Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Morosanu

Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

unde sunt datele CESTRIN cand ai nevoie de ele....

Pe mine nu ma intereseaza nici grid, nici pentagon, nici triunghi sau ce mai vreti voi.
Nu sunt adeptul principiului prioritizarii autostrazilor complete est-vest, nord-sud sau a parerilor conform carora "trebuie sa legam regiunile istorice".

Sunt adeptul "costului de oportunitate". Denumit pe aici si raport cost/beneficiu. cost/(MZA x timp scutit)
Sau pe intelesul tuturor: prefer sa avem 20 de loturi de 25 de km, nelegate intre ele, dar care sunt facute in zonele cu trafic, decat sa facem o autostrada de 500 de km care "isi va genera trafic".
Posibil sa nici nu fie nevoie de Brasov-Bacau, ci doar de lotul care va contine tunelul pe sub Pasul Oituz. Nu cred ca avem nevoie acum de A8 de la TgMures la Iasi, insa sigur anumite bucati din ea sunt prioritare.

iar "Missing link-ul" se aplica doar atunci cand ai deja peste 75% din autostrada gata.  Doar ca atunci MZA-ul pe segmentul lipsa este deja ridicat iar timpul scutit creste proportional cu aglomeratia.
Observ ca nu am invatat nimic din greselile trecutului, si ma refer aici la Bucuresti-Ploiesti, care va ajunge sa aiba trafic abia peste 10 ani de la finalizarea sectiunii dintre centurile celor 2 orase.

Cred ca suntem cu totii de acord ca suferim la capitolul infrastructura. In semnatura aveti "optiunile mele", care se vor schimba in momentul in care vom avea datele Cestrin, pentru ca e greu sa-ti faci o opinie pertinenta folosind date de acum 6 ani. Sunt sigur ca, in zonele unde au aparut autostrazi, avem modificari importante.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

^
Daca in primele 10 nu apare A0, inseamna ca logica ta are anumite lacune. Suplacu-Bors, in sine, nu o sa aduca beneficiu semnificativ MZA x timp castigat. Si missing link va fi de peste 25%, deci dupa rationamentul tau, nu avem nevoie de missing link, si deci Suplacu-Bors va fi o autostrada goala mult si bine.

Ionut

Aveti fluxurile de trafic (MZA) in scrisoarea noastra.

horatiu.cosma

#3109
In eventualitatea in care se mai poate schimba ceva in Masterplan, propun o dezbatere pentru ce ar trebui sa facem(si chiar e do-able) in urmatorii 7 ani in scenariul optimist. Propunerile mele sunt:

- Lugoj-Deva finalizat
- A10 finalizat
- Bors-Tg.Mures: autostrada + 10 km din A8 Ungheni-Acatari, autostrada
- PiSi: autostrada
- A0 Nord, macar intre DN1 si A2.
- Comarnic-Brasov : autostrada, viteza de proiectare de 80-100 km/ora
- Brasov-Sibiu : autostrada
- Brasov-Bacau : autostrada cu viteza de proiectare 80-100 pentru zona montana, half-profile(A) in rest
- A7, pana la Pascani autostrada, de la Pascani la Siret half-profile autostrada
- Iasi-Pascani, autostrada
- Craiova-Pitesti autostrada
- DX Braila-Rm.Sarat + pod peste Dunare Braila-Galati
- legatura rapida Rm.Valcea - C. de Arges, fara serpentine si localitati

Avand finantare asigurata, proceduri birocratice simplificate, licitatii corecte pentru SF si eventual proiectare(FIDIC Rosu), un CNADNR restructurat, un Masterplan ca lege, este posibil. 7 ani e un orizont de timp rezonabil, mai ales ca o buna parte din proiecte au deja PSF, SF(-uri).

Va intra in dezbatere in Parlament, ne putem adresa direct parlamentarilor daca ajungem la o concluzie.

dr4qul4

Suplacu-Bors e acolo doar pentru ca avem deja lucrari facute. Daca nu le terminam, in 10 ani se va alege praful. In plus, va ramane unul din putinele santiere pe care se va lucra in 2017 sau chiar si 2018. E mai mult un back-up. Dupa cum vezi sunt consecvent. Primele 4 puncte sunt de fapt proiectele in derulare.

A0... momentan e un vis frumos. Dar un DX DNCB e mult mai realist. Si ar fi suficient pentru urmatorii 8-10 ani. Dar sa fie DX, nu DN cu 2 benzi pe sens si treceri de pietoni.
Merg des pe centura. Principala problema este lipsa intersectiilor denivelate. Ai fi surprins sa vezi cat de bine se circula in 75% din timp pe portiunea cu 2 benzi... aia cu giratorii si treceri de pietoni. De fapt pe centura se circula, in intersectii se blocheaza totul.

A0 va fi necesara doar in momentul in care vom avea A1 complet si A/DX7 complet si CoBra sau A12.
Si prefer sa nu facem SF pt A0 si sa pierdem acum 3 ani, in care DX DNCB sa fie blocat. Pentru ca asta se va intampla.
SF + licitatie + constructie A0 = minim 8 ani. si peste 1 mld de euro.
licitatie + constructie Dx DNCB = minim 2 ani. si sub 200 mil euro.

Nu cred in povesti cu zane: se va face ori una, ori cealalta.

La fel ca si varianta Cluj-Bucuresti. Cand au dat inainte cu A10 , Tg Mures-Brasov a devenit istorie. La fel e si cu A13 vs A8.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

luc

#3111
Si pentru ca tot vine week-end-ul - sa ne mai descretim fruntile :) as vrea sa aduc in discutie cazul judetului Alba care va fi strabatut de autostrazi atat pe directia E-V cat si N-S. Cat despre legatura Sebes - Turda, faptul ca a demarat proiectul e ceva asemanator cu "Alinierea planetelor"... prietenii stiu de ce.

laszlo.robert

Sunt de acord cu Istvan doar partial,A 13,poate fii construit mai repede si mai ieftin ca si A8 ,dar A13 poate servi doar 1/3 din Moldova,nu va face nimeni ocol din Iasi ,Suceava ,Botosani prin Bacau sa ajunga in Transilvania,cu atit mai putin camioanele,cu asta nu ajuti deloc dezvoltarea Nordului Moldovei care este mult in urma sudului regiunii.Ramine de evaluat A 13 mai ieftin si mai rapid sau A8 mult mai scump dar mai util si deservind un bazin mult mai mare
Sunt Brasovean si sustin A13 ,dar asta nu inseamna sa nu vad si meritele A 8.Si mai este un aspect investitiile merg unde este autostrada ,valorile de trafic sunt importante dar nu unicul criteriu de luat in considerare.In mod normal trebuiesc amindoua in forma de A/Dx in zona montana vitezele de deplasare nu variaza semnificativ mai ales pentru traficul de marfa caci acea ar crea crestere economica in Moldova ,turistul daca ajunge cu jumatate de ora mai tirziu nu intra in faliment.Dar avem doua probleme majore lipsa banilor si o larga incompetenta.....

clau

Dr4qul4... Asa trebuie costruita o autostrada cu loturile care servesc ca centuri sau unde e traficul cel mai mare... De exemplu A7 ar trebui sa inceapa cu A3 Buzau iar apoi cu centuri la Adjud Rm Sarat Focsani Roman etc.+Bacau half ... Apoi se pot licita si loturile care unesc centurile... La fel Brasov Sibiu ar putea incepe cu centura Fagaras la nivel A sau Pitesti Craiova cu centura Bals si Slatina iar cand avem bani si datele Cestrin spun ca e trafic facem si restul... Iar daca facem DX A3 Otopeni atunci facem A0 de la A1 pana la Dn1 si il legam de DX... Dar atunci pt ce facem DX A3/Otopeni? Nu Mai bine DX devine A0 A3-Otopeni? Sunt multe exemple prin care ar trebui sa incepem constructia autostrazilor in primul rand cu centurile la nivel de A ... Si mai avem o situatie... De exemplu A3 Suplac Mihaesti daca nu putem sa o facem toata acum sau cum zic unii ca nu merita acum... Atunci ar trebui facut lot 3 cu tunel Meses pt a fi o centura la Zalau. E o idee nu dati cu pietre. Singura autostrada care trebuie obligatoriu construita integral e PISI restul se pot face pe bucati loturi cele mai utile cu prioritate... Si atunci impacam pe toata lumea pt ca am face cate ceva peste tot in tara cu banii ce ii avem acum...

clau

E cred ca cea mai mare problema e traversarea localitatilor si mai ales a municipiilor ... De aceea cred ca orice proiect de autostrada, DX sau chiar DN trebuie sa aibe ca prioritate realizarea ocolirii localitatilor( sa se faca loturile care folosesc ca centuri). Si apoi in viitor unim bucatile astea...

horatiu.cosma

In teorie si intr-un mediu cu soferi roboti, ce ziceti voi e perfect. Problema e ca intervine latura umana, care rastoarna logica de multe ori. Dupa ce ies soferii de pe autostrada si dau de deneu, sate, carute, copii, treceri de pietoni, eu zic ca o sa creasca numarul de accidente, nu o sa scada. In orase, de bine de rau se respecta limita de viteza, dar in afara, soferul roman vrea sa recupereze timpul pierdut. Si daca scoatem si localitatile mari din itinerariul lui, o sa se creada non stop pe autostrada. Plus ca e enervant sa mergi 30 de km pe A, apoi pe DN, apoi iar pe A si tot asa. Daca intr-adevar va doriti bucati de autostrada care sa evite marile aglomeratii urbane, cum de nu strigati dupa A0/ DNCB zi si noapte? Aia ar trebui sa fie prioritatea 0 in conceptia voastra.

dr4qul4

@clau. Nu doar loturile care servesc ca centura. Ci toate loturile unde capacitatea de proiectare a DN-ului este depasita.
Aici intra de obicei centurile, dar si sectoarele montane, cu serpentine, unde viteza de deplasare scade la 20-30 km/h. Bineinteles, doar cele care au si trafic ridicat.

Degeaba MZA pe DN11 e de X, daca in pasul Oituz e de X/3.






Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

clau

#3117
Ziceam ca nu doar centuri ci si tunel Meses, Plugova, Oituz si mai sunt... Ai dreptate Horatiu dar daca nu avem bani acum sa facem A intregi? Lasam aglomerari urbane, resedinte de judet, municipii sufocate de trafic doar ca sa facem Mihaesti Suplac complet de exemplu? Si eu vreau sa merg la Cluj pe autostrada stau in vest dar ma gandesc si la Craiova Slatina Bacau etc etc... Trebuie sa ne gandim si la oamenii de acolo... Eu cred ca in afara de LD ST si ce mai e inceput plus PiSi sa se faca... Restul A7 A8 A13 A12 etc... Trebuie sa inceapa toate acum nu maine... Ok nu avem bani dar centuri la nivel de A putem face pe traseele astea sau tunele in munti... Iar orice reabilitare de DN ar trebui facuta cu schimbare de traseu sa ocoleasca localitatile unde se poate...

dr4qul4

@horatiu....nu ai de unde sa stii daca va creste numarul de accidente cand iese soferul pe dn...
De fapt ar trebui sa scada. Pentru ca accidentele se produc de obicei in aglomeratie si in curba (serpentine), si mai putin pe zonele plate ale DN-urilor. In plus, cand mai ai doar 10 km pana la autostrada s-ar putea sa mergi in spatele tirului, stiind ca il poti depasi apoi fara nici un risc.

Ca unii sunt "bizoni" sunt de acord. Dar la fel de bine acestia vor fi un pericol si pe autostrada: merg pe contrasens, depasesc pe banda de urgenta, vin cu flashuri la intimidare si se lipesc de tine, merg cu 200+....desi e tunel cu limita de 80...

Sunt curios daca cei din Brasov prefera Bacau-Brasov in totalitate si nimic altceva, sau centura Fagaras, CoBra, tunel (A) la P Oituz si tunel la Bogatii pe DN.
Ca si distanta ar trebui sa fie comparabile. Ca pret posibil sa nu fie, din cauza CoBra.

Sau daca un bacauan prefera Bc-Bv in detrimentul: Tunel Oituz + centura Bacau + centura Roman, + Buzau-Ploiesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

clau

Pana la urma sa vedem cum s-a dezvoltat A1 dupa 2000... A inceput cu centura Sibiu, centura Arad+ Ar - Timisoara, apoi centura Deva Orastie si apoi a urmat restul... Acum nu stiu daca asta a fost logica dar asa s-a intamplat... Eu nu ma bucuram daca in loc de centura Sibiu incepeau cu Aciliu sau in loc de Deva Orastie sa fi inceput cu Ilia-Dobra sau in loc sa inceapa cu centura Arad si Ar-Tm sa inceapa cu Pecica Nadlac... Eu zic ca pana avem bani pt A7 complet hai sa incepem cu centurile Roman Bacau Adjud Focsani Rm Sarat si Buzau A3... Iar Craiova Pitesti  cu centurile Bals si Slatina... Si cu tunel Meses A3 etc etc... Pana la urma logica asa va fi ca si pe A1... Poate am fost inteles gresit eu nu zic sa facem doar bucati si gata ci doar sa incepem cu centurile si tunelele si apoi sa facem restul