News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sincer, nu am chef sa comentez cifra de 1000 km in 2018.
Adunati voi 733 cu 220 si vedeti cat va da. Si nici nu vor fi toti 220 gata in 2018, nici poveste.

Dar suna bine 1000 km, nu?




RETROSPECTIVĂ 2016 Anul fără inaugurări de autostrăzi,
dar cu asigurări de la autorități că s-au creat premisele pentru 1.000 de kilometri în 2018


Agerpres

TibiV

Stiu ca ma voi umple de dislike-uri... (de data asta pentru ceva REAL...)

Dar cred ca NU este cazul sa poluez un topic dedicat...
Doar constat modul in care unii colegi de forum inteleg nivelul problemelor atinse aici.

ATENTIE! LINK-ul urmator este corect (duce la originalul de pe A12), doar ca eu l-am "transformat" un pic in modul in care ORICE autostrada poate fi definita ca prioritara IERI !....
Adica "da-l in ma-sa de MPGT, ca ala este vrajeala de doi bani, stim noi mai bine"...
Autorul nu precizeaza de unde taie bani...
Eu in schimb va spun de unde sa se ia bani pentru "A57": simplu, taiem din A1 (ca tot nu este musai PiSi) si daca nu ajunge taiem si din A7...

Quote from: stefan_viziru on December 29, 2016, 11:52:33 PM

Autostrada A57 Satu Mare - Sighetu Marmatiei   trebuie facuta pentru ca:

1) Va contribui, ca oricare alta autostrada, la dezvoltarea Romaniei si la construirea acelei tari ideale la care viseaza orice bun roman;
2) Este prima autostrada din Oltenia Maramures, regiune a tarii in care nu este facut absolut nimic in materie de autostrazi (in Moldova se lucreaza deja la centura Bacau, parte dintr-o viitoare autostrada);
3) Va scoate din preistoria economica actuala zonele si orasele din vecinatate: Caracal, Bals, Slatina, Craiova, Targu Jiu, Segarcea, Calafat, Targu Carbunesti, Corabia Negresti Oas, Certeze, Sighetu Marmatiei etc.;
....
14) Relieful este foarte "prietenos", iar personal cred ca si descarcarile arheologice vor fi reduse ca numar;
....
16)  Existenta unui aeroport destul de dezvoltat la Craiova Satu Mare este un argument evident in favoarea constructiei cat mai rapide a A57;
...
19) Pe autostrada, turistii straini vor avea acces la zona turistica din nordul Olteniei (Horezu, Tismana, ansamblul Brancusi de la Hobita si Targu-Jiu etc.)  zona Sapanta si nu numai;
20) Se vor elimina accidentele generatoare de morti si raniti de pe DN65 DN18, ca si traficul, uneori, lent;
...

@stefan_viziru,
nu te imflama prea tare...
Observa ca am sarit punctul 11 al tau, care, dupa parerea mea, cam "sare" din normele de bun simt...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu te mai victimiza atat.
Realitatea este urmatoarea:
Prioritatile, daca ne uitam strict la fapte sunt:

- Lugoj-Deva, A10 si A3 Mihaiesti-Tg Mures
- PiSi (SF in lucru)
- Predeal - Cristian (desi aici nu inteleg cum avem licitatii si pt SF si pt Proiectare si executie, dar o trecem doar pentru ca momentan licitatia e in faza de contestatii)
- Tg Mures- Ditrau (SF in lucru)
- Sibiu-Fagaras (SF atribuit dar suspendat)
- DX A3- Aeroport OTP (oferte SF se deschid pe 23.01)
- A12 Pitesti-Craiova (Ofertele se deschid pe 25.01)
- DX Techirghiol (ofertele SF se deschid pe 31.01)
- A/DX7 care a fost contestata inainte de depunerea ofertelor pt SF, sau pe romaneste, amanata la Sfantu' Asteapta.
- DNCB sud si est - altadata. iar A0  La Anul si La Multi Ani

Din ce observ, A12 este printre prioritati, chiar mai sus decat ar merita (adica peste A7 si peste DNCB/A0). Si asta vine de la unul care sustie A12.
Dar eu zic sa mai faci ceva lobby pt A6, eventual adrese catre ministere, poate ne trezim cu Bucuresti-Alexandria inainte de Pitesti-Craiova. si Pitesti-Sibiu si Buzau-Bacau. Eventual inainte si de tunelele de pe LD si DNCB

PS. Concesionarea a cazut. Acum a intrat pe licitatie normala.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stefanudrea

Stiu ca a cazut, dar ideea asta perpetuata atata vreme aiurea a fost tocmai cu aceasta intentie, de a intarzia intrarea pe lista mentionata de tine! Lobby va fi pt A6 si pentru tunelul Plugova unde e jale in fiecare iarna, vara din oficiu zboara minim 5 peste parapeti in prapastie! Si e atat de simplu de facut!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


pasadia

Vad ca vrei sa incepi anul in forta. Dar sa stii ca si acest A57 are sanse daca ar exista capacitate birocratica - nu de alta dar in ciuda unui fost CNADNR plin de functionari si al unei noi CNIR fara angajati (cel putin deocamdata) problema ramane aceeasi - lipsa de proiecte mature, lipsa de proiecte care sa fi trecut prin fazele premergatoare constructiei (de la SPF, SF, aprobare indicatori tehnico-economici, expropieri, proiectare, etc...). Iar lipsa asta se datoreaza SI unui personal insuficient (si ca numar, si ca motivare).  Asa ca daca tot a inceput 2017, primul meu mesaj e unul care l-am mai pomenit in trecut (dar norocul meu se cheaa frunzaverde si spaimele sale cu privire la descentralizare):

AVEM NEVOIE SA DESCENTRALIZAM DECIZIA si sa gandim in proiecte mai mici, distribuite in mai multe parti ale tarii. Proiecte care ulterior, in oriczontul 2030-2035, ar putea duce la o harta completa (daca va fi nevoie) dar care momentan vor aduce alte multe avantaje:
- rezolvarea punctelor negre
- crearea de mai multe echipe de profesionisti in domeniu (de la achizitia de servicii pana la proiectare / executie), aflate in concurenta intre ele
- sanse sporite pentru realizarea absorbtiei de 100%, indiferent de sincope intalnite pe parcurs
- distributia investitiilor in mai multe regiuni ale tarii
- posibilitatea implicarii mai profunde a comunitatilor locale (atat in partea decizionala cat si in cea financiara).


dr4qul4

Obligand DRDP-urile sa concureze pentru acelasi buget, le faci mai performante si ar aparea proiecte mult mai bine facute. Proiecte mici dar care aduc castiguri mari, care ulterior pot fi legate intre ele.
Descentralizarea este singura solutie.

Da nu sa pui DRDP Timisoara sa organizeze licitatia pentru Pasajul Domnesti....

Iar daca adaugi o regula prin care un DRDP nu poate avea mai mult de 3 proiecte in acelasi stadiu (adica pregatire si lansare licitatie, deschidere oferte, contestatii, atribuire contract si avans acordat, constructie), s-ar putea sa-i vezi cum isi pregatesc incredibil de bine proiectele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#3966
Un nou an a inceput. Din pacate nu suntem mult mai departe decat pe 01.01.2016. Atunci (de fapt inca din 2015) eu atrageam atentia ca riscam sa nu putem atrage toti banii pentru 2014-2020 si ca trebuie gasite de urgenta proiecte "save the money", adica simple si care se pot face design+build in perioada 2016-2020 (cu rezerva daca ceva nu merge bine pana in 2022).

A MAI TRECUT UN AN SI NIMIC SERIOS LA ORIZONT. OAMENI BUNI, CNAIR, CNIR, SUNTEM INTR-O SITUATIE DISPERATA. NU AVEM INFRASTRUCTURA, DAR NU SUNTEM IN STARE SA PORNIM PROIECTE SI SA ABSORBIM BANII EUROPENI!!!!! FACEȚI CEVA.

Sa revin cu proiecte DIN BANI EUROPENI care se pot face repede si care sunt extrem extrem de utile:
- A6 Lugoj-Caransebes + tunel DN6 Plugova
- Constanta-Mangalia (nu porcaria de DX de ocolire Techirghiol ci autostrada in toata regula)
- Ploiesti (capăt A3 actual) - Comarnic
- un DX Urziceni-Bucuresti, partial folosind DN2 actual

De asemenea trebuie avansat cu viteza maxima la A1 Sibiu-Pitesti, A7 (Ploiesti-Bacau-Roman) si A12 (Pitesti-Craiova), proiecte din care se pot face parti importante pana la 31.12.2022, absorbind bani europeni pe 2014-2020.


ATENTIE: TREBUIE SA PORNIM PROIECTE CU VALOARE DE 3 ORI MAI MARE DECAT SUMA DISPONIBILA. Dupa cum stim, din n motive, o parte din proiecte se impotmolesc pe drum sau se prelungesc f.f. mult, iar o alta parte nu vor putea fi finalizate pana in 2022, ca atare se vor imparti banii in 2 exercitii financiare UE. Si nu trebuie sa ne fie frica, daca depasim asteptarile: incepand cu 01.01.2021 putem folosi si banii pentru 2021-2027. Proiectele pentru acea perioada trebuie pregatite de acum.


PS. Trebuie facute eforturi pentru a include A3 Gilau-Nadaselu-Mihailesti-Suplacu-Bors pe un coridor european core. Ungaria ne va sustine, traficul o cere, este continuarea fireasca a legaturii Iasi-Tg. Mures, este cea mai buna legatura Odessa-Chisinau-Cluj-Budapesta. Numai daca ne gandim un pic: Cluj, cel mai mare oras din Transilvania: cum naibii sa nu fie legat de Budapesta pe un coridor european direct !!!! Tot proiectul de la Mihailesti pana la Bors trebuie pregatit pentru perioada 2021-2027 cu fonduri europene 75% sau 85%.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Roaga-te de ei caci o sa te asculte. Pana acum nu stiau de ce isi incaseaza banii, dar dupa ce o sa citeasca mesajul asta o sa inteleaga ce au de facut... Imi pare rau, dar cat timp nu schimbi TOT lucrurile o sa mearga la fel ca pana acum.

Dar in rest apreciez faptul ca ai pomenit despre Ploiesti - Comarnic. Nu ai pomenit nimic despre Sibiu - Fagaras, sau despre bucata aia miniona dintre Rasnov si Cristian, dar ai avut grija sa pomenesti despre poate cea mai indezirabila autostrada la momentul actual.

Draga CNADNR / CNAIR / CNIR, stiu ca nu citesti pe aici, dar de dragul jocului iti spun sa NU faci autostrada intre Ploiesti si Comarnic. Fa naibii 4 pasaje pentru viraj la stanga (Baicoi *2, Floresti si Breaza), largeste la cele 2 benzi pe sens la Campina (pe firul spre Brasov unde e ingustat dintotdeauna si pe firul dinspre Brasov acolo unde a rupt Prahova de vreun an de zile) si lasa lucrurile asa pana nu gasesti o solutie la Busteni si Comarnic. 

Ionut

Sa știți ca nu sunteți mai convingători dacă scrieți cu litere cat casa. Eventual reușiți sa ma enervați.

udar

Salutare pe anul acesta..
Eu as vrea sa inceapa toate care au potential de finantare in special cu fonduri externe unde contributia noastra este mica.....
Dar daca faimoasa noastra conducere de la MT si  drumuri sau cum se mai numesc ei acum nu pot sa gestioneze ce avem acum in lucru ce haus va fi daca mai incepem si altele.

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk


dr4qul4

A6 Lugoj-Caransebeș + tunel Plugova (care banuiesc ca e proiect destul de bine pregatit)  - Premierul e din Caransebes
Dx6- Bucuresti-Alexandria  . proiect usor de facut,  si cu pile
DX DNCB - proiect matur, trebuie inceput acum. Fara alte consultări. eventual zone cu 3 benzi pe sens pe sud.
A0- Nord
si fortat pe Ploiesti-Bacau-Iasi, unde din pacate totul sta pe loc.

iar daca bagi Bors-Cluj pe Core, cred ca poti baga si Sibiu-Brasov-Ploiesti pe finantare europeana, chiar si partiala..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

udar

Apropo am vazut ceva mai sus  legat de tunelul de la Plugova unde am pierdut finantarea pe lenea celor de mai sus mentionate (MT si agentiile )au inceput ceva pregatiri de reluarea lui ?
Acest proiect daca ar fi facut nu mai stiu valoarea lui dar ar ajuta celui care il va face in drumul catre tunele pe A1, A.... etc.

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk

Dan027

#3972
As fi curios si eu sa aflu cat de des treceti fiecare din voi prin Brasov, macar asa in tranzit... :(

Ca de obicei fiecare si-a expus proiectele pe care le vede el ca find importante si a gasit ceva argumente pentru existenta lor. Am sa vin cu cateva comentarii pe baza a ceea ce s-a zis mai sus in calitate de brasovean care tine la orasul lui si la dezvoltarea sa. Nu are rost sa ma criticati aiurea ca sunt subiectiv ca si voi sunteti la fel chiar daca va considerati obiectivi. Inchideti ochi la anumite deficiente ale infrastructurii din tara noastra doar pentru ca nu sunteti direct interesati sau considerati ca proiectul intra in directa competitie cu alte proiecte pe care le vreti realizate.

Quote from: vancouver on January 02, 2017, 04:08:36 PM
ATENTIE: TREBUIE SA PORNIM PROIECTE CU VALOARE DE 3 ORI MAI MARE DECAT SUMA DISPONIBILA.
Asta zic si eu, de ceva timp inca, dar se gaseste cate un Gica-contra care sa zica ca un anumit proiect nu ne trebuie ... si altii ce nu sunt in stare sa faca o analiza proprie a situatiei care cred cuvant cu cuvant ce zice respectivul.
http://www.capital.ro/a3-comarnic-brasov-autostrada-care-nu-ne-trebuie.html

Quote from: vancouver on January 02, 2017, 04:08:36 PM
Trebuie facute eforturi pentru a include A3 Gilau-Nadaselu-Mihailesti-Suplacu-Bors pe un coridor european core.
Si eu as vrea sa mai vad cateva autostrazi trecute in Core, sau poate putin redefinite  O:-)

Quote from: vancouver on January 02, 2017, 04:08:36 PM
Numai daca ne gandim un pic: Cluj, cel mai mare oras din Transilvania: cum naibii sa nu fie legat de Budapesta pe un coridor european direct !!!!
Si totusi cea mai mare aglomerare metropolitana din Transilvania e alta (A nu se intelege ca nu este nevoie de o autostrada Cluj-Budapesta). http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html
Diferenta dintre numarul de masini din judetul Cluj si cel din Brasov este de 1-2% in 2016, iar populatia la nivel de judet difera mult (nr de masini pe cap de locuitor este considerabil mai mare in Brasov)...
Ar mai fi de adaugat si ca sudul transilvaniei insumeaza 60-70% din exporturile regiunii. (Sudul transilvaniei include si Brasovul pentru cine zice ca e rezolvata treaba acolo)
http://www.zf.ro/business-international/harta-judetelor-cu-exporturi-mai-mari-de-un-miliard-de-euro-14133917

Quote from: pasadia on January 02, 2017, 04:28:15 PM
Dar in rest apreciez faptul ca ai pomenit despre Ploiesti - Comarnic. Nu ai pomenit nimic despre Sibiu - Fagaras, sau despre bucata aia miniona dintre Rasnov si Cristian, dar ai avut grija sa pomenesti despre poate cea mai indezirabila autostrada la momentul actual.
Pai daca pomenesc ei de toate noi ce mai facem?!  :lol:

Quote from: pasadia on January 02, 2017, 04:28:15 PM
Draga CNADNR / CNAIR / CNIR, stiu ca nu citesti pe aici, dar de dragul jocului iti spun sa NU faci autostrada intre Ploiesti si Comarnic.
Eu chiar sper ca nu te aude nimeni. :(
Totusi cred ca faci drumul asta destul de des (Brasov-Bucuresti), chiar iti place sa pierzi cu cel putin o ora in plus la fiecare drum pe VP?!

Quote from: pasadia on January 02, 2017, 04:28:15 PM
Fa naibii 4 pasaje pentru viraj la stanga (Baicoi *2, Floresti si Breaza), largeste la cele 2 benzi pe sens la Campina (pe firul spre Brasov unde e ingustat dintotdeauna si pe firul dinspre Brasov acolo unde a rupt Prahova de vreun an de zile) si lasa lucrurile asa pana nu gasesti o solutie la Busteni si Comarnic. 
Clar este nevoie de "masuri compensatorii" (eu asa le zic) pe Comarnic-Brasov, dar asta nu inseamna ca excludem necesitate unei viitoare autostrazi. Pe VO deja s-au luat ceva masuri compensatorii (extinderile la 3 benzi din unele zone), iar acum este cazul sa gasim niste solutii si pentru VP. Eu inteleg ca te-ai plictisit sa te certi cu lumea pe forumul asta dar ai avut argumente valide in ceea ce priveste Brasovul, chiar daca ti-a sarit lumea aiurea in cap. Ca urmare a faptului ca tara asta are nevoie de autostrazi care sa treaca prin Brasov, ele au fost incluse in masterplan ca prioritati pe baza unor analiza mult mai obiective si mai documentate decat ale unora de pe aici.


Dan027

#3973
Hmm, am uitat sa fac lista cu proiecte realizabile cu bani UE pe actualul exercitiu financiar  :lol:

O sa adaug la ce s-a zis pana acum si ce consider eu ca ne trebuie. Cred ca o cauza a subdezvoltarii infrastructurii este si atitudinea asta de Gica-contra pe sistemul sa moara capra vecinului. :D

- A6 Lugoj-Caransebes + tunel DN6 Plugova
- Constanta-Mangalia (nu porcaria de DX de ocolire Techirghiol ci autostrada in toata regula)
- Ploiesti (capăt A3 actual) - Comarnic
- un DX Urziceni-Bucuresti, partial folosind DN2 actual
- Dx6- Bucuresti-Alexandria  . proiect usor de facut,  si cu pile
- DX DNCB - proiect matur, trebuie inceput acum. Fara alte consultări. eventual zone cu 3 benzi pe sens pe sud.
- A0- Nord
- Ploiesti-Bacau-Iasi, unde din pacate totul sta pe loc.
- A1 Sibiu-Pitesti, A7 (Ploiesti-Bacau-Roman) si A12 (Pitesti-Craiova)
- Largire la 3 benzi pe unde se poate pe DN1 (Comarnic-BV), centuri, interzicerea virajului la stanga + giratorii sau pasarele... orice alte solutie care sa rezolve cel putin partial problema traficului de pe VP
- Sibiu - Brasov
- Codlea - Rasnov - Dn1 (CoBra, macar partea asta sa o facem pana in 2020)
- Codlea - Sf. Gheorghe (parte din Autostrada Brasov-Bacau)
- Buzau - Galati+Braila + pod peste Dunare

vancouver

@pasadia, stii la fel de bine ca si mine ca Sibiu-Brasov nu se poate face in 4 ani si nici macar in 6 (2017-2022). Numai studiile si proiectul, incl. licitatiile, vor dura 3-4 ani, apoi 1-2 licitatii p. constructie si 3-4 ani constructia. Asta daca nu trebuie tunel pe undeva si sincer nu cred ca se poate fara tunele in 2 puncte (nu intram in detalii, nu are rost). Total realist 8-10 ani. Sibiu-Brasov este un proiect f. util, cu trafic asemanator cu DN65 Pitesti-Craiova, posibil chiar mai ridicat ca numar de camioane. Asadar trebuie pregatit pentru 2021-2027. In 2018-2020 se poate face SF+proiect+detalii+exproprieri, si apoi din 2021 se poate porni licitatia pentru constructie.

Depaaaaaaarte de mine, dar f.f. departe sa contest vreun proiect de autostrada. Cred ca ne cunoastem de suficient timp aici pe forum, ca sa stii ca sunt adeptul constructiei de autostrazi in general, ca nu am vreo atractie regionala speciala. Chiar nu are rost sa te iei de mine - sau poate nu ai inteles mesajul meu: ideea este sa absorbim TOTI banii europeni pe 2014-2020. Nu mai are legatura cu prioritatile, cu autostrazile cele mai necesare. Noi discutam acum de cele mai usoare autostrazi. Adica in fine, eu vorbesc, si-mi cam racesc tastatura de pomana...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.