Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

Allex

Nu s-au mai deschis demult 50 de km noi de autostrada intr-un an. Deci 45 de ani e un termen optimist.

Sent from my SM-J105H using Tapatalk

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Am zis si la ZF fix asta: trendul este descrescător, suntem sub medie.

dumbravaandrei

Las' ca deschide tanti viorica 350 de km in 2020 si revenim la medie  :lol: :lol: :lol: :lol:

P.S: Cand te gandesti ca anul asta incheiem cu maxim 40 de km dati in trafic... Si astia in mare parte terminati anul trecut, nu anul asta...

Ionut

Anul asta o sa fie cam 60 km teoretic, numai ca:

- 21,15 km gata din 2017 (ST3 si Gilau-Nadaselu)
- 17,73 km muzee (A3 loturile Geiger si Strabag, plus cei 4,03 km din A1 Margina-DC100/limita sectiunea E)
- 23,566 km noi (A3 Petricani-DNCB - din care Popasului-DNCB sunt gata de nici nu mai stiu cand, plus pod Gilau 766 METRI plus ST4)
====
TOTAL = 62,446 km

Depinde la ce vrei sa te uiti, cum vrei sa te uiti, km finalizati dar muzee, km noi facuti anul asta si deschisi... faci exact ce salata vrei. Daca vrei sa vezi DESCHIDERILE, atunci aduni 21,15+23,566 = 44,716 km

rizzuh

Pai stai ca si A3 Ungheni - Ogra si Ogra - Iernut se deschid, nu asa a zis Serbanescu? Si ca nodul Iernut va fi gata? O:-)

Astia sunt in stare sa deschida loturile si fara nod, pun un giratoriu din bidoane la final si te intorci. Se poate circula, care-i problema?

ST4 nu era gata pentru trafic de anul trecut? La fel de gata cum au fost si unele segmente din A1 din Timis?

Ionut

Nu, ST4 e gata pentru trafic din 15-16 februarie 2018. Anul trecut inca se lucra la alunecarea mare din acel deal. Erau multe parapete lipsa, marcaje, nu era OK pentru deschidere. Insa este OK pentru deschidere de la mijlocul lunii februarie 2018, stiti ca am facut filmarea de la bord. Stiti campania si toata lupta.

Eurocopter

#5106
In orice statistica se consemneaza anul punerii in exploatare (deschiderea traficului). E destul de irelevant ca pe unele loturi s-au finalizat lucrarile de constructie anii trecuti, la fel cum loturile "muzeu" in curs de finalizare dar care nu vor fi deschise anul acesta, nu vor conta pentru bilantul statistic pe anul 2018.

Lungimea oficiala a retelei e data strict de numarul de kilometri in exploatare.

Sent from my F8331 using Tapatalk

Ionut

^ Daca vrei sa judecam asa punem la socoteala 44,716 km in 2018:

- ST3 (12,45) si ST4 (16,3)
- Gilau-Nadaselu (8,7) si pod Gilau (0,766)
- Petricani-DNCB (6,5)

dr4qul4

Exact asa trebuie judecat. Altfel ajungem sa-i numaram de 2 ori.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Eurocopter

Quote from: Ionut on April 03, 2018, 03:38:20 PM
^ Daca vrei sa judecam asa punem la socoteala 44,716 km in 2018:

- ST3 (12,45) si ST4 (16,3)
- Gilau-Nadaselu (8,7) si pod Gilau (0,766)
- Petricani-DNCB (6,5)

Da, asta mi se pare cel mai plauzibil scenariu pentru 2018. Vedem daca se mai adauga ceva, slabe sanse.

Sent from my F8331 using Tapatalk



nenea_hartia

^În principiu nu e rău. Văd 5% la proiectare, mi se pare corect, dar tot degeaba dacă te apuci să cheltuiești 6 luni cu echipa pe proiect, apoi te sună să-ți zică să nu-l mai livrezi, că lucrarea ta nu se mai face, că noul ministru/prim ministru/etc e acum din Cuca Măcăii/Frecăței/Însurăței/etc și vrea autostradă cu 18 benzi pe sens pe acolo. Pot să-ți dea pe hârtie și 15%, că tot ai pierdut banii.

horatiu.cosma

^
Nu neaparat asta e problema, mai ales că în momentul de față lipsa de proiecte pregătite va obliga orice ministru să împingă orice pregătire aflată în derulare, dacă vrea să lanseze ceva cu șanse de reușită. Problema pe care o văd eu e cea de capacitate managerială și tehnică în CNAIR să analizeze profesionist documentațiile furnizate de prestator (studii geologice, modul de realizare a forajelor geotehnice și a celorlalte investigații geo, analize de laborator etc). Și-a adus CNAIR din piață zeci de proiectanți, însă din puținele documentații furnizate până în prezent de privați pe diferitele proiecte aflate în derulare, înțeleg că sunt praf și pulbere analizele făcute de CNAIR (multe orgolii, puțină minte).

Atâta timp cât analiza și controlul CNAIR asupra documentațiilor primite va rămâne sub nivelul mării, cei care vor oferta la SF/PT/expertize tehnice vor oferta ca și până acum, știind că vor putea fenta la foraje/analize de laborator etc (date din pix, nu din teren), ofertele câștigătoare fiind tot la 20-30% din valoarea ofertată de CNAIR.

nenea_hartia

^ Ai dreptate în tot ce ai scris despre CNAIR. Exemplul meu era totuși real. Cunosc cazuri când proiectanții de specialitate (rețele, cadastru, geo) și-au mai primit banii, cu luni întârziere ce e drept, dar i-au primit, pentru că aveau un contract cu proiectantul general, însă acela a luat-o în freză când lucrarea n-a mai prezentat importanță pentru gașca din Dinicu Golescu.
Ca o observație generală, cred că nimeni nu se mai obosește să împingă proiecte în față ca să momească cu realizări electoratul. Dovadă stau zecile de proiecte blocate sau care se târâie la ralanti. Se merge acum direct la sursa de vot, mărindu-se salariile bugetarilor.

horatiu.cosma

Ai dreptate și tu. La CNAIR obligațiile asumate în cadrul unor contracte nu au absolut nicio valoare. Dacă nu mai au niciun interes în vreun proiect la un moment dat, uită de ele și de plățile aferente. Câteva exemple concludente ar fi drumurile de legătură de la Cluj sau Timișoara, unde după avizarea proiectului în CTE CNAIR, chiar dacă nu există acord de mediu, CNAIR a încheiat discuțiile cu proiectanții, băgând SF-urile la sertar. Un alt exemplu bun e ocolitoarea Comarnic (faza 1) semnată de curând. Șova a spus în vreo 2 interviuri publice că el nu acceptă să se meargă înainte cu acel proiect, fiindcă această fază e inutilizabilă fără faza 2, care nici măcar nu e scoasă la licitație. Oamenii ăștia nu au o cultură și un respect pentru un contract, pentru responsabilitățile care decurg din acesta, din asumarea acestora. Și ne mai întrebăm de ce CNAIR a strâns în ultimii ani peste un miliard (and counting) de euro datorii spre constructori din claimuri.