News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dan027

http://www.bizbrasov.ro/2016/11/21/ministrul-transporturilor-promis-ca-va-debloca-doua-autostrazi-catre-brasov-cea-de-la-comarnic-dar-si-cea-dinspre-sighisoara/
QuotePotrivit ministrului transporturilor mai multe autostrăzi sunt prioritare în anii următori, iar pe această listă sunt și două autostrăzi către Brașov, respectiv Comarnic – Brașov și Sighișoara Brașov. ,,Urmează să lansăm procesul de licitaţie pentru mai mult de 500 de km de autostradă: Târgu Neamţ -Iaşi -Ungheni, Craiova –Piteşti şi vrem să deblocăm şi Comarnic-Braşov unde au fost contestaţii, respectiv să relansăm licitația. Am deblocat şi sectorul cuprins între Sibiu şi Sighişoara şi vrem să lansăm licitaţie şi pentru porţiunea dintre Sighişoara şi Braşov. Am discutat cu toţi reprezentanţii constructorilor cărora le-am cerut să  se încadreze în termenele de durată şi cost. Oamenii au înţeles mesajul. Sunt companii care au făcut lucruri extraordinare în alte ţări şi trebuie să facă şi aici cum au făcut acolo", a mai spus ministrul transporturilor.
Sibiu-Sighişoara? Brasov-Sighişoara? ... nu era Sibiu-Brasov?

TibiV

La "Sibiu-Sighisoara" cred ca a luat o cinzeaza tripla inainte... A inventat o autostrada nou-nouta !
:lol:

Iar Sighisoara-Brasov... OK, poate sa faca licitatia acum... Daca anunta ca termenul de evaluare a ofertelor este undeva dupa 2035... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Luand declaratiile lui, cred ca la orele de geografie nu prea a fost prezent. Ca a mai spus dume din astea :) Sau cine stie... poate se face o centura asa de mare a Fagarasului ca va trece prin Agnita-Sighisoara-Rupea :))

Dan027

#3798
Totusi daca nu stapaneste nici macar niste elemente simple de geografie cum a ajuns ministrul transporturilor?  :((
Oare stie macar ce autostrazi sunt in actualul masterplan?
De unde l-au cules pe 'expertul' asta?

dumbravaandrei

#3799
Pentru ca actualele probleme sunt de natura birocratica, nu de natura geografica :) Nu toti romanii stiu harta tarii pe din afara. Doar aia care au strabatut-o in lung si lat de zeci de ori. La nivelul lui trebuie sa stii "geografia birocratiei, banilor si a business-ului partenerilor cu care desfasori varii proiecte", nu geografia fizica a romaniei. Sunt destule alte sub-departamente care se sa se ocupe si de asta.
Bine, nici greseli chiar atat de flagrante dar cunosc suficienti oameni care din motive de calatorit numai si numai cu avionul stiu drumurile numai din aerport pana pe la un Business Park/Hotel ceva si atat. Atat se rezuma cunoscutul lumii pentru ei. Trebuie intelesi.

Dan027

Aceasta grava eroare denota lipsa lui de interes pentru acest tronson de autostrada (Sb-Bv)... lipsa de interes care pe mine ca persoana direct interesata de acest proiect nu ma incanta deloc.

dr4qul4

Totusi vorbim de ministrul Transporturilor. Cel in mandatul caruia s-a adoptat MPGT. Si asta s-a intamplat acum 2 luni! Ar fi trebuit sa stie ca pe la Sighisoara nu trece nici o autostrada!
Si va mai mirati de ce avem blocaje peste tot si se misca extrem de greu cu licitatiile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

dumbravaandrei

Hai sa o trecem la capitolul balba (efectiv balba... poate se gandea omul la 3-4 lucruri separate in timp ce si vorbea, e posibil - se intampla la toti).
Toti suntem direct interesati de orice proiect mare de infrastructura, indiferent unde e plasat in Romania. Daca o sa te uiti la interviuri cu el o sa observi ca se porneste sa zica 3 lucruri simultan si e normal sa mai incurci cuvinte, idei. Asta este unul din riscul declaratiilor "live". La fel de bine ar putea sa stea numai pe comunicate de presa cum in mare parte face CNAIR-ul si acolo nu mai pari atat de "nepriceput".

Are alte hibe de care poate fi acuzat dar nu disfunctionalitati de comunicare verbala.
Un lucru pe care eu i l-as reprosa in materie de autostrazi proiecte noi este faptul ca nu a intervenit in mod categoric in crearea unei proceduri unitare de avizare a proiectelor de infrastructura. El ca ministru poate la nivelul guvernului sa ceara sprijin de la ministerele partenere sa se dea drumul la un astfel de ghid/practica unitara care sa aiba ca obiectiv liniarizarea termenelor de avizare si sa nu mai stam cate 2-3 ani dupa AM. Indiferent cum este facut acel studiu de mediu (bun sau prost), cred ca in 2-3 luni cu tot cu dezbatere publica se poate da un rezultat (admis/respins). Ori stau hartiile si se plimba intre autoritati si departamente ale acestora de te ia ameteala.
Asemeni, o platforma electronica de transmitere a documentatiei necesare (din ce stiu pana acum musai trebuie trimisa hartie) si in alte formate decat text ar usura extraordinar de mult avizarea unui proiect. Ca exemplu avem imaginea de la NGC20 cu statusul de proiect trimis pe foaie unde defapt e un print din Microsoft Project. Oare nu puteau sa trimita .msp-ul iar la cate platforme de sharepoint are statul sa poata constructorul sa editeze direct pe SP pentru a nu mai pierde zile cu hartiile (printare, curier, registratura etc).

Dan027

#3803
^

Asa este, birocratia ne omoara, pentru reabilitarea unui amarat de drum a fost nevoie de 40 de mii de documente.
Dar din pacate nu vad sa se incerce mari modificari pt eliminarea birocratiei in M.T. si nu numai.
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/seful-de-cj-care-a-semnat-40-000-de-acte-in-12-ore-613372
Quote12 kilometri de hârtii semnate. 12 ore petrecute la birou. Un singur proiect pentru obţinerea unor fonduri europene. Şefului Consiliului Judeţean Iaşi a semnat, fără pauză, 40.000 de acte. Totul în speranţa că instituţia va obţine 74 de milioane de euro, pentru reabilitarea drumului care face legătura între Iaşi şi Suceava.

dumbravaandrei

Poate avem ceva oameni implicati in administratie  care cunosc circuitele de avizare in detaliu si putem sa lucram si noi separat la un plan/propunere si in functie de ce se intampla pe 11 sa vedem daca are sens sa il trimitem sau nu.
Dupa OUG 7/2016 si cel recent cu decontari directe la indeplinire obiectiv, nu termen acesta ar fi urmatorul PAS URIAS in deblocarea proiectelor mari de infrastructura si mai ales in elaborarea si implementarea unor astfel de proiecte.

cum facea referire la problema si dr4qul4 pe thread-ul de infrastructura rutiera... un exemplu ar fi sa vina si Ministerul Mediului in care sa zica: In rezervatia de tip ZZZ acolo unde avem fauna sau flora de tipul YYY iar declivitatea terenului e peste kk%, vrem ecoduct/tunel/viaduct etc sau prin zona delimitata de coordonatele (x1,y1)..(xn,yn) nu se trece samd. Si atunci va sti si cel care face SF la ce fel de lucrari trebuie sa includa si nu va putea fi acuzat de blat cu constructorul ca a bagat nu stiu ce pod pe nu stiu care vale care defapt se putea umple cu pamant ca sa scoata nu stiu care bani din ciment si fier beton.
Pe de alta parte, am mari dubii ca ministerul Mediului chiar are astfel de planuri de actiunie/contingenta sau este capabil sa le produca. Impresia personala e ca mai mult asteapta sa i se dea pe tava totul dar el totusi sa aiba mandria de a semna cu pixul... parere personala, nu dati cu parul, posibil sa fie si altfel situatia.

Dan027

http://mt.gov.ro/web14/documente/strategie/mpgt/23072015/Master%20Planul%20General%20de%20Transport_iulie_2015_vol%20I.pdf
MZA (Media Zilnica Anuala) de aici este realizat pe baza recensamantului ala de nu a fost facut public in totalitate...

Bucuresti - Regiunea Centru
optiunea 1: Pitesti-Sibiu -> 57.000 MZA
optiunea 2: Ploiești-Comarnic-Brașov -> 65.000 MZA

București- Nord Est
optiunea 1: Ploiești-Buzău-Bacău-Iași -> 47.000 MZA
opțiunea 2: Ploiești-Brașov-Bacău-Iași -> 65.000 MZA

București – Sud-Vest
Opțiunea 1: Pitești-Craiova   -> 37.000
Opțiunea 2: București -Alexandria- Craiova  -> 42,000

Nord Est – Centru – Vest
Opțiunea 1: Iași - Turda + Nădășelu - Borș  -> 35,000
Opțiunea 2: Iași – Bacău – Brașov – Sibiu -> 44,000




dr4qul4

Presupun ca e MZA-ul este cel maxim pe un anumit segment recenzat. De asta avem aceeasi cifra la primele 2.
Dar mi se pare subiectiv. cei 65000 probabil sunt la iesire din Bucuresti. Sau la Ploiesti.

Bucuresti-Alexandria-Craiova...iar cred ca e tot la iesire din Bucuresti. Dar dupa Mihailesti scade extrem.

Iasi-Turda + Nadaselu-Bors (atentie, sar din schema Clujul)....35.000 posibil in zona Iasiului si Iasi-Bacau-Bv-Sb...44000 probabil in zona Bacau-Roman sau in zona Brasovului (mai degraba).

Sa publice datele complete, nu varfurile. Nu ne ajuta cu nimic din moment ce nu stim unde au fost masurate si mai ales daca includ toate rutele sau doar 1 DN (de ex. Buc -Ploiesti avem DN1 si DN1A si A3)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Dan027

Voi studia documentul sa vad daca gasesc ceva date mai exacte, dar eu consider si varfurile de trafic importante, cei drept nu pe segmente asa mari.

Alt document interesant, sistemul de autostrazi care ar deservi toate regiunile tarii si trece prin Brasov costa 6 mlrd euro, iar cel ce ocoleste partial Brasovul costa 11 mlrd euro  :o


Care este valoarea cofinantarii pe care o ofera UE pentru autostrazile "Comprehensive", dar pt cele "Core"?

alexandru_m

^ Bucuresti-Alexandria mai scumpa decat Pitesti-Craiova? Aproape 1 mld Euro fara TVA?!? Nadasel-Suplacu cu doar 50 milioane mai scumpa cu lungime dubla si teren mult mai dificil? Ce sume sunt astea?

icristian

#3809
Gandeste-te la valoarea terenurilor. Exproprierile se fac la pretul pietei. Pe langa Bucuresti terenul e mai scump

Din cate stiu pt Core e finantat 85% s-ar putea pe noul program sa fie doar 75%.
Cele de pe Comprehensive sunt finantate cu 15%