News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

pasadia

Tu cand spui ca a "strans datorii" dai de inteles ca nu au fost platite aceste sume (claim-urile confirmate de Curtea de la Paris). Ceea ce banuiesc ca nu e corect, imi inchipui ca s-au facut acele plati, NU?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


horatiu.cosma

Se plătesc, dar în stilul CNAIR (se mai ajunge și la popriri de conturi).

TibiV

Hopaaaa...
Ce avem noi aici, la o dicutie despre Metrorex M5 ?!...

Quote from: TibiV on April 15, 2018, 02:17:09 AM
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/posts/2165541787008032

Quote
Vizita de lucru pe șantierele Magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor
"Am așteptări mari de la conducerea executivă a Metrorex. Trebuie să meargă pe drumul pe care am pornit, în sensul rezolvării situațiilor de orice fel, inclusiv financiare. Îmi asum să schimbăm reglementarea privind recepțiile, să putem face şi recepții parțiale, iar raporturile dintre beneficiar și antreprenor să fie coordonate. Contez pe constructor că va depune toate eforturile pentru a accelera la maximum ritmul de lucru", le-a spus ministrul Lucian Șova constructorilor și celor din conducerea Metrorex.


O avea legatura cu ce spun "sursele" despre evenimentele posibile din 15-16 iunie ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Granata06

Constructorii măresc ritmul de lucru la autostrăzi. Nemţii de la Geiger, italienii de la Tirrena şi Umbrărescu au cele mai mari progrese

Odată cu deschiderea oficială a sezonului de construcţii, progresele pe unele şantiere de autostrăzi devin tot mai vizibile. Constructorii care s-au mobilizat cel mai bine în ultima lună sunt nemţii de la Geiger, italienii de la Tirrrena Scavi şi firmele lui Dorin Umbrărescu, conform datelor actualizate pe luna aprilie de către Compania de Drumuri.

sursa: http://www.economica.net/constructorii-maresc-ritmul-de-lucru-la-autostrazi-nemtii-de-la-geiger-italienii-de-la-tirrena-si-umbrarescu-au-cele-mai-mari-progrese_152525.html

Eu as pune titlul acesta: Doar 3 constructori de autostrazi din toata tara au inceput sa lucreze mai serios pe santierele patriei.

Dan027

Se pare ca A10 este printre autostrazile din Romania cu cel mai rapid parcurs 2013-2019
Si A3 Bucuresti-Ploiesti (fara capatul din Bucuresti) tot vreo 6 ani a durat din 2006 de la reactualizarea SF-ului pana in 2012
A2 Bucuresti-Drajna tot vreo 6 ani a durat :)

Se pare ca ne invartim in jurul cifrei 6 doar cu constructia (si asta in conditii de relief ok) :(

TibiV

#5120
Quote from: Dan027 on April 24, 2018, 09:32:02 PM
A2 Bucuresti-Drajna tot vreo 6 ani a durat :)

6 ani Bucuresti-Drajna, poate da.
6 ani A2 - pe naiba !!!...

In ianuarie '94 am mers la Constanta cu proaspata mea sotie (gravida) si ii aratam din tren santierul A2 si spuneam "iubit-o, uite, pe autostrada asta vom circula in cativa ani spre Constanta!"
Iar cand am parcurs prima data A2 cap-coada Bucuresti-Agigea fica'mea era prin clasa a X (zecea)...
(Si pe Medgidia-Agigea se circula doar pe sensul spre Constanta, celalalt sens era inca in lucru...)
Calculeza tu cat a durat de fapt A2...
Ne invartim de fapt in jurul numarului x6...
(A1 cap-coada sigur trece de 46, cu "ghinion CNAIR" se va duce spre 56...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#5121
Quote from: MMM on April 25, 2018, 12:06:27 AM
Nu indraznesc sa estimez cat ar fi durat constructia celor doua poduri dupa '89. Parca si primul pod de la Agigea tot cam atunci a fost construit.
Podurile de la Fetesti-Cernavoda ar fi si acum in stadiul de "relocare utilitati"... :(

Iar podul ("vechi" acum) de la Agigea a facut parte din proiectul Canalului Dunare-Marea Neagra.
Pe vremea aia nu faceau un canal si dupa 10 ani (pre-SF, SF, licitatii, contestatii...) se speriau "Hac!... Ce kk am facut?... Cum reparam situatia?!.."

Pe vremea aia era un singur "jupan"....

Cam in cati ani am face astazi Transfagarasanul de la zero ?...
TransAlpina exista de mult , dar nici pana astazi nu este terminata reabilitarea completa, cap-coada...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#5122
Secțiunea Feteşti - Cernavoda a autostrăzii e de fapt prima secțiune "muzeu" din România, fiind terminată cu un an-doi înaintea podului de la Cernavodă (inaugurat in 1987 parcă). La un moment dat a existat un bac la Cernavoda,  chiar am trecut odată cu el în drum spre mare.
Podul peste Borcea era început deja în '78, am vizitat şantierul cu clasa. Terminat a fost prin '84-'85, parcă. În vara lui '87 am făcut practică acolo, am vopsit tablierul. Şi în toamnă au inaugurat tot tronsonul. A venit Ceaşcă cu elicopterul, a luat Aro ăla argintiu şi direct la Cernavodă la tăiat de panglică (fata cu foarfeca mi-a fost colegă).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

A2, cel putin pana la Fetesti a primit primul kick in anii 90. Multumita mineriadelor.

Petre Roman a cerut sa faca ceva, sa absoarba forta de munca din disponibilizarile de la mine. S-a luat devicizia de a se incep Buc Constanta.
A fost discutata si varianta autostrazii spre Brasov, care avea trafic in fiecare weekend fata de 2 luni pe ani pe A2, dar sa faci proiectul calumea pe Buc+Bv...ar fi durat 5 ani. Asa spre Fetesti a fost mult mai rapid.

E poveste auzita in anii 2000...de la fosti ingineri batrani si de baza Iptana, asa ca o baza de logica si adevar are.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

Legendele sunt frumoase , de povestit la gura sobei. Realitatea e mult mai prozaica. Daca n-ar fi fost mineriadele Petre Roman de-abia ar fi lasat o biata urma in istorie, de cerut n-avea cui sa ceara (impuna). "Batranii ingineri" au confundat epocile si au facut un ghiveci cu Salva-Viseu, Bumbesti-Livezeni, Agnita-Botorca si Canalul Dunare-Marea Neagra (Dej).

alecu26

Gândirea ca absorbi forta de munca din vestul tarii...si o duci cumva in estul tarii, ar fi mers poate intr-o economie mai centralizata, dar care nu era chiar asa de mult trecuta.

S-au facut in acei ani doar partea de poduri, si dupa aia din lipsa de fonduri a cam murit orice progres.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

#5126
Quote from: djidji1975 on April 27, 2018, 09:19:37 AM
Dar stiti ce e cel mai tare? Cel puțin doi din acei stalpi au fost odata relocati cand s-a facut tronsonul Sibiu -Orastie.

Pun aici comentarul meu pentru e valabil la toate autostrazile, si, in special, la proiectarea lor.

Este clara o lipsa TOTALA de viziune pentru viitor in proiectarea autostrazilor. Nu este nevoie de un master plan ca sa-ti imaginezi ce autostrazi ar putea fi, teoretic, necesare in urmatorii 50 de ani.
Exista destule planse si previziuni de trafic care sa dea directiile principale (cele mai vechi sunt din anii 70-80, daca nu chiar mai de demult)

Atunci, DE CE nu se tine cont la proiectare (de fapt, in caietele de sarcini ar trebui sa apara) de posibile viitoare noduri in punctele critice.

De exemplu, era extrem de previzibil ca intre Sibiu si Cluj va fi nevoie de o autostrada. Cand s-a facut proiect pentru A3 si pentru A1 nu se putea tine cont ca la Sebes si Turda vor fi viitoare noduri de autostrada si sa fie facute proiectele in consecinta? Asa vom avea niste struto-camile la ambele jonctiuni. Da, sunt spectaculoase, dar atat.

Si daca ar fi dupa mine, in proiectul respectiv as integra si nodul cu viitoarea legatura (chiar daca s-ar face peste 25 de ani). Aici, evident se poate discuta oportunitatea, dar eu inclin sa cred ca ar putea fi util, chiar daca "nodul" nu s-ar face 100%.

Exemple pentru viitor (unde cred eu ca s-ar putea aplica):
- Oradea (intersectie intre A3 si A11)
- Brasov (A3 / A13)
- Ploiesti (A3 / A7)
- Targu Mures (A3 / A8)
- Targu Frumos (A7 / A8)
- Zalau ( A3 / xx)

Toate astea (si altele) ar putea sa fie noduri in urmatorii 50 de ani). De ce sa nu le luam in considerare la proiectare?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ovicor

@ Yetiman, corecteaza, te rog: Brasov(A3/A13)

pasadia

Ce vrei sa spui, nu trece A7 pe la Brasov? :O

Si e Pascani, nu Tg. Frumos cand e vorba de A7/A8

yetiman

@Ovicor  :D Nu cred ca e relevant ce numar are autostrada respectiva (mai ales cat e doar in stadiul pe hartie)  :lol: Poate sa fie si A25, dar sa fie...

@Pasadia - la fel, nu e relevant daca vorbim de Pascani sau Targu Frumos (oricum erau exemple) [In harta proiectelor majore, nodul e mai aproape de Targu Frumos decat de Pascani]  :D

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu