ma refeream.

1) A2 e foarte aproape de paralela 45. Nu as intra foarte mult in geometrie si optica, dar de la paralela 45 la 46 sunt multe diferente, cu cat mergi mai sus de paralela 45, lumina este refractata diferit, favorizand lungimile de unda din spectrul vizibil ochiului uman (efect orbire). Cu cat esti mai jos de paralela 45, refractarea  favorizeaza lungimile de unda scurta (mai mult UV). De asta in Grecia te prajesti la plaja in 2 minute si in tarile nordice poti sa stai la plaja si o saptamana ca tot alb ca varul ramai. Ce sa-i faci, atmosfera asta... Si planeta asta a noastra a obosit si sta asa pe-o ureche...
2) Sunt cativa care pe aici pe forum, pot sa spuna si ei ce este mai confortabil: mersul in amurg pe Arad-Nadlac sau pe Constanta-Bucuresti?

cristi5

De ce fuge guvernul de fonduri UE...

https://m.adevarul.ro/news/politica/de-fuge-romania-de-fondurile-europene-miza-parteneriatului-public-privat-1_5bbce885df52022f755727fe/index.html

Raspunsul il stim

Quote
Specialistul explică şi de ce preferă statul să finanţeze de la buget astfel de proiecte, în loc să acceseze fonduri europene. ,,Sunt reguli mult mai puţin stricte. Comisia Europeană de multă vreme ne solicită să tratăm la fel investiţiile din bugetul naţional cu cele din bugetul UE, dar noi nu facem lucrul ăsta, încă le tratăm separat. Şi atunci vor să se prevaleze de această distincţie", a argumentat Dacian Dragoş.

horatiu.cosma

^
,,În primul rând, termenul de realizare este mult mai rapid. În parteneriat public-privat nu îţi trebuie studiu de fezabilitate, are studiu de fundamentare, iar detaliile şi le proiectează partenerul privat singur şi este în interesul lui să proiecteze ceva pe care să nu stea să îl repare zilnic."

Ce cretini am fost pana acum, am pierdut atata timp cu studiile astea de fezabilitate. Noroc cu Comisia de Prognoza, ne-a luminat in ceasul al 13-lea. De fapt nu e nevoie de SF-uri, doar de linii trase pe harta, ca vine privatul sa faca munca de la proiectare si pana la constructie.

Astia traiesc intr-o realitate paralela, ei, in incompetenta lor, chiar cred ca e bine ce fac, ca au descoperit sfantul Graal al infrastructurii, magia prin care toate se rezolva rapid si usor, nu ca si pana acum.

O sa aiba mari surprize. Primul indiciu ca ne indreptam spre niste surprize neplacute e pretul estimat: 2.5 miliarde de euro pentru 100 de km la campie/deal domol, adica 25 de milioane de euro per km. Comparativ, Gilau-Nadasel a costat vreo 8 milioane de euro pe km. Banii din taxa vor fi insignifianti, cu DN28 paralel, "2+2" pentru soferi, deci trebuie pus de la stat totul. Cine crede ca se face in conditiile astea e naiv.

cristi5

Din cate inteleg, odata lansat un proces, e greu de intors, chiar si pt "partenerul serios". De exemplu daca ai pornit cu FIDIC rosu (A7), chiar daca te trezesti ca comisia de licitatii nu e in stare sa atribuie SF+PT, nu te mai poti intoarce, chiar daca se schimba guvernul etc.

Asa ca intreb: poate legal acest guvern sau altul sa anuleze un PPP care se indreapta spre faliment pt stat? Pana acum (CoBra) s-au oprit cand "castigatorul" nu a gasit finantare la banci, adica privatul a zis "nicio sansa" desi statul sustinea altceva.

horatiu.cosma

Ultimul PPP a fost oprit de stat (Ponta si Rus) in 2015.

Ionut

Orice se poate opri. Dar are urmări. Adică daune interese si/sau penalitati. De fapt o teorie e fix asta: 1. Facem pe genunchi un studiu doar ca sa fie facut și să avem o scuza apoi 2. Semnam rapid cu un constructor care nu o sa faca autostrada in veci și 3. Rupem contractul și plătim penalitati sau daune. De la buget.

De ce scenariul asta? Păi la semnarea contractului iese un comision și pentru Neaga & co.

yetiman

@Ionut - Stiu ca pentru Soimus e tardiv. Acolo nu se mai poate face nimic.

Dar POATE invatam ceva din greseli. Ca sa nu mai fie repetate pe viitor.
Sigur ca pot fi motive obiective: -
De exemplu alegerea unui nod la capatul unui lot - nu ai cum sa stii daca executantul se mobilizeaza corespunzator sau nu. Ala poate fi considerat motiv obiectiv.

Dar sa nu te gandesti sa faci autostrada cu 100 m mai lunga fata de bretelele de iesire/intrare ca sa poti sa te legi la ea fara sa deranjezi traficul e la mintea cocosului.
Din nou, exemplele lui Pasadia sunt excelente.

Campia Turzii, Nadasel, etc. sunt un exemplu de urmat. Cand se va conecta tronsonul urmator nu va fi o problema. Dupa nod mai sunt cateva zeci/sute de m incluse in proiect.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu