Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

perfidus

 :cheers:
Asa da!
Stiu ca a fost mult de munca, ma oferisem sa ajut si eu la un moment dat. Pentru tot acest efort, ai multumirile noastre Horatiu!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#4411
Am primit un comentariu interesant la articolul de pe contributors

http://www.contributors.ro/editorial/cine-intarzie-construc%C8%9Bia-de-autostrazi-cateva-observa%C8%9Bii-pe-marginea-unei-vizite-de-lucru/#comment-318807

Quote
Corneliu Moisei spune:
26/07/2017 la 15:09
Buna ziua,

Lista neagra, mai greu, la nivel european exista suport legal pentru "lista alba" , adica la licitatii participa doar o anumita lista de furnizori alesi dupa criterii transparente (portofoliu de proiecte, cifra de afaceri, ani de existenta pe piata, actionariat cunoscut in loc de cutii postale din paradisuri fiscale, etc).
Este conceptul de Procurement (Achizitii) in care se respecta niste standarde de bune practici care pot rezulta in economii enorme de timp si bani plus cresterea calitatii. Aplicat la nivel de stat, peste care se mai toarna ceva tehnologie, rezulta Public eProcurement (Achizitii Publice Electronice) ca si componenta a eGovernment (Guvernare Electronica).
La nivel european state ca si Norvegia (Management Public si eGovernment, denumirea spune totul), Suedia (autoritatea managementului financiar), Marea Britanie (ministerul sanatatii), etc, inclusiv fratii nostrii italieni (departamentul de achizitii publice) au construit Peppol, pe langa care SEAP-ul (sistem electronic de achizitii publice) romanesc este o gluma proasta.
Comparati cantitatea si calitatea kilometrilor de autostrada pe cap de locuitor ale statelor de mai sus cu ale Romaniei ...
Contractele incheiate prin astfel de platforme sunt "beton" la modul ca este specificat foarte clar in ce conditii se poate rupe contractul foarte usor de oricare dintre parti, fara a fi nevoie sa se apeleze la justitie.
Bineinteles ca pentru ca sa se intample si noi ceva similar totul depinde de ... ati ghicit, aceiasi ministri si functionari din ministere care dau vina pe constructori ...
Atunci cand cineva incepe prin a da vina pe altcineva pentru propriile nereusite semnaleaza incompetenta sau rea-vointa sau amandoua la un loc.

Alte observatii:
- ceva mai putin de 1 din 5 cititori dau drumul la video
- cam 1 din 10 cititori dau click pe harta. Pentru observatia asta nu am foarte multe date, mai vedem.

alexandru_m

Cristi, cred ca multi din cei care nu au dat click nici pe harta, nici pe video suntem noi de pe aici, care stim foarte bine despre ce e vorba si in harta si in video.

Am citit articolul ieri cand a fost urcat si pe HotNews si am intrat si pe Contributors sa citesc finalul, dar nu am intrat nici pe harta, nici pe clip  :p

cristi5

Nu e nicio problema, se pare ca asa e normal, omul stie ca daca da drumul la un video mai pierde 5 min...


CristiM

Vigilenti,  nevoie mare.....

"Prezent în Arad alături de ministrul Trabsporturilor, şeful CNAIR, Ştefan Ioniţă, a vorbit despre verificările făcute după prăbuşirea terasamentului pe lotul III au autostrăzii Lugoj-Deva, arătând că există probleme de calitate.

"Avem rezultate preliminare pe Lugoj-Deva, lotul III, sunt probleme de calitate care vor fi rezolvate de către antreprenor. După cum ştiţi, comisiile noastre care fac controale inopinate au sesizat anumite anomalii. Eu cred că trebuie să intensificăm aceste controale, să stăm la antreprenor, să îşi respecte termenele şi să execute lucrările după standarde", a spus Ştefan Ioniţă, care nu a precizat natura problemelor constatate.

Şeful CNAIR a precizat că "lucrul nu a fost oprit niciodată" pe acest şantier, iar în prezent se fac "remedierile de rigoare".

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent şi el la Arad, a adăugat: "Sunt importante termenele, dar nu putem face rabat de la calitate şi să trecem cu vederea anumite probleme care sunt la terasamente sau unde s-au identificat (...) Antrepenorii până acum nu au fost obişnuiţi să fie controlaţi şi au mai modificat soluţiile tehnice din studiile de fezabilitate".   
"

https://www.news.ro/economic/rezultatele-preliminare-ale-verificarilor-arata-ca-pe-lotul-iii-al-autostrazii-lugoj-deva-sunt-probleme-de-calitate-1922402128002017071417114632
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Bogdan_Cluj

Sa mai trecem in revista o poveste pentru copii:

Oare asta e A5? Sau e alta, in plus fata de Master Plan?

"Mihai Tudose a discutat cu ambasadorul Chinei despre constructia unui pod suspendat peste Dunare, la Braila, a unei autostrazi Bucuresti- Sofia si a unor retele feroviare de mare viteza pana in Bulgaria, Serbia si Grecia"

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21932070-mihai-tudose-discutat-ambasadorul-chinei-despre-constructia-unui-pod-suspendat-peste-dunare-braila-unei-autostrazi-bucuresti-sofia-unor-retele-feoviare-mare-viteza-pana-bulgaria-serbia-grecia.htm

Ah, si separat, despre trenurile alea de mare viteza. Oare pe ce pod o sa mearga, pe ala ce e cazut de cativa ani?

TibiV

Chinezii se apuca de podul de la Gradistea de Craciun si de Pasti e gata...
Sa ii intelegem daca va dura atat de mult pentru ca intre Craciun si Pasti vremea e cam nashpa... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#4418
Pe parcursul anului acesta cutter a adus în discuție cu fiecare ocazie, printre altele, două aspecte din politica pe transporturi a noilor conducători:
- lansarea unor licitații pe FIDIC Galben pe baza unor proiecte vechi și/sau incomplete (Sibiu-Pitești, A0 Sud, Pitești-Craiova, centura Timișoara etc)
- modificarea condițiilor contractuale speciale FIDIC prin OMT 600/2017 în direcția "pumnului în gură" pentru constructori, care nu ar mai avea astfel dreptul la revendicări în cazul în care statul nu își face treaba (eliberare amplasament, eliberare avize, autorizații etc).

În loc ca MT și CNAIR să corecteze documentațiile vechi și necorespunzătoare în prezent, le-au lansat așa, în loc să găsească soluții pentru a se achita de responsabilitățile lor în cadrul contractelor cu constructorii mai rapid, mai profesionist, au decis să îi cenzureze pe constructori. Cutter a atras atenția că aceste 2 aspecte combinate vor duce la descurajarea constructorilor serioși în a intra în aceste licitații și la încurajarea "claim-angiilor".

Ei bine, a cam avut dreptate. Vă las pe voi să ghiciți care e primul constructor care a anunțat că cel mai probabil va sta pe tușă la această rundă de licitații  :((.


teocharis

ieri s-a anuntat de catre ministru Cuc licitarea a 600! km noi de autostrada, exista undeva disponibila lista tronsoanelor?


dr4qul4

de la mare pan la munte si de la dunare la tisa. Chiar conteaza ce pornesc ei atat timp cat pentru o amarata de licitatie de SF (A7) au avut nevoie de 1 an pentru a o pregati si apoi inca (minim) 10 luni de amanari?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#4423
Si tu acum, las' ca lanseaza A8-ul. Pe SF-ul vechi, ca deh, nu mai e timp...
Bine ca pe Sibiu - Fagaras au in lucru un SF nou dar nu ii intereseaza sa il liciteze prea curand. Bine ca pe CoBra teoretic au un castigator de SF dar nu ii intereseaza sa semneze contractul pentru executie.

Din cate vad conspiratia aia de a duce tot "traficul pe la Brasov" functioneaza in continuare... :D

ps: evident ca nu cred nimic din declaratiile Cucului. La fel cum nu credeam nici din cariocile trasete de Sova. Dar nu imi pot permite sa nu taxez si acum, retrospectiv, pe toti colegii forumisti care puneau mare pret pe fanteziile avocatului. Va e mai bine acum, cand dupa 4 ani nu avem SF-uri si licitam dupa hartii gresite vechi de peste un deceniu? Va e mai bine cand vedeti ca "profesionalismul" CNAIR / MT face ca un proiect peste munti sa dureze ani si ani de zile? Realizati oare ca chiar si PPP-ul ala exagerat e scump ar fi fost mana cereasca daca se realiza pe riscul si cheltuiala altora atat de repede pe cat si-l asumasera? Puii mei, stau acum si ma intreb cu ce voi compara cei 3-4 ani de zile necesari pentru realizarea PPP-ului Vinstrada - cati ani va dura, efectiv, PiSi (din momentul semnarii D&B)?

Xenos

#4424
Si eu cred ca daca isi lua Vinci tainul, vorba din 2005 a unui clasic in viata, era mult mai bine, aveam acum Co-Bra facuta. Oricum la mai putini bani decat pierderile economiei plus scorul care va fi platit candva!

De fiecare data cand ma infig in coloana la Predeal ori Azuga spre Busteni sau la Comarnic le zic vorbe dulci celor care se dadeau cu curul de pamant ca nu e nevoie de aceasta autostrada.

Intr-o ordine de idei conexa - si usor off topic - stie cineva ce s-a intamplat cu variantele ocolitoare Comarnic si Busteni? la sectiunea licitatii apare ca s-au deschis ofertele si apoi nimic (la Busteni, parca).