Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

florin74

#3450
SF-urile/PT-urile pentru care s-a demarat procedura de achizitie publica se va face dupa vechea structura, cat si  cele aflate in executie.  Se va aplica pentru cele ce se va incepe  procedura de achizitie ulterior emiterii HG. Este prevazut in noul proiect.

Ma apucasera si pe mine palpitatiile, de pe 15 mai incep depunerile de proiecte pe POR. Cred ca iesea un scandal monstru. :)

ovideatza

Asta e bine. Recunosc ca nu am apucat inca sa citesc proiectul cum trebuie.

adrian-FSB

Salut.

Un articol din Zarul Financiar privind situatia de la trecerea peste CF 800 de la Drajna pe DN21 Calarasi-Drajna-Slobozia-Braila si necesitatea constructiei unui pasaj suprateran peste CF. Din pacate cunosc bine situatia eu unul fand destul de des drumul pe relatia Bucuresti-Galati si retur. Au fost cateva cazuri cand am stat aproape o ora la aceasta bariera din cauza numarului mare de trenuri care circulau pe aceasta ruta, indeosebi in sezonul estival.
De cand s-a extins A2 spre est incepand cu 2006 mare parte din traficul din GL/BR/Ucraina-Moldova de sud s-a mutat de pe DN2 (Bucuresti-Buzau-Braia/Galati) pe DN21 Drajna-Slobozia-Braila/Galati, aces DN fiind avantajat de numarul mic de commune/sate situate pe traseu. Un mic upgrade pentru DN21 (cateva centuri ocolitoare pentru putinele comune/sare prin care trece acest DN + centura Slobozia ptr DN21 si DN2A) ar ajuta mult traficul din BR/GL/UKR/MDL sa ajunga mai rapid pe A2 si apoi pe A1 spre vestul Europei. Numai bine


http://www.zf.ro/eveniment/haosul-infrastructura-rutiera-zeci-camioane-autoturisme-pierd-zilnic-circa-ora-fata-unei-bariere-cale-ferata-drajna-punct-leaga-capitala-moldova-sud-estul-tarii-eram-congo-era-inteles-pierzi-ora-15264446/poze/

adrian-FSB

Salut.

Un articol privind Planul Junker de stimulare a finantarii proiectelor de investitii in UE, in privinta caruia Romania nu are in prezent un proiect aprobat.


http://www.economica.net/dragu-mfp-romania-nu-se-afla-printre-cele-25-de-state-ue-care-au-aprobate-operatiuni-aferente-planului-juncker_118378.html

Am facut un "search" privind Planul Junker si am aflat ca Romania a depus la Comisie, in Decembrie 2014, o lista de posibile investitii finantare prin acest mecanism (autostrada Oradea - Cluj - Iasi, adica A8 intregral si A3 partial, era inclusa in aceasta lista). Nu se mai stie nimic despre acest demers.

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-18788137-lista-romania-transmis-sute-proiecte-pentru-mecanismul-lui-juncker-cerem-bani-pentru-linie-metrou-voluntari-bragadiru.htm

Declaratia Ministrului Finantelor a aparut in urma publicarii de catre Institutul European din România a unui studiu privind aplicabilitatea Planului Junker in Romania

http://www.ier.ro/stiri/dezbaterea-planul-de-investi%C5%A3ii-al-comisiei-juncker-%C5%9Fi-poten%C5%A3ialul-impact-asupra-economiei-rom

Parerea mea este ca ar fi necesara o dezbatere serioasa privind crearea cadrului legal si a conditilor favorabile de aplicare a acestui plan in Romania.

Numai bine

AdrianB1

Quote from: alecu26 on March 31, 2016, 06:34:33 PM
@AdrianB1.....Autostrada in zona nordica a Orientalilor, nu cred ca e asa imposibila...si are logica ei. Schema lui Iptana din anii 60-70 pe acolo o plasa. Traficul greu o confirma. TIR-urile acolo se blocheaza....iarna. Cu temperaturi de -35 de grade...haideti sa nu exageram, dar intradevar stiu de când aveam tangente cu reabilitarea DN 17, prima zapada in Octombrie, Ultima in aprilie. Pantele si dealurile sunt mult mai blande decat mai spre sud: s-a putut trasa si o cale ferata pe acolo, care nu are felxiblitatea autostrazii, dar in acelasi timp mult mai lunga traversarea pe acolo.
Scuze, abia acum am vazut.

Nu exagerez, nu e usor de construit o autostrada pe-acolo si am explicat de ce: tinoave si vale ingusta de-a lungul raului care ar presupune exproprieri masive si probabil o autostrada construita pe piloni ca sa nu se scufunde.

Daca tu crezi ca acea cale ferata e un exemplu ca se poate, vezi si cum e facuta. Arunca un ochi pe harta la portiunea Lunca Ilvei-Gradinita - e calea ferata cu serpentine, una din bucle are 200 de metri intre linii, daca nu o vedeam cu ochii mei credeam ca e harta trasata gresit.

AdrianB1

Quote from: pasadia on April 01, 2016, 10:37:57 AM
Si daca tot vorbim de fantezii, hai sa mai trec una aici - dar fac precizarea ca in zona aia am fost o singura data, acum mai bine de 2 decenii, si deci nu imi amintesc mare lucru. Toate informatiile sunt luate de pe harta fizica de pe Google Earth.
Pe harta imi bagi autostrada fix in curte; nu doar ca ma deranjeaza (e o zona cu priveliste deosebita, e pacat sa o strici), dar am o veste proasta: terenul se scufunda. Casa tatei e in panta si tot s-a scufundat terenul de la panza freatica, sunt multe izvoare subterane aproape de suprafata si puternice, care sapa incontinuu. E ca si cum ai vrea sa construiesti autostrada prin mlastinile din Louisiana (bayous), nu e imposibil dar costa o avere. Vezi poze gen astea: http://www.financiarul.ro/2013/08/21/tinvoul-mare-din-poiana-stampei-cea-mai-mare-rezervatie-naturala-de-turba-din-romania/.

De la Vatra Dornei la iesirea din Poiana Stampei ai sate care sunt pe rau, deci trebuie sa darami cate o jumatate din toate satele de pe traseu. Daca le ocolesti ai dealuri si multi de cateva sute de metri, de-aia soseaua urmeaza indeaproape cursul raului - e singura varianta posibila. Oricat mi-ar placea sa ma duc acasa mai rapid (A7 si apoi bucata asta de autostrada), nu sunt suficient de lunatic ca sa cred ca e un proiect bun si realizabil. Nu vorbim de Pi_Si care o ia peste si pe sub dealuri in mare parte nelocuite ci de o regiune in care toate localitatile sunt insirate fix pe rau, Dorna si respectiv Bistrita sau Moldova.

Poate varianta Cornul Luncii-Stupicani-Chiril si o centura a statiunii Vatra Dornei ar rezolva o mare parte a problemei, dar nu chiar ca autostrada pentru ca nu se poate continua mai departe. De la Poiana Stampei la Muresenii Bargaului ar fi iar posibil un DX, sau de la Cosna pe langa calea ferata spre Nasaud, dar si in zona Nasaud tot vale ingusta e printre munti si tot scump si greu se poate face chiar si un DX, cu continuare spre Beclean-Dej. Dar pe cei 15 km de la Vatra Dornei la iesirea din vest din Poiana Stampei imi pare rau, dar nu vad  o solutie ieftina.

Horațiu 87

Quote from: adiarc on April 11, 2016, 05:53:43 PM
In ritmul actual de lucru ( mai avem cam un an sa acceleram la capitolul birocrație si alocări fluente de bani ) ,acest al doilea exercitiu va fii un dezastru major,chiar fata de primul exercitiu.....vom pierde majoritatea banilor,pt ca ,sunt perfect de acord cu Alecu sau Cutter...realist vb ,chiar si 2023 este un termen optimist.....deci va fii dezastru la absorbție si banii putini absorbiți vor fii prin canibalizare ( proiecte vechi care ar fii trebuit finanțate in 2007-2013+2....

Iar dupa 2020,chiar daca UE va mai fii in forma actuala ,exista amenințări serioase la alocările de fonduri europene catre statele net beneficiare (cum ar fii nemulțumirile statelor net contributoare,sau ascensiunea partidelor euro-sceptice )

perfect de acord cu tine, eu am spus treaba asta inca de anul trecut + ca si treaba cu MPGT "e un mare fas" (conform MPGT in 2015-2016 trebuia facut SF-ul pt A7, iar noi suntem deja la sfarsitul lunii aprilie si nici macar nu stim daca va fi DX 7 sau A 7). CNADNR doarme, iar noi nu putem sa facem nimic.
Si ca sa invart si mai tare cutitul in rana mai reamintesc ca aproape toate sectoarele de autostrazi sunt blocate (lipsa AC, AM + exproprieri + altele = dezastru). Pe A 1 Lugoj-Deva avem cele 3 loturi incepute in 2013 si au trecut 3 ani si nu sunt gata, OS 3 inchis din septembrie si astia ne tot duc cu zaharelul (nici macar nu stim daca se face in regie proprie sau daca se organizeaza licitatie). Pe A 3 Suplacu de Barcau - Bors avem iar "Probleme interne ale Asocierii", de un an nu se lucreaza nimic, pe Campia Turzii-Tg. Mures s-a semnat contractul pe un lot si s-a reziliat pe altul. A 10 trebuia terminat la 31 decembrie 2015 si este un mare semn de intrebare  daca vom deschide macar doua loturi anul acesta (si ce ne mai bucuram anul trecut ca incepuse lucrarile in forta pe L 3 & L 4). Tot la fel de stam si la capitolul centuri si reabilitari DN-uri.

Horațiu 87

Vechea batalie A13 vs A8
Parlamentarii băcăuani au fost din nou cu ,,jalba-n proţap" pentru Autostrada Bacău- Braşov la întrunirea premierului României, Dacian Cioloş, cu parlamentarii băcăuani de la Iaşi
,,Tot ce ştim este că au plecat la Bruxelles cu autostrada Bacău- Braşov, 1,8 milioane euro, în Master Plan şi s-au întors cu autostrada Iaşi –Târgu Mureş, 11 milioane de euro. Să le pui în antiteză mi se pare cel puţin stupid. Acum pentru ce mai discutăm?! (...) Autostrada Iaşi-Târgu Mureş nu e doar de câteva ori mai scumpă, dar nici nu va fi niciodată finanţată de UE. UE nu va da bani mai mulţi dacă ar putea da mult mai puţini. (...) În partea de vest sunt investiţii pompate de toate guvernele" , a declarat deputatul de Bacău, Cosmin Necula. Guvernul ar fi pasat responsabilitatea factorilor politici locali.
,,Premierul Cioloş a dat un răspuns favorabil solicitării noastre şi a spus că pentru realizarea acestui proiect, ca şi pentru autostrada Piteşti-Sibiu, este nevoie de asumarea forţelor politice reunite în Parlament, precum şi a Guvernului. Considerăm o prioritate această autostradă, i-am dat premierului şi argumente viabile în acest sens", a declarat primarul interimar Ilie Bîrzu. Astfel, în timp ce în Vestul şi Centrul ţării se fac autostrăzi, în Est şi în Nord, Guvernul face întruniri şi generează intrigi pe ipotetice autostrăzi.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/cu-autostrada-bacau-brasov-in-a-varf-de-bata--217303177.html

Allex

Quote from: Hory1987 on April 27, 2016, 06:59:29 PM
(...)

,,Tot ce ştim este că au plecat la Bruxelles cu autostrada Bacău- Braşov, 1,8 milioane euro, în Master Plan şi s-au întors cu autostrada Iaşi –Târgu Mureş, 11 milioane de euro. ..." a declarat deputatul de Bacău, Cosmin Necula.

(...)

Mi-e rusine, ca bacauan, ca sunt reprezentat de acest individ. Mai degraba statea acasa.

Va mai curge multa apa pe Bistrita, Siret, Moldova sau Prut pana o sa vedem utilaje care lucreaza la trecerea Carpatilor Orientali. Pana atunci insa avem nevoie de Tg. Neamt - Pascani - Iasi ca de aer, indiferent cine va castiga batalia A8 sau A13.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Loko

Eu auzisem alta, tot de la bacauani: "Am cerut Guvernului o autostrada care sa ne lege de Europa, si am primit o autostrada care sa ne lege de Pascani".  :lol:

Pana la urma, tot solutia propusa de mine e cea mai buna. :D A8 prin Piatra Neamt aranjaza atat Bacaul, cat si Iasul. Pe bune, chiar nu cunoaste nimeni vreo estimare, cam care ar fi diferenta de pret intre varianta prin Targu Neamt si cea prin Piatra Neamt?

Horațiu 87

Preşedintele Consiliului Judeţean Bacău trece peste aspectele diplomatice şi politice şi declară tranşant că nici Uniunea European, nici Guvernul tehnocrat nu-şi doresc, de fapt, legarea Moldovei de vestul ţării printr-o autostradă * nu doar UE şi Guvernul Cioloş ar fi împotriva autostrăzii Transilvania- Moldova, ci şi PNL Bacău, susţine Dragoş Benea
Preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, Dragoş Benea, a rezolvat, se pare, enigma ce învăluie neconstruirea niciunui kilometru de autostradă în Moldova în timp ce în Vestul ţării autostrăzile se înmulţesc cu fiecare an ce trece. Mai precis, Dragoş Benea a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că Uniunea Europeană şi Guvernul Cioloş nu doresc şi nici nu intenţionează să construiască în acest deceniu o autostradă în Moldova.
,,Autostrada Bacău – Braşov este îngropată de Guvernul Cioloş. Observ multe comentarii în spaţiul public legate de evenimentul privind soarta infrastructurii în regiunea Moldovei, desfăşurat la Iaşi, luni 25.04.2016. Împreună cu deputaţii Cosmin Necula şi Lucian Şova am participat la această întâlnire, punând în faţa Guvernului Cioloş argumente pentru cele 2 autostrăzi: Bacău – Braşov versus. Ungheni – Târgu Mureş", a declarat Dragoş Benea, care a punctat apoi diferenţele dintre cele două. Astfel, Benea a precizat că autostrada Bacău – Braşov, pe lângă faptul că e mai scurtă şi mai ieftină, poate fi construită şi mai uşor.
,,Autostrada Bacău – Braşov ar avea lungimea de160 km şi valoarea estimată de 2 miliarde de euro. Cea mai mare parte a traseului este în zonă deluroasă, nefiind unul dificil, acesta urmând firul lui DN 11. Sunt mai puţine lucrări de complexitate crescută (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) şi reprezintă cam o treime din traseul Târgu Mureş – Ungheni. Din punct de vedere geologic şi geotehnic, traseul autostrăzii Bacău – Braşov este mai stabil, nu sunt alunecări de teren şi nu sunt probleme privind viteza de proiectare sau viteza de circulaţie. Ungheni – Târgu Mureş are lungimea 310 km şi valoarea 6,5 miliarde de euro. Se traversează situri naturale: Natura 2000, Parcul Naţional Ceahlău şi Cheile Bicazului. Acest aspect va ridica dificultăţi majore în proiectare, avizare şi execuţie. Traseul presupune multe lucrări de complexitate crescută fiind semnalate şi alunecări de teren spre deosebire de cealaltă variantă de autostradă. Acestea sunt câteva elemente fundamentale care diferenţiază cele două proiecte, cele două variante de a conecta Moldova de Transilvania", a precizat Dragoş Benea.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/discutii-aprinse-pe-tema-autostrazii--217303491.html

Mihai_C_Radu

#3461
Va salut cu respect, stimati domni  :)

Urmaresc din pura pasiune si curiozitate forumurile de profil cam de prin 2010.

Neavand legatura profesional cu domeniul constructiilor, am considerat ca nu are rost sa intervin in discutiile purtate... Trebuie sa va multumesc tuturor atat pentru eforturile de informare in teren pe care le depuneti precum si pentru dezbaterile interesante si educative.

Citindu-va de atatia ani (pe unii dintre voi si pe alte forumuri), am o senzatie ciudata ca v-as cunoaste personal deja... :) 

Acum am sa incerc sa fac un preambul pt. primul meu post pe acest forum:

1. Am studiat cu atentie de-a lungul timpului topicurile A1, A3, A6 precum si info privind MPGT

2. M-am delectat de-a lungul timpului cu disputele f bine argumentate tehnic A1 vs A3 (aka PISI vs COBRA) si cu cele privind stabilirea prioritatilor de construire (trebuie sa va multumesc inca o data tuturor pt dedicare si calitatea informatiilor schimbate)

3. Pornind de la obiectivul major de dezvoltare a infrastructurii rutiere pe axa Constanta - Nadlac, parte a Corid. Rin-Dunare (fostul Coridor 4) si incercand o abordare holistica a problemei, am sa supun atentiei voastre o idee nastrusnica:


https://www.flickr.com/photos/142435689@N08/shares/36J3Q6


Stiu ca o propunere de acest gen poate parea stupida si total neoportuna dat fiind faptul ca avem alte planuri stabilite si bani deja alocati

Am sa incerc in continuare sa argumentez totusi o astfel de propunere, macar de dragul dezbaterii si a abordarii "Ce-ar fi fost daca?"  :lol:

1. Ideea ar fi (fost) sa avem o autostrada pe traseul marcat cu linie continua pana la Hateg, in locul PiSi. Liniile punctate reprezinta variante de ocolire forme dificile de relief (subcarpatii din N Olteniei mai pe la sud, cu urcare spre Tg Jiu pe o vale mai accesibila), respectiv variante de conectare la actuala A1 din Depresiunea Hategului 

2. Fata de PiSi, traseul pe care il supun atentiei voastre include segmente muntose mai putine, estimez lungime totala tuneluri mai mica.

Singura pb. majora din acest punct de vedere ar fi defileul Jiului (este si parc natural). Consider ca date fiind infrastructura rutiera si CF deja construita pe aici, avem cel putin avantajul cunoasterii bune a terenului (parametrii geo, etc) si pe cel al accesibilitatii santierelor.
Mi-e greu sa imaginez o linie rosie prin acest defileu dar la prima vedere, o succesiune de tunele si viaducte la care sa existe mai multe fronturi de lucru simultane cred ca se poate realiza 

Daca Defileul Jiului nu poate fi atacat, ar putea exista o varianta pe o vale aproximativ paralela, putin mai la vest; ideea e ca am incercat sa gasesc (ca amator, e adevarat) puncte cu altitudine minima pentru a stabili un traseu. Mentionez ca nu locuiesc in regiunea respectiva dar terenul imi este oarecum familiar, la nivel de amator  :lol:

3. Trecerea Petrosani - Hateg nu cred ca ar fi fost foarte complicata, iar racordarea catre actuala A1 s-ar fi putut face fie catre Deva, fie catre Lugoj


4 Acum, "the big picture":

Va rog sa ma corectati, s-ar putea sa gresesc flagrant, insa :


Daca ar fi fost posibila sau studiata continuarea A1 de la Pitesti pe varianta propusa -> Targu Jiu ->Petrosani -> Hateg

4.1 Varianta aceasta de A1, ar fi putut reprezenta o combinatie intre A1 si A6, A6 nemaifiind astfel necesara
Cred ca se pot face extensii/ racorduri in teren mai usor catre Craiova si Rm Valcea 

4.2 Am fi scapat de belelele de pe portiunea Curtea de Arges- Valea Oltului (mai multe vai de traversat, terenuri riscante dpdv geo)

4.3 Partea de strapungere prin Defileul Jiului (sau vale paralela) imi pare ca nespecialist mai facila decat partea de pe Defileul Oltului

4.4 In variantele punctate sudice pe relatia Pitesti -Tg Jiu, A1 sugerata ar avea parti comune cu ipotetica A12, am mai scuti din bani

4.5 Legatura Rm Valcea catre sud la varianta A1 propusa s-ar putea face printr-un relief mai facil, la nivel DX sau racord A

4.6 Sibiul este deja pe A, legatura ar putea fi continuata pe A13 catre BV si poate mai departe pe Cobra catre Buc..., nici ocolul pe varianta propusa de A1 prin Hateg nu ar fi enorm iar Valea Oltului ar fi o placere la condus ;) cu DN liber de tranzit lunga distanta

4.7 Oricum, ideea era sa asiguram o legatura cat mai buna pe autostrada pentru coridorul de transport in ansamblu, cu costuri poate mai mici si intr-un timp mai scurt, ramanand cu fonduri pentru racorduri punctuale sau modernizari de DN corespunzatoare


Va multumesc pt rabdarea acordata si pt criticile pe care le astept cu interes  :)
   

alecu26

Eu zic ca defileul jiului e mult mai sălbatic mult mai greu de traversat. Acolo calea ferata a fost construita cu eforturi enorme. ...în stil Stalinist. Santier al tineretului. Defileul e mult mai îngust pe întreaga lui lungime. As fi zis ca am fi avut un tunel cvasicontinuu.
Faptul ca nu apare pe nici o harta, varianta mă face sa cred ca am dreptate. Pe de alta parte....Toate marile descoperiri sunt făcute atunci când dai cancel la tot ce ai învățat înainte.  Einstein are câteva citate celebre pe aceasta tema.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

weaz

#3463
@Mihai_C_Radu Bine ai venit

Interesanta idee numai ca problema cea mai mare a ei nu este nici macar defileul Jiului pentru traversare muntilor.
Problema este in zona de legatura intre Pitesti si Targu Jiu, pe respectivul traseu trast in imagine asta https://www.flickr.com/photos/142435689@N08/shares/36J3Q6. Eu cred ca acest traseu ar fi compus in mare parte de viaducte, ar insemna extrem de multi bani cheltuiti doar pe bucata asta si nici macar nu ar oferi de fapt o traversare a muntilor.
Dealurile alea sunt mai rele decat cele din Transilvania, aluneca intr-o veselie. Am copilarit in zona Rosiile si am facut de sute de ori drumul fie din Craiova acolo, fi din Bucuresti, si pe toate bucatile de drum din zonele alea sunt alunecari ale terasamentului din cateva sute de metri in cateva sute. Panza freatica este in multe locuri la peste 100 de metri adancime, dar oamenii nu duc nici cea mai mica lipsa de apa din cauza izvoarelor de suprafata extrem de multe la numar. Zona este de asemeni extrem de plina de pungi de gaz natural si chiar se face explorare si exploatare destul de intensa pe acolo.
Si ca sa incerc sa argumentez va rog sa va uitati pe harta. Sunt doar 2 drumuri care sa mearga prin zona aia pe directia E-V, Horezu - Targu Jiu, dar el e aproape de munti unde terenul e mai stabil(tot in zig-zag si asta), sau este Dragasani - Targu Jiu care face zig-zag mai degraba decat sa mearga drept. Si sunt nu cam singurele ci singurele. Restul drumurilor sunt mai degraba de-a lungul apelor pe directia N-S, pentru ca asa poti sa construiesti ceva mai stabil. Nu cred ca nu s-ar fi construit drumuri de legatura mai drepte daca s-ar fi putut.

GDPR

Pe langa problemele tehnice practic insurmontabile (vorbesc din perspectiva noastra, nu din a chinezilor :D), ar mai fi inca una: defileul Jiului este Parc National. Si asa sunt mari discutii cu cele doua hidrocentrale in constructie care au fost incepute inca de dinainte de infiintarea parcului, ce sa mai spunem de o autostrada. Sorry.