Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Loko on April 06, 2016, 07:00:39 AM
Scuzati-ma, dar eu tot nu reusesc sa inteleg.

Autostrada Cluj - Oradea au dus-o pe la Zalau (capitala de judet), cu costuri probabil mai mari

Tocmai asta este, ca nu "au dus-o" pe la Zalau cu costuri mai mari, ci ca pe acolo "a cazut" traseul cu costul cel mai mic. Zalaul pur si simplu a fost ajutat de geografie, asa cum Piatra Neamt NU este ajutat de geografie.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Brasov era al doilea oraș al tarii la revoluție mai ales dpdv industrial....mult peste Cluj sau Timișoara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dumbravaandrei

Fara suparare, dar nu mai visati cu Brasovul ca unul din primele 5 orase al tarii... nu a fost nici inainte de 89, nu o sa fie nici in urmatoarea suta de ani. Cat despre Brasov ca mare centru universitar... e exact la nivelul Universitatilor din Galati si Sibiu. Din punct de vedere universitar Craiova, Suceava, Oradea si Constanta stau muuuuult mai bine. Si stiu al naibii de bine despre ce vorbesc. Oras turistic - da, fara indoiala e principalul oras turistic din tara. De asta m-am si mutat aici. Din punct de vedere industrial - da, e unul din top 10 ca cifra totala de afaceri. Dar sa nu exageram. Ca sunt satul de cat aud brasovenii in fiecare zi cu astfel de ineptii. Daca e sa o luam asa, ar trebui sa avem maine autostrada care sa uneasca Galati+Braila de orice zona din tara (ca e cea mai mare aglomerare urbana dupa Bucuresti).
Da, trebuie o autostrada care sa lege Brasovul de vest si Moldova, dar o autostrada prin mijlocul vaii Prahovei este o alta ineptie (din pacate devenita solutie general acceptata). Mai degraba ar merge mai rapid suplimentarea DN 1 cu cel putin o banda in special pe zonele de urcare si centuri la profil 2x1 la Sinaia, Busteni, Azuga si in Predeal pana la intersectia de dupa liceu, cum vii dinspre Bucuresti.
Cat despre autostrada prin Vatra Dornei... O sa fie de cel putin 2-3 ori mai scumpa decat un A8. Nu mai zic de zonele istorice tranzitate si unde cu siguranta se vor gasi multe vestigii. Si de salba de unitati militare din zona. E un vis frumos insa se va opri la stadiul de vis. DN-ul pe acolo e chiar ok... ii trebuie semnalizare si semaforizare corespunzatoare in localitati (semafoare cu buton pentru pietoni) si eliminarea carutelor in special in zona Vama si in rest e ok drumul ala pentru orice fel de trafic.
Iar atunci cand A1 va fi complet, chiar o sa fiu foarte curios cat de folosit o sa fie un eventual traseu de autostrada Brasov - Tg. Mures. Asa ca pentru Brasov vad mult mai realizabil traseul Sibiu-Fagaras-Brasov-Tg. Secuiesc - Onesti cu o iesire in zona Gheorghe Doja. Si ar asigura si o dezmortire economica mai viguroasa pentru toate zonele. Bucuresti / Constanta / Craiova cu siguranta vor folosi in principal A1 + A2.

cristi5

#3348
Quote from: TibiV on April 06, 2016, 11:29:00 AM
Tocmai asta este, ca nu "au dus-o" pe la Zalau cu costuri mai mari, ci ca pe acolo "a cazut" traseul cu costul cel mai mic. Zalaul pur si simplu a fost ajutat de geografie, asa cum Piatra Neamt NU este ajutat de geografie.

Da, practic A3 ocoleste Apusenii prin nord. Culoarul pe care merge DN1 Cj-Oradea pe Crisul Repede e un defileu ingust (numai CF ramane langa rau, DNul se catara pe un deal la  Bucea). La fel si Arad-Deva, Muresul intra in defileu si au ales traseul A1 pe valea Begai. Aradul n-a fost nici el ajutat de geografie dar au reusit sa traga A1 spre ei. La campie merge.

Am si eu o intrebare de novice ITist, de ce au ales sa treaca A3 pe sub Meses? Pe harta in relief se vede un culoar la 10 km mai la sud, intre Buciumi/Bodia si Stârciu. Altitudine 400 m fata de aprox 500m pe traseul actual.

http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/47.07/22.995/0




alecu26

Pentru ca de aia.

Era greu sa justifici o lucrare strict Brasov-Oradea (via Cluj) si atunci s-a tot tras de ea in toate directiile sa adune trafic. (pentru ca sa recunoastem...avem niste munti intre doua autostrazi care nu prea genereaza trafic. A1 si A3 daca e sa scoatem apusenii dintre ele, e ca si cum ar fi doua autostrazi una langa alta, la distanta de cativa kilometri).

Si atunci s-a apucat sa caute fiecare oras din transilvania: Fagaras, Sighisoara, Tg Mures....(culmea la Cluj s-au departat de oras ca le era frica de rebelul Funar), Zalau, etc). S-a mai discutat inclusiv un zig zag catre Medias si catre Tarnaveni.

La Zalau, intradevar mai usor culoarul mentionat de tine, si diferenta era doar cativa kilometri in plus..distanta de oras fiind de 10-15 km. Dar, acolo, la acel super debleu de la Meses Bechtel facea o groaza de bani. Mai sunt si alte aberatii pe traseu...gen traversezi un lac, doar ca sa ajungi in niste sonde, când ai avea culoar mai bun ori la sud ori la nord.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SILVIUFG

Quote from: dumbravaandrei on April 06, 2016, 11:58:31 AM
Asa ca pentru Brasov vad mult mai realizabil traseul Sibiu-Fagaras-Brasov-Tg. Secuiesc - Onesti cu o iesire in zona Gheorghe Doja. Si ar asigura si o dezmortire economica mai viguroasa pentru toate zonele. Bucuresti / Constanta / Craiova cu siguranta vor folosi in principal A1 + A2.

Pai daca ai rasfoi cateva pagini in urma in topicul acesta ai vedea ca tocmai asta sustineam si eu si Pasadia. A13 Sibiu-Brasov-Bacau si Valea Prahovei mult mai fluenta dar cu solutii rezonabile nu cu pasarele metalice in loc de trecerile de pietoni si pa!!

dumbravaandrei

@Silviu
M-am aprins de la afirmatia "Brasov al doilea oras al tarii"... Stiu ca e o sustinere mai mare pe Brasov-Bacau. E si mai rationala.

Dan74

@cristi5, eu de cativa ani merg pe un drum local pietruit intre Buciumi si Starciu, cunosc bine zona de la sud de tunelul Meses, garantez ca s-ar putea gasi  un traseu de traversare a acestor dealuri la pret incomparabil mai mic. Strict legat de drumul pe care circul eu, doar la iesirile din Starciu si Buciumi e o panta ceva mai mare, restul traseului e aproape plat.

horatiu.cosma

^
Daca vreti poze cu zona aia, se rezolva. O sa merg la bunici la Buciumi la un moment dat si pot sa dau o fuga pana la Starciu. Dar nu cred ca are sens. Traseul e batut in cuie, daca eram acum la SPF pe Mihaiesti-Suplacu, era o sansa.

pasadia

#3354
Quote from: dumbravaandrei on April 06, 2016, 03:36:03 PM
@Silviu
M-am aprins de la afirmatia "Brasov al doilea oras al tarii"... Stiu ca e o sustinere mai mare pe Brasov-Bacau. E si mai rationala.

Ma rog, ai sarit peste verb:

Quote from: alecu26 on April 06, 2016, 11:31:05 AM
Brasov era al doilea oraș al tarii la revoluție mai ales dpdv industrial....mult peste Cluj sau Timișoara.

Sau nu esti de acord nici cu aceasta afirmatie? Caci deh, veneticii s-ar putea sa nu stie despre ce era vorba la Roman si Tractoru (adica deh, marfa proasta, dar muuuuuulta).

LE: de fapt acum vad ca ai spus ca Brasovul nu era in primele 5 nici inainte de 1989. Ciudata afirmatie, as fi curios pe ce te bazezi cand o faci dar am fi off-topic. Dar oricum e ... (ma rog, hai sa nu ma aprind si eu acum).

alecu26

Ghimbav si multe altele ce se faceau la Brasov, dar astea erau primele 3 industrii care inghiteau muuuulti muncitori. Nu degeaba prima (si de fapt singura atutentica revolutie) era sa porneasca de acolo. Cum a plecat cu sindicatul Solidaritatea din Polonia (scuze de oftopic).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dan74

#3356
Tocmai asta e problema, traseul e ales deja si nu se mai poate schimba, mare pacat deoarece zona este foarte frumoasa si ar merita vazuta de pe A3.
Si la Suplac se putea alege alt traseu care costa mai putin si se evitau si sondele celor de la OMV Petrom.
Stiu ca e complicat sa se modifice traseul propus in SF, dar ar trebui sa existe o procedura de a se corecta unele aberatii ale traseului.
Off-topic: Horatiu, livada bunicilor sotiei e in "groapa hotii",

dumbravaandrei

[Off-topic]
@Pasadia -
Sidex-ul, ca suprafata si ca infrastructura industriala era fix cat o treime de Brasov acum. Nu mentionez si de cartierele dormitor construite pentru el. De Nicolina si CUG Iasi presupun ca ai auzit. Fosta platforma, fara cartierele dormitor era mai mare decat tractorul, roman si rulmentul la un loc. Santierul naval de la Braila e si ala foarte mare. Nu mai zic de fabrica de sarma de la Braila. Mai trebuie sa amintesc si de Ploiesti? Nu zic ca nu a fost in top 10, dar numarul 2...
Ca judet, populatia maxima atinsa a fost la recensamantul din 1992 unde judetul avea aproximativ 643 de mii de oameni. Tot in 1992, Judetul Iasi avea aproximativ 812 mii de persoane. Iar ca oras, Brasov a trecut abia in ultimii 10 ani de cifra de 220.000 de locuitori. Mai are sens sa zic cati avea Clujul, Timisoara, Iasi-ul, Galati-ul, Constanta, Craiova? Toate aceste orase in perioada comunista erau mult mai dezvoltate si mult mai populate ca Brasov. Ca de asta jumatate de Brasov e numai case si in celelalte orase numai blocuri de minim 4 etaje, chiar daca suprafetele sunt aproximativ egale.

Scuze daca am lovit in orgolii locale dar cifrele sunt cifre :)
[/Off-topic]

bridge

Quote from: cristi5 on April 06, 2016, 11:58:36 AM

Am si eu o intrebare de novice ITist, de ce au ales sa treaca A3 pe sub Meses? Pe harta in relief se vede un culoar la 10 km mai la sud, intre Buciumi/Bodia si Stârciu. Altitudine 400 m fata de aprox 500m pe traseul actual.


Traversarea Mesesului va fi la altitudinea de 360-400m.

pasadia

@dumbrava: cauta te rog datele de la recesamintele din 1992, cele pe municipii.