Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Autostrazile de la noi nu sunt nici mai bune nici mai proaste decat cele de la vecini (Grecia si Bulgaria de exemplu). Doar mai putine.

tividan

As prefera sa ne comparam cu Ungaria, Slovacia, Slovenia, Croatia.... Scuze pentru deraiera de la subiect. Eu mi-am spus of-ul si am terminat.

MarcoPolo

Quote from: StefanCelMare on August 06, 2018, 12:20:18 PM
... nu pot să cred că a întrebat iar cineva de Bechtel :D S-a mai spus acum vreo două pagini, ei nu au câștigat licitație... Deci, fără limita sumei de la licitație... da. A ieșit ceva diferit față de ce avem în România.
Intrebarea era de ce e mai lata autostrada, nu de ce e mai de calitate.
Sunt si eu curios, de ce la noi se monteaza parapetii de pe axul central asa de aproape de calea de rulare. In tari ca Ungaria, Austria, Germania, este mult mai mult spatiu. La noi ai senzatia ca nu incapi intre parapeti si tirul pe langa care treci...

laszlo.robert

S-a mai discutat chestia cu parapetul median 2-3 ani în urmă , parcă cînd s-a deschis Nădlac-Arad.Cica așa este în normativ. Să mă corecteze cineva dacă greșesc.

zuma80

Din cauza de pret!
Se tot discuta pe aici de aspectul "castiga pretul cel mai mic" deci si rezultatul este "cel mai mic"sau "mai mica"!
Pentru A6!

MarcoPolo

Ok, inteleg partea cu pretul si faptul ca firmele de contructii doresc sa scoata un pret cat mai mic.
Insa nu se poate impune o distanta minima mai mare prin normativ?

dragos76

Măi oameni buni, așa greu e să citiți ce se mai postează? Bechtel NU a avut nici o problemă cu costurile, a facturat ce/cum a vrut. Dar inclusiv pe lotul lor e o problemă cu faptul că glisierele de pe partea stângă sunt foarte aproape de B2.

Deci cade orice justificare legată de reducerea costurilor, optimizări etc: e cam clar că e o chestie ori de normativ aberant ori de o cerință specificată aiurea din partea beneficiarului, care se propagă poate prin copy/paste.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Eu nu am mai vazut vreo "autostrada etapizata cu o singura banda pentru circulatie bidirectionala" de pe vremea santierului A2.

Si, daca nu gresesc, A2 a fost singura unde s-au dat in folosinta segmente pe o singura cale.

Cu noile "reguli", CNAIR poate sa scoata "Fig 1.a" din Reglementarile Tehnice si sa puna "Figurile" (pe bune "figuri"...) cu apa la CIC, becuri cu led si cu calea de rulare mai valurita dupa reasfaltare decat inainte de reasfaltare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#5334
Sectiunile tipice din Germania le gasiti aici:
https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlinien_f%C3%BCr_die_Anlage_von_Autobahnen

In loc de 0,5 avem 0,75 intre banda de viteza si parapet, ceea ce evident conteaza pentru confortul "psihologic". Mai ales noaptea depasirile camioanelor in Romania par riscante. In Romania problema este dublata de faptul ca pe banda 1 multe camioane circula la limita spre banda 2, in loc sa circule la limita spre banda de urgenta, cum ar fi normal. Este un reflex generat de calitatea proasta a unor drumuri si de necesitatea unei mai bune vizibilitati pe DN - de aici reflexul de a merge "lipit" de linia intrerupta din stanga masinii. Astfel in RO pe autostrada camioanele merg cu ca. 1 metru mai la stanga decat ar putea, reducand inutil marja de siguranta a celor care depasesc.

De aceea ar trebui propusa marirea distantei dintre banda de viteza si parapetul median. La fel ca in Germania, sa fie 0,75m. Ar fi 0,25+0,25m in plus la latimea autostrazii, ceea ce nu este semnificativ. Va fi de ajutor si in situatia unor lucrari, cand traficul se va desfasura pe benzi ingustate. Orice cm va conta atunci, facilitand desfasurarea lucrarilor si in acelasi timp oferind o mai mare marja de siguranta pentru trafic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marisRO

#5335
Narcis Neaga: Toate provinciile istorice ar putea fi legate prin autostrăzi undeva în anii 2025-2030

Sursa: http://www.economica.net/narcis-neaga-toate-provinciile-istorice-ar-putea-fi-legate-prin-autostrazi-undeva-in-anii-2030-2040_157090.html#ixzz5NxX03ibp

AGERPRES: Care sunt următoarele tronsoane de autostradă pe care le veţi da în folosinţă până la sfârşitul anului? Pe ce mizaţi?

Narcis Neaga: Vi le spun, dar într-o ordine aleatorie. Mizăm pe două loturi din Câmpia-Turzii-Ogra-Târgu Mureş, loturile 1 şi 2. Mizăm pe două loturi din Lugoj-Deva, respectiv lotul 4, unde lucrează poate singurul constructor român care "este în viaţă" şi care, poate, este cel mai bun constructor la ora actuală care lucrează pe piaţa românească, şi, totodată, mizăm pe lotul 3 acolo. Constructorul (de pe lotul 3 - n. r.) a început să se mobilizeze. Au fost, să spunem, nişte neînţelegeri între Companie şi constructor, dar în final s-au rezolvat, s-au atenuat - a fost şi intervenţia domnului ministru, s-a întâlnit de câteva ori cu constructorul, i-a spus foarte clar că nu are nicio constrângere să nu-i rezilieze contractul dacă nu-şi vede de treabă - şi, împreună, am reuşit să îl mobilizăm pe constructorul respectiv şi credem că îşi va duce la îndeplinire misiunea, adică va termina lotul de autostradă Lugoj-Deva 3. Deci, loturile 3 şi 4 vor fi gata anul acesta.

De asemenea, vom finaliza podul peste Someş ca să putem uni nodul de la Turda, să mergem mai departe pe A3, unde avem aproape 9 km finalizaţi şi recepţionaţi, dar nu sunt în trafic, făcuţi de la Gilău la Nădăşelu. Cam astea sunt. Total, plus cele două loturi la care le-am dat drumul (loturile 3 şi 4 Sebeş-Turda - n. r.), ajungem la 100 de kilometri - 100 şi un pic.


marisRO

AGERPRES: Aţi înfiinţat recent o antrepriză de lucrări. Care a fost scopul?

Narcis Neaga: Antrepriza de lucrări face parte din companie, este o subunitate a companiei. Este funcţională cam de vreo lună jumate - două, în sensul că este legal constituită. În momentul de faţă suntem în procesul de a obţine certificări de asigurare a calităţii, mă refer la ISO 9001 şi ISO 14000 pentru procesele de sistem şi pentru mediu, ca să fim în regulă cu toate lucrările, pentru că este normal, în momentul în care trebuie să faci o lucrare, să fi cel puţin la fel de bine certificat ca şi celelalte companii care au lucrat ceva similar. Modul în care va funcţiona această subunitate a noastră este foarte simplu.

Care a fost necesitatea? Sunt foarte multe contracte care au fost reziliate fie din vina antreprenorului, fie unele (firme n.r) au intrat în insolvenţă ori din alte cauze. Lucrările care au rămas de executat din punct de vedere cantitativ sunt la 10-15%, iar valoric ajung până la 50-60 de milioane de lei. În momentul în care te apuci să organizezi o licitaţie pentru aceste lucrări, te duci la aproape doi ani. Contestaţii ... mă rog, procedurile care erau pe legea veche, ajungeai până la aproape doi ani şi nu avea sens. Şi am zis: sunt lucrări pe care le putem face noi, cu forţe proprii. Avem drumari, avem utilaje, ce nu avem putem închiria sau putem cumpăra. Acesta a fost sensul. Şi de aici a început să se dezvolte ideea, iar acum vom avea probabil un proiect pilot cât de curând. Începem cu lucrări mici.

Este bine de spus că nu vrem să intrăm în piaţa concurenţială, nu vrem să concurăm marii constructori de autostrăzi sau constructorii de drumuri sub nicio formă. Vrem să ne rezolvăm problemele care sunt rămase istoric în curtea Companiei de Drumuri. Să vă dau un alt exemplu: sunt acele marcaje pe drumuri. Până se finalizează o licitaţie, rămân drumurile nemarcate. Antrepriza are un utilaj cu care marchează drumurile şi ne-am rezolvat problema. Deci, noi nu blocăm, nu intrăm să tulburăm lucrurile pe piaţă, ca să fie limpede pentru toată lumea. Oricum, există un ordin comun al Ministerului Fondurilor şi al Ministerului Transporturilor, care spune că această antrepriză poate lucra până la maximum 20% din volumul total de lucrări (acolo unde este vorba despre lucrări) şi nu mai mult de 100 de milioane de lei. Deci, suntem îngrădiţi, tocmai ca să nu existe dubii că evităm licitaţii. Nu asta intenţionăm.

Sursa: http://www.economica.net/narcis-neaga-toate-provinciile-istorice-ar-putea-fi-legate-prin-autostrazi-undeva-in-anii-2030-2040_157090.html#ixzz5NxZqFMk8

mirceal

Oare de cate mandate are nevoie Dl. Neag...ă realitatea pentru a  comunica realist ?

C0ndu

Unul singur. Mare. Carnivor. Faţă-n faţă!

Liviu_udr

Nicio persoană care a ocupat o funcție publică, având legătură cu infrastructura noastră NU trebuie să mai declare nimic legat de autostrăzi.
În anul centenar, să nu avem autostradă care să lege tara de la vest la est și de la sud la nord face penibilă orice ieșire a unei astfel de persoane.