Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

carutasul

Eu nu cred că putem judeca un guvern după rezultatele pe care nu şi le-a propus, ci după cele pe care şi le-a propus.
Numai că din păcate nici aici nu stă prea bine. Probabil şi-a propus prea mult dat fiind faptul că nu avea posibilitatea să umble la legislaţie.
Din moment ce la un moment dat au oprit toate santierele si au incercat să le aducă în legalitate, era evident că acestea vor intarzia, a fost un sacrificiu asumat ( pe de altă  parte, deschise sau nu, cele două bucăti de autostradă sunt gata, ceea ce pana la urma e o realizare).
Mai degrabă m-as uita in cealaltă parte:
- au reuşit unele clarificări si simplificări legislative, dar din pacate prea puţine ( era si destul de greu, de mirare era dacă ar fi reuşit mai mult, dar din moment ce si-au propus sa le facă, ii judecăm in funcţie de ele)
- nu stiu dacă reforma CNADNR sa o pun la realizări sau dimpotrivă. Până la urmă seamănă mai degrabă a eşec, după cum vedem, dar inca nu putem zice clar
- au lansat, in final, unele licitaţii care se vor dovedi utile in viitor, inclusiv finalizarea SF-ului PiSi

Ionut

#3946
Ieri am dat un interviu telefonic si pentru News.ro despre autostrazi... poate aud cei care trebuie sa auda. Si poate si fac ceva! Iata articolul celor de la News.ro, articol care este preluat si de Digi24 dar si de Profit.ro.




ANALIZĂ: România încheie 2016 cu două autostrăzi-muzeu, finalizate, dar pe care nu circulă nimeni.
În 2017, alte trei tronsoane de autostradă riscă să fie în aceeaşi situaţie


România are în prezent două loturi de autostradă terminate, dar nedeschise circulaţiei, iar anul viitor alte trei loturi riscă să se regăsească în aceeaşi situaţie, în cazul în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) nu va face paşi repezi pentru a rezolva problemele birocratice, potrivit specialiştilor consultaţi de News.ro.

Un alt lot care nu este încă "muzeu", dar va ajunge în această situaţie anul viitor este porţiunea de autostradă de 9 kilometri dintre Gilău şi Nădăşelu, parte din A3, finalizată în proporţie de 90%, care va fi gata în prima jumătate a anului viitor. Directorul executiv al ONG-ului Asociaţia Pro Infrastructura, Ionuţ Ciurea, estimează că acest lot ar putea sta nefolosit cel puţin jumătate de an după ce va fi terminat. "CNAIR va primi ofertele în ianuarie pentru construirea podului peste râul Someş, după care vor urma probabil contestaţiile. Lucrările vor dura circa 10 luni, aşa că, realist vorbind, acestea ar urma să fie finalizate în primul trimestru al anului 2018. În schimb, lucrările la autostradă vor fi finalizate probabil în iunie", a declarat Ciurea, pentru News.ro.

Alt tronson care riscă să ajungă "muzeu" anul viitor este Ogra-Ungheni, lot de 10,1 kilometri situat pe autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş, parte din A3. "Ar trebui să se alinieze mult prea multe planete pentru ca nodul să fie gata înainte de finalizarea lucrărilor de pe acest lot. Tronsonul va fi gata probabil în toamnă, dar nodul ar putea fi finalizat abia la începutul lui 2018", a explicat Ciurea.

Un alt lot care ar putea fi finalizat înainte de a fi conectat cu restul reţelei este lotul trei al autostrăzii Lugoj-Deva. "Întregul lot trei ar trebui să fie finalizat în această vară, dar el trebuie conectat prin nodul rutier de la Holdea. CNAIR va trebui să facă paşi repezi pentru ca acest nod să fie gata înainte de finalizarea lucrărilor la autostradă", a mai spus Ciurea.

News.ro




Atentie: cel mai dureros muzeu va fi Holdea-Ilia daca nu se fac pasi rapizi pentru rezolvarea problemelor birocratice pentru a emite autorizatia de construire la descarcarea Holdea! Pun cu bold si rosu pentru a se intelege clar ca lotul acesta poate fi gata in august. Dar fara Holdea, va fi muzeu!

FRS

Nu ar fi chiar tot lotul muzeu. Se va putea da in folosinta intre nid Ilia si nod Grind.

Ionut

Ilia-Grind (sau nodul Dobra, de fapt) este un segment practic inutil, de sine statator. Efectul maxim este dat de Holdea-Ilia. Dar da, tehnic vorbind, va fi muzeu doar Holdea-Grind. Sincer, la ce foame de autostrazi avem, si un singur km finalizat si nefolosit este dureros. Si ce ne facem cu "receptia partiala"? Dobra-Ilia unde se incadreaza? Sau noua putere face abstractie de lege? Orice e posibil in infrastructura romaneasca.

yetiman

Ionut, eu zic ca poti sta linistit. Noua putere va gasi legea potrivita situatiei, in care se pot face si deschideri partiale...  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Eu sper sa o gaseasca si pe aia prin care sa nu mai stai 1 an dupa hartii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Quote from: icristian on December 28, 2016, 04:19:26 PM
Apropo de deficit, nicio plata acum pe final de an? NGC20 stii ceva?

Din ce stiu eu, azi si maine se vor face plati, dar vor fi vizibile public cu ceva intarziere.

stefanudrea

#3952
Ca bine o zisasi frate! Eu am insirat de-a lungul vremii parte din motivele tale, dar asa aliniate si complete ca tine niciodata! Dar, pornind de la ideea initiala spre care se tindea sa se faca A12 in regim de concesiune, cam cum se voia si in zona Brasov, parerea mea este ca "cineva" nu vrea sa scape aceste 2 "oportunitati" netaxate si de aici destule bete in roate de la centru! Iar daca de pe plan local nu a venit lobby puternic, tot centrul a minimalizat-o! Nici macar initiativele cetatenesti de lant uman pornind din Craiova nu au produs determinare la centru! Eu va zic doar atar: daca de la centru nu se vrea nu se face! Si eu stiu sigur ca nu se vrea! Poate acum cu inrosirea hartii Romaniei sa isi fi dat oamenii seama ca zaibarul e totusi bun, caz in care inca mai sper sa pun pilotul automat la Craiova pe 130 si sa il dezactivez la Constanta! Altfel, sperante desarte si amanari deja clasice!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk

ovicor

@stefanudrea, ca sa pui pilotul pe autumat 130 la Craiova si sa-l dezactivezi la Constanta, lipseste nu doar A12, ci si A0, ceea ce se pare ca ai uitat ! Nu esti singurul, dar compara importanta fiecareia, si vei realiza ca, fara a respinge A12, A0 Nord trebuie sa fie gata inainte de A12, A1 PiSi, A7 Buc. - Buzau, orice autostrada convergenta la Buc.

stefanudrea

Eu nu am uitat, dar presupus ca macar centura Buc va fi largita rezonabil! A0 este la fel de importanta si ea si imi fac mea culpa ca nu am mentionat-o, crezand-o din oficiu necesara!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


ovicor

     Fara a nega MP si prioritizarile acestuia, fara a respinge construirea cu prioritate a unor tronsoane unde, deja, traficul se sufoca, e important sa realizam ca impactul este major pe segmente lungi, continue,de autostrada.
     Cred ca e necesar ca, la nivel de principiu, sa urmarim autostrada continua din doua directii:
1)de la VEST, de unde avem de ce ne lega
2)de la BUC. - CAPITALA, unde converg mai multe autostrazi.
     Conform acestui principiu si stringentelor impuse de trafic, eu vad diferite grade de urgenta care, evident, se intrepatrund (dupa tronsoanele in lucru):
1)A0-Nord,DE Otopeni, A1- Pisi, A7 Buc.-Buzau- Focsani->, Pod Gilau,
2)A1 Margina-Holdea, A3 Bors- Mihaiesti, A3-Tg. Mures + A8, A3 Ploiesti- Comarnic- Brasov- Fagaras, A13 Sibiu- Fagaras- Dn 11, A12 Pitesti- Craiova, A4 -> Eforie ->, Centura de N-V a Timisoarei la nivel de autostrada A1-> Serbia.
3)A6 Lugoj - Calafat, A12 Craiova -Calafat, A0- Sud, A5 + pod peste Dunare, traseu agreat cu Bulgaria, A3 Fagaras- Tg. Mures
      La A8 inteleg dorinta moldovenilor de-a vedea construita autostrada in zona DN2 - Iasi -Ungheni, care e si mai facila, dar ma gandesc ca, dpdv economic, construirea segmentului Tg. Mures - DN2 ar aduce multi investitori pe ambele maluri ale Prutului, fiind evident ca partea dificila a A8 este deja construita. Poate un mix ar fi cel mai potrivit.
     Ar urma alte derivatii de A si DE, dar care sa se lege de structura construita anterior.

ion59

Quote from: stefan_viziru on December 29, 2016, 11:52:33 PM

Autostrada A12 Pitesti Craiova trebuie facuta pentru ca:



Pentru că are trafic! Pentru asta ar trebui făcute autostrăzile! Nu pentru alte considerente.

stefanudrea

Corect si asta!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


pest1969

Cred ca ne facem iluzii la sfarsit/inceput de an. Autostrada asta a mai fost promisa inaintea campaniei electorale  din 2012. Imi aduc aminte panourile mari care te izbeau pe Craiova-Pitesti.
Rezultatul? Zero. La fel si cu A0. Daca avem centura Nord modernizata total peste 4 ani as zice ca suntem norocosi. Sectorul A3-A2 era inceput in 2012 si azi e complet blocat/uitat. Sa speram ca macar modernizarea sectorului A1-Chitila se va termina in 2017.
Daca ar face si centura Bals in 4 ani si tot ar fi o mare realizare. Dar am dubii ca o vom vedea. Stim bine pe ce se duc banii:pensii si salarii bugetari. Macar avem niste oameni ceva mai multumiti.

ion59

Au fost bani destui pentru infrastructură. Problema a fost că nu s-a reușit cheltuirea lor, din diverse motive. Așa a fost tot mereu în ultimii ani. Poate se va schimba ceva. Mizez și pe faptul că trebuie să absoarbă o sumă mare de la UE și nu-și permit să dea greș.