News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Quote from: adrian rosca on March 20, 2016, 03:11:26 PM
Parcul national e in zona Cheile Bicazului.

Avem si Parcul Natural Vanatori Neamt!

In ceea ce priveste "reticentele" , din cate imi amintesc, acesta era motivul pentru care A1 s-a apropiat atat de mult de Arad: ar fi trecut prin Parcul Natural Lunca Muresului.
Asta nu inseamna ca nu va fi finantat, dar se vor lua in considerare si alternative. Iar daca avem atatea probleme in Poiana Rusca, imaginati-va doar cate cerinte suplimentare vor fi impuse aici de acordul de mediu.
In plus, acest parc natural a primit in trecut si niste fonduri europene (mici).Sa nu cumva sa se bata cap in cap scopurile celor 2 cereri de finantare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,


esendy

Infrastructure - TEN-T - Connecting Europe
28/05/2015
The work plans of the 11 European Coordinators for the TEN-T have been finalised, establishing the basis for action until 2030

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/2015-05-28-coordinator-work-plans_en.htm

Aceasta e informatia care o gasesc pe site la UE: prin Romania 2 coridoare (care se suprapun partial):
Rhine-Dunare http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/doc/2015-05-28-coordinator-work-plans/wp_rhine-d_final.pdf
Oreint Est/Med http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/doc/2015-05-28-coordinator-work-plans/wp_oem_final.pdf

. . . nu gasesc nicaieri Bucuresti-Buzau-Bacau-Pascani . . . ce sa mai vorbesc de altele .

Imi pare ca se putea duce coridorul pe VP nu pe VO dupa cum edesenat  coridorul Rhine Dunare . . .in fine, e consumata deja problema!

Daca gasiti undeva sau sunt informatii in care apar la UE Buc-BC-SV sau TGM-Ungeni sau chiar A10 si Tgm-Ct nu le gasesc si va rog sa puneti ceva linkuri (chiar nu am reusit sa gasesc) sau documente. merci

vancouver



Documentul este din ianuarie 2014. Este in format A0, deci click pe el ca sa vedeti la rezolutie mare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adi

am tot cautat dar nu am gasit o versiune mai noua.... Buc - Craiova sa ramana oare prin Alexandria-Rosiori-Caracal?

dr4qul4

#3155
Traseele definitive se stabilesc DOAR in SF!
Acesta este unul din obiectivele SF-ului. In pre-SF se analizeaza diferite variante de traseu.
Cel mai bun exemplu este PiSi: se lucreaza la SF deja de luni bune, si inca nu avem varianta definitiva.

Planurile postate pe site-ul EC contin doar directiile principale, iar coridoarele sunt trasate urmand drumurile actuale!
Ar fi fost culmea, ca pe site-ul UE sa apara traseul final, cand nu avem inca SF.  Ce rost ar mai fi avut sa se analizeze si alte variante, din moment ce UE ar insista pe un traseu...

De fapt UE nu insista pe nici un traseu, ci o intereseaza doar sa fie indeplinit obiectivul final: conectarea Nadlac-Lugoj, Nadlac\Bors- Iasi (Chisinau), Nadlac-Portul Constanta si Ruse\Calarasi- Siret, obiectiv care tb realizat tinad cont de : distanta cea mai scurta, costul total, impactul socio-economic si impactul asupra mediului.

Autoritatile nationale trebuie sa convinga UE sa finanteze un astfel de proiect, dar si alte legaturi intre coridoare si\sau alte orase importante.
In cazul A6, UE este interesata doar de Lugoj-Calafat. Romania tb sa-i convinga sa finanteze si legatua spre Craiova si mai departe spre Bucuresti.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Corect dr4qul4. Mai mult decat atat, dupa cum sunt desenate, unele drumuri sunt cele actuale (dn), care sunt prevazute a fi modernizate si atat. Este sarcina noastra sa stabilim daca aceasta modernizare este optima, sau este necesara o autostrada half-profile sau una full sau alta varianta. Orice varianta alegem, ea trebuie sa fie logica si justificata, altfel nu se accepta proiectul la finantare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

^, ^^
De acord cu ambii. Doar ca pe langa interesele si coridoarele europene, mai le avem si noi cele interne. Astea sunt pe comprehensive si coincid de cele mai multe ori cu interese electorale periodice. Astea nu primesc finantare decat de la bugetul local, si atunci trebuie gasite diferite tertipuri pentru a obtine bani pentru ele. Un tertip a fost euroacciza pentru combustibil. S-au pornit niste sectiuni pe A3, iar restul de bani au mers probabil la bugetele locale(2014) si inca o tura in 2016(era planul, dar a fost dat peste cap de schimbarea guvernului). Un alt tertip e realizarea de SF-uri aproximative, incomplete. Un SF complet iti spune clar: avem MZA atata, avem aglomeratii urbane, avem distanta mare etc, deci ar trebui pe sectiunea asta autostrada cu 2 benzi pe sens, pe alta cu 3 benzi pe sens si asa mai departe. Daca o firma de casa face un SF aproximativ din care rezulta ce vrea CNADNR(guvernul) si anume DX sau altceva, atunci cofinantarea de la buget e mult redusa fata de o autostrada cu 3 benzi pe sens(in cazul in care UE accepta). Daca bluff-ul nu functioneaza si UE nu ne da finantare, avem scuza perfecta sa mai pornim un alt SF, "fiindca asa vor europenii, nu e vina noastra"(vezi PiSi, in 2012 promitea Sova un SF beton, facut cu ajutorul Jasper...) si pana se face SF-ul, 2-3 ani banii care trebuiau sa mearga pe cofinantarea core-ului pot pleca frumos in alte zone. In cazul in care UE accepta si un SF sovaielnic, se castiga cateva zeci de milioane pentru solutia aleasa fata de una riguroasa cu care se pot mentine cateva focuri de paie in stanga si dreapta, sa fie multumiti alegatorii.

TibiV

Corect Horatiu, corect vancouver...

Quote from: dr4qul4 on March 20, 2016, 02:13:39 PM
@TibiV, traseul cel mai logic se va alege abia dupa ce se vor face SF-uri.
Traseul cel mai logic NU este neaparat cel mai scurt.
Dar eu nu am vorbit neaparat de un anume traseu exact definit. Normal ca SF va lamuri asta.
Am spus ca CE urmareste realizarea A8 Tg.Mures-Iasi-Ungheni. Ca traversarea muntilor se face "cu 2-3 munti mai la dreapta sau mai la stanga" nu e prea relevant pentru CE.

Dar ar fi extrem de relevant pentru CE sa propui un traseu Tg.Mures-Bacau-Iasi, sau Tg.Mures-Brasov-Bacau-Iasi. Asa ceva nu vor accepta....

Quote from: pasadia on March 20, 2016, 02:20:18 PM
In schimb harta asta e mai draguta, pune Timisoara - Moravita sus de tot. :D
Da, si conform acelei harti este deja facuta, ca si Bucuresti-Alexandria-Craiova-Calafat-Orsova-Lugoj.
Probabil ca harta aia spune ca avem DN pe traseele respective, si ca modernizate sunt suficiente pentru inca niste ani...

Quote from: NGC20 on March 20, 2016, 03:12:02 PM
Nu este o surpriza, dar sa fie aceasta oare prima recunoastere oficiala ca se merge pe varianta "fara clauza de reforma structurala"? ???
Prima recunostere oficiala a fost cand Parlamentul a votat pentru 2016 un buget cu deficit de 2,95% din PIB.
Unde sa mai "inghesui" clauza? Sa te duci cu deficitul in 3,45% ? Imposibil, pragul maxim admis de CE este 3%.
Clauza va putea fi activata doar atunci cand vom avea un deficit in zona 1%-1,5% din PIB.
Ceea ce nu se va intampla categoric nici anul viitor. Cel mai devreme in 2019, si asta doar daca economia continua sa mearga bine iar reprezentantii democratic alesi ai poporului nu scot din palarie inca cateva initiative care "dau bine" la popor, insa dau foarte rau la buget... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

esendy

#3159
@vacuver . . .  am gasit si eu harti pe google, aceasta e din 20.12.2013 (postarea ta). eu am pus linkuri de pe comisia europeana si documentul care descrie coridoarele. Te rog, as dori si sursa acestei harti. Eu nu am gasit nimic pe site-ul oficial actual care sa semene cu acele coridoare din harta postata de tine.

Am putea sa ne lamurim ce coridoare finanteaza UE ? va rog si sursa. merci

draqula a postat o harta care apare pe site-ul actual. Si e diferenta intre coridor Ten-T si traseu . . . banuiesc ca e evident ca Ue nu stabileste traseul ci doar un coridor orientativ.

Problema e ca nu gasesc A10 si nici Buc-BC-Pascani sau Iasi-Tgm nici macar ca si coridor !


esendy

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/doc/2015-05-28-coordinator-work-plans/wp_rhine-d_final.pdf

Daca ajungeti in document la sectiunea ROADS se observa ca este reliefata si legatura Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti

dr4qul4

@TibiV...pe harta principala care contine coridarele core, NU exista nici A8 nici A7.
Asta demonstreaza cat de mult insista UE pt aceasta varianta.
Singura ei sansa d a fi realizata in urm 10-15 ani e un instrument separat, asa cum a propus vancouver: bani separati pt conectarea RM.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,


esendy

#3163
E clar acum ca UE finanteaza dx7,A7 in proportie f mare . . . singurul motiv pentru care s-ar face DX7 este pt ca s-ar construi simultan cu PISI si sa nu manance atat de mult din finantarea UE care e fixa ca suma totala.
Nu as fi deacord cu acest argument, pt ca diferenta de cost este doar 10% intre A si DX la campie.

Care e totusi motivul pt care s-a ales DX7 in detrimentul A7? Are cineva idee?

vancouver

#3164
^^ motivul este pur politic (a se citi spaga probabil la un nivel fabulos, altfel de ce un om politic promoveaza cu incredibila ardoare un proiect, iar altele - cum ar fi centura Bucuresti - pur si simplu nu-l intereseaza?). Daca ne uitam pe hartile initiale emanate de creierele bolnave Sova & Co.,  intre Ploiesti-Buzau-Galati era un drum express, iar de la Buzau la Focsani la Bacau NU ERA NIMIC !!! Legatura Moldova - Bucuresti se realiza exclusiv prin varianta Bacau-Brasov-Comarnic-Bucuresti, adica cu doua treceri ale muntilor, una chiar pe la 1100 m altitudine :bash:. De altfel nu exista nici o alta trecere a muntilor din Ardeal spre Bucuresti pe autostrada, decat Comarnic-Brasov:


Harta USL 04.12.2013

Ulterior, dupa ce UE a cerut ca o firma sa studieze un pic mai serios treaba, a aparut totusi un DX si intre Focsani si Bacau. Mai tarziu, la insistentele UE si ale noastre, fiind ilogic sa fie altfel, au trecut DX pe toata zona Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau, insistand insa in continuare cu utilitatea extrem de mare a Brasov-Comarnic, unul din argumente fiind ca "leaga Moldova de Bucuresti" ! ! ! ! !...., adica pe autostrada Bacau-BV-Co-Ploiesti-Bucuresti...

In final au fost nevoie sa capituleze, atunci cand li s-a cerut de la UE sa includa criteriul "inchidere coridor", si atunci era evident ca Sibiu-Pitesti era mult mai importanta (punctaj devastator inaintea oricarui alt proiect). Ulterior am aflat si despre ce suma se vorbea in contract: 8,5 miliarde de euro in 26 de ani urma sa primeasca Strabag-Vinci pentru Comarnic-Brasov (55km), in conditiile in care constructia pe bune nu costa mai mult de 1,1-1,6 miliarde (20-30 milioane / km), intretinerea 0,25 - 0,50 miliarde (10-20 milioane / an), iar imprumutul 1,5-3 miliarde (4-8%, functie de dobanda - dar atentie, Romania se imprumuta cu 2-3% pe pietele finaciare si 1-2% de la BERD / BEI pe proiecte, deci absurd sa lase firma privata sa contacteze un imprumut privat) - deci total costuri antreprenor = 3-5 miliarde.


ASA s-a ajuns la aberatia de a avea in Master Plan o AUTOSTRADA Bacau-Brasov si un drum express Bacau-Focsani-Ploiesti. Sa nu uitam: prima costa 2-3 miliarde €, fiind vorba de o trecere a muntilor la 600-800m si o distanta de minim 100km de teren accidentat intra Bacau si Sf.Gheorghe. Iar a doua sigur sub 1 miliard ca autostrada full. Sa nu uitam ca o autostrada pe la munte se face in 5-30 ani in orice tara, incl. Germania / Elvetia, iar una la campie se termina deseori inainte de termen (vezi cele 2 loturi Timisoara-Lugoj), adica in sub 2 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.