Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

ovicor


StefanCelMare

Quote from: TibiV on September 11, 2018, 02:03:15 PM
Anul centenar NU este anul 2018, in care se "implineste" suta de ani.
Anul centenar este anul dintre 1 decembrie 2018 si 30 noiembrie 2019.
Caz in care chiar vor fi dati in circulatie 100 de kilometri...  ;)

Negativ... anul centenar este acesta, până la 1 decembrie 2018.
Gândește-te mai bine.
Oricum ar fi, fanfaronada este doar politică. Rămân uimit de câți oameni mai cred ce spun unii politicieni care s-au dovedit a spune minciuni des.

TibiV

Quote from: StefanCelMare on September 12, 2018, 12:08:42 PM
Negativ... anul centenar este acesta, până la 1 decembrie 2018.
Gândește-te mai bine.

Eu am sintetizat afirmatiile altora.
Nu eu trebuie sa ma gandesc mai bine, ci cei care au afirmat asta.
Ii gasesti la Palatul Victoria si prin Kiseleff...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Raspuns MT la intrebarea deputatului Drula cu privire la redistribuirile de credite bugetare operate in 2018 in cadrul proiectelor cu finantare europeana:

http://www.cdep.ro/interpel/2018/r4764A.pdf

Influenta totala pe buget MT este 0, unele proiecte pierzand, iar altele castigand fonduri.

PS Cu jumatati de adevar spuse pe FB, nu se castiga simpatizanti, ci dimpotriva.

Ionut

Se pare ca in seara asta la 21:05 pe Radio Romania Actualitati se difuzeaza emisiunea pentru care am inregistrat acum cateva zile. Am vorbit despre autostrazile din RO si din Europa, de ce altii pot si noi nu, cam care ar fi problemele din RO in ceea ce priveste constructia de autostrazi dar am abordat si cateva subiecte despre calea ferata. Sa imi spuneti cum vi s-a parut.

pasadia

#5405
^^
@adrian: ce inseamna "I CA" si "II CB"?

LE: Nevermind, mi-am dat seama. Nu bausem inca cafeaua.

horatiu.cosma

^^^
Adrian Roșca, să înțeleg că pentru tine nu e nicio problemă că se taie de la Lugoj-Deva, Sebeș-Turda, C.Turzii-Tg.Mureș, centura Satu Mare (proiecte în execuție) și se dau la OIT (salarii), centurile Caracal, Brașov, Titu-Bâldana, A Timișoara-Lugoj, atâta timp cât suma globală e pe 0?

pasadia

Sincer sa fiu nu inteleg alta: pentru centurile BV si Caracal sau pentru A1 Timidoara - Lugoj, daca dau bani atunci acestia sunt pentru lucrari terminate de anul trecut cel putin. Adica banii astia ar fi trebuit bugetati de la inceput, caci se stia de ei.

horatiu.cosma


GDPR

#5409
^Sau eliberari de garantii.

@horatiu cosma, atata vreme cat e vorba de lucrari care oricum nu se puteau efectua anul asta din diferite motive, in principiu nu am nicio problema cu aceste transferuri. De ce nu zici si de alocarile suplimentare la A3 sectiunea A2 (pod Gilau) si Bucuresti-Ploiesti, ca si asa ne plangeam pe aici in prima jumatate a anului ca nu sunt fonduri suficiente?

Dar in 2016 nu s-au facut transferuri de la un proiect la altul? Sau sa ne amintim cat s-a taiat de la MT prin Ordonanta 14/2016: 56 TITLUL VIII PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE  -651.718 mii lei.

Hai sa fim obiectivi si sa nu cadem in politicianisme ieftine.

PS Poate impartasiti cu noi documentele obtinute de la MF: http://www.cdep.ro/interpel/2018/r4763A.pdf

pasadia

Claim-uri sau garantii, tot se stia de ele. Sau ce, nu se stia valoarea exacta? Caz in care, in paranoia mea, am voie sa imi inchipui ca e o practica des intalnita, acea de mica negociere de genul "tu renunti la claim-urile indreptatite si eu renunt la alte pretentii (mai mult sau mai putin indreptatite)". Caci deh, stiu ca la Virom pe centura Brasov asa s-a procedat, de ce n-as crede ca si povestea cu TS e din acelasi film? S-o fi negociat cu TS-ul atat sumele de pe Lugoj - Deva cat si receptia pe ST3 cat si podul Gilau.

Degeaba credem ca procesul de licitatie e corect, daca ulterior apar asemenea situatii. Si pe bune ca as prefera sa fie identificate, facute publice si evitate pe viitor.

GDPR

Daca proiectele ar fi bine facute, s-ar reduce drastic posibilitatile contractorilor de a face claimuri. Dar din pacate, in cele mai multe cazuri sunt pline de omisioni si erori. Mai adauga lentoarea avizarilor si exproprierilor, lehamitea functionarilor de a semna orice, etc. etc.

horatiu.cosma

Că s-a dat la Gilău și la A3 intrarea în București prin tăieri de la LD, ST etc nu mă încălzește cu nimic. În primul rând cele 2 proiecte ar fi trebuit finanțate corespunzător de la început, din legea bugetului, doar se cam dorea/știa că se termină anul acesta. Dacă totuși nu au făcut-o, erau candidatele ideale la rectificare, nu la tăieri de la alte proiecte care merg. Fac pariu cu tine că cel puțin o factură emisă de constructori pe proiectele de pe care s-a tăiat va fi rostogolită pentru plată în 2019 din cauza acestor tăieri.

Asta cu "Da' și în 2016 s-au făcut transferuri între proiecte, da' și în 2016 s-au tăiat bani" le-am mai auzit, îți trădează orientările politice :). Dacă te pretinzi corect și echidistant, ai veni cu acele tăieri din 2016 de pe proiectele care mergeau și care s-au împotmolit pe final de an din cauza respectivelor tăieri.

alexa_adrian2001

Va intrerup discutiile cu alt subiect.
Nu stiu daca s-a mai discutat pe undeva: de ce autostrazile noastre nu sunt concepute pentru a avea spatiu verde la mijloc - asa cum am vazut cu totii in ungaria/austria..

GDPR

La ST s-au taiat 10 milioane, iar la LD 13,7. Crezi ca proiectele stau in banii aia si ca de exemplu fix din cauza asta LD4 nu se termina in 2018? Sau poate ca s-au taiat bani din cauza ca LD2 sectiunea D s-a reziliat desi mai era putin de facut, iar sectiunea E e in continuare in pom? Sau ca racordul cu DN-ul de la Holdea nu se mai face anul asta? (PS aici dau dreptate CNAIR-ului ca racordul nu poate fi considerat ca si cheltuiala neprevazuta si trebuia licitat separat de cand s-a luat decizia de a fi realizat).
La DNCB, un proiect de la care s-au taiat bani mai seriosi, sectiunea DN2-A2 e blocata in contestatii, iar pe A1-DN7 Delta trage in continuare targa pe uscat cu cativa muncitori.

Si da, in fiecare an s-au facut transferuri de la un proiect la altul, nu numai in 2016 sau in 2018, asa ca mi se pare hilar mesajul la care am facut referire. Dar la cat de jos e nivelul in parlament, mi se pare ca incepeti usor-usor sa va contaminati. Asta, lasand la o parte orice simpatie sau antipatie politica pe care as putea-o avea.