Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AFC

^ Ce tras de urechi, frectie la picior de lemn. Astia trebuiesc dati afara toti, desfiintata compania si luat totul de la zero, de la strategie/organigrama/angajari/plan management. Si cine sa-i traga" specialistul" Grindeanu, ala cu  "o banda pe sens" la centura Tm ?
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Europiu

Mă uitam la filmulețul postat de DRDP Timișoara
Quote from: Dominik on May 31, 2017, 03:25:25 PM
Nodul rutier Margina vazut din aer.

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/429382374091018/
și mă întrebam de ce nu se face și la noi ecologizarea nodurilor, în sensul de pus câțiva copăcei în acele zone închise de bretele. Bun, știu, perdele forestiere ar trebui și pe lângă drumul în sine și nu se face, cum la fel nu ar strica să îi avem și în spațiile de servicii.

Revin deci cu întrebarea: sunt rațiuni strict financiare (nu contează din partea cui) sau are de-a face cu normativele în vigoare?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#4247
02.06.2017, hotnews.ro: Comisia Europeana insista pentru autostrada Pitesti-Sibiu. Lista proiectelor rutiere urmarite de Bruxelles in Romania
link: http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-21798854-comisia-europeana-insista-pentru-autostrada-pitesti-sibiu-lista-proiectelor-rutiere-urmarite-bruxelles-romania.htm

Eu as propune si alt titlu la acest articol: "Una buna si una rea de la Bruxelles legat de autostrazi. Cea buna este ca CE ne da bani destui sa facem autostrazi multe. Cea rea: suntem prosti gramada si nu se intrevad sanse sa ne schimbam".

Acum revenind pe un ton serios, cele mai bune vesti din articol se refera la finantarea A3 intre Tg. Mures si Bors. Astfel devine clar ca Gilau - Cluj NV (adica Nadaselu) intre pe fondurile de coeziune 2014-2020. De asemenea, Nadaselu - Bors poate primi bani prin FEDR daca ne grabim. De asemenea un drum express Brasov-Sighisoara-Tg. Mures este agreat de Bruxelles asa cum este prezentat in MP - numa' sa-i dam drumul odata. Iar Bucuresti-Brasov se finanteaza de asemenea din fonduri de coeziune.

Una peste alta UE da bani pentru INTREAGA AUTOSTRADA A3.

Dar evident, inainte de orice, trebuie de urgenta pornit Sibiu-Pitesti:
Quote"Inca de la inceputul negocierilor cu privire la programul de Infrastructura Mare, Autostrada Sibiu-Pitesti a fost identificata ca fiind elementul lipsa al coridorului TEN-T Rin-Dunare. Asadar aceasta autostrada reprezinta cea mai mare prioritate de investitii. Costul total estimat este de aproape 2 miliarde de euro, prevazut in Programul de Infrastructura Mare 2014-2020, iar contributia Uniunii Europene este estimata la 1,25 miliarde de euro" - a declarat, pentru HotNews, la Helsinki, comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu.

Si iar important:
QuoteIn context, comisarul european a insistat ca Romania sa vina cu "proiecte mature" pentru a fi finantate din fondurile europene 2014-2020. Potrivit acesteia, un proiect matur este gata sau aproape gata pentru a fi pus in aplicare: beneficiaza de un studiu de fezabilitate, o analiza de costuri-beneficii, o evaluare a impactului de mediu, licitatia publica sa fie pregatitata de lansare sau sa fi fost  deja lansata, iar autorizatiile de construire eliberate.

"Din ce in ce mai des, proiectele de transport au fost demarate fara ca aceste conditii sa fie indeplinite. Astfel, au intampinat interzieri sau au fost oprite in faza de implementare din cauza unor obstacole neprevazute, a procedurilor de expropriere a terenurilor sau din cauza unor firme de constructii care au contestat rezultatul licitatiilor", a aratat oficialul european.

In context, ea a mentionat ca autoriatile romane vor avea o inalnire tehnica cu functionarii CE la Bucuresti, privind o serie de proiecte pe care partea romana le considera mature.

(...)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#4248
^^era pus linkul si in postarea mea

LE: da, ai dreptate, linkul de la mine era incorect. Scuze.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

#4249
Quote from: vancouver on June 02, 2017, 12:30:22 PM
Una peste alta UE da bani pentru INTREAGA AUTOSTRADA A3.
Asta se stia de mult... tot ce trebuie sa faci ca sa iti dai seama de asta era sa citesti ghidul de acordare a fondurilor UE pt axa 2... dar na, sunt unii care cred ca stiu ei mai bine decat CE pentru ce se acorda fonduri.
Din 2014 se puteau accesa bani pentru orice autostrada de pe reteaua globala, dar noua ne place sa frecam menta aiurea... singura problema era ca banii nu erau/sunt extrem de multi pt reteaua globala (vreo 1-2 mlrd euro).

dr4qul4

Bani au fost si vor fi mereu.
La fel cum au fost si vor fi si prosti care nu au stiut/stiu sa-i cheltuie.

Dar din pacate,  CNAIR si MT stiu doar sa blocheze licitatiile pt SF-uri si sa ingroape constructorii in hartii (asta dupa ce s-a promovat nu stiu ce HG prin care Autostrazile sunt de importanta nationala- atat de importante incat se blocheaza in cate o ferma sau in o plantatie minuscula ca valoare) sau, mai grav, se liciteaza dupa proiecte arhaice gasite prin sertare.
Si unii si altii doar se fac ca muncesc. Vreau sa vad ca se da odata o lege care sa salveze infrastructura de hartii. Nu una cu un titlu pompos si cu exceptii nenumarate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

"Intreaga autostrada A3" inseamna si Fagaras-TarguMures??

TibiV

#4252
Nu va suparati, dar asta este "wishfull thinking"....
Sau mai exact "wishfull reading" in raport cu articolul Hotnews...

Pun aici o postare pe care o scrisesem la A3, dar am sters-o ulterior cand am dat peste discutia de aici iar in momentul ala nu am avut timp sa citesc cu atentie articolul Hotnews. (imi pare rau ca am sters-o atunci...)
Acum am avut timp sa citesc ce zice Hotnews, asa incat voi reposta, dar aici, pentru ca este mult mai on-topic...
Repet, esta postarea de pe la ora 20, pe care am sters-o dupa 3-4 minute...

Quote
Quote from: vancouver on June 02, 2017, 08:50:03 PM
In Master Plan A3 Bucuresti - Brasov este trecuta si este destul de sus in lista de finantare europeana. Bine, de fapt acolo nu se precizeaza exact finantarea, doar s-au stabilit niste prioritati si se sugereaza niste moduri de finantare. Daca vrem neaparat sa facem PPP numai pe 53km de la Comarnic la Brasov si sa dam 8 miliarde in loc de 0,3 miliarde, nimeni nu ne poate impiedica.

Un extras din MasterPlan varianta 2015:


Foarte bine ca ai reamintit tabelul...

Quote from: vancouver on June 02, 2017, 12:51:30 PM
A3 Brasov-Ploiesti este pe fonduri de coeziune 2014-2020, face parte din Master Plan, CE insista sa-i cheltuim. Bani sunt destui.

vancouver,
fara suparare, dar A3 Brasov-Ploiesti NU este pe fonduri de coeziune. Nu ai nici un accept al UE in sensul asta...
Si din tot tabelul ala nu avem accept de finantare pe nici un proiect Comprehensive.
Pana acum s-au finantat numai si numai proiecte Core.

Daca UE va accepta sa finanteze ceva din A3 atunci acel ceva ar fi in primul rand Suplacu-Bors si in al doilea rand Nadaselu-Suplacu. Ar avea logica in conectarea cu restul retelei europene de autostrazi.

Iar acum sa va explic de ce este "wishfull thinking/reading" citand din articolul Hotnews, chiar daca am usoare indoieli pentru ca in "sectiunea" respectiva de text Cretu nu este citata cu ghilimele
Evident ca sublinerile imi apartin...

Quote
- Bucuresti-Ploiesti. "Aproape finalizata. Data anticipata pentru finalizare: noiembrie 2017".(mentionare inutila, nu s-a facut nici un metru din fonduri europene - nota TibiV)

- Ploiesti-Brasov. "Etapa de planificare. Este impartita in 2 sectiuni: in Master-Plan, Comarnic-Brasov figureaza in lista extinsa pentru confinantari din fondurile structurale si de investitii europene 2014-2020 - singurele fonduri inca valabile -, iar Ploiesti-Comarnic va fi cel mai probabil finantata dupa 2020".

- Brasov-Targu Mures. "Etapa de planificare. Master Planul mentioneaza finantarea unui drum expres Brasov-Sighisoara-Targu Mures in decursul 2021-2030".

- Campia Turzii - Ogra. "Lotul I are un proiect tehnic incepand cu octombrie 2016, dar nu exista niciun progres. In ceea ce priveste loturile 2 si 3, evaluarea impactului asupra mediului ar trebui revizuita, insa nu exista niciun progres".

- Ogra-Targu Mures. "Este realizata in proportie de 15%".

- Campia Turzii - Bors. "Etapa de planificare. Master Planul mentioneaza ca segmentele Nadasel-Suplacu de Barcau si Suplacu de Barcau-Bors vor fi cofinantate de Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDER) in 2014-2020 daca vor mai fi disponibile fonduri europene - lista extinsa de proiecte. Segmentul Gilau - Cluj NE este planificat si va fi cofinantat de Fondul de Coeziue (FC) in 2014-2020".

Hai sa mai citim odata...
1. Pentru Ploiesti-Brasov si pentru Brasov-Targu Mures doamna Cretu zice "in Mater-Plan figureaza..." sau "Master Planul mentioneaza...". Dar NU zice nicaieri ca "vom finanta....". In schimb aminteste ca sunt pe "lista extinsa", traducerea corecta a termenului "Compresensive"....
2. Pentru Campia Turzii-Ogra-Targu Mures putine cuvinte, nu avem ce discuta. Avem finantare europeana. Ca o avem pentru ca de fapt este vazuta de CE ca fiind "legatura A1-Moldova" (noi ii spunem complicat A10-A3-A8, dar nu mai insist caci am facut-o de atata ori de ma dor dejtele pe tastatura...)
3. Segmentul Gilau - Cluj NE este planificat si va fi cofinantat de Fondul de Coeziue (FC) in 2014-2020. Da, asta este foarte important... Dar cum scrisesem si eu:
Quote
Daca UE va accepta sa finanteze ceva din A3 atunci acel ceva ar fi in primul rand Suplacu-Bors si in al doilea rand Nadaselu-Suplacu. Ar avea logica in conectarea cu restul retelei europene de autostrazi.

Practic UE accepta sa "preia" A3 Nord pentru a face o a doua ruta de conexiune pe autostrada cu vestul - atentie, " daca vor mai fi disponibile fonduri europene - lista extinsa de proiecte".
Vorbim despre A8-A3-HU, ruta de nord.
Si despre A1 ruta de sud.
A10 este finantata pentru ca leaga cele doua rute.

Dar hai sa vedem ce mai spune Corina Cretu despre A3...
Quote
Corina Cretu a trecut in revista si diferitele segmente ale proiectului Autostrazii Transilvania, aflate in diverse stadii.
"Desi unele portiuni sunt deja in stadii avansate iar constructiile au inceput pe teren, alte segmente sunt inca in faza de pregatire. Unele segmente vor primi fonduri UE, dar pentru altele sursele de finantare nu sunt cunoscute inca  - fonduri nationale, fonduri UE post-2020 etc. Incurajez autoritatile romane sa accelereze pregatirea acestor proiecte, sa investeasca timp si resurse in pregatirea unor studii de fezabilitate si evaluari ale impactului asupra mediului solide, chiar daca lucrarile vor demara la o data ulterioara", a spus Cretu.

Unde vedeti voi CoBra sau Fagaras-Sighisoara-Tg.Mures aici (pe exercitiul 2014-2020), zau daca inteleg...  :o

Quote from: Dan027 on June 02, 2017, 12:54:20 PM
Din 2014 se puteau accesa bani pentru orice autostrada de pe reteaua globala, dar noua ne place sa frecam menta aiurea... singura problema era ca banii nu erau/sunt extrem de multi pt reteaua globala (vreo 1-2 mlrd euro).
Daca atunci cand vorbesti despre "reteaua globala" te referi la "lista extinsa" (Comprehensive), arata-mi tu un singur document al UE care spune ca pe POIM Romania primeste X bani pentru Core si Y pentru Comprehensive...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote
Quote from: Dan027 on June 02, 2017, 12:54:20 PM
Din 2014 se puteau accesa bani pentru orice autostrada de pe reteaua globala, dar noua ne place sa frecam menta aiurea... singura problema era ca banii nu erau/sunt extrem de multi pt reteaua globala (vreo 1-2 mlrd euro).
Daca atunci cand vorbesti despre "reteaua globala" te referi la "lista extinsa" (Comprehensive), arata-mi tu un singur document al UE care spune ca pe POIM Romania primeste X bani pentru Core si Y pentru Comprehensive...

Mda, stau prost cu nervii asa ca nu imi mai bat capul degeaba...

http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014

QuoteAxa Prioritară 1 - Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T și a metroului
Suma alocată - 3.404.255.320,00 Euro

Obiective specifice:
1.1 Creşterea mobilităţii prin dezvoltarea transportului rutier pe reţeaua rutieră TEN-T centrală
1.2 Creşterea mobilităţii pe reţeaua feroviară TEN-T centrală
...

QuoteAxa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient
Suma alocată - 1.702.734.954,00 Euro

Obiective specifice:
2.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală
...

QuoteUnde vedeti voi CoBra sau Fagaras-Sighisoara-Tg.Mures aici (pe exercitiul 2014-2020), zau daca inteleg...  :o

https://drive.google.com/file/d/0B7NqBJncIovGdTA1aGNJWWVIcDA/view

TibiV

#4254
Mda, stai foarte, foarte prost cu nervii daca postezi un "wish-list". In care "Elaborarea documentatie tehnico-economice pentru drumul expres Ploiesti-Buzau" (si de asemenea Buzau-Focsani si Focsani-Bacau) apar undeva dupa pozitia 90, ca fiind de "Tip proiect - minor", lipite de VO Techirgiol....

Este adevarat, CoBra apare la pozitia 109, "Tip proiect - major". Urmata imediat de Autostrada Pitesti-Craiova si VO Slatina - Bals...

Deci A7 ne intereseaza prea putin, CoBra foarte mult...
Sunt foarte curios cine a definit astfel aceste proiecte. Au uitat sa modifice tabelul de pe vremea lui Ponta ?....

Oricum, nici unul dintre proiecte nu are nici "Nr. decizie CE", nici "Nr. Ctr. Finantare".

Dar documentul este foarte interesant... Desi cam jalnic...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

#4255
Quote from: TibiV on June 03, 2017, 02:10:50 AM
In care "Elaborarea documentatie tehnico-economice pentru drumul expres Ploiesti-Buzau" (si de asemenea Buzau-Focsani si Focsani-Bacau) apar undeva dupa pozitia 90, ca fiind de "Tip proiect - minor"

Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau nu apare ca find proiect minor, daca te uiti chiar scrie major. Oricum nu cred ca asta e foarte relevant pt ca incadrarea minor/major s-a facut in functie de sumele necesare.

Quote from: TibiV on June 03, 2017, 02:10:50 AMEste adevarat, CoBra apare la pozitia 109...

Pozitia in lista este stabilita in functie de ordinea axelor de finantare si a obiectivelor deci nu este atat de relevanta.

TibiV

Quote from: Dan027 on June 03, 2017, 11:09:40 AM
Quote from: TibiV on June 03, 2017, 02:10:50 AM
In care "Elaborarea documentatie tehnico-economice pentru drumul expres Ploiesti-Buzau" (si de asemenea Buzau-Focsani si Focsani-Bacau) apar undeva dupa pozitia 90, ca fiind de "Tip proiect - minor"

Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau nu apare ca find proiect minor, daca te uiti chiar scrie major. Oricum nu cred ca asta e foarte relevant pt ca incadrarea minor/major s-a facut in functie de sumele necesare.
Dupa cum ai vazut, am spus clar ca este vorba despre "Elaborarea documentatie tehnico-economice pentru drumul expres Ploiesti-Buzau"
Adica eu am scris despre pozitiile 96-98, tu vorbesti despre pozitiile 86-88.


Deci amandoi avem dreptate !... ;)

(Recunosc, am "fortat" un pic alegand 96-98...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#4257
Quote from: cristi5 on June 02, 2017, 10:40:22 PM
"Intreaga autostrada A3" inseamna si Fagaras-TarguMures??

Da, intreaga A3 este eligibila pentru fonduri europene. Inclusiv Fagaras - Tg. Mures. MasterPlanul prevede acolo un drum expres.

Totul depinde de noi - in masura in care este logic si foarte bine justificat - sa cerem la CE. Putem cere inclusiv modificarea coridoarelor, crearea de noi coridoare, finantarea unor centuri la nivel de DN prin fondul de coeziune, etc... multe putem sa cerem.


DAR ESENTIAL RAMANE SIBIU - PITESTI

Evident si cel mai logic este sa terminam odata A1, ca sa existe in sfarsit legatura est-vest. Orice abordare contrarie evident ca va genera reactii dure de la Bruxelles, asa cum stim ca s-a intamplat in 2013-2014, cand se dorea amânarea acestui proiect. De altfel reactii dure ar fi trebuit sa genereze orice abordare contrara si la noi in tara, mai ales aici pe forum - este vorba despre subminarea intentionata a economiei si viitorului României. (dar in mod curios au fost chiar sustinatori ai PPP-ului atunci...)

Eu as merge pana acolo incat sa creez un departament special in CNAIR pentru implementarea proiectului Sibiu-Pitesti, cu un director cunoscut public, care va avea si rolul de manager general de proiect, si care sa raspunsa permanent de situatie in fata presei si sa aibe puterea de cere inclusiv modificari legislative in guvern, pentru a debloca situatii. Pentru a nu mai dura 3-6 luni pana cand fiecare agarici nou de ministru ajunge sa inteleaga despre ce este vorba, dus de nas de diversi indivizi suparati de acolo. O minima desprindere de politic pentru un proiect de interes exceptional si o minima responsabilizare directa in fata presei si a populatiei - asta ar aduce cu sine existenta unui post special responsabil de proiect.


In final, da, A3 pe fonduri europene, inclusiv pe Fagaras - Tg. Mures (ca DX sau A, cum vrem noi), dar numai dupa ce va fi gata A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on June 03, 2017, 02:59:10 PM
In final, da, A3 pe fonduri europene, inclusiv pe Fagaras - Tg. Mures (ca DX sau A, cum vrem noi), dar numai dupa ce va fi gata A1.

Si nu doar A1, ci si A0 (fara A0 coridorul este tot incomplet)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

#4259
^
Exact TibiV, dupa ce se termina PiSi tot traficul va care vine spre Bucuresti nu va putea fi absorbit de soseaua centura Buc, ar fi crima curata !!! De aceea este imperativ necesar construirea concomitent si A0 cu macar 3 benzi pe sens spun eu
You're in Steelers Country