News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

TibiV

vancouver,
+1
Ce bune sunt nişte sinteze din astea din când în când.

Că mulți uităm, sau nu mai vedem pădurea din cauza copacilor...

Nu vreau să mai argumentez motivele pentru care perioada 2012-2015 a fost probabil cea mai dezastruoasă pentru infrastructura din România.
Cine vrea să mă contrazică, să meargă la Aciliu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Acilu este un "incident minor" faţă de alte lucruri care nu exista dar ar fi putut exista, vezi lungirea licitatiilor dincolo de orice bun simţ.

vancouver

Recintind sinteza facute chiar de mine, nu pot decat sa concluzionez ca o minte diabolica a stat in spatele acestui tun. Probabil aceeasi minte care a incheiat si contractul Bechtel, dand anterior o lege de fentare a legilor normale pe achizitii publice. Aceeasi minte care a ras de alti hoti mai tineri, spunand ca nici macar nu stiu sa fure.

Sa nu uitam ca din acelasi plan a facut parte si separarea CNADNR in doua, o parte numita "Ministerul Marilor Proiecte" direct in subordinea Prim Ministrului, a doua parte la MT. Separarea a avut loc in mare graba, in cateva zile! Partea ramasa MT a primit in zeflemea, la insistentele unei penal mai mic din Iasi, autostrada Iasi - Tg. Mures.  :lol: Ulterior, cand treaba cu Co-Bra a picat, inca pe vremea aceleiasi guvernari, "Ministerul Marilor Proiecte" a revenit la MT - de unde rezulta inca o data ca separarea a avut alte motive.

Din fericire tunul a fost ratat, la mustata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Gendan

Ok, daca Vancouver ne lamureste cu Sova, am si eu ceva ascuns prin laptop. Il mai tine minte cineva pe Fenechiu?






Da, astea se vor toate autostrazi. Spre deosebire de rezolutie, nu cred ca toate ideile sunt proaste. Pana si timisorenii ar vota cu rosu pentru centura aia  :lol:

vancouver

Cu mentiunea ca Fenechiu nu era rosu, ci galben-albastru,  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Gendan


pasadia

Si banuiala mea e ca autorul moral al acestei harti e un fost user de aici, adica north. ;)

north

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Morosanu

Si vrei sa spui ca nu-i adevarat? SF-uri peste SF-uri in perioada aia pentru autostrazi si dx-uri pe toate coclaurile de care s-a ales praf si pulbere dar s-au cheltuit milioane si milioane. Si-apoi sa nu-i dai dreptate lui adiarc in privinta CNDADNR sau cum s-o chema... >:(
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

  Presupun că discuția despre DX/A7 este încheiata , clar pe acel traseu este necesar profilul A, densitatea de localități o impun și da, este prioritară. Trebuie să fie prima la întrarea în lucru după finalizarea lucrărilor actuale: A1 PI-Si, OS 3, LU-DE 2, 3, 4, A10, A3, GI-Nă, SB-BO, TU-TM. Ar fi o greșeală ca aceste proiecte(unele) să fie stopate sau întârziate. Dacă ne-am apucat de ele să facem tot posibilul să le terminăm.

  Acum discuția ar fi A8 versus A13, de la început, eu sunt pentru A13.

1. Târgu Mureș va fi legat de vest cu autostrada, chiar dacă secțiunea Nădășelul-Surplacul de Barcau nu va fi realizat, TgM tot va fi legat de vest cu A10 și A1. Nu este normal și nici drept ca Brașovul să nu aibă o legătură la nivel de A cu vestul. Distanța este de circa 127 km, nu chiar dificil de construit, în mare parte drumul este drept(relieful). Din punctul meu de vedere este o mare greșeală că centura Brașovului nu a fost construită de la început la nivel de A de la Ghimbav până la DN11. Se poate constui etapizat: primul segment centura la nivel A la Făgăraș (una este deajuns) circa 10-15 km, apoi Sibiu-Făgaraș împărțit în două segmente de 25 km, toată bucata dintre ar vea circa 65 km. După care putem trece la secțiuni mai dificile dintre Fagăraș și Brașov. În viziunea mea lotizarea A13 între Sibiu și Făgăraș ar fi:Lot 1, nod cu A1 (probabil Veșten) - intersecția cu DN7C circa 28 km, lot 2 DN7C- după localitate Dridif, circa 26 km, lot 3 centura Făgăraș de la Dridif până la Șercaia(intrsecția cu DN73A) circa 20 km, lot 4 Șercaia-Vlădeni circa 23 km și lot 5 Vlădeni-centura Brașov (Ghimbav) circa 20 km.
2. Etapa doi Brașov - Bacău, circa 170 km din care 70km zonă montană mai ,,dificilă". Cum vad eu lucrurile: lot 1 centura Brașov (intersecția cu DN11) - Sfântul Gheorghe(intersecția cu DN13E) circa 28 km, lot 2  Sfântul Gheorghe(intersecția cu DN13E) - Târgul Secuiesc(intersecția cu DN11 după oraș în apropiere de localitatea Tinoasa) circa 28 km, lot 3 Târgul Secuiesc(intersecția cu DN11 după oraș în apropiere de localitatea Tinoasa) - Brețcu circa 15 km. Aceste loturi nu sunt greu de construit, dar nici scumpe și ar acționa ca și centuri ocolitoare pentru  Sfântul Gheorghe și Târgul Secuiesc. Lotul 4 ar fi de la  Brețcu la Poiana Sărată circa 22km(pe actualul DN), probabil mult mai scurt cu viaducte și tuneluri, acesta fiind cel mai scump și dificil lot, dar nu imposibil de construit. Lot 5 Poiana Sărată - Oituz circa 19 km, lot 6 Oituz - Oneși (Sat Catolic) circa 11 km. De aici am o dilemă cu traseul ce ar rebui urmat, în primul rând este nevoie de o centură a Oneștiului, cine ar circulat pe acolo știe. Centura ar trebui să fie de la nord la sud, din DN11 până în DN11A aceasta intersectându-se cu A13, chiar o parte să fie A13, Ar trebui să fie contruita de la inceput macar o parte la nivel de DX(la sud, poate până la intersecția cu A7 lângă Adjud, ar avea 38 km și ar colecta trefic dinspre sudul Moldovei, Adjud, Tecuci, Focșani, Galași, Brăila...) și restul la nivel de A.  Acum pentru A13 am doua variante de traseu din Onești către Bacău, varianta 1 este cea propusă oficial pe lângă DN11, Onești-Bacau circa 45 km, din care lot 1(7) Onești - Sănduleni circa 22 km, secțiune relativ ușoară și lot 2(8) Sănduleni - Bacău (A7) circa 24 km secțiune mai scumpă și dificilă, dar nu atât de dificilă fațtă de lot 4 sau 5. Varianta propusă de mine ar fi prin DJ119 și DJ206B, un singur lot de circa 20 km din Onesti până la intersecția cu A7 de lângă Răcăciuni, altitudinea este puțin mai mica, ar fi un lot asemanator cu Gilău - Nădășelu și nu am mai construi lot 7 lot 1(7) Onești - Sănduleni circa 22 km, iar pe parte cealaltă o să avem deja construi A7. De la Bacău la Răcăciuni sunt circa 20 km, deci nu este nicio pierdere de timp chiar este un avantaj.
  Acum referitor la A8, de ce sunt împotrivă, în primul rând zona de colectare este destul de redusă, traseul este cel mai dificil din toate traseele montane de autostrăzi din România și aici mă refer la A1(PI-SI), A3 (CO-BRA), A6 (DTS-LU). Taie un Parc Național în două, iar cine a fost pe acolo stie că zona este mai virgină și nu aș dori o autostradă pe acolo, ar fi bine să rămână așa cum este acum, fără trafic, mai avem așa de puține zone ca aceasta, de ce să o distrugem, când traficul tradițional are natural doua căi Suceava-Bistrița și Bacău-Brașov.

PS. Normal că durata de execuție pentru A13 este de 10-20 ani, la graba din Romania, dar pentru A8 este de 50 de ani.

stefanudrea

In toate pozele apare si A12 dar ciudat e ca nimeni nu o vrea. De ce oare? De A6 ce sa mai zic?

stefanudrea

Nu e vorba de nerabdare, tocmai ce am evidentiat ca a fost peste tot in poze, dintr-odata nu se mai vrea. De ce oare? E campie usor denivelata pe toata distanta, e usor de facut, ar lega Dacia si Ford mai mult de Vest, daca s-ar face si A6 toata zona ar iesi din recordul negativ de 10% somaj! Cineva acolo sus are ceva cu Oltenia si Moldova! Mi-am propus sa aflu cine e! Si nu glumesc cand spun asta!

alecu26

wow....north, inainte de aceasta logare nu mai fusese pe forum (logat) de peste 1 an de zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

#3178
Nu văd de ce asta ar însemna că în acest [peste] 1 an de zile nu am fost prezent aproape zilnic pe forum (nelogat)  :D
... Mă gândeam la o inițiativă de a construi o arhivă cu materiale (din perioada antedecembristă) privind istoria (planificării) transporturilor în România. Sunt atât de multe lucruri interesante, precum lucrările marelui profesor C. Sfințescu - spre exemplu una aici ca idee:

Căile de comunicație și transporturile în municipiul București din 1931: https://goo.gl/h8mEzg

(...câte dintre cele afirmate în studiul de mai sus nu sunt valabile și astăzi?! Pe de altă parte, uneori te apucă depresia când vezi cât de mare, de bine și de practic se gândea în urmă cu multe decenii - și unde suntem acum.)

Sau, alt exemplu: rețeaua de transport (și numerotarea drumurilor naționale) din 1939:



...Pe harta respectivă apar și liniile aeriene la vremea respectivă. Și vedem un zbor pe ruta București - Turnu Măgurele - Craiova - Turnu Severin - Timișoara - Arad. Chiar a existat așa ceva? Conform imaginii de mai jos, cu siguranță da:



Dacă este cineva interesat, rog să mă contacteze.

[Sorry pentru off-topic, Ionuț. Dar, ca idee, ar fi posibil ca API să aibă un serviciu dedicat de stocat fișiere?]
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cristi5

Super documentele si imaginile istorice! Poate e o idee sa separam "planuri si proiecte de viitor" de "istoria planurilor si proiectelor".

Cred ca Dropbox cu fisiere publice e absolut ok pt stocat fisiere. Cand se umple (2Gb), se poate face un cont API nou...
N-as tine documente pe propriul server, e mult mai multa bataie de cap (backup, etc). Vezi ca si baza de date a forumului crapa din cand in cand. Trendul e clar "cloud services".