Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

AkaManah

Hai ca iti spun cum este. Parintii mei locuiesc la cca 700 de metri de santierul A10, L2- Sancrai. Masinile grele trec zilnic prin fata casei. Daca soferii te vad la poarta merg regulamentar. Daca nu e nimeni pe drum ii dau bataie de le sar rotile. Aktor nu a stabilizat nicicum drumul. A trimis cate un autogreder fara nici un material de umplutura. Concluzia: a miscat toate pietrele dar, gropile au ramas. Vara cred ca ar trebui sa ude drumul regulat. Cam o data pe saptamana daca venea o cisterna sa faca asta era miracol. Toata lumea vrea sa se faca autostrada dar, nu in bataie de joc fata de locuitorii din zonele afectate. Sunt sigur ca exista regulamente specifice care ii obliga sa faca viata celor afectati cat mai usoara dar, cine mai sta sa se uite? Poti sa stai toata ziua la poarta si sa ii temperezi?

Drive_140

Ionut, cred ca ar fi foarte bine daca DNCB sa fie in lista aceasta.

"Stadiu autostrazi (A) si drumuri expres (DX) in timp real" -> "Stadiu autostrazi (A), drumuri expres (DX) si DNCB in timp real"

Fiindca DNCB este cel mai mare "nod rutier" pentru autostrazi din Romania si este planificat sa fie 50% DX. Si nu va fi gata A0 in curind.

michidush

http://www.capital.ro/seful-cnair-incepem-lucrarile-la-autostrada-comarnic-brasov.html

Quote. Vor fi inaugurate lotul 2 Lugoj-Deva, lotul 3 Lugoj-Deva şi o porţiune din lotul 4, dar şi loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda, aproximativ 9 km din autostrada Transilvania şi intrarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti în Capitală", a declarat Ștefan Ioniţă, directorul general al CNAIR.

Sa inteleg ca avem prima confirmare oficiala ca LD4 nu se deschide anul asta :) Ce inseamna "o portiune din lotul 4"...se termina de pus parapetii pana la pescarie si mai asteptam autorizatia pana in 2018?

Te pomenesti ca scot autostrada  in DJ 706 (ala cu 2 treceri de nivel CF) si aia o sa fie "portiunea".
Restul asa cum ziceam 2022-2023...

Ionut

A intrat si Ionita cu promisiuni. Ce sa mai zici.
Cum inaugureaza el 9 km din Autostrada Transilvania (probabil ca se refera la Gilau-Nadaselu), doar el stie. Inaugureaza muzeu, aia da.

Ionut

#4069
Sa adunam asadar...

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 06.03.2017:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km (include Pitesti bypass)
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva 132,43 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 160,97 km (*15 km Margina-Dumbrava, aproximativ)
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti/DNCB-Ploiesti 56,29 km
A3: Campia Turzii-Gilau (Cluj vest) 52,00 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 747,95 km
* A1 include segmentul de aproximativ 15 km intre Margina si Dumbrava
** cei aproximativ 2 km din A11 (Arad bypass) sunt contabilizati in cadrul A1
---------------------------------------------------------------------
A1: 403,06 km din total 576,13 km, 69,96%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 108,29 km din total 614,44 km, 17,62%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km, 4,18%
---------------------------------------------------------------------

Interesant este ca am atins practic 70% pentru A1! Ne apropiem de normalitate.
Desi cu ultimii 20% va fi foarte greu (PiSi). Dar na, sa fim optimisti! :)

Si mai interesant este ca nu avem proiecte noi, mature, gata de lucrari. In afara de niste cioturi (Viaduct Gilau 800m si Tg Mures-Ungheni 9,2 km si o bucatica din CoBra, 6,3 km) si Suplacu-Bors (60 km) care este IN PLOP. Alooooooo alooooo!!! Proiecte noi avem?!

Tavi


Ionut


vancouver

Cel mai important, cred eu: pe multe relatii importante nu mai este necesar sa sa treaca prin nici un oras. Mai sunt cateva exceptii, cum ar fi Fagaras, Bals, Slatina sau ... Strehaia  :D.

Dar pe A1 intre Sibiu si granita de vest nu mai avem nici un singur oras. Ultimul era Faget. Pana ieri. Au ramas 58 km pe DN. Cu trecerea prin 10 localitati mici. (60 km in sens invers datorita ocolului de la Soimus pana in sensul giratoriu improvizat).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

Quote from: Tavi on March 07, 2017, 11:16:39 AM
Ionut, nimic de A10?
Pai nu e nici proiect nou, e licitat si deja in lucru, si nici nu are vreun Km in exploatare. Deci e normal sa nu fie nici pe lista.
Chiar nu e nimic gata de lucru in afara de ce zice Ionut. Restul sunt proiecte in licitare si nu se stie ce va fi cu finantarea.
Avem in rest numai promisiuni, si abia din vara/toamna lansare licitatie proiectare si executie capete PiSi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

iuli

Mai 2 kilometri si ajungeam la magica borna de 750 de kilometri de autostrada.   8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Quote from: vancouver on March 07, 2017, 02:00:34 PM
Cel mai important, cred eu: pe multe relatii importante nu mai este necesar sa sa treaca prin nici un oras. Mai sunt cateva exceptii, cum ar fi Fagaras, Bals, Slatina sau ... Strehaia  :D.

Dar pe A1 intre Sibiu si granita de vest nu mai avem nici un singur oras. Ultimul era Faget. Pana ieri. Au ramas 58 km pe DN. Cu trecerea prin 10 localitati mici. (60 km in sens invers datorita ocolului de la Soimus pana in sensul giratoriu improvizat).

O fi adevarat pe A1 de la Sibiu spre vest, dar situatia nu e atat de grozava inca. Nici macar in Ardeal, unde acum cel mai oribil de depasit este Targu Mures (pe oricare ruta intre Turda, Reghin si Sighisoara), urmat de duo-ul Cluj / Turda (cat timp nu e facut acel rahat de drum de legatura intre DN1 si A3 pe la Tureni). Si apoi un trio de localitati mai mici dar enervant de traversat: Fagaras, Medias si Bistrita (primele 2 datorita asfaltului prost, a treia datorita faptului ca asa zisa centura e mai degraba drum local cu o multime de trafic propriu). Sighisoara e cat de cat ok asa, dar in viitor are si ea dreptul la o solutie decenta (chit ca va fi scumpa), Zalaul e cam in aceeasi situatie, iar Aiud, Satu Mare, Carei sau Iernut + Ludus nu le mai contorizez pentru ca vor avea teoretic o rezolvare intr-un interval scurt de timp.

In restul tarii premiul I cu coronita pentru Bucuresti, mai mare pierdere de timp ca aia nu cred ca exista pentru nimeni (localnici sau tranzit). Locul II la distanta (si fata de urmaritori) pentru Bacau. Iar pe 3, tocmai pentru a incheia seria de localitati cu B, plasam Busteni-ul, acolo unde garantat se pierde timp pentru fiecare vizitator de pensiune ce vireaza stanga in sau din DN1. 

Si sa nu uit, Timisoara e groaznica, dar asta e vina ei, a traficului generat de ea insasi, nu neaparat datorita traficului care ar tranzita-o. Caz similar cu Iasi.

Tavi

Quote from: Ionut on March 07, 2017, 11:20:20 AM
??? Ce sa fie legat de A10?
Da, scuze. Eram pe langa subiectul cu numaratoarea. Si nu intentioinez sa le numar pe modelul steagurilor lui Pristanda  :)
Ma gandeam ca la A10 sunt atacate toate loturile si in scurt timp ar putea sa devina executata 100%. La ora actual doar A2 se este lauda cu asa performanta. Dar da, cat timp nu avem un km acolo de numarat nu are ce cauta in llista.

Ionut

Ah acum am înțeles. O sa apară A10 în lista în vara cu 29 de km din 70. :) Sper sa nu avem surprize...
Alo, Transelectrica, mutam și noi stâlpii aia din mijlocul autostrazii? Mulțumim frumos!

ovicor


Earthchild

Acum, ca ne-am apropiat, greu, de cifra rotunda de 750km, mai exista pe undeva o lista actualizata cu lungimea retelelor de autostrazi din Europa? In afara de wegenwiki. Din cate stiu, Bulgaria iar ne-a depasit si am inteles ca si Serbia.