Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

yetiman

 :lol: Vezi ce usor se pot scoate frazele din context  :lol:

N-am zis: NU avem nevoie de un master plan.
Am zis ca nu avem nevoie de master plan CA SA - TI IMAGINEZI  CE AUTOSTRAZI....IN URMATORII 50 de ani.

Sigur ca e nevoie de el. Exact cum zici. Ca sa se stabileasca niste prioritati si obiective.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut


Mersul trenurilor

De ce ar rezilia ceva ce e aproape gata?  :o Bine oricum era muzeu dar na..

voicul

De ce mai tii in tabel Gilau - Nadaselul? Gata e muzeu ... nu mai e autostrada in constructie. :)

Ionut

Pai si ST3 e tot muzeu, de fapt. Vrei sa fac tabel doar pentru muzee?

vancouver

Poti sa faci o mentiune sub titlu, ceva de genul:
* tabelul include si loturile de autostrada finalizate, dar nedeschise traficului
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

@Ionut Acum m-am prins ca il tii in tabel pentru ca nu se circula efectiv pe el.

Eu ma gandeam ca e de scos pentru o citire mai rapida a informatiei.

Mersul trenurilor

Lasa asa abia par mai multe  :lol: Si odata ce e muzeu si nu se poate circula .. ai putea boldi sau scoate in evidenta cu verde sau ceva si grupa separat in josul tabelului asa e multumita toata lumea..

voicul

Greu de crezut ca iese ceva daca BEI zice "Noi nu lucrăm cu Narcis Neaga!" si partenerul serios imediat il face mare sef!


Raport științific al incompetenței: România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi
Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de asistență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programată pe 26 iulie 2018.

În ce constă proiectul:
Documentul care urmează să fie aprobat de Banca Mondială are drept obiectiv declarat "demonstrarea unui nivel îmbunătățit al capacității de construcție a autostrăzilor" de către România.

Costul asistenței este de 43,3 milioane dolari, cu 23% mai mult decât prevedea memorandumul aprobat de fostul guvern Mihai Tudose în noiembrie 2017.

Banii îi vom plăti (în tranșe, pentru că evident e vorba de un credit care va fi contractat de Ministerul Finanțelor) pentru ca Banca Mondială "să ajute" la, atenție:
"a consolida capacitățile instituționale din România de a implementa și finanța proiecte majore de infrastructură rutieră" și, implicit, la pregătirea proiectului autostrăzii Ploiești-Brașov.

În teorie, pare o decizie bună să ceri ajutorul Băncii Mondiale ca să înveți cum trebuie gestionate proiectele de infrastructură. Realitatea demonstrează însă că până și experții Băncii Mondiale sunt câteodată nevoiți să se declare învinși de intrigile țesute în aparatul birocratic românesc. Dovada: proiectul de reformă al ANAF.

O condiție nenegociabilă a Băncii Mondiale: "Noi nu lucrăm cu Narcis Neaga"-

Surse apropiate negocierilor au declarat cursdeguvernare.ro că discuțiile pe marginea acestui potențial nou proiect cu Banca Mondială s-au întins pe parcursul a mai multe luni, finanțatorul arătând inflexibilitate într-un singur punct:

Reprezentanților Guvernului României li s-a transmis deschis mesajul: "Noi nu lucrăm cu Narcis Neaga!"

Or, prezumția de bună-credință a autorităților române cu greu poate fi acceptată din moment ce, luni, CNAIR a anunțat oficial că fostul director al fostei CNADNR a fost instalat director general.

Restul pe:
http://cursdeguvernare.ro/raport-stiintific-al-incompetentei-romania-plateste-433-milioane-dolari-la-banca-mondialaca-sa-afle-oficial-de-ce-nu-poate-construi-autostrazi.html

alecu26

@voicul...de ce crezi ca ar vrea sa se faca ceva? Si mai ales cu o insitutie serioasa in spate?

Banca Mondial cred ca a mai facut un studiu similar acu muuulti ani. Si nu a iesit favorabil. A spus exact unde sunt problemele. Crezi ca s-a schimbat ceva?

Incerc sa caut pe google, dar nu reusesc sa gasesc raportul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Am mutat aici pentru ca discutia este mai larga decat strict A3. Atentie, e vorba de BM (Banca Mondiala) nu de BEI (Banca Europeana de Investitii).

perfidus

Poate totuși dau drumul la CNIR, de data asta fără Narcis Neaga...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

icristian

Am updatat progresul lucrarilor pe luna mai aici

Ce merita mentionat:

  • A10 Lot2 ->Progres de 0.56% din Ianuarie pana in prezent.
  • A1 Lo4 a depasit ca procent Lotul 3 -> thumbs up UMB
  • Progres semnificativ pe A3 Ogra - Campia turzii

vancouver

#5143
Multumim icristian.

Legat de tabelul tau si timpii intre Bucuresti si Budapesta, ultima linie: dupa deschiderea "LD2 partial" timpul teoretic a scazut cu 6 minute, nu cu 1 minut, iar distanta a scazut si ea cu 1km, nu cu zero. Eu i-am dat Timisoara-Deva si imi da 2h+9min fara trafic iesind pe la nodul Traian Vuia si apoi pe DN68a, resp. 2h+3min fara trafic continuand pe A1 pana la Margina si apoi DN68A.

Daca ii dau Bucuresti - Budapesta imi da 8:44 fara trafic, din Bucuresti plecare de la km 0 (Piata Sf. Gheorghe, google propune Piata Unirii initial), iar la Budapesta tot la km0. Daca oblig sa o ia prin Faget, deci fara LD2, creste la 8:49 fara trafic, deci 5 minute in plus (6 minute erau in sens invers, cand mergeam de la TM spre Deva, e normal sa existe diferente, datorita configuratiei nodului Margina, care obliga la ocol pe directia spre vest) si 1 km in minus.

Deci hai sa zicem 1km plus sau minus, in total distanta e practic aceeasi. Dar timpul scade cu 5 min spre vest si cu 6 minute spre est.

PS. Am facut si o simulare la nivelul anului 2011, in care nu aveam A1 decat Bucuresti - Pitesti - Bascov si centura Sibiu, rest DN7, iar la Unguri se mergea inca prin Mako si Szeghed. Timpul era de 10 h + 26 min fara trafic (oricum imposibil de obtinut in realitate de catre un sofer normal, pentru ca se trecea prin cateva orase mari: Sebes, Deva, Arad pe centura nord, Mako, Szeghed). Ai putea sa adaugi si asta in lista.

PS2. Acum, dupa ce Faget a iesit de pe drum prin mutarea traficului pe LD2, intre Bucuresti si Ungaria nu se mai trece practic prin nici un oras. Se atinge doar tangential Rm. Valcea, pe ca. 3km DN7 trecand pe acolo pe teritoriul administrativ al orasului. In rest doar localitati rurale. Ceea ce reprezinta de fapt marele plus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

icristian

Mersi vancouver, am trecut si simularea din 2011.
Atunci cand s-a deschis LD2 google maps a cam scos optiunea de without traffic. Chiar daca scrie acolo asa ceva, este adaptiv, probabil se face o medie a vitezei de deplasare.
Eu treceam pe maps doar orasele mari, nu specificam nimic altceva.

De exemplu mie acum imi arata 9h si 19 min si nu s-a mai deschis nimic. Nu stiu cat de relevanta mai este acum aceasta metrica.
O sa ma mai gandesc cum pot sa o ajustez astfel incat sa nu mai conteze asa mult traficul.