Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

@cristi: probabil ar trebui modificat si nodul A1-A13 de la Vestem. Din cate se stie va fi un alt nod, undeva mai la sud (Boita probabil).

cristi5

#4291
Quote from: cristi5 on June 26, 2017, 12:51:12 PM
Quote from: Ionut on June 26, 2017, 12:20:27 PM
Ar fi minunat daca ai putea pune pe OSM segmentele cu AC si fara. :)

Fac asta cu placere daca imi da cineva pozitiile punctelor unde se "termina" AC in unul din aceste formate

Pt segmentele fara AC putem pune si cauza (lipsa proiect tehnic, lipsa exproprieri, etc)

Am facut pt inceput CampiaTurzii-TgMures



http://cristi.dtdns.net/maps/projects-gmaps.html#map=12/46.488/24.181/0

Ce-ar fi ca in loc de verde sa folosim nuante de la verde la albastru, in functie de cat de avansate sunt lucrarile? (daca nu altceva, atunci progresul fizic dat de CNADNR/CFR)

De asemenea in partea de rosu, am putea avea diferite culori sau combinatii de culori (rosu, portocaliu, galben) pt lipsa PTE, lipsa AM,  lipsa exproprieri, lipsa AC...

Pana una alta, ma gandesc sa termin de introdus in OSM datele despre AC pe celelalte santiere. Apar toate rosii pt ca nu le-am introdus inca.

LD3 inteleg ca lipseste AC doar la Holdea (exproprieri suplimentare)
LD4 doar lilieci

A10 doar Stejeris nu are AC?

A3 la Bucuresti nu are AC in Voluntari?

Poate cineva sa indice cu precizie zonele? Multumesc!

Bogdan_Cluj

Am o intrebare (zic eu) importanta, la care nu am vazut un raspuns pana cum (urmaresc forumul de 1 an):

Pe ce principii/criterii se imparte un segment de autostrada in loturi distincte? De ce nu se merge pe o logica de a putea da in folosinta loturi intregi? De ce avem loturi care se termina in camp la mijlocul distantei intre doua noduri?

Exemplu: A1 intre Margina si Cosevita (harta aici). Era mult mai logic ca segmentul dinspre Timisoara sa se termine langa ultimul nod, nu dupa cativa km. Similar lotul dinspre Deva avea logica sa se termine la Cosevita, pt ca de acolo autostrada deviaza si nu merge pe langa DN.
Similar putem vorbi si pe A3 intre Nadaselu si Mihaiesti ... unde se termina in camp.
Alt exemplu sunt loturile de pe A3 din imaginea de mai sus. Ce rost are lotul acela de 3 km? Este foarte grea lucrarea in acea zona?
Altul: A10 in zona Aiud (granita lot 2 si lot 3).
Eu as vedea lucrurile asa: Autostrada se termina in punctul X: de aici licitezi urmatorul lot+ nodul din capatul distant. Si tot asa (bineinteles tinand cont de distante, numar noduri intermediare, poduri, dificultati tehnice, etc).

Nu se poate merge pe o logica care sa aiba sens si sa putem deschide loturi intregi?
PS: da stiu ca de un nod depind doua segmente, dar macar finalul lotului sa fie la nod, nu
PS2: da stiu ca datorita dificultatilor din teren intre doua noduri s-ar putea sa fie prea lunga/grea lucrarea si atunci se sparge in doua, dar despre ce vb eu mai sus este diferit

yetiman

1. Nu te astepta la prea multa logica la CNAIR.

2. Cu toate astea, cam logica descrisa de tine se aplica. DAR, problema apare ulterior.

Licitatiile s-au facut simultan pe toate loturile, asa incat, daca ar fi fost gata deodata nu ar fi fost problema. Dar au aparut contestatii, rezilieri de contracte, mobilizari diferite si nu s-au mai tinut termenele initiale.

Exemplu A10: - S-au licitat toate 4 loturile deodata, cu acelasi termen de executie pentru toate (18 luni). Dar lot 3 si 4 s-au semnat mai repede decat 1 si 2. De aici primul decalaj. Dar tot e acceptabil. Daca 3 si 4 sunt gata deoadata se va putea circula de la Turda la Aiud. Apoi daca e gata si 2 se va merge pana la Teius. Si apoi 1, care va continua la Sebes.
Gandeste-te la varianta cea mai proasta 2 si 4 primele, 1 si 3 ultimele. NU s-ar putea circula pe nici o bucata (2 are nod doar la Teius si 4 numai la Turda)

Si pe A1 e cam la fel.

QuotePS: da stiu ca de un nod depind doua segmente, dar macar finalul lotului sa fie la nod, nu
Intrebarea este - de unde stii dinainte care segment din cele 2 va fi cu probleme si care nu? [contestatii, autorizatii, seriozitate, ...]
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pentium10

ar trebui facut contractul in asa fel, incat sa fie mai prioritar nodul
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Bogdan_Cluj

Corect ce spune Pentium 10.
In plus, as mai adauga: schimbata legislatia (sau intarita, sau aplicata) sa se poata deschide loturi si partial. Ai terminat un lot fara nod, iar pe lotul adiacent este nod (cum e logic sa fie, nu cum e acum pe A3 in zona Ogra) discuti cu constructorul de acolo (intarit de lege si contract) sa puna accent pe nod, deschizi doar nodul din acel lot.

Nu cred ca e mare lucru, schimbata putin legislatia, si adaugat la contract acest aspect. Efort minim, rezultat maxim. Dar pentru asta este nevoie de cineva sa vrea ...

perfidus

Quote
Pana una alta, ma gandesc sa termin de introdus in OSM datele despre AC pe celelalte santiere. Apar toate rosii pt ca nu le-am introdus inca.

Este ceva de munca si la topicul vecin Autostrazi in Romania - Sinteza, as fi vrut sa vad niste linkuri din acel loc spre sesiunile foto/video din care sa se vada stadiile la zi si nu am gasit decat o situatie din urma cu vreo 2 ani. Altcineva e titular pe acea postare dar putem sa ajutam si noi cumva? Este adus la zi doar graficul cu progresul lunar pe loturi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dan027

Quote
Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI)

Cele mai mari investiții ale FSDI în următorii 4 ani se vor realiza în sănătate, prin construcția unui spital republican și a 8 spitale regionale. Valoarea totală finanțată din FSDI este estimata la 3,5 mld. €.
Alte 3 mld. € vor viza construcția de autostrăzi și căi ferate rapide, având prioritate autostrăzile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene până în 2020. FSDI împreună cu alte bănci internaționale, BEI, BERD și Banca Mondială, care și-au exprimat deja interesul în discuțiile pe care le-am avut, va construi în parteneriat public- privat autostrăzi pe care le va deține pentru o perioadă de 30 ani și care vor fi cedate înapoi statului român, pe măsură ce bugetul de stat va avea disponibilități pentru a le răscumpăra.
Proiectele principale asupra cărora finanțatorii și-au arătat interesul sunt acelea care se susțin economic. Spre exemplu, cele care au un trafic care să susțină necesitatea unei autostrăzi, pentru a concura cu proiecte propuse de state vecine. Sunt cinci autostrăzi care respectă aceste criterii, dintre care una, Pitești-Craiova, este prevăzută a se finaliza pe fonduri europene până în anul 2021. Celelalte patru, dacă nu vor fi finanţate de la buget, vor fi lansate prin aceste fonduri: o autostradă care să străbată munții între Transilvania și Moldova (Târgu Mureș - Iași), o a 2-a autostradă prin Sudul României, care să unească Transilvania cu Oltenia și Țara Românească (Timișoara -București), a 3-a, care să străbată munții de pe Valea Prahovei (Comarnic - Brașov) și o a 4-a care să unească Moldova cu Țara Românească (Iași - Bucureşti).
Programul de guvernare

???

dumbravaandrei

#4298
Intervin doua aspecte:
1) Din ce buget se vor vira sumele initiale pentru acest FSDI? De unde mai taie luand in considerare ca deja deficitul incepe sa o ia razna si nu vor fi perioade de incasari considerabile pentru stat.
2) Posibilitatea contractuala si legala a unui astfel de fond de a investi intr-un obiectiv tratat intr-o linie de finantare concurenta (fonduri comunitare)

Mi se pare praf in ochi si o duhoare de delapidare si evaziune fiscala :)

Iar daca ne uitam la alte tari care au un fond suveran de investitii constatam ca se ocupa cu totul si cu totul alt tip de investitii. Acele fonduri actioneaza ca investitori in sectorul privat, numai pe zona de business strategic cu cash-flow urias si unde partea de riscuri este extrem de bine calculata. Nu face nimeni spitale si Autostrazi din astfel de fonduri decat daca tot ei administreaza si incasarile la nivelul investitiei. FSDI-ul asta este doar crearea unei pusculite unde se va aplica nestingherit principiul "oportunitatea o stabilim NOI" (care noi, pe baza a ce, ce criterii de transparenta vor fi deja sunt intrebari inutile) si unde sa nu-i mai poata calca Curtea de Conturi sau vre-un corp de control. Suna a SRL de partid facut pe banii din bugetul consolidat ca prostimea o sa cotizeze voluntar exact asa cum a facut-o si la Colhoz/C.A.P
FSDI-ul asta in forma propusa mie imi miroase a sectie speciala cu multi oameni din DIICOT si DNA ca or sa tot aiba activitate.

Dan027

#4299
http://www.economica.net/cuc--600-de-kilometri-de-autostrada-vor-fi-licitati-pana-la-sfarsitul-anului_140029.html

QuoteCuc: 600 de kilometri de autostradă vor fi licitaţi până la sfârşitul anului.

Facem un efort sa identificam cei 600 km?
Apropo, tin sa vin cu o precizare, Cuc fie este incompetent, fie "denatureaza adevarul", fie amandoua ... prin km de autostrada se refera si la licitatii pentru studii de fezabilitate / proiectare pt autostrazi.

yetiman

#4300
Sa punem si o parte din textul articolului:
Quote

,,Urmează în perioada următoare să lansăm secţiunile Suplacu de Barcău – Borş, Suplacu de Barcău – Mihăieşti din Autostrada Transilvania, secţiunile 2,3 şi 4 din Sibiu – Piteşti, Centura de Nord a Capitalei la profil de autostradă şi Autostrada Montana Târgu Mureş – Ditrău- Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, proiectare şi execuţie până la sfârşitul anului", a detaliat ministrul.

Acesta a menţionat că până la sfârşitul lunii octombrie va fi scoasă la licitaţie întreagă autostradă Sibiu – Piteşti.
Sursa: Economica.net

Ca si km ar fi cam asa:
Suplacu de Barcau - Bors   60.25
Suplacu de Barcau - Mihaiesti   80.05
Sibiu-Pitesti   116.64
Centura de Nord Bucuresti   52.7
Targu Mures - Ungheni   306.93

   Total: 616.57
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

#4301
Am pus pe OSM (cu verde in reprezentarea de mai jos) toate portiunile despre care stiu ca au AC.



Harta poate fi explorata in detaliu (probabil o vom muta la proinfrastructura.ro deci URLul e temporar)
http://cristi.dtdns.net/maps/projects-gmaps.html#map=9/46.317/23.585/0

Cu rosu (AC lipsa, va rog sa indicati locatii mai precise daca e necesar) raman:
A1: Holdea si lilieci
A3: portiunile cunoscute din CampiaTurzii-TarguMures, lotul Maltauro (Nadasel-Mihailesti). Am reprezentat viaductul Gilau ca avand AC dar nu constructor. La intrarea in Bucuresti nu stiu situatia, poate ma ajuta cineva.
A10: nod Sebes, nod Alba Iulia (nord sau sud, nu mai retin?), Stejeris

Am presupus ca au AC si variantele  de ocolire care au plati in sinteza.

Unele VO nu apar pe harta de mai sus, vor apare la noapte cand serverul meu "citeste" OSM, pana atunci datele despre AC din OSM se pot vedea direct aici:
http://overpass-turbo.eu/s/q4V

Daca mai vedeti portiuni rosii pe harta care stiti ca au AC, va rog sa dati de stire


cutter

Pe A10, Sebeș-Turda lotul 1, nu este autorizație pe ultimii 3 km ai lotului (de la km 14 la km 17).

pentium10

#4303
ma deruta cele care au fost gri, si acuma e mult prea rosu pe harta, si lumea nu intelege cand dau share
as prefera sa avem pe gri/albastru deschis cum a fost inainte cele care sunt doar vise

si doi, asta nu s-a concretizat? era doar un zvon? ma refer la partea Straco Grup

Quote from: bridge on April 28, 2017, 04:26:40 PM
^^Nodul Iernut nu are AC, Straco primeste in prima faza AC pt km 36+100-37+191.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

icristian

Cristi5 +1 multumim mult pentru centralizarea datelor. Chiar mi se pare una din cele mai relevante harti pentru a evidentia unde e problema autoritatilor si unde e problema constructorilor.
Sunt de acord si cu pentium, ce nu e nici macar in plan de licitare ar trebui trecut cu o culoare mai putin tipatoare.