Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 11 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

@tonica de la Turda la C-turzii apar 12 km pt ca sunt si nodurile , dar  dupa nodul de la C.Turzii autostrada se mai continua 1 km inspre drumul european , portiune ce e gata dar nu se circula nefiind utila in acest moment.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

Quote from: Fili on August 06, 2012, 10:51:42 AM
Foarte ciudat:
1) Lotul UMB, cel de 9,5km, este realizat 51% si va fi inaugurat pe 20aug... adica in cateva zile? :)
2) Dezamagitor: Romstrade (lotul Nadlac-Pecica) are un 5%
                           Alpine are 40%...

UMB:
Procentele nu reprezinta stadiul "la zi". Probabil sunt procentele ultimei facturi decontate si deci avizate. Presupun factura pe mai. Deci 51% era stadiul la 31.05. Tinând cont ca asfaltarile abia incepusera atunci, iar asfaltul e cel mai scump la o lucrare de drumuri in câmp, procentul pare plauzibil.
La zi cred ca e 75-80%

Romstrade:
La zi estimez 15-18%. (cf. filmare bogdymol). Aici, desi structurile sunt in stadiu incipient, au asternut deja asfalt pe 1-2 km, in felul asta cresc încasarea - e clar ca au nevoie de bani ca de aer. Dar evident ca nu asfaltul e pe drumul critic, ci structurile. Asa ca in mod cert vor întârzia.

Alpine:
La zi estimez 55-60%. Structurile sunt in general finalizate, dar mai au ceva de tras la terasamente. Apoi va veni asfalt pe zone întinse. Mai e buba cu mutatul unor stalpi electrici.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Fili

Da, vancu,
Este clar ca nu erau cifrele la zi, grav este daca erau cele din mai (adica atunci s-au efectuat ultimile plati)
Fapt confirmat si de isotech, pt A2.
Nici acolo nu s-au platit de catre minister, banii restanti.
Tocmai asta sa fie si motivul pt care UMB a redus motoarele in ultimul timp, cum toti am observat?
Cei din zona ne pot spune, este fezabil 20 aug, la cum arata tronsonul astazi? Bineinteles, fara poduri cu vreun rambleu gata.

Ionut

QuotePlanuri concrete pentru Autostrada Sudului: finantare UE din 2014 si ruta directa Bucuresti-Craiova

"Sectiunea Bucuresti – Craiova se diferentiaza de sectiunea Bucuresti - Pitesti – Sibiu, fiind vorba de doua rute distincte si nu de comasarea rutei Bucuresti – Craiova prin utilizarea sectiunii Bucuresti – Pitesti, respectiv Pitesti – Craiova", precizeaza CNADNR, intr-o nota pentru Finantistii.

"Mentionam ca, in contextul revizuirii retelei TEN-T si a aprobarii de catre Comisia Europeana a formei finale a retelei globale si centrale, respectiv includerea rutei Bucuresti – Craiova – Timisoara in reteaua centrala, este necesara realizarea unor studii de prefezabilitate/fezabilitate pentru utilizarea acestor documente tehnice de suport in exercitiul financiar european aferent perioadei 2014-2020", se mentioneaza in nota CNADNR.

sursa: Finantistii

Mai jos vedeti Core Network-ul cu Craiova-Bucuresti prin Alexandria. Nu inteleg cum noua conducere CNADNR o da la intors cu Slatina. O bulibaseala.


tonică

E o bulibaseala generala. Nimeni nu mai stie de nimic.

In articol se vorbeste despre: " (...) traseul Autostrazii Sudului va fi Bucuresti – Alexandria – Slatina – Craiova – Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Caransebes – Lugoj, portiunea dintre Craiova si Lugoj fiind parte a ramurii sudice a Coridorului IV ." Cred ca nimeni nu poate gandi un astfel de traseu sinuos doar pentru ca autostrada sa treaca pe langa o localitate de 50 de mii de locuitori cazul alexandriei ori 80 000 in cazul slatinei.

In plus stim toti ca mare parte din finantarea UE pe 2014-2020 se va duce pe sibiu-pitesti. Hai sa zicem ca undeva pe la 70%. Asta daca mai scad nitel preturile date ca estimative care mie oricum imi par umflate cu pompa. Apoi pe astia 30% ramasi toti construiesc in draci proiecte fiecare pe unde-l taie mintea. UE, odata finalizat podul de la vidin, suta la suta va fi interesata sa continue coridorul IV de la lugoj inspre vidin. Nu a zis nimeni nimic despre Craiova. Nici nu ar avea de ce sa bage UE bani acolo pe ei interesandu-i un traseu cat mai direct. Acolo cel mult statul roman ar trebui sa negocieze la sange macar o deviere inspre Craiova urmand ca ce ramane din segmentul turnu-severin-craiova sa fie construit cu bani de la buget. Despre restul nici vorba sa mai ramana bani. Nici pentru craiova-bucuresti, nici pentru sibiu-turda avansat de catre nazarie la un moment dat ca o alternativa la A3-ul ramas fara bani si nici pentru tg-mures-iasi ori ploiesti-focsani.
Daca ar avea cine sa se ocupe cu lucrurile astea ( adica cu guvernarea tarii ) ar trebui sa ia viata in piept si sa inceapa proiecte mici tip PPP, sa vada daca si cum functioneaza la noi in tara pregatind astfel aceste trasee de autostrazi..


sebba

eu as fi de parere ca ar fi mai bine sa treaca pe langa cant mai multe localitati de talia slatina si alexandria
altfel, autostrada ar fi utila doar catorva zone, ceea ce nu e tocmai corect si nici fezabil
de fapt, autostrazile se fac in principal ptr transporturile de marfa (tiruri) si apoi ptr traficul "domestic"
si cu cat ar fi mai multe localitati cu acces la autostrada cu atat s-ar dezvolta acestea mai bine si ma repede, implicit si zonele invecinate

cat despre bucata pitesti-sibiu.... cred ca asta va fi lasata la sfarsit. din cate stiu ar fi cea mai dificila zona dpdv tehnic
nu am detalii "oficiale" dar de mic copil, de acum vreo 30 de ani aproape (cam '85-'86), stiu ca undeva prin zona curtii de arges era in lucru un drum (posibil autostrada? nu stiu asta) care sa faca legatura intre pitesti si valcea in paralel cu existentul si actualul drum de pe dealul negru.
insa lucrarile au fost sistate din cauza alunecarilor de teren. cel putin asa am inteles eu
chiar si astazi, de pe DN7, se mai pot vadea "bucati" din acel drum. poate cineva care trece sau sta prin zona ne poate da si cateva imagini
si regimul ceausescu nu prea lasa lucrarile neterminate cu una cu doua. bine, prost, dar le termina totusi...

sper totusi ca aceste probleme de natura tehnica sa nu afecteze viitoarea autostrada
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

#351
Slatina, desi are o populatie de numai 80.000, are o economie cat unele judete intregi. Este in topul oraselor cu industrie grea. Asta este un motiv mai mult decat suficient ca autostrada sa treaca prin Slatina.  PS: Dar asta e alta discutie fata de cea legata de oportunitatea demararii acum a unei autostrazi intre Bucuresti si Craiova.
cont inchis

BoGDaN

Pornind de la premisa ca A1 si A3 sunt autostrazile de baza ale Romaniei, sa ma rog, vor fi! Nu vad rostul unei autostrazi sudice, ci doar a unui drum expres intre Craiova si A1. Sudul tarii este / va fi conectat la A1. Eu unul mi-as dori o autostrada catre nordul extrem al tarii cu nod pe A3, un fel de A31 pana la Baia Mare. Zona este puternic dezvoltata, iar turismul maramuresean este la fel de puternic.

Ionut


stelian222

Pe harta pusa de tine Ionut, sa inteleg ca drumurile mai putin ingrosate vor fi un fel de drumuri express? iar E85 va deveni autostrada?

Ionut

Nu se stie... in mod normal drumurile ingrosate vor fi, intr-un final, autostrazi. :) Iar cele mai putin ingrosate... depinde. Daca va fi o solutie paralela la nivel de autostrada probabil nu vor mai fi largite/imbunatatite. Oricum nici ei nu stiu, harta este orientativa in sensul calitatii drumurilor din core network/comprehensive network. Singurul lucru "mai sigur" este ca drumurile ingrosate trebuie sa fie autostrazi sau macar drumuri expres.

E85 nu va deveni autostrada. De fapt niciun DN de acum nu va fi autostrada pentru ca ai nevoie de o varianta la autostrada. DNurile actuale vor ramase asa si se va construi, acolo unde se va construi, autostrada. E85 B-Focsani va fi dublat aproape sigur de o autostrada. Apoi Focsani-Siret probabil alta... dar termenele... 15-20 de ani?!

Ionut


tonică

eee, fac analize. Poate-si fac ei analize ca altfel... :D
De fapt iau mot-a-mot ce trimite cnadnr-ul fara nici o interventie documentara pe deasupra. Iar cnadnr-ul ar face mai bine sa mai iasa din birouri, cred ca procentele alea-s date asa, din burta ori statistic, habar n-am cum. In plus sunt cele din 1 iulie, si-au prins calendarul pare-se intr-un cui prea inalt si le e greu rau sa umble la data... :p

Un ex. clar este la Timisoara-Lugoj, lot 1, unde noi, facand abstractie de ceea ce am vazut in fotografiile lui iuli ar trebui sa credem ca stadiul fizic al constructiei era cica la 1 iulie la 48%.

stangabriel

#358
http://www.adevarul.ro/financiar/Cum_a_reimpartit_Guvernul_Ponta_banii_statului_0_760724241.html


"Cofinanţarea UE, limitată

În urma acestei rectificări, Guvernul şi-a arătat latura puternic socialistă, pentru investiţii nefiind alocate sume suplimentare, ci dimpotrivă. Cheltuielile pentru proiecte cu finanţare nerambursabilă de la UE vor scădea cu 1,4 miliarde de lei din cauza întreruperii rambursărilor. Aceste sume ar fi provenit din privatizări şi din sumele necheltuite de la Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Dacă la investiţii nu au fost suplimentate fondurile, la cheltuielile de personal, plusul este de 648 de milioane de lei. "

Cum comentati decizia,sau mai bine zis ce implicatii concrete vor aparea,rog fara atingeri politice,electorat tinta si alte exemple.

Multumesc,o seara buna.

Ionut

#359
Din ce inteleg eu, sumele care s-au pierdut au fost cele de la programul de reabilitare DJ-uri... asta se stia deja, a fost printre primele programe oprite imediat ce au venit la guvernare. Pacat este ca aceste drumuri erau fff bune si pentru dezvoltarea turismului, deci se pierde pe doua planuri.

Totusi nu pare ca se vor pierde bani din alte zone, de exemplu de la autostrazi. Ar trebui chiar sa fie idioti sa opreasca finantarile (de fapt co-finantarea) pe santierele de autostrazi. Ar fi un scandal monstru. Asa la DJ-uri au bagat-o p-aia cu "Udrea si Boagiu au dat banii la firmele de partid" si s-au scos, mai ales ca si UE a gasit mari neregul... deci intreruperea programului a avut motive... sau scuze. La autostrazi nu e la fel, singura oaie neagra este Romstrade (care de fapt are legaturi trans-politice, cu toate partidele politice).

Intreruperea unui proiect unde deja constructorul lucreaza si este de o importanta capitala ar da un semnal fff prost si nu cred ca sunt chiar atat de idioti incat sa faca asta. Plus ca ma bucur ca au inceput licitatiile si pt cele 4+1 loturi de autostrazi. Eu unul aveam mari emotii ca se vor mai licita anul asta...

Deci din ce inteleg eu - vestea proasta: nu mai pupam sigur DJ-uri multe reabilitate, vestea buna: nu se taie fonduri din proiectele de infrastructura majore (autostrazi, Coridorul IV feroviar etc).