Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

nicolaem

Nu stiu daca s-a mai discutat, o mica sugestie pentru threadul de plati, la fiecare lucrare sa fie trecuta si suma totala din contract. In felul asta ar fi mult mai usor cand citim platile noi facute sa ne facem o idee despre stadiu financiar al proiectului. Informatia exista oricum in threadul de licitatii.

Ex:
A10
Sebes - Turda Lot 1, PIZZAROTTI
Valoare atribuire lot 1: 541.739.137,21 RON fara TVA
08.12.2014  100,763,479.52 RON (Avans)
11.11.2015   33,701,049.45 RON
29.12.2016   29,646,590.31 RON
30.12.2016   11,884,458.29 RON

yetiman

^ideea nu e rea, in sine

Dar atentie - din cate stiu eu platile sunt facute inclusiv TVA (care a fost diferit in ultimii ani), iar valoarea de atribuire este fara TVA.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

Pana sa apuc sa scriu, mi-ai luat vorba din gura. :p
Nu e o problema sa adaug si valoarea de atribuire, dar sa nu creem mai multa confuzie.

subway

Nimic nou sub soare...Asa se intampla an de an, plati in 'saptamana chioara' dintre Crăciun si Revelion...ca altfel se pierd banii si se 'reporteaza' la buget...

alexV

^^
e ceva mai deosebit de rau rau in asta?
in afara de faptul ca guvernul stie in acea saptamana exact valoarea deficitului, si nu mai lucreaza cu proiectii si estimari financiare

nicolaem

Quote from: NGC20 on January 11, 2017, 01:36:17 PM
Pana sa apuc sa scriu, mi-ai luat vorba din gura. :p
Nu e o problema sa adaug si valoarea de atribuire, dar sa nu creem mai multa confuzie.

Pt a elimina confuzia se poate pune in paranteza si cat vine suma platita fara tva, sau doar sa fie scris la plata TVA inclus si ne prindem noi.
Era o ideea dar daca considerati ca se va creea confuzie ramane asa.

yetiman

^ Iti raspund eu, pentru ca NGC20 cred ca e de aceeasi parere.

Varianta asta am mai discutat-o de-a lungul timpului.
Din pacate plata se vede doar in suma totala. Nu stim ce TVA s-a aplicat la factura respectiva, putem doar aproxima in functie de TVA-ul de la data platii (19% in 2017, 20% in 2016, 24% in 2015 si 2014).

Riscul e ca unii se vor prinde, altii nu.  :D

Si, dupa cum ai vazut cu siguranta, foarte multe informatii ajung in presa, preluate de pe forum, exact asa cum sunt prezentate aici.
Daca noi gresim, informatia ajunge mai departe tot gresita.

Da-i lui NGC20 un timp de gandire.

In sinteza autostrazi, chair daca textul nu este actualizat, in functie de datele "oficiale" publicate de CNAIR (daca o sa o mai faca si pe viitor, sa vedem) tabelele si graficele sunt cu valorile la zi, inclusiv situatia financiara.

Dar nu cred ca are rost sa mai discutam public.
Daca ai vreo propunere concreta sau vreo idee despre cum ar fi interesant sa arate dar fara sa fie prea incarcat sau complicat poti sa trimiti mesaj pe PM.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Dan027

#4027
QuoteIn Romania the situation is as following: A1 motorway between Bucuresti and Nadlac: 63% of total length of the A1 (576km) is in operation, 14% under construction and 23% are planned. The section between Deva and Lugoj (length 99.5km) is partially open, partially under construction. The main missing link is the section between Sibiu and Pitesti.

A6 motorway between Lugoj and Calafat, length 260km, 4% of the motorway are open (section Balint and Lugoj), the remaining 96% are planned

The road between Craiova – Alexandria to Bucuresti is also not compliant. The ring road around Bucuresti is a single lane road and to the largest extent non-compliant to motorway parameter.


TibiV

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:56:03 PM
QuoteIn Romania the situation is as following: A1 motorway between Bucuresti and Nadlac: 63% of total length of the A1 (576km) is in operation (....) The main missing link is the section between Sibiu and Pitesti.

The ring road around Bucuresti is a single lane road and to the largest extent non-compliant to motorway parameter.

Foarte sintetic.
Si spune foarte clar ce anume va finanta UE pe fostul "Coridor IV".
Punct.
(Da, aminteste si de A6... Dar fara nici o mentiune despre faptul ca ar fi "non-compliant"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marisRO

De ce e nevoie de autostrăzi. România are a treia cea mai mare creştere a traficului rutier de mărfuri din Europa

România a înregistrat, în perioada 2014-2015, a treia cea mai mare creştere a volumului de mărfuri transportate pe cale rutieră din toate statele membre ale Uniunii Europene, potrivit Eurostat. Avem însă cea mai mică reţea de autostrăzi din Europa.

Sursa: http://www.economica.net/de-ce-e-nevoie-de-autostrazi-romania-are-a-treia-cea-mai-mare-crestere-a-traficului-rutier-de-marfuri-din-europa-wkd_131617.html#n

bridge

#4030
Quote from: NGC20 on January 19, 2017, 10:18:29 PM
Sa mai punem niste paie pe foc.

@CNAIR: Dar pentru Sibiu - Pitesti, Tunelul Meses, A8 si cele 4 licitatii pentru A7, cate luni ati prevazut pentru avizarea SF si PT?
Tunelul Meses face azi fix un an si trei luni decand trebuia finalizat SF-ul!!

alecu26

apropo de acea zona....oare când se va stii clar daca acordul de mediu vechi este valabil sau nu? este asa greu sa se rupa pisica in doua? Sau se asteapta sa ajunga cine trebuie in functii....si dupa aia sa se accelereze/franeze totul?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bridge

#4032
Nu-i valabil da' nici accelerare nu vom vedea!

NGC


perfidus

Quote from: NGC20 on January 19, 2017, 10:18:29 PM
@CNAIR: Dar pentru Sibiu - Pitesti, Tunelul Meses, A8 si cele 4 licitatii pentru A7, cate luni ati prevazut pentru avizarea SF si PT?
Poate s-a mai discutat, dar perioadele astea de avizare si aprobare a SF si PT "conform legislatiei" - nu s-ar putea optimiza?
14 luni - teoretic, ca practic... - sa verifici la nivel de Companie daca este OK un proiect, fie el si pentru un lot de 20Km de autostrada sau o varianta ocolitoare mi se pare ca e strigător la cer.
Sa zicem ca intra si minim o revizuire/completare a proiectului, 2 luni e suficient. Raman 12.
Adica si de-ar fi un singur om care sa lucreze 8 ore pe zi, in 12 luni ar citi minim de vreo 6 ori proiectul.
Cat din aceste perioade se lucreaza efectiv cu inginerii pe specialitati si cat se asteapta dupa cate o semnatura?

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat