Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Mihai_C_Radu

Dap... de traversarea subcarpatilor imi era teama dar speram sa nu fie asa dificila  :(...

Socoteam ca daca am fi facut 2 in 1- A6 si A1 pe un astfel de traseu, am fi putut repartiza mai judicios alte traversari ale Carpatilor. Si am fi ramas cu ceva fonduri pt alte proiecte...

Contra-argumentele prezentate insa de voi mi se par corecte si suficiente pt a abandona ideea aceasta in stadiul de "nastrusnica" :lol:

Multumesc f. mult pt raspunsuri, apreciez disponibilitatea voastra pentru analiza unei nastrusnicii  :lol:

dr4qul4

Oricat de mult as fi vrut sa vad o autostrada prin acea zona (din motive personale), are o mare problema: Evita Clujul! Nu poti ocoli atat, atat dinspre Bucuresti cat si dinspre Timisoara.

A1+A10, in configuratia actuala, conecteaza cele mai importante 3 orase ale tarii, pe traseul cel mai scurt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

in sinteza licitatiilor apare ca SF-ul pt Sibiu-Fagaras a fost atribuit in 07.04.2015. Se mai stie ceva de acest SF? S-a semnat contractul? Se face acest SF?

SILVIUFG

#3468
Sibiu-Fagaras e printre putinele SF-uri ne-anulate. dar cred ca se face tot prin birouri. Cel putin in zona Fagarasului ma indoiesc ca s-au facut foraje. Poate nu e nevoie... Nu stiu. Poate ne spune cutter daca va avea vreo finalitate contractul semnat anul trecut sau nu...

pasadia

Informatiile de la finalul anului trecut imi spuneau ca AECOM are 6 variante de traseu (una la nord de Olt si restul la sud) si ca CNADNR le-ar cam transmite neoficial sa nu se grabeasca cu lucrarile.

Dar da, contractul e atribuit si primele etape au fost facute.

adrian-FSB

Buna dimineata.

Va prezint doua articole care evidentiaza, daca mai era necesar, indolenta/impotenta/incompetenta samd autoritatilor romanesti in atragerea fondurilor europene pentru finantarea proiectelor de investitii in infrastructura (si nu numai) in cadrul POIM ori Planul Junker (in acest din urma caz am inteles ca pana si vecinii de la sud de Dunare au trimis si le-au fost acceptate finantare pentru diverse proiecte de investitii). Din pacate fara implicarea sectorului privat si/sau crearea/imbunatatirea legislatiei care sa permita implicarea sectorului provat in cele doua doua domenii (gen legea achizitiilor publice si legea PPP), in conditiile in care in sectorul public "frica de DNA" e mai puternica decat dorinta de a se implica in proiecte de investitii. Numai bine

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Programul+Operational+Infrastructura+Pierdem+bani+inainte+de+a+i

http://cursdeguvernare.ro/ce-a-refuzat-romania-sa-inteleaga-din-planul-junker-astfel-incat-i-au-picat-toate-proiectele-propuse.html


clau

Eu nici macar nu ma obosesc sa vad ce face Romania pentru a atrage bani prin planul Junker... De ce? Pentru ca suntem varza din toate punctele de vedere... Nici macar nu avem ceva semnat pe POIM si trece 2016... 3 ani zero... Urmeaza al patrulea... Nici macar ghidurile nu sunt... Despre ce vorbim? Si vrem Junker... Dar nu avem nici proiecte... Nimic... Doar un SF in derulare pe PiSi... Eu nici macar nu mai citesc despre A8 aici pt ca ma doare sufletul de voi ca va zbateti aici pt A7 A8 etc... Si politicienii nu fac nimic si nu le pasa... Si sa vedeti ce vine din noiembrie.... O sa trebuiasca sa ne obijnuim iar cu harti cu 2000km de autostrada si cu alte tampenii...

alecu26

pe un articol anterior privind planul Junker erau mai multe proiecte prin PPP. Ar fi o solutie sa zicem pentru A0 sud si Pitesti-Craiova care inca nu e anulata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marisRO

S-a mai tot scris pe tema - de ce NU atragem nici fonduri si deocamdata nici un proiect prin Fondul European pentru Investitii Strategice.

Un articol pe tema asta aici: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-20964183-fondul-european-pentru-investitii-strategice-sansa-care-romania-nu-poate-permite-piarda.htm

Iar in domeniul transportului pana azi s-au aprobat:

A6 MOTORWAY PPP    Netherlands    10/03/2016 fonduri alocate - EUR 100 million
GRAND CONTOURNEMENT OUEST DE STRASBOURG (A355)    France  17/11/2015 fonduri alocate - EUR 280.35 million
D4R7 SLOVAKIA PPP    Slovakia    21/10/2015 fonduri alocate - EUR 500 million
AUTOVIE VENETE A4 WIDENING    Italy   22/09/2015 fonduri alocate - EUR 120 million
A6 WIESLOCH-RAUENBERG TO WEINSBERG PPP    Germany    12/03/2015 fonduri alocate - EUR 250 million

Detalii proiecte: http://www.eib.org/efsi/efsi-projects/index.htm?sector=transports&country=

GDPR

Quote from: alecu26 on May 05, 2016, 10:50:27 AM
pe un articol anterior privind planul Junker erau mai multe proiecte prin PPP. Ar fi o solutie sa zicem pentru A0 sud si Pitesti-Craiova care inca nu e anulata.

Daca vrem cu adevarat PPP ar trebui schimbata legea, care momentan e inaplicabila.

north

Quote from: NGC20 on November 20, 2014, 07:26:14 AM
@Ionut: Nu stiu daca aici e locul cel mai bun pentru urmatoarea informatie, dar daca nu e, muta te rog unde crezi ca e mai bine.
A fost lansata astazi licitatia [367588] / 20.11.2014.
Quote"Revizuire/Elaborare a reglementarilor tehnice din domeniul rutier – Lot 1 – Elaborare metodologie de evaluare a aptitudinii de exploatare a podurilor rutiere corespunzatoare cerintelor clasei "E" de incarcare – conform Eurocod-uri; Lot 2 – Revizuire normativ privind determinarea starii tehnice a drumurilor moderne – CD 155; Lot 3 – Revizuire normativ pentru amenajarea intersectiilor la nivel pe drumuri publice – AND 600; Lot 4 – Revizuire normativ pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple si semirigide (metoda analitica) – PD 177; Lot 5 – Revizuire caiete de sarcini comune lucrarilor de drum – AND 589; Lot 6 – Revizuire caiete de sarcini generale comune lucrarilor de arta – AND 590; Lot 7 - Revizuire normativ pentru evaluarea starii de degradare a imbracamintii bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple si semirigide – AND 540; Lot 8 – Revizuire catalog de solutii de ranforsare a structurilor rutiere suple si semirigide pentru sarcina de 115 KN pe osia simpla – AND 571; Lot 9 – Revizuire normativ privind proiectarea autostrazilor extraurbane – PD 162; Lot 10 – Revizuire instructiuni tehnice pentru marcaje rutiere"conform cerintelor din caietul de sarcini aferent fiecarui lot."

Contractele au fost atribuite în martie 2015.
Umblă vorba că ele (aceste revizuiri) ar fi cam gata, și că din păcate nu s-ar fi schimbat prea mult în bine față de normativele vechi.
Cutter, am putea afla de stadiul lor? Am putea facilita o consultare (publică)?
Cred că mulți dintre cei de pe forum ar putea avea contribuții valoroase asupra lor. Cu siguranță PD 162 ar avea multe lucruri de îmbunătățit... Iată doar un post în această gamă:

Quote from: cutter on February 03, 2015, 11:55:31 PM
Deschid o discuție legată de normativul pentru autostrăzi.

Prima întrebare ar fi dacă normativul curent este tot cel din 2002: PD162/2002?

Apoi, știu că s-a mai discutat aici și în special @frunzaverde a explicat că în foarte multe părți normativul românesc este foarte generos, poate mai mult decît ar trebui. Și totuși mie mi se pare că are și părți unde lasă de dorit și despre una din acestea aș vrea să deschid discuția.

N-am făcut un studiu amănunțit (m-am uitat un pic pe normativ), dar subiectul pe care vreau să îl ridic e bazat mai mult pe "feeling" și anume: ieșirile și intrările de pe autostradă.

Numai mie mi se pare că ieșirile sunt făcute din scurt, înghesuite, cu banda de ieșire prea îngustă (respectiv parapetul prea aproape de mașină în dreapta)? Din ce văd în normativ și dacă îl citesc eu bine, acesta presupune că viteza înainte de încadrarea în banda de ieșire este doar 80km/h prin urmare nu prevede decît 75m pentru frînare.

Un exemplu de ieșire care mi se pare înghesuită în România: http://goo.gl/maps/BtTLx
Un exemplu de ieșire care mi se pare confortabilă în Ungaria: http://goo.gl/maps/h1qlC

Cred că e vorba și de platforma autostrăzii care nu se lățește suficient în România astfel ca banda de ieșire să fie o bandă normală de autostradă în care să intri confortabil cu 130km/h și apoi să frînezi.

Păreri?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

NGC

#3476
^^^

Quote from: NGC20 on November 20, 2014, 07:26:14 AM
[...] Lot 3 – Revizuire normativ pentru amenajarea intersectiilor la nivel pe drumuri publice – AND 600

Vezi aici.

Quote from: NGC20 on November 20, 2014, 07:26:14 AM
[...] Lot 9 – Revizuire normativ privind proiectarea autostrazilor extraurbane – PD 162

Vezi aici.

Quote from: north on May 06, 2016, 12:40:35 AM
Am putea facilita o consultare (publică)?

Arunca o privire aici.

NGC

#3477
Quote from: adrian rosca on May 06, 2016, 12:17:13 AM
faptele conteaza, cel putin cele publice

Uite o actiune proaspata.

06.05.2016

QuoteProiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor privind aprobarea Instrucţiunilor pentru aplicarea prevederilor art. III, IV, V şi XVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1172-omt06052016diirt

GDPR

Astea sunt un fel de norme metodologice de aplicare a actului normativ. La o citire pe diagonala par cam subtiri, dar poate ca restul e deja clarificat, n-am avut timp sa verific. Se baga cineva sa faca cross-check cu OUG-ul sa vedem daca putem veni cu eventuale propuneri de imbunatatire? Cand s-a adoptat OUG-ul, observatia mea a fost luata in calcul.

Harry

1938 - PRIMA AUTOSTRADA DIN ROMANIA INCEPEA LA CONSTANTA

In anii '30 singura legatura intre Dobrogea si Romania era calea ferata. Iar singurul drum pavat pe care puteau circula autobuzele si autoturisme era cel dintre Mamaia si Constanta.

Revista Ford Romania relateaza intr-un din numerele sale din 1938:

Quote"Mamaia este una din statiunile organizate occidental, cu o plaja ultramoderna in ce priveste confortul, cu un mare hotel, cu instalatii sportive, nautice, restaurante etc. De cand s-au construit toate acestea si de cand, mai ales, mijloacele de transport sunt atat de comode, Mamaia detine prioritate fata de celelalte statiuni. [...] Actualmente numai pe distanta Constanta - Mamaia exista un drum pietruit pentru automobile care s-a dovedit atat de confortabil si de rapid, incat linia ferata pe aceeasi distanta a fost desfiintata (este vorba de calea ferata ce urma traseul actualului bulevard Mamaia - n.n.). In timpul sezonului la fiecare 5 minute, cate un autobuz leaga capitala Dobrogei de splendida statiune maritima."

Odata cu dezvoltarea statiunilor litorale Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Managalia, Balcic, Cavarna si Ecrene se punea problema accesului turistilor cu automobilele catre aceste resorturi. Lipsa unei magistrale rutiere fiind o problema reala. Iata ce spune aceeasi revista:

Quote"Pana acum cativa ani numai Eforie era statiunea "en vogue". Astazi ea este frecventata aproape exclusiv de aceia care au vile pe acolo."

Pentru a rezolva aceasta situatie guvernul ia decizia de a realiza prima autostrada de pe teritoriul Romaniei. Aceasta in lungime de aproximativ 140 km urma sa lege Constanta de Ecrene (Kranevo de astazi) urmand coasta Marii Negre.

Pana la finele anului 1938 se finaliza masterplanul pentru o retea de autostrazi ce strabatea intreaga tara.


foto: Revista Ford 1938