Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

Dan027

#3900
Quote from: TibiV on December 08, 2016, 02:21:59 AM
Cine nu este de acord cu tine, este rau...
Eu cred ca e o caracteristica tipic romaneasca, cand nu mai ai argumente incerci sa discreditezi omul cu care discuti, ceea ce nu am facut, dar altii au facut, inclusiv tu, prin presupuneri de genul: "Sper ca esti major...".
Nu am zis niciodata ca cineva este rau, ci doar ca ideile/concluzile/viziunea lui nu mi se pare buna... forumul asta e un loc bun pentru a dezbate idei, nu va asteptati sa fie toata lumea de acord cu toata lumea.
Quote from: TibiV on December 08, 2016, 02:21:59 AM
"Agricultura aduce valoare adaugata" - Hmmmm... "Prelucrarea cerealelor din zona"?... Bagam cereale de 100 si scoatem prouduse de 105 ?... Nu prea ai dat pe la cursurile de economie...
Aici cred ca e un pic vina mea, ca sa intelegeti trebuie sa explic mult mai in detaliu decat am facut-o... Totusi o sa fiu destul de scurt: 1kg de grau costa 0,62 lei, 1kg de faina costa 1-2 lei, 1 kg de paste costa ~5 lei.
Quote from: TibiV on December 08, 2016, 02:21:59 AM
Cei mai multi ("autoritatile locale") nu sunt in stare de lucrari minime la ceea ce "este in ograda lor" (asfaltari DJ/DC), lucrari care "se incadreaza" in ciclul electoral si le-ar putea aduce beneficii "electorale" directe, si tu vrei ca ei sa gandeasca mai departe de sfarsitul mandatului ?!?!...
De cand e o crima sa ceri autoritatilor locale sa faca ceva?!... sau daca tot vrem autoritati locale care sa nu faca mai nimic de ce am mai avea nevoie de ele?! le desfintam si mergem si ne rugam la Bucuresti sa mai puna cate un petec de asfalt si pe la noi cum se practica in prezent.

Ionut

Iar deviati...
OK, e ultima data cand o spun: de acum inainte nu o sa mai permit offtopic. Voi edita sau voi sterge tot ce este offtopic.
Chiar nu intelegeti romaneste? Discutati pe orice thread orice va vine in minte. Am facut degeaba zeci de thread-uri!

Dupa aia sa ma injurati ca va sterg mesajele.

Dan027

Hmm... topicul se numeste "Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte"?!
Pai de autostrada discutam, motivam utilitatea construirii unor autostrazi si catre anumite zone ce ar avea nevoie de un asemenea proiect pentru a se  dezvoltara dpdv economic. :D
Am venit chiar si cu sugestii despre cine ar trebui sa realizeze aceste legaturi...

Romania trebuie sa isi lege printr-un sistem de autostrazi toate aglomerarile urbane mari: Bucuresti, Galati+Braila, Constanta, Brasov, Iasi,Timisoara,  Cluj, Craiova. Si sa se lege la randul ei cu principanlii parteneri economici externi.

alexandru_m

Dan, asa cum spunea si Tibi, suntem aici cu totii pt ca vrem drumuri. In special autostrazi. Dar bugetul este limitat, din pacate si competentele unora dintre responsabili par la randul lor limitate. Nu cred ca este vreun utilizator sau "guest" pe acest forum care sa nu viseze autostrazi peste tot. Zeci de bucati si toate gata ieri.

Problema este ca din cauza limitelor bugetului si oamenilor nu avem fizic cum sa ne apucam de toate odata.

Chiar ieri ii povesteam unui coleg ca sunt sanse mari sa se deschida anul acesta bucata din LD2, iar tipul m'a intrebat de ce ma bucur asa la fiecare 15 km de drum nou. Raspunsul e simplu: fiecare inaugurare inseamna un proiect nou care iese din sertar si incepe sa fie executat fizic. Fiecare dosar care iese din birou inseamna timp mai mic pana la iesirea celor de sub el. Aka: cumva si cei care asteapta ca painea calda "CoBra" de ex ar trebui sa se bucure.  Cu cat terminam mai repede ce avem acum in lucru ne apucam de PiSi, cu cat e gata PiSi mai repede se apropie si momentul cand ne apucam de CoBra. Stiu ca e vb de ani foarte multi, dar nu cred ca avem alta alternativa decat "rabdare si tutun". Si eu mi'as dori sa lucram in ac timp si la Holdea, si la Meses, si la PiSi, si la CoBra, si la A8 si A7 si sa fim buimaci de cap de la atatea poze, fara sa mai stim care e tunelul la care vedem poze "in lucru" pt ca sunt atat de multe. Dar incerc sa fiu un soi de realist-optimist :)

Ai vazut si tu cifrele se mai sus. Cate sa faci cu 400 milioane €?

Dan027

^
Da ai perfecta dreptate, chiar e pacat ca nu se aloca mai multi bani dezvoltarii infrastructurii :(

Eu personal raman de parere ca ar trebui sa implicam mai mult APL-urile inclusiv in constructia de autostrazi, asta ar fi una din solutile pentru constructia mai rapida a autostrazilor atat de necesare tarii asteia. De exemplu autoritatile locale din Brasov ar putea sa faca pe cont propriu prelungirea CoBra de la Cristian la Codlea, acum ca exista cat de cat o perspectiva pentru celalalt tronson de la Rasnov la Cristian.


rebel

ce se va construi peste 3 ani?? dupa ce se termina a3 (ce-i in lucru + podul) a10 (complet) si cu putin noroc si A1 (deva-lugoj partea de tunele si L4 care din ce-am citit va dura) totusi avem sf-uri facute de 2 ori si expirate tot de atatea ori.. si nici nu vreau sa ma gandesc la cat o sa dureze pana o sa se liciteza A1 PiSi daca pentru un pod a durat 2 ani...

alexV

^^
si eu m-am gandit la asta. in ordine:
- A1: termina lugoj-deva mai putin tunelurile, pornim constructia pe Sibiu - Pitesti
- A3: termina intrarea in Bucuresti, termina Turda-Tg Mures, in lucru Nadasel - Mihaiesti (Maltauro e in faza de proiectare), in lucru Suplacu - Bors. poate se misca ceva si pe segmentul lipsa Mihaiesti - Suplacu, inclusiv tunel Meses
- A7: e licitat SF, poate vor lucra aici in 3 ani
- A8: doar se vorbeste despre deblocare SF
- A10: termina constructia integral
- A12: e licitat SF, poate vor lucra aici in 3 ani

Io

Rog sa fie inteles un lucru: saparea unui tunel e o chestie diferita de constructia unui drum, indiferent de rangul drumului, chiar si in situatia in care constructorul e acelasi. Asta de la proiectare pina la executie. Inclusiv.

Ce-ar insemna asta in practica? Ca ne vom trezi cu autostrazile gata si cu descarcari in DN in asteptarea executiei tunelurilor. E si lipsa de experienta aici (nu s-au facut pina acum) dar cred ca e si o chestie de organizare: cei care lucreaza in Drupo si cei cu competente in contracte de gen vor putea spune daca nu cumva e o idee buna sa te apuci sa licitezi tunelaria de pe o autostrada inainte de restul. Sau chiar separat: topografic stii unde intra si unde iese tunelul, nu-i asa? Si stii ca va dura mai mult cu x% fata de constructia drumului. E tirziu pentru Pisi dar ne asteapta trecerea Orientalilor. E o idee buna sa licitezi constructia tunelurilor inainte si separat? Intreb doar.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

laszlo.robert

Sigur ca este normal sa incepi cu tuneluri :dureaza mai mult si au un grad mult mai ridicat de dificultate.In schimb specific Romaniei :lipsa experienta,studiu de fezabilitate temeinic si complet (nu facut din birou),lipsa imagine emblematica pentru "politico":dureaza mult si nu este spectaculos (alesilor le este frica de spatiile inchise si cu iesire pe unde se intra 😈).Si cel mai important costurile aferente (show me the money ,in special for the next 4 years !).

teoneo

Ce frumos suna programele pe hartie dar uneori chiar si sunetul, in forma lui grobiana numita zgomot, doare!
Revin ideile de concesiune, de parca noi am trai in... Emirate.

O nouă autostradă în România. Şoselele de mare viteză prioritare pentru PSD, partidul care a câştigat alegerile

Parca traim in universuri paralele. La ce mai foloseste Master Planul? (Din partea mea sa le faca, dar sa nu impovareze tara)

dr4qul4

Acum ar trebui presat pe ei ca A7 sa fie Autostrada Moldovei si nu DX-ul Moldovei.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

marisRO


icristian

Quote,,În 2017, cel mai probabil, vom avea 50 de kilometri noi, loturile 3 şi 4 din A10, adică 28 de kilometri, şi vom mai avea lotul 3 Lugoj-Deva,  de 22 de km."

Ionut, nu ai uitat de Gilau-Nadaselu si eventual un lot din Campia Turzii - Targu Mures?  Sau nu crezi ca o sa fie dat in exploatare anul viitor?

yetiman

Esti prea optimist. (din pacate)

Inca nu avem contractul pentru podul de la Gilau. Si nici nu se vede nimic in orizontul apropiat. Ar trebui sa se alinieze prea bine planetele ca sa iasa totul ca la carte si sa avem podul gata la sfarsit de 2017. Ori istoria nu prea ne ajuta in acest sens (termene depasite, prelungiri, contestatii, etc.)

Campia Turzii - Tg. Mures - doar prin primavara 2017 vom vedea daca exista mobilizare care sa ne poata da oarecri sperante (daca nu apar si aici lilieci sau cimitire ascunse)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu